globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Skrytá vada u 27 leté motorky
2.2.2020 v 16:29
Tak jsem zde na fóru zjistil, že je spousta sporů po koupi, či prodeji motorky. I já jsem se nyní zařadil do oněch nešťastlivců, jsem na straně prodávajícího
Prodal jsem začátkem ledna Sůzu VX800. Měl jsem jí dva roky, byla dovezená snad z Itálie. Loni jsem najel pouze 40km, takže jsem usoudil, že je zbytečné, aby stála doma. Ozval se mi zájemce, starší pán. Hned od začátku byl sebejistý až arogantní. Jeho hláška po příjezdu: Já tyhle motorky znám, nic mi neříkejte, znám jí nejlíp. Nejdřív chtěl slevu. Pak při prohlídce namítal, že byla padlá na jednu stranu (odřenina kolene výfuku), pak na druhou stranu (ďolík v nádrži), pak že jsou mrtvý tlumiče, ale motor že jde pěkně a tiše... Dokola jsem mu říkal, že je to 27 let stará motorka, že neznám její hystorii a je zbytečné diskutovat nad tím, co s motorkou kdo a kdy dělal a zda jí někdo havaroval, a že beru s rezervou stavy tachometrů u dovezených aut a motorek. Chtěl další slevu a to už jsem ho odmítl. Za dva dny volal, že to bere. Koupil, přepsali jsme a odvezl ji.
Teď po necelém měsíci volal, že odstupuje od smlouvy, že má posudek a motorku mi vrátí, neboť má skryté vady o kterých vím a jestli mu nevrátím peníze, dá to k soudu.
Na dotaz co s tím je mi sdělil, že někde teče (nebo kape) chladící kapalina a motor hází olej do karburátoru = je totálně v prdeli. Já s motorkou za dva roky najel cca 3000km, nic divného jsem nenašel. I při prohlídce jsem jí nastartoval a šla normálně, vrčela asi 10 minut a v lednu projížďka nepřipadá moc v úvahu. On mě teď obviňoval, že jsem měl motor rozebraný a že jsem závady zakamufloval. Já měnil jen jeden plovák a membránu v karbecu a po koupi v r. 2018 olej s filtrama. Motor jsem nikdy neotvíral a nerozebíral.
Předpokládal jsem, že když někdo kupuje motorku bez jasné historie, 27 let starou, z původní ceny 35 dostane ještě bůra dolů, tak bude akceptovat nějaké neduhy, které takový stroj může mít. A jak jsem zde našel, takových případů je spousta. Snažím se jednat vždy slušně a ke starším mám úctu a respekt, ale mám si nechat srát na hlavu? Samozřejmě chápu jeho pocity, jestli to má nějakou takovou "vadu"... Ale není to spíš opotřebení úměrné stáří a najetým kilometrům? Mě by nenapadlo reklamovat 10 let starou motorku, nebo auto... Prostě je to stará vrána a co kdo ví, co má za sebou? A tohle bude za tři roky veterán...
Co je skrytá vada je věc dohadování a slovíčkaření.
Příště už píšu jen kupní smlouvy jako že je stroj úplný vrak určený na G.O.
Uvítám Vaše názory.

1 reakcí na tento příspěvek Skrytá vada u 27 leté motorky

2.2.2020 v 19:20 | Nahoru | #1
Když to si dneska nevybereš. Po Vánocích jsme kupovali LTZ 400 2007. Brali jsme to defakto jen proto, že frajer psal, jak je motor po GO, udělaná zadní osa, ramena, vzhledově to bylo evidentně dost drsně jetý. Na zkušebce když se to startovalo, tak prej že musíme bez sytiče, jen si přidat otáčky volnoběžným šroubem. Jsem si říkal no dobrá, on musí vědět jak na to, že...

Skončilo to tak, že jsme byli zavřený 4 víkendy v garáži, protože:
Bez sytiče to startoval proto, že váleček v karbci byl přirezlej, pružina u něj na sračku a chytalo to je díky tomu, že přirezl částečně otevřenej, takže to celou dobu jezdilo na sytič a asi to žralo i trávu u cesty.
Karburátor se neustále přeplavoval, nezavírala zabordelená jehla.
Zadní světlo neorigo nefunkční (my blbci natěšený si toho nevšimli).
Přední světlo rozbitý (bylo to zevnitř a nebylo to vidět).
Baterka K.O. - prej ji jen zapomněl nabít, zmrd ulhanej. Třikrát s tím otočila a konec.
Kabeláž domrdaná, všude zlodějky, prodřené zoxidované vodiče, popřípadě smotané kabely pod smršťovačkou.
Ta zrepasovaná zadní osa totálně vymlácený ložiska a netěsnící gufera.
Nefunkční parkovací brzda.
Na zadním brzdiči totálně rozsračkovaný těsnění čepů třmene - tudíž zatuhlý.
Řetěz nerovnoměrně vytahanej, skoro K.O.
Ve filtrboxu netěsnící (asi 5mm fuka) zasraný suchý KNko, motor žral všechny sračky.
Přední brzdovej spínač K.O. z parkovací brzdy pro jistotu ustříhlej kabel.

No další "drobnosti" raději nezmiňuju. Když se majitel kontaktoval s realitou, tak prej je všechno v pořádku Nakonec teda poslal tři litry zpátky, zatím je v tom necelých 15 litrů a asi 70 hodin práce.
Takže ještě se může vysrat ten motor "po GO" a bude to komplet.
Píšu to proto, že i takto může vypadat prodej "udržovaného stroje".

Kdyby někdo chtěl kupovat LTZ, ať se na nás směle obrátí, už přesně víme, kde hledat chyby, závady a jak to má vypadat v originále

A ano, jsme debilové, koupili jsme asi největší mrdku na celém netu

edit: Jo, nakonec z něj ještě vypadlo, že ta slavná GO proběhla již před rokem a půl

Naposledy editováno 02.02.2020 19:23:21

(reakce na) Skrytá vada u 27 leté motorky

3.2.2020 v 08:08 | Nahoru | #2
Krovak> když takhle popisuješ co jsi koupil tak si můžeš být jistý, že motor po GO, i když už před půl rokem, bude znamenat, že v tom vyměnil olej a možná svíčku.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist