globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Špatné starty - zapnuté větráky
Zdarec lidi,

R1 ročník 2009, léto 30 stupňů teplota na budíku 105 zapnou se větráky, chcípnu motor, čekám 1 minutu na budíku teplota 110 stupňů větráky jedou, zmáčknu startér...motorka nechytá jen problikne display....když větráky nejedou opět nastartuji...

Od výrobce je daný startovací proud baterie 190 A, tahle baterka (už tam byla když jsem motorku koupil minulý rok) má 180 A. Může být v tomto zakopaný pes? Regulátor a alternátor jsem měl venku a jsou ,,prý,, v pořádku.
Stáří baterky jeden rok, pokud ji dám nabít tak 14 dní funguje bez problémů. Pokud ne začne se toto opakovat.
Moje otázka zní - je baterka v prdeli nebo mám pátrat po něčem jiném ? Díky za názory


1 reakcí na tento příspěvek Špatné starty - zapnuté větráky

16.1.2020 v 16:28 | Nahoru | #1
Ahoj, proč chcípnout motorku když se roztočí ventilátory? moc mi to nedává smysl protože ventilátory bez spuštěného motoru chladí jen obsah chladiče a nikoli motor protože chladící kapalina stojí na místě..

1 reakcí na tento příspěvek Špatné starty - zapnuté větráky

16.1.2020 v 16:30 | Nahoru | #2
Proc motorku vypinas a nechavas pusteny vetraky? Pokud motor nebezi, tak voda neobiha a chladis jen tu v chladici a ne v motoru.

1 reakcí na tento příspěvek Špatné starty - zapnuté větráky

Skvělá odpověď, děkuji! 16.1.2020 v 16:34 | Nahoru | #3
nechytá, nebo nestartuje?
nechytá - startér točí ale neblafne
nestartuje - startér se netočí

Pokud nestartuje asi by to baterí mohlo být ventilátory si ukousnou klidně dalších10A a to už s další elektronikou (světla, zapalování, vstřikování) nemusí na startování baterka stačit. V tomto případě by ale i za normálních podmínek startér točil motorem dost neochotně.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Špatné starty - zapnuté větráky

16.1.2020 v 16:40 | Nahoru | #4
grooll> protože třeba potřebuješ se s kámošema na něčem domluvit a neslyšite se tak chceš na chvíli vypnout motor a už prostě pak nenastartuješ a ostatní ano....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Špatné starty - zapnuté větráky

16.1.2020 v 16:41 | Nahoru | #5
grooll> nestartuje....to co píšeš jsi myslím taky... každopádně mám v plánu koupit novou baterku se správným proudem,jen zkouším předejít něčemu druhému.

(reakce na) Špatné starty - zapnuté větráky

16.1.2020 v 16:43 | Nahoru | #6

Ethi píše: grooll> protože třeba potřebuješ se s kámošema na něčem domluvit a neslyšite se tak chceš na chvíli vypnout motor a už prostě pak nenastartuješ a ostatní ano....



Tak to vypni klickem, at nebezi vetraky.

(reakce na) Špatné starty - zapnuté větráky

16.1.2020 v 16:43 | Nahoru | #7
Murkin> protože kdyz motorku vypnu celou pak ji zapnu a teplota je vyšší jak 105 tak větráky se zapnou automaticky i bez motoru. A tady nastává ten problém...

1 reakcí na tento příspěvek Špatné starty - zapnuté větráky

16.1.2020 v 16:46 | Nahoru | #8
Tak jak jsi to napsal, jsem pochopil, ze je mas zapnute bez motoru a cekas az se ti to dochladi.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Špatné starty - zapnuté větráky

16.1.2020 v 17:02 | Nahoru | #9
Murkin> tak to promiň...bavíme se o problémů když motorku zapneš a jedou větráky bez motoru a chceš nastartovat...

1 reakcí na tento příspěvek Špatné starty - zapnuté větráky

16.1.2020 v 18:18 | Nahoru | #10
1) než se bude laborovat s elektrikou a baterou tak vyměnit chladící kapalinu a odvzdušnit chl. systém dost lidí na to kašle a ten motor zbytečně týrá
2) zkusil bych jinou baterku protože sám jsi skoro odpověděl "Stáří baterky jeden rok, pokud ji dám nabít tak 14 dní funguje bez problémů. "

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Špatné starty - zapnuté větráky

16.1.2020 v 18:47 | Nahoru | #11
Ethi> Zdá se, že jediný problém je tvoje hlava, když vypínáš přehřátý motor, namísto aby jsi jej dochladil na volnoběh nebo jízdou bez zátěže, a když se snažíš nastartovat motor, kde evidentně funguje výrobcem naprogramovaná blbuvzdorná pojistka.

(reakce na) Špatné starty - zapnuté větráky

16.1.2020 v 18:57 | Nahoru | #12
Kohlstein> vidím, že o tom víš hovno, motor nejde nastartovat blbuvzdorně až na 120 stupních, teplota 105-110 je úplně normální u R1, hřeje jako kurva když jedeš po městě, a že někde zastavíš je jedno kvůli čemu a vypneš motorku a o minutu později ji jdeš znovu nastartovat a nenastartuješ jen kvůli spuštěnému větráku tak je asi něco špatně a určitě ne hlava...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Špatné starty - zapnuté větráky

16.1.2020 v 18:59 | Nahoru | #13
Kamikadze-Ace> kapalinu jsem měnil, jo doufám v tu baterku, jen jsem se chtěl prostě zeptat jestli se někdo s tím nesetkal že rozdíl 10A by mohl udělat takový problém, toť vše.

(reakce na) Špatné starty - zapnuté větráky

16.1.2020 v 20:54 | Nahoru | #14
Ethi> ještě ti doporučím jednu úpravu a to ruční spínač zapnutí větráků na řidítku, protě jedeš na cca 80°C někde postáváš a rovnou si to sám zapneš aby jsi ulevil motoru je to praktická věc
ps.: samozřejmě pokud by jsi to nesepnul tak pak při 105°C nebo kolika se to pustí jako obvykle

1 reakcí na tento příspěvek Špatné starty - zapnuté větráky

16.1.2020 v 22:19 | Nahoru | #15
tyvole, ruční spínače na ventilátor byly záležitost minulýho století u škodovek, na moderní motorce bych to fakt chtěl

pro autora - prohoď si s kámošama baterku a uvidíš

2 reakcí na tento příspěvek Špatné starty - zapnuté větráky

Skvělá odpověď, děkuji! 17.1.2020 v 06:41 | Nahoru | #16
Big bang je hodně citlivý na baterku, vlastní zkušenost. Špatná baterka která v Big bangu dělá problémy, v klasickém řadovém čtyřválci funguje bez problémů.

(reakce na) Špatné starty - zapnuté větráky

17.1.2020 v 08:24 | Nahoru | #17
Martin.z.brna> ty možná nechceš ale v mém okolí je má většina lidí a je to praktická věc

vosmen>

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Špatné starty - zapnuté větráky

17.1.2020 v 08:31 | Nahoru | #18
Ethi> já mám raději baterie s rezervou alespoň 50A pro případ že bych někde musel stát bez motoru se zapnutýma světlama (v noci při poruše nebo při stavění stanu v kempu) nebo bych potřeboval nabít telefon během čůrpauzy. A k tomu se vztahuje i použití co největší kapacity. Pokud ale nepotřebuješ kapacitu a jde ti jen o velký startovací proud (nemáš-li doplňky který se přiživují i při zhasnutým motoru) doporůčil bych sáhnout po líthiovce - je lehounká, má velké startovací proudy, vydrží dlouho, jen je trochu dražší. V jednom mém vlákně jí kluci dost obhajují: zde

(reakce na) Špatné starty - zapnuté větráky

17.1.2020 v 14:15 | Nahoru | #19

vosmen píše: Big bang je hodně citlivý na baterku, vlastní zkušenost. Špatná baterka která v Big bangu dělá problémy, v klasickém řadovém čtyřválci funguje bez problémů.



+1

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Špatné starty - zapnuté větráky

17.1.2020 v 14:28 | Nahoru | #20

grooll píše: Ethi> já mám raději baterie s rezervou alespoň 50A pro případ že bych někde musel stát bez motoru se zapnutýma světlama (v noci při poruše nebo při stavění stanu v kempu) nebo bych potřeboval nabít telefon během čůrpauzy. A k tomu se vztahuje i použití co největší kapacity. Pokud ale nepotřebuješ kapacitu a jde ti jen o velký startovací proud (nemáš-li doplňky který se přiživují i při zhasnutým motoru) doporůčil bych sáhnout po líthiovce - je lehounká, má velké startovací proudy, vydrží dlouho, jen je trochu dražší. V jednom mém vlákně jí kluci dost obhajují: zde



Na svícení světlama se zhasnutým motorem nepotřebuješ rezervu 50 A (předpokládám startovacího proudu), ale potřebuješ baterku s takovou kapacitou, aby v ní po svícení zbylo dost náboje a byla schopná dát dostatečný proud (při dostatečném napětí) k nastartování motoru.

(reakce na) Špatné starty - zapnuté větráky

17.1.2020 v 14:52 | Nahoru | #21
Maxipes_Fík> no, vždyť to píšu ne? Mít rezervu 50A startovacího proudu a použít co největší kapacitu - čím je baterka vybytější, tím méně proudu dokáže dát. Tak abych nastartoval i při 70% nabití tak tam nemohu dát nějakou slabotu. Pokud budu počítat s tím, že budu často startovat s né-uplně nabitou baterií, nemohu přece vybrat něco co je konstrukčně na hraně, obzvlášť ve 12V soustavě kde rozdíl mezi 100% nabitím a 70% nabitím dělá znatelný pokles napětí a o to větší požadavek na startovací proud. Těch 50A jsem uvedl s ohledem na velký motor..

Špatné starty - zapnuté větráky

17.1.2020 v 16:13 | Nahoru | #22
Když se startuje tak se obvykle při tom vypnou na moment světla aby bylo víc proudu. Není to tak udělané i s těma ventilátorama? Kdyžtak přidat relé a propojit?
Teda až předchozí rady nepomůžou

(reakce na) Špatné starty - zapnuté větráky

10.9.2021 v 20:01 | Nahoru | #23
vosmen> Ahoj, mám stejný problém jako Ethi..máte na to lék? BigBang 2013, když běží sahary, málo kdy nastartuju a vybije baterku baterka stará půl roku ta co tam patří. Dik za pomoc

Špatné starty - zapnuté větráky

27.3.2022 v 20:26 | Nahoru | #24
Ahoj, vyřešil to někdo? Baterka nová origo. Špatně to startuje i studený. Chytne na 2-3 pokus, před tím jen pro lane. R1, 09, BB
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Okruhová sezóna 2024 :-) [1 ... 1177, 1178] Yamaha YZF-R1, Suzuki GSX-R 1000, Triumph Daytona 67... Ozzy_ 35312 Dnes v 13:40 oxygen
Yamaha R1 2005 cvakání Yamaha YZF-R1 Blacky94 3 Včera v 06:46 Gahan37
EWC 2024, 2023, 2022 24h Le Mans, ... [1 ... 19, 20] Yamaha YZF-R1, Suzuki GSX-R 1000, Honda CBR 1000RR F... Ariete 599 24.4.2024 v 23:12 Ariete
Ventilové vůle Yamaha R1 2005 Yamaha YZF-R1 Richard65 3 13.4.2024 v 20:57 Richard65
Příliš vysoký tlak v pneu [1, 2] Yamaha YZF-R1 tomassek.32 45 19.3.2024 v 23:35 tomasNJ


TOPlist