bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Nabíjení baterie v zimě
8.1.2020 v 11:37
Ahoj, pořídil jsem pulsní nabíječku , která by měla být vhodná pro neustále dobíjení baterie.
Chtěl bych se zeptat:
1. je pravda, že baterii opravdu můžu na takové nabíječce mít celou zimu?
2. můžu nabíječku připojit přímo na baterku v motorce, aniž bych baterii vyndal?

Děkuju.
F
Předchozí
1 2 3 4
Následující

1 reakcí na tento příspěvek Nabíjení baterie v zimě

13.1.2020 v 22:56 | Nahoru | #91
Väčšina nabíjačiek zníži napätie v udržiavacom režime na 13,6 až 13,8V, čo je na trvalé pripojenie dosť veľa (hlavne pre AGM batérie). Pri nízkych teplotách v garáži by to však nemal byť problém. Pri izbovej teplote by bolo ideálne cca 13,1 až 13,2V. Tam je vhodnejšie voliť občasné nabíjanie raz za dva - tri mesiace.

Nabíjení baterie v zimě

14.1.2020 v 10:27 | Nahoru | #92
Tož po přečtení příspěvků jsem znejistěl .Už několik let nechávám motorky na 12 V nabíječce třeba týden (střídám všechny čtyři a všechny je nabíjím přes zásuvku).No a teď jsem pořídil 6V baterku se skelným vláknem a k ní 6V nabíječku a také ji nechávám pár dní bez odpojení kontaktů.Budu se muset polepšit .

Nabíjení baterie v zimě

14.1.2020 v 18:10 | Nahoru | #93
Týždeň je v pohode, to zvládajú. Ja som myslel pripojenie na celú mimosezónu. Pre niekoho je to aj pol roka. Ja tiež dávam nabíjať baterky striedavo na pár dní. Pôvodný šialený nápad prepojiť všetky batérie paralelne a nechať ich na nabíjačke som našťastie včas zrušil. Tie automatické nabíjačky prejdú do udržiavacieho režimu pri poklese nabíjacieho prúdu na určitú hranicu a tú v prípade pripojenia viacerých batérií nedosiahnu, takže veselo nabíjajú trvale 14,4 - 14,6V.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nabíjení baterie v zimě

14.1.2020 v 18:51 | Nahoru | #94

assassin píše: pri jizde jsi u te motorky fyzicky pritomen a pripadny pozar jsi schopen resit. taky moznost, ze shori kovovej regulator vs cinska plastova nabijecka je jina. Nabijeci proudy jsou v obou pripadech +- stejne, pokud jde o bezny provoz - oba nabijeci systemy jedou s napetovou regulaci.



Nabíječka s procesorem, jako třeba ta Boschka, nebo Optimate má max proud 5A. Alternátor i po odečtení odběru motorky dává víc. A věřím, že častěji odejde regulátor, než značková nabíječka. A i když jsi u mašiny fyzicky přítomen, tak někde na cestě bys případný požár stejně nejspíš řešil jen kvapným úprkem do bezpečné vzdálenosti...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nabíjení baterie v zimě

14.1.2020 v 19:00 | Nahoru | #95

charlie.vtx1800 píše: Nabíječka s procesorem, jako třeba ta Boschka, nebo Optimate má max proud 5A. Alternátor i po odečtení odběru motorky dává víc. A věřím, že častěji odejde regulátor, než značková nabíječka. A i když jsi u mašiny fyzicky přítomen, tak někde na cestě bys případný požár stejně nejspíš řešil jen kvapným úprkem do bezpečné vzdálenosti...



jasne, ale aby nekde tekl proud nestaci, ze ten zdroj je schopnej dat takovej proud.
Pokud ten zdroj ma 14V .. baterka ma napeti 12V a nejakej vnitrni odpor, tak velikost proudu omezuje ne vykon zdroje ale pan Ohm

Velke proudy tam potecou v pripade opravdu hodne vybite baterie - ale zase s baterii pod 9V se ani nepodari tu motorku nastartovat.
Ano, pokud motorku s mrtvou aku nastartuju na kabely tak nasledne dostane baterie slusnej sok, ale tohle je presne postup co jsem tu popisoval, ze tu baterku bezpecne nici.

v nejakem starsim tematu o nabijeni daval dawe02 graf proudu i casovou osou zmerenej na uplne vybitej baterce, byla tu o to totiz hadka a proudy nad 5A tam tekly opravdu jen snad nekolik vterin, na te baterce pomerne rychle vyskoci napeti...

Naposledy editováno 14.01.2020 19:01:00

(reakce na) Nabíjení baterie v zimě

14.1.2020 v 19:00 | Nahoru | #96

josi píše: Väčšina nabíjačiek zníži napätie v udržiavacom režime na 13,6 až 13,8V, čo je na trvalé pripojenie dosť veľa (hlavne pre AGM batérie). Pri nízkych teplotách v garáži by to však nemal byť problém. Pri izbovej teplote by bolo ideálne cca 13,1 až 13,2V. Tam je vhodnejšie voliť občasné nabíjanie raz za dva - tri mesiace.



Já mám třeba Optimate, a ta po nabití přestane dobíjet. Při poklesu napětí se zas zapne. Takže trvalé připojení není žádný problém. Některý nabíječky zase sice zůstanou pod napětím, ale přepnou na udržovací proud, kterej by měl být tak malej, že baterii taky neškodí. Záleží na značce, ale trvalý připojení u dobrýho výrobce není problém.

(reakce na) Nabíjení baterie v zimě

14.1.2020 v 19:13 | Nahoru | #97
assassin> Jenže kombinace vadnej regler + špatná baterka (sesypanej článek) je pravděpodobnější a díky tvrdosti altíku jako zdroje i fatálnější než možný problém při připojení značkový procesorový nabíječky. Případný požár beru až jako extrém, ale taková prasklá baterie a vylitej elektrolyt napáchá škody víc než dost. Můj názor je, že spíš bych se obával problému za jízdy, než při nabíjení kvalitní nabíječkou. A jelikož se při jízdě nikdo kvůli baterii nestresuje, tak není důvod se stresovat při nabíjení. Toť můj názor..

2 reakcí na tento příspěvek Nabíjení baterie v zimě

15.1.2020 v 07:35 | Nahoru | #98
znovu pokládám dotaz na tezi, co tu zazněla, pokud někdo zná odpověď. Jak se může poškodit motocykl, který je několik měsíců odstaven a je z něj vyjmuta/odpojena baterie?

(reakce na) Nabíjení baterie v zimě

15.1.2020 v 09:11 | Nahoru | #99

SuperSic58 píše: znovu pokládám dotaz na tezi, co tu zazněla, pokud někdo zná odpověď. Jak se může poškodit motocykl, který je několik měsíců odstaven a je z něj vyjmuta/odpojena baterie?


pokud je odstaven ve vlhké garáži tak může s vysokou pravděpodobnosti začít reznout

(reakce na) Nabíjení baterie v zimě

15.1.2020 v 11:51 | Nahoru | #100

SuperSic58 píše: znovu pokládám dotaz na tezi, co tu zazněla, pokud někdo zná odpověď. Jak se může poškodit motocykl, který je několik měsíců odstaven a je z něj vyjmuta/odpojena baterie?



Poškodit ne, teoreticky je mozné, ze po odpojení baterie se nektery moderni stroje budou znova “učit” a ladit si nejaky adaptacni hodnoty.

Nabíjení baterie v zimě

16.1.2020 v 09:05 | Nahoru | #101
assassin> dík za info. Takže spíš ty top modely nacpaný elektronikou, semiaktivní podvozky, jízdní módy atd. A někdo tu psal i něco o imobilizeru, že by moh bejt problém, že by se moh smazat kód, ale to by se teoreticky smazat palivový mapy atd, myslim EPROM, nebo jak se tomu řiká, ale to je asi blbost.. kdyžtak mě oprav

Nabíjení baterie v zimě

16.1.2020 v 14:34 | Nahoru | #102
Baterku nechávám v moto,protože po odpojení a připojení aku moto vyžaduje kalibraci QS,atd...Jednou měsíčně ji připojím k nabíječce,ta se po cca 5 min. vypne,že nabito.Odpojím,odcházím.

2 reakcí na tento příspěvek Nabíjení baterie v zimě

16.4.2020 v 20:08 | Nahoru | #103
nechcel som zakladat novu temu, nemal nahodou niekto podobny problem? Po zime chcem dobit baterku (YUASA YTX9-BS 12V 8Ah) no nabijacka nejak robi problemy, nacita baterku a len preblikne, vid video

odkaz na video https://files.fm/f/u8t5eazt

jedna sa o nabijacku Sharks SH 3,8A

(reakce na) Nabíjení baterie v zimě

16.4.2020 v 20:27 | Nahoru | #104

Vlado32 píše: nechcel som zakladat novu temu, nemal nahodou niekto podobny problem? Po zime chcem dobit baterku (YUASA YTX9-BS 12V 8Ah) no nabijacka nejak robi problemy, nacita baterku a len preblikne, vid video

odkaz na video https://files.fm/f/u8t5eazt

jedna sa o nabijacku Sharks SH 3,8A



Pokud je baterka hodně vybitá, tedy má hodně nízké napětí, tak "chytrý" nabíječky prostě nezačnou nabíjet - vyhodnotí baterii jako vadnou a nesepnou. Může pomoct oživit baterku nějakou obyčejnou nabíječkou. Anebo už je baterie total dead.

Naposledy editováno 16.04.2020 20:28:14

Nabíjení baterie v zimě

17.4.2020 v 20:54 | Nahoru | #105
Přesně, zkus jí dát chvilku "blbou" nabíječkou a Shark se chytne

Naposledy editováno 17.04.2020 20:55:29

(reakce na) Nabíjení baterie v zimě

17.4.2020 v 21:26 | Nahoru | #106

Vlado32 píše: nechcel som zakladat novu temu, nemal nahodou niekto podobny problem? Po zime chcem dobit baterku (YUASA YTX9-BS 12V 8Ah) no nabijacka nejak robi problemy, nacita baterku a len preblikne, vid video

odkaz na video https://files.fm/f/u8t5eazt

jedna sa o nabijacku Sharks SH 3,8A



Jsou chytré telefony, chytré nabíječky, ale hloupí lidé. Kdy jsi tu motorku zazimovat, v říjnu? Proč jsi ji na tu nabíječku nepřipojil jednou za měsíc?

Nabíjení baterie v zimě

29.4.2020 v 19:35 | Nahoru | #107
Dik charlie.vtx1800 a banda1250, nechal som ju na "chytrej" nabijacke a nejak ju predsa len dobilo... normalna nabijacka uz hlasila ze je plna, uvidim ako dlho vydrzi, je dost mozne ze zblbla nabijacka.

ThomasDRZ ano zazimoval som ju v rijnu, po poslednom dni na mini okruhu uz pre mna nemalo zmysel dalej jazdit... Nabijacku som si kupil tuto jar a na baterku som nemyslel
Předchozí
1 2 3 4
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Vibrace do sedla Honda CMX500 Rebel Olgojc 2 15.4.2024 v 20:01 Fueltank
Honda Rebel 1100 / 500 dotaz Honda CMX500 Rebel, Honda CMX1100 Rebel Jendisek 5 4.11.2023 v 08:16 MungoJerry
Řdičák v Americe Honda CMX500 Rebel Kapacita15 8 7.7.2023 v 08:53 SLEEPER
Návod Honda CMX500 Rebel Rebel500 6 20.6.2023 v 14:15 puffybodie
Honda CMX 500 Rebel - padací rámy Honda CMX500 Rebel ivan99 2 18.4.2023 v 09:53 Gahan37


TOPlist