buttig chopper Přidat reklamu

Téma: Měřáky podtlaků na karbce
 
9.2.2020 v 21:33
Zdar lidi ,rad bych se zeptal zda mate někdo zkusenosti těmito měřáky podtlaků z číny ?
https://www.aliexpre...0.0.0.5e672e0e1OGuTR

dle hodnocení je někdo už objednával:) "měřím" tak 5-6 motorek ročně pro známé a kamarády...za pivo ...takže to nepotřebuju do nějakého denního provozu ... je to alespoň trošku přesné ? nebo je to shit? Totožně vypadající zboží u nás prodavají kolem 3 tis ...
Předchozí
1 2 3
Následující

Měřáky podtlaků na karbce

9.2.2020 v 22:33 | Nahoru | #1
Mě to přijde spousta vyhozenejch peněz. Já jsem si přidělal 4 hadičky na prkno na konci spojil rozbočkou z akvaristiky a naplnil olejem. A funguje to podle mě stejně přesně, možná přesněji a asi se s tím i líp dělá, páč jde ti o souběh, nikoli absolitní hodnotu

Měřáky podtlaků na karbce

10.2.2020 v 00:02 | Nahoru | #2
nastavce a redukcie su OK ale samotne budiky niesu uplne OK system. Ale nikdy ziadne budiky niesu presne. Radsej hadicku s hladinkou.

Měřáky podtlaků na karbce

10.2.2020 v 01:26 | Nahoru | #3
Mám "hadičkometr" - dalo se s tím dělat, ale bylo naprd, když některý karburátor sosal moc, že vyběhla hladina. Potom jsem si udělal "flaškometr". S tím jsem nějaký čas vydržel, ale stejně jsem nakonec koupil budíky a je to nesrovnatelná práce. Používám budíky a k hadičkám, ani flaškám už se nevracím. Těch pár korun za to pohodlí při ladění stojí.

Měřáky podtlaků na karbce

10.2.2020 v 06:29 | Nahoru | #4
Já to vyřešil Carbtune a dvěma stovkama místo piva. Už se mi to asi vrátilo a práce, jak píše Lad22, nesrovnatelná - v rychlosti, v pohodlí, ve velikosti meřidla,....

Aktuálně to vychází na 74 liber (asi 2200) včetně pošty. Do týdne od objednání to bylo doma.

Naposledy editováno 10.02.2020 06:35:24

Měřáky podtlaků na karbce

10.2.2020 v 08:58 | Nahoru | #5
Carbtune je presny ako hladinka. Budiky = nevyhovojuca presnost. A to mam doma 2 sety budikov, ani jeden cinsky. Radsej pouzivam hladinku. Motor vrci krajsie. Pre prevykonovane stvorvalce je to mozno jedno, ale napr. pre boxer to jedno nieje...

1 reakcí na tento příspěvek Měřáky podtlaků na karbce

10.2.2020 v 09:27 | Nahoru | #6
Na budiky bych se vykaslal, u ciny nevis jak tam budou mit udelany tlumeni a muze z toho bejt akorat kmitani rucicek. Carbtune, to jisti. Pokud chces investovat.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Měřáky podtlaků na karbce

10.2.2020 v 10:55 | Nahoru | #7

gugo píše: Na budiky bych se vykaslal, u ciny nevis jak tam budou mit udelany tlumeni a muze z toho bejt akorat kmitani rucicek. Carbtune, to jisti. Pokud chces investovat.


Glycerinové budíky s přesností 1,6% a kalibrací stojí 250kč. hadicový ventil za kvaristiky 20kč. Myslím že na tu cenu z ali se dostane taky, ale bude mít dle mého kvalitní a přesný nářadí, chce to jen trochu práce.

Tlumení z velké části vyřešeno Glycerinem. Kmitání doladíš kohoutkem.
Nicméně jednoznačně přesnější a vždy bude hadička. Tam je ale risk že ti kapalinu vcucne válec

Naposledy editováno 10.02.2020 10:58:47

(reakce na) Měřáky podtlaků na karbce

10.2.2020 v 11:10 | Nahoru | #8
novej> hadicky s kapalinou to jiste resej, ale vono je obcas dobry vzit naradi do ruky a pouzivat ho, aniz by si to musel ladit a vyrabet. Mel jsm jak budiky, tak merak udelanej z hadic a carbtune je nejlepsi co jsem mel, z toho duvodu, ze to povesim na zed a za pul roku to vemu, pripojim a nemusim nic resit.

1 reakcí na tento příspěvek Měřáky podtlaků na karbce

10.2.2020 v 11:51 | Nahoru | #9
Gugo: v dnešní dobe arduin je pro bastlire asi jeste snazší a elegantnější metoda vzit podtlakovy senzory a nakej zobrazovac a poskladat si to.
Delaji takove meraky i produkční, ale obvykle docela drahe.

(reakce na) Měřáky podtlaků na karbce

10.2.2020 v 12:10 | Nahoru | #10
assassin> to je docela dobrej napad. Ja jsem natom nedavno delal merak spotreby paliva a docela me dostalo, ze pro moje ucely mereni prutoku benzinu v rozmezi do 60l/hod jsem nenasel sondu, ktera by nevypadala ze se rozpadne. Ty co vypadaly festovne a mely pouzdro z kovu, byly pro prutoky o rad vyssi, takze jsem to nakonec seskladal, naprogramoval, ale nikdy nepouzil v provozu. Ale je fakt ze na mereni podtlaku je tohle uplne jedno.

1 reakcí na tento příspěvek Měřáky podtlaků na karbce

10.2.2020 v 12:10 | Nahoru | #11
Já jsem teď ve fázi nakupování dílů na něco - takovýho

Přišlo mi to jako dobrej nápad, uvidím v praxi

Měřáky podtlaků na karbce

10.2.2020 v 13:08 | Nahoru | #12
pouzivam budiky se skrtakama nevim...no cca 10 let...mozna i kousek vic... Nicmene nepresne nejsou a na serizeni motoru pro bezne pouziti to staci a je uplne jedno jestli je to dvouval, boxer nebo 4 hrnek...

NErikam, ze nejsou lepsi produkty. Treba carbtune je urcite lepsi a nestoji to tak moc aby melo cenu nad tim uvazovat, ale zase chapu, ze pokud to clovek chce na serizeni jedne motorky tak do toho idealne nechce dat nic. V takovem pripade pak doporucim servis. Protoze presne o tom to je. Servis nakoupi drahe, presne a kvalitn vybaveni a ocekava, ze se mu to nasledne vrati v praci. U cloveka co to pouzije parkrat za zivot je to nesmyslna investice.
Muze si ji v tomto pripade vyrazne zlevnit vyrobou vlastniho meraku z dilcich komponent a bude to fungovat take dobre a ne li lepe jak cinske meraky, kde ta nepresnost asi bude.
Ale jak bylo napsane..olejove vakuometry , k tomu skrtaky a hadicky... pak teda je jeste forek, ze si musi vyrobit redukce na pripojeni hadicek, ktere nasroubuje do hlavy, pokud nema primo hadicniky na hrdlech sani... a muze se zacit se serizovanim :)

(reakce na) Měřáky podtlaků na karbce

10.2.2020 v 13:10 | Nahoru | #13

Kocandak píše: Já jsem teď ve fázi nakupování dílů na něco - takovýho

Přišlo mi to jako dobrej nápad, uvidím v praxi



uf... je to velke a bude to dobre asi tak jen pro kontrolu...jak s tim ,ale seridis synchro, kdyz potrebujes videt hodnotu minimalne na dvou valcich soucasne mi neni jasne... a nebo jsem zcela nepochopil na co ten bazek ma bejt

1 reakcí na tento příspěvek Měřáky podtlaků na karbce

10.2.2020 v 15:25 | Nahoru | #14
Není to prašť jak uhoď jestli ty válce měříš současně nebo každej zvlášť nastavíš na stejnou hodnotu ?

(reakce na) Měřáky podtlaků na karbce

10.2.2020 v 15:32 | Nahoru | #15

Kocandak píše: Není to prašť jak uhoď jestli ty válce měříš současně nebo každej zvlášť nastavíš na stejnou hodnotu ?



Dost casto je to tak, ze srovnávas dva valce proti sobě, takze si nastavovanim jednoho na určitou hodnotu rozhodis ten druhej apod... nejspis to pujde pri troše přemýšlení i jen s jednim budikem, ale pro blbce je lepsi videt vsechno najednou a jak se to ovlivňuje kdyz tocis sroubkama

Ja pouzivam carbtune.
Ty “drahy” elektronicky umi z prubehu tlaku zjistit kde co, v prvni rade otacky... atd atd...

1 reakcí na tento příspěvek Měřáky podtlaků na karbce

10.2.2020 v 15:42 | Nahoru | #16
OK, já vycházel z toho co mám v manuálu k motorce, čili že podtlak třetího válce je hodnota na kterou se mají seštelovat i ty ostatní, což by mělo fungovat ?

Upřímně jsem naivně doufal že nastavení jednotlivých válců nebude nějak zásadně ovlivňovat ty ostatní, pak by tohle udělátko vážně ztrácelo význam. Dřív jsem si to nechal seřídit v servise, ale teď mám motorku rozebranou tak jsem to chtěl udělat v jednom.

Měřáky podtlaků na karbce

10.2.2020 v 15:45 | Nahoru | #17
S tim jak menis podtlak na jednom valci, tak soubezne se ti trochu meni i volnobezny otacky a tim i podtlak na ostatnich valcich.

(reakce na) Měřáky podtlaků na karbce

10.2.2020 v 15:47 | Nahoru | #18

Kocandak píše: OK, já vycházel z toho co mám v manuálu k motorce, čili že podtlak třetího válce je hodnota na kterou se mají seštelovat i ty ostatní, což by mělo fungovat ?

Upřímně jsem naivně doufal že nastavení jednotlivých válců nebude nějak zásadně ovlivňovat ty ostatní, pak by tohle udělátko vážně ztrácelo význam. Dřív jsem si to nechal seřídit v servise, ale teď mám motorku rozebranou tak jsem to chtěl udělat v jednom.



Zalezi na tom mechanismu co otaci klapkama, jak je udelanej. Nejsem si jistej, ale rekl bych ze tam bejva sroub co s nim pootacis klapky dvou válců proti sobe, druhe dvojice válců proti sobe a pak tyhle dve dvojice mezi sebou.. tam by mohl byt u jedne dvojice problem s nastavenim pokud bys mel jen jeden budik.

U vstřikování byva vetsinou bypass kterej skrtis, to by timhle budikem slo.

Kazdopadne je to minimalne komfortní, pokud vidis vsechny valce najednou...

Měřáky podtlaků na karbce

10.2.2020 v 15:54 | Nahoru | #19
Jo vidíš, to jsem jaksi neřekl, je to stříkačka

No ale princip pořád podobnej, fungovat ideálně to asi bude jen když budu schopnej přesně měřit a nastavovat volnoběžný otáčky, když se to štelováním bude měnit. To z otáčkoměru nikdy netrefím. Čili nějak to půjde, ale bude to oser.

Měřáky podtlaků na karbce

10.2.2020 v 21:01 | Nahoru | #20
U stříkačky (konkrétně Bandit 650) jsem to už taky seřizoval tak, že jeden z válců byl referenční a zbytek se nezávisle doladil při 1750 otáčkách na stejnou hodnotu. Ten vliv jednoho válce na ostatní byl minimální. Teda pokud to není rozhozený nějak hodně, že jo.

2 reakcí na tento příspěvek Měřáky podtlaků na karbce

10.2.2020 v 23:33 | Nahoru | #21
ciste ze zvedavosti, jakej to ma vlastne cele vyznam serizovat podtlaky/sterbiny nekde na ci kousek od volnobehu, kdyz to pri 50% neli plném otevreni nemuze mit uz zadny vliv hezkej zvuk/chod na volnobeh ??

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Měřáky podtlaků na karbce

11.2.2020 v 06:34 | Nahoru | #22
kerut> Jo. Už jsem se setkal s tak rozladěnýma podtlakama, že to cca do 2500 ot. jelo jen na dva válce a nebo že motor nehorázně mlátil.

Ale třeba na Guzzně se to seřizuje kromě volnoběhu (bypassama) i při 3000 ot. vzájemným natočením klapek.



Naposledy editováno 11.02.2020 06:35:02

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Měřáky podtlaků na karbce

11.2.2020 v 07:09 | Nahoru | #23

kerut píše: ciste ze zvedavosti, jakej to ma vlastne cele vyznam serizovat podtlaky/sterbiny nekde na ci kousek od volnobehu, kdyz to pri 50% neli plném otevreni nemuze mit uz zadny vliv hezkej zvuk/chod na volnobeh ??



A plynulost v rezimech s malym otevrenim klapky

(reakce na) Měřáky podtlaků na karbce

11.2.2020 v 07:44 | Nahoru | #24

Koudy01 píše: kerut> Jo. Už jsem se setkal s tak rozladěnýma podtlakama, že to cca do 2500 ot. jelo jen na dva válce a nebo že motor nehorázně mlátil.

Ale třeba na Guzzně se to seřizuje kromě volnoběhu (bypassama) i při 3000 ot. vzájemným natočením klapek.


co to vypovídá? chtělo by to video i po seřízení, takhle v tom může mlátit kdeco.

Naposledy editováno 11.02.2020 07:44:22

Měřáky podtlaků na karbce

11.2.2020 v 07:48 | Nahoru | #25

Měřáky podtlaků na karbce

11.2.2020 v 16:44 | Nahoru | #26
shodou okolností jsem pár dní zpět koupil tohle
https://1url.cz/WzuSW
je to někdo z ČR, a není problém ověřit, jak jsou na tom budíky mezi sebou zapojením přes Y.
Na 2V jsem používal dva budíky od Festa, jelikož k tomu mám přístup. Zároveň jsem vyzkoušel, že nějaké škrtící a redukční ventily zapojené všelijak směrově jsou k ničemu, a jediné, co pomáhá proti tomu kmitání ručičky je pomalé otvírání uzavíracího ventilu/kohoutu.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Měřáky podtlaků na karbce

11.2.2020 v 17:02 | Nahoru | #27
assassin> ta holt nebude no ale jak dlouho trva tomu motoru nez po pridani plynu se dostane z 2000 nad 5000 treba ? vterinu a pul ?

takovy GP specialy vydavaji "hezky zvuky" kdyz to zahrivaji, si clovek rika jestli z toho ten motor vyskoci ven nebo ne

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Měřáky podtlaků na karbce

11.2.2020 v 17:06 | Nahoru | #28
kerut> ono je dost nahovno kdyz to cuka treba pri courani mestem

(reakce na) Měřáky podtlaků na karbce

11.2.2020 v 17:39 | Nahoru | #29
kerut> To trva motoru docela kratkou chvili... ale představ si co se asi tak deje s klapkou v sani v prubehu průjezdu zatáčkou - a jakej vliv ma přechod zavřena klapka-mírne přidání treba nekde kolem apexu...

Naposledy editováno 11.02.2020 17:40:23

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Měřáky podtlaků na karbce

11.2.2020 v 18:07 | Nahoru | #30
DRN. Assassin> jasne, ja i docela chapu a nezpochybnuju ze pro jedno/dvouval kterej nejezdi "furt v cervenem" to smysl rozhodne ma..
jen nastavuju zrcadlo tem provoznim podminkam, resp tomu ze je potreba vzdy premyslet jaky ma dana vec/servis realny prinos.. sve klapky jsem si taky nejdriv promeril merkama, a pak si s usmevem zaklepal na celo pri nastavovani volnobehu na 2.2
Předchozí
1 2 3
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.

TOPlist