bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Zlegalizování pohybu vozidla po vlastní ose
 
30.1.2020 v 12:02
Nevíte náhodou někdo zda-li se dá v současné době nějakým způsobem zlegalizovat pohyb vozidla po vlastní ose, které nikdy nemělo papíry ani RZ, třeba jen za účelem účasti na nějaké akci? Jedná se o historické vozidlo.
Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zlegalizování pohybu vozidla po vlastní ose

30.1.2020 v 21:56 | Nahoru | #31
FiZzeR> ale nikdo není tajemnej. Zhruba to máš tady Nebo na fejsbuku FKHV apod. Ovšem jaký to bude mít reálný výstup a dopad na obyč veteránskej plebs, to v této fázi nikdo neví. Nebo možná "někdo" jo... Evidentně má někdo nějaký plány, jak se dostat k prachům, k moci, nebo co já vím... Pozn.: ti páni poslanci, co se tak náhle začali zajímat o veterány, jsou z ANO.

(reakce na) Zlegalizování pohybu vozidla po vlastní ose

30.1.2020 v 21:56 | Nahoru | #32
dubl

Naposledy editováno 30.01.2020 21:56:41

Zlegalizování pohybu vozidla po vlastní ose

30.1.2020 v 22:24 | Nahoru | #33
Jak se do toho serou poslanci dopadne to špatně viz. vrácení se k výpalnému pro čkp za dočasně neprovozovaná vozidla (ne v depozitu) a kteří to byli lze dohledat .

(reakce na) Zlegalizování pohybu vozidla po vlastní ose

31.1.2020 v 00:05 | Nahoru | #34

sardel píše: FiZzeR> ale nikdo není tajemnej. Zhruba to máš tady Nebo na fejsbuku FKHV apod. Ovšem jaký to bude mít reálný výstup a dopad na obyč veteránskej plebs, to v této fázi nikdo neví. Nebo možná "někdo" jo... Evidentně má někdo nějaký plány, jak se dostat k prachům, k moci, nebo co já vím... Pozn.: ti páni poslanci, co se tak náhle začali zajímat o veterány, jsou z ANO.



Díky

(stranická příslušnost mě nepřekvapuje)

Zlegalizování pohybu vozidla po vlastní ose

31.1.2020 v 09:00 | Nahoru | #35
Povinné ručení na historické vozidlo je 1/10 běžné pojistky, obvykle, to není problém.

Všechno ostatní vyřeší vhodný klub historických vozidel a registr historických vozidel, prostě se to postaví na "V"čka. Není to až taková věda, samozřejmě technický stav a dobová originalita se bude řešit.

1 reakcí na tento příspěvek Zlegalizování pohybu vozidla po vlastní ose

31.1.2020 v 12:23 | Nahoru | #36
V minulosti to bylo trochu jinak, DI VB uděloval písemnou výjimku který platila až do vzniku silničních správních úřadů...čo bolo to bolo, dnes platí zákon č. 13/19997 Sb. který obsahuje §25 o zvláštním užívání komunikací / dálnic, silnic....../

nevím,čím by chtěl autor jezdit, tato výjimka se využívá zpravidla u přípojných vozidel traktorů a u pracovních strojů, které nejsou schváleny pro běžný silniční provoz ...je časově omezena a podléhá zpoplatnění....

rozhodnutí je v kompetenci příslušného správního orgánu, který zpravidla vyžaduje aby vozidlo svítilo, brzdilo atd...a pokud má pochybnosti klidně může od žadatele požadovat důkazy , klidně i protokol z technické prohlídky na žádost zákazníka ...o žádném jiném zákoně který by umožňoval "legální" provoz nelegálního vozidla nevím proto považuji tuto odpověd za vyčerpávající a tazatele odkazuji na místně příslušný správní úřad....nedělá to registr vozidel, dělají to odbory nebo oddělení věnující se problematice silničního hospodaření...mimo jiné řeší placená parkovací místa atd...

(reakce na) Zlegalizování pohybu vozidla po vlastní ose

31.1.2020 v 12:35 | Nahoru | #37
jde o to, kudy ta terasa vede, když je to přes několik krajů, může to být složitější

Naposledy editováno 31.01.2020 12:36:26

1 reakcí na tento příspěvek Zlegalizování pohybu vozidla po vlastní ose

1.2.2020 v 08:23 | Nahoru | #38
A co použít trvale manipulační značky? Nemá to někdo v okolí na zapůjčení? Já jsem je chvilku měl na VW T4, je k tomu povinné ručení a kniha jízd, často to používají dovozci aut, autobazary a někdy to mají i automechanici.. Bílé SPZ se zeleným písmem.. http://www.hrabyova...acnich-rz-drive-spz/

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zlegalizování pohybu vozidla po vlastní ose

1.2.2020 v 10:41 | Nahoru | #39
peta.hvezda> Trvale manipulační se dávají na auta, která jsou technicky způsobilá, jen ještě nejsou zapsaná v registru = mají čistopis TP, funglovky, dovozy. Je to něco jako plechový ekvivalent zelené papírové značky. Akorát že není psaná na vozidlo (jako papírová), ale je vydána osobě, která ji potom montuje na různá vozidla a vede o tom zápis.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zlegalizování pohybu vozidla po vlastní ose

1.2.2020 v 17:06 | Nahoru | #40
vilemx> Vím jak a co jsou trvale manipulační značky, psal jsem zakladateli vlákna jako jednu z možností na jeho dotaz...

(reakce na) Zlegalizování pohybu vozidla po vlastní ose

1.2.2020 v 22:47 | Nahoru | #41
peta.hvezda> nevim jak dolozis tu technickou způsobilost k autu ke kteremu nejsou zadne schvalovaci doklady

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zlegalizování pohybu vozidla po vlastní ose

2.2.2020 v 06:48 | Nahoru | #42
JiriK84> zkus zavolat na stk kde dělají atestace, praha brno u nás je to stk březolupy, viděl jsem nákladák předělaný na speciální vozidlo, nemělo to značku, nemuselo na stk, neplatily se desetitisíce za pojistku ale 300 kč a mohlo se jezdit po silnici, mělo to nějaký průkaz jak staré traktorbagry

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zlegalizování pohybu vozidla po vlastní ose

2.2.2020 v 09:44 | Nahoru | #43
felixxx> speciální vozidlo podle dnešního zákona neexistuje, i samojízdný pracovní stroj podléhá od roku 2001 registraci a má žlutou značku zvláštního vozidla, bez SPZ a bez registrace se pohybují jen pracovní stroje schválené pred 1.7 2001...různé kombajny, motorovy pracovni vozik Mulicar atd...ale ty mají místo běznych papiru technické osvédčení takže mají papíry...o tom že historicka vozidla mohou byt specialni a nejsou opatrena registracni znackou nevim

Naposledy editováno 02.02.2020 10:07:31

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zlegalizování pohybu vozidla po vlastní ose

2.2.2020 v 17:36 | Nahoru | #44
dva_hrnce> Bude se dít jen to, že auta ( motorky zatím snad ne ) budou muset předtím, než budou otestována a dostanou "V" značku projít STK. Ta nebude jako je dnešní, ale jen zkontroluje, zda auto odpovídá předpisům platícím v době výroby vozidla. ( brzdy, světla - pokud je vozidlo má atd. ) - a nedělají se emise.

(reakce na) Zlegalizování pohybu vozidla po vlastní ose

2.2.2020 v 18:57 | Nahoru | #45
Milan1963> tak především ještě není rozhodnuto, "co se bude dít". a zadruhý, tohle je poněkud "nepřesná" interpretace onoho "návrhu".

Zlegalizování pohybu vozidla po vlastní ose

2.2.2020 v 19:27 | Nahoru | #46
A právě tak vznikají drby a nejasnosti, když ani komisaři sami neví jak to bude, ale už to pustí do světa jako zaručenou informaci

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zlegalizování pohybu vozidla po vlastní ose

2.2.2020 v 19:45 | Nahoru | #47
CRF1000> speciální vozidlo podle dnešního zákona neexistuje

já jen chtěl říct zkusit tam zavolat nebo poslat mejl jaký mám problém a zda je nějaké řešení,

pár let zpět jsem řešil jedno vozidlo které úředníci neštastně omladili a nedalo se dále provozovat, rady si nevěděli ani na zastoupeni značky v čr která je povina zajistit provoz, , napsal sem pár mejlů a našlo se řešení, právě na tom stk březolupy, já tam byl už potřetí zrovna vestředu stím vozidlem a zas ok tak jsem si vzpoměl, ani ty ani já nemáme žádné řešení zadavatel příspěvku chce řešit nějaké tajemství z počátku 20tého století

1 reakcí na tento příspěvek Zlegalizování pohybu vozidla po vlastní ose

2.2.2020 v 23:40 | Nahoru | #48
To jako kazda STK si bude drzet nekoho, kdo se vyzna v predpisech 100 let dozadu?

(reakce na) Zlegalizování pohybu vozidla po vlastní ose

3.2.2020 v 15:16 | Nahoru | #49
felixxx> řešení je v zákoně č. 13
nejde jen o "zlegalizování" samotného pohybu vozidla, jde také o to aby řidiči tohoto "vozidla" nebyl udělen zákaz řízení, trestné body a pokuta...za řízení neschváleného neregistrovaného vozidla...neřešíme tady žádnou historii ale současnost, jsou 2 možnosti, získat výjimku nebo absolvovat schvalovací proces jako jednotlivý výrobce ( splnit EURO 6-2 a další europodmínky) a vozidlo řádně registrovat

Naposledy editováno 03.02.2020 15:56:21

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zlegalizování pohybu vozidla po vlastní ose

4.2.2020 v 13:32 | Nahoru | #50
vilemx> To určitě ne. Vše je v rámci dohadování, zatím to není definitivní, ale obecně by to mohlo být tak, že u vozidel se statusem historického vozidla se bude kontrolovat jen část toho, co se kontroluje u běžných vozidel. Aspoň tak jsme to slyšeli na školení test. komisařů minulý týden. Zákon 56/ 2001 Sb. stále platí, jde o to, jaká a odkdy bude jeho novela.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zlegalizování pohybu vozidla po vlastní ose

4.2.2020 v 14:17 | Nahoru | #51
Milan1963> Zajímá mě, jestli by se tyhle úlevy na ME a TK týkaly i "veteránů" s klasickou RZ. Fakt je opruz každé dva roky jezdit na emise se 70 let statrým autem, kde není co měřit, ale hloupě napsaný zákon to vyžaduje :(

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zlegalizování pohybu vozidla po vlastní ose

4.2.2020 v 17:19 | Nahoru | #52
vilemx> Ano, i s bílými značkami. Sám mám auto staré přes 80 let s normální SPZ a projít STK je proti době před třeba 20 lety vcelku problém. Zvlášt' emise, těmi bych legálně asi neprošel...ale i jiné - rám nemá číslo, prostě tehdy rámy fabrika neoznačovala a dnes to v STK chtějí , dál např. auto má jen zadní brzdy, což je dnes taky problém atd. Když to přeženu, tak by za čas mohli chtít v autě z roku 1930 pásy....
To všechno by odpadlo.

Zlegalizování pohybu vozidla po vlastní ose

4.2.2020 v 19:04 | Nahoru | #53
Oukej... já se o tom nechtěl rozepisovat, jelikož by to bylo na román, ale aspoň základní informace, jelikož tu mícháte různý ovoce dohromady.

1. zatím se nic nemění a v dohledné době měnit nebude.
1a. osmdesát let starý auto na bílých jezdí dál na STK, jako doposud, za stejných podmínek.
1b. zelený veteránský čísla jedou také dál beze změny, jak prvotestace, tak přetestování.
1c. jediná změna je v zavedení IS (to není Islámská stát, i když by se to k tomu hodilo, nýbrž informační system). To se ale týká de facto pouze komisařů, BFV (Běžný Franta Veteránista) tuhle novinku pocítí maximálně tak, že v květnu nebude mít přetestováno, neb se prostě nedá vše stihnout. To by taky bylo na dlouhý povídání...

2. ony tajemné změny, o kterých se to mluví, se týkají zelených véček.
2a. v principu by to bylo tak, že by zůstaly jen klubové testační komise, které by posoudily, zda dotyčné vozidlo má mít status veterána. Vygenrovaly by nějaké lejstro a s tím by majitel - a pozor, tady je ta změna! - šel na STK, kde by zkontrolovali technickou způsobilost (bez emisí a v jakémsi zjednodušeném módu), vystavili další lejstro, a pak by majitel šel normálně na registr vozidel.
2b. byly by tak zrušené krajské komise a veškerá agenda přešla na stát.
2c. je to ale stále návrh, o kterém se jedná!!! Nic není schválené, není ani tak moc zřejmé, co za tím vězí, kde se vzali ti doposud zcela neznámí nastrčení Burešovo poslanci atd.

Můj osobní názor, pouze na základě veřejných zdrojů, nemám žádný zákulisní info, je, že už je rozhodnuto. Teď se ještě na dva roky určitě přetestuje, ale pak... Ty tlaky jsou velký.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zlegalizování pohybu vozidla po vlastní ose

6.2.2020 v 17:46 | Nahoru | #54

Milan1963 píše: vilemx> Ano, i s bílými značkami. Sám mám auto staré přes 80 let s normální SPZ a projít STK je proti době před třeba 20 lety vcelku problém. Zvlášt' emise, těmi bych legálně asi neprošel...ale i jiné - rám nemá číslo, prostě tehdy rámy fabrika neoznačovala a dnes to v STK chtějí , dál např. auto má jen zadní brzdy, což je dnes taky problém atd. Když to přeženu, tak by za čas mohli chtít v autě z roku 1930 pásy....
To všechno by odpadlo.

80 let stare auto brzdy jen vzadu tak to máš Aero 500 ne ?

Zlegalizování pohybu vozidla po vlastní ose

7.2.2020 v 00:17 | Nahoru | #55
Zlealizovat amatersky nejde.
Amatersky presun,v case a miste, to lze.
Ale trvalej, proto jsme si ten ten dlouhodoby ruseny poloprevod v snemovne neodkejvali.
Pres hranice, tam a zpet.Jsou na to firmy, ale pomer cena/vykon, pokud neni unikat.
A to vysvetluje " za 4 nez papiru, za 40 s papirem a se znackou.
H.

(reakce na) Zlegalizování pohybu vozidla po vlastní ose

9.2.2020 v 23:20 | Nahoru | #56
Vlada> Brzdy vpredu mel az litr, 30 a 50. Bez brzd byla 500 i 662. Snad si to pamatuji dobre, preci jen jsem se kolem Aerovek motal naposledy pred 30 lety
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist