globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Nabíjení baterie v zimě
8.1.2020 v 11:37
Ahoj, pořídil jsem pulsní nabíječku , která by měla být vhodná pro neustále dobíjení baterie.
Chtěl bych se zeptat:
1. je pravda, že baterii opravdu můžu na takové nabíječce mít celou zimu?
2. můžu nabíječku připojit přímo na baterku v motorce, aniž bych baterii vyndal?

Děkuju.
F

(reakce na) Nabíjení baterie v zimě

9.1.2020 v 13:32 | Nahoru | #61

Lukas_13y píše: Maxipes_Fík> Je to marné, je to marné a opět je to marné.

https://fyzika.okhel...ie-zakladni-info.php

Ideální pracovní teplota Li-Ion baterií (vybíjení, nabíjení)
Pokojová teplota +18°C je většinou pro Li-Ion baterie ta nejideálnější.



OK, nenapsal jsem to, ale byla řeč o olověných baterkách, jestli LiFePo4 akumulátor nejpomaleji stárne při teplotě těsně nad nulou, tak by bylo nejlepší je skladovat v lednici na zrání masa, v které je jeden až dva stupně.
Možná by bylo dobré, kdyby si tady někteří účastníci uvědomili, že ideální skladovací teplota a ideální provozní teplota není stejná.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nabíjení baterie v zimě

9.1.2020 v 13:47 | Nahoru | #62

assassin píše: oni pouzivaji balancer kterej pres malinky rezistory vybiji clanky ktere maji vyssi napeti - je to pripojene paralelne, startovaci proud to tudiz neovlivnuje.



Takový balancer jsem si do své baterky zapojil, stojí asi 50 Kč na Ebay.com a než jsem ho použil, tak jsem měřením zjistil, že funguje dost přesně, pokud napětí článku překročí 3,6 V o jednu až dvě setiny voltu, tak ho začne vybíjet proudem 65 mA.

(reakce na) Nabíjení baterie v zimě

9.1.2020 v 13:55 | Nahoru | #63

Maxipes_Fík píše: Takový balancer jsem si do své baterky zapojil, stojí asi 50 Kč na Ebay.com a než jsem ho použil, tak jsem měřením zjistil, že funguje dost přesně, pokud napětí článku překročí 3,6 V o jednu až dvě setiny voltu, tak ho začne vybíjet proudem 65 mA.



Jj. Jako nevýhodu tohodle reseni vidim to, ze ten balancer měří napětí - tzn je tam nakej procesor co musi byt napajenej. Měřil jsi jakej to ma klidovej odber? Ja mam baterku s timhle balancerem (xracer) v motorce uz druhej rok a nikdy jsem ji nenabijel a to ta motorka bude mit taky klidovej odber, vzhledem k tomu ze to je kroska bez spinacky.

Nabíjení baterie v zimě

9.1.2020 v 16:04 | Nahoru | #64
Procesor v tom není, odběr jsem neměřil, dával jsem ho do té baterky (co ji pořád vozím pro jistotu s sebou a ta stará jedenáctiletá olověná pořád nechce odejít) asi někdy v září, tak jsem ji teď změřil, měla naprázdno 13,8 V a po připojení na zdroj 14,4 V s omezením 2,5 A po pár desítkách s klesl proud na 150 mA, takž ten balancér asi fakt bere zanedbatelný proud. Je to tento: balancér

Nabíjení baterie v zimě

9.1.2020 v 16:35 | Nahoru | #65
Ajo, ono to je pasivní, zadny “měření” - no to je vlastne docela logicky, to bude mit odber v podstate nulovej...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nabíjení baterie v zimě

9.1.2020 v 16:35 | Nahoru | #66

1100Virago píše: Číkus: Jak píše assassin, často tam trafo není vůbec, nebo celkem mrňavé, u kterého může dojít k mezizávitovému zkratu a už to fičí. Není to moc pravděpodobné, ale stát se to může... a pak to může i blafnout


pěkné...co to bylo za nabíječku?

1 reakcí na tento příspěvek Nabíjení baterie v zimě

9.1.2020 v 21:59 | Nahoru | #67
Se nám ta diskuse pěkně rozjela , každopádně děkuji všem za odpovědi, jsem zas o dost moudřejší. Baterku odpojím od kostry, nechám v motorce a dám na impulsní nabíjení. Na ty dva měsíce to bude ok.

(reakce na) Nabíjení baterie v zimě

9.1.2020 v 22:11 | Nahoru | #68

fockewulf píše: pěkné...co to bylo za nabíječku?


To bohužel nevím, já u dotyčného byl jen kupovat nějaké díly a nezeptal jsem se. Motorku rozprodával proto, že mu to v garáží blaflo pod sedlem (kde byl akumulátor) a shořel mu podsedlový prostor s elektroinstalací a kus sedla. A když spočítal náklady na opravu v servisu, raději koupil jiné Virago a tohle rozprodával.

(reakce na) Nabíjení baterie v zimě

9.1.2020 v 23:22 | Nahoru | #69
Franta666> Kostru nebo plusák???

1 reakcí na tento příspěvek Nabíjení baterie v zimě

9.1.2020 v 23:51 | Nahoru | #70
Ivos: viz zprava. Spravnej postup je odpojit prvni kostru, protoze ikdyz jsi kopyto a skrtnes si sroubovakem o ram tak se nic nedeje. Kdybys odpojoval prvni plus, tak pri troše nesikovnosti se dostaví Mr.Zkrat

(reakce na) Nabíjení baterie v zimě

10.1.2020 v 03:03 | Nahoru | #71
assassin> Už jsem četl Děkuji

Nabíjení baterie v zimě

10.1.2020 v 10:46 | Nahoru | #72
Mám tu stejnou nabíječku a takhle mi spinká zapnutá a zapojená měsíc. V motorce bych jí nechal kdybych měl v garáži zásuvku ale odpojil bych jí z kontaktů aspoň ??



Naposledy editováno 10.01.2020 16:50:52

Nabíjení baterie v zimě

10.1.2020 v 11:58 | Nahoru | #73
Baterku většinou přes zimu z motorek nevyndavám, motorky jsou na místě, kde normálně mrzne, nedobíjím a na jaře normálně nastartuju a nejlépe hned projedu alespoň 50 km, pokud baterka nenastartuje, či je evidentně slabá, kupuji baterii novou, většinou tak po čtyřech sezonách.

(reakce na) Nabíjení baterie v zimě

10.1.2020 v 12:18 | Nahoru | #74

Kohlstein píše: 2. Odpojil bych při nabíjení kostru, ale to je jen pro supr opatrné jedince, sám to nedělám. A po dobití zase připojil kostru zpět na baterku.
1. Nová motorka, nová baterka. Jednou za dva měsíce to připojíš na tři hodiny na nabíječku a máš pokoj.
Edit - může se stát, že když na půl roku vyndáš baterku, tak tady bude na jaře dotaz, že svítí a bliká nějaká oranžová kontrolka a nejede to, jak by mělo.

proč odpojovat kostru?

2 reakcí na tento příspěvek Nabíjení baterie v zimě

10.1.2020 v 12:35 | Nahoru | #75
Na odpojování a zapojování je jednoduchá mnemotechnická pomůcka: zapojuji, čili + první (něco přidávám :), odpojuji (něco odebírám), takže - první. Aspoň tak to mám zažité, zpravidla to píšou i v manuálech k bateriím.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nabíjení baterie v zimě

10.1.2020 v 12:55 | Nahoru | #76

mRKEF píše: Na odpojování a zapojování je jednoduchá mnemotechnická pomůcka: zapojuji, čili + první (něco přidávám :), odpojuji (něco odebírám), takže - první. Aspoň tak to mám zažité, zpravidla to píšou i v manuálech k bateriím.

proč tak složitě? pravidlo ,aby nedošlo ke zkratu je jednoduché a jasné. Odpojuji kostru, abych neudělal vercajkem zkrat.
Já mám na všech motorkách vytažené + drátem ven na konektor a nabíječky připojuji na něj a kostru, tím nejde nic přepólovat a nemusí se odpojovat baterka. Nabíjení je jednoduché.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nabíjení baterie v zimě

10.1.2020 v 17:14 | Nahoru | #77

mRKEF píše: Na odpojování a zapojování je jednoduchá mnemotechnická pomůcka: zapojuji, čili + první (něco přidávám :), odpojuji (něco odebírám), takže - první. Aspoň tak to mám zažité, zpravidla to píšou i v manuálech k bateriím.



Jo to je dobrý já měl problém si zapamatovat římský číslice a takže používám taky jednu mnemotechnickou pomůcku,třeba se to někomu bude hodit : Líce dámy -LCDM-50-100-500-1000 ,tak to jen tak ....

(reakce na) Nabíjení baterie v zimě

10.1.2020 v 20:12 | Nahoru | #78

535xv píše: Jo to je dobrý já měl problém si zapamatovat římský číslice a takže používám taky jednu mnemotechnickou pomůcku,třeba se to někomu bude hodit : Líce dámy -LCDM-50-100-500-1000 ,tak to jen tak ....

Letos Cibuli Doma Máme

(reakce na) Nabíjení baterie v zimě

11.1.2020 v 09:20 | Nahoru | #79

Číkus píše: Lukas_13y> Já si prvně nevšiml, že to není olověná baterie. Tak jsem (zase) za totálního blbce, co už.


Buď v klidu, taky mě jako první napadlo, co je to za blbce, že neví, že na olověný baterce je 16V kravina

edit: Dočetl jsem to dál, tak nic
Už jsem myslel, že u novejch motorek někoho napadlo zvednout palubní napětí.
Nicméně tenhle měřák za pár kaček má bratránek a měří mu kupodivu celkem přesně.

Naposledy editováno 11.01.2020 09:24:12

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nabíjení baterie v zimě

11.1.2020 v 12:33 | Nahoru | #80
prackarr> ja to nemyslel ani tak z hlediska nabíjení jako spíš kompletní demontáže a montáže baterie. V principu je samozřejmě celkem jedno co se odpojí, hlavně neudělat kratak apod.

Osobně teda když už nabijim tak mimo motorku někde bokem. Prostě neměl bych klidný spaní. V 99,9 procentech se nic nestane, ale určitě se nabíjením mimo nic nepokazi.

(reakce na) Nabíjení baterie v zimě

11.1.2020 v 13:55 | Nahoru | #81
mRKEF> To je hezké ale dělej to když máš 7 motorek s baterkou

Nabíjení baterie v zimě

11.1.2020 v 14:00 | Nahoru | #82
Pokud jde o možná rizika....
Existuje malé riziko, že nabíječka selže a začne hořet. Aby se zamezilo neštěstí, doporučuji baterku nabíjet pouze vymontovanou z motorky a uloženou hlubokém podzemním bunkru, ideálně ve vakuu. V případě nehody budou ztráty minimální.


Naposledy editováno 11.01.2020 14:00:08

(reakce na) Nabíjení baterie v zimě

11.1.2020 v 14:28 | Nahoru | #83
mRKEF> To bys ale musel při každém opuštění domova (možná i na noc?) vypínat vodu, plyn, elektřinu...

1 reakcí na tento příspěvek Nabíjení baterie v zimě

11.1.2020 v 17:05 | Nahoru | #84
Mam tři motorky s bateriemi a přes zimu jezdím minimálně. Dobíjení rozhodně není záležitost na denní bázi. Možná jednou za zimu při poklesu napětí. Momentálně se to týkalo 1/3 mých baterií. To opravdu není zase tak složité ji vyndat.

Zrovna baterie na nabijecce mi přijde větší riziko než doma voda apod. V garáži nejsem tak často jako doma. A ano i doma dbam na to, aby veškeré zbytečné zdroje nebyly pod napětím a ne kvůli halerovym úsporám elektřiny ale kvůli riziku požáru. Vodu vypinam při delším opuštění bydlení.

Baterka nemusí třeba shoret, ale čert ví. Vyvari se vytece, nadela bordel v masine. Říkejte si co chcete, ale radši to nechám bez dozoru nabíjet mimo. Jsou to asi 2-3 šrouby a pouze jednou za uhersky rok ;). Každá energie je potenciální nebezpečí. Je to jak data na HDD. Každému můžete říkat ať zalohuje, ale lidem to dojde až když se něco posere.

Naposledy editováno 11.01.2020 17:06:37

(reakce na) Nabíjení baterie v zimě

11.1.2020 v 17:26 | Nahoru | #85
mRKEF> proto je svět tak barevný že má každý jiný názor jinak bychom měli všichni jenom jednu značku motorek jednu značku auta jednu značku oblečení Bydleli jsme ve stejných domech a poslouchali bychom stejnou muziku. Já prostě baterky z motorek vydělávat nebudu protože mám kvalitní nabíječku které věřím navíc ta baterka je v zimě dobitá za chvilku a většinou i dobíjím tobě kdy v dílně jsem takže kdyby se něco dělo tak bych to určitě zjistil olověné akumulátory s tekutým elektrolytem vůbec nepoužívám

Nabíjení baterie v zimě

11.1.2020 v 18:04 | Nahoru | #86
Však to je všechno v pořádku. Každý si cestu najde. A nikomu nezakazuji dělat si to po svém. Já jsem jenom uvedl jak to dělám a proč (i když nabíječky mám též celkem kvalitní - řekl bych) a za to jsem byl 3x těžce zraněn, 2x zhmožděn a 1x zesměšněn.

2 reakcí na tento příspěvek Nabíjení baterie v zimě

12.1.2020 v 09:13 | Nahoru | #87
A uvědomujte si, že při jízdě je baterka dobíjená proudem daleko větším než z nějaký procesorový nabíječky? Nebylo by tedy bezpečnější ji vždy před jízdou vyndat z mašiny? Přece jenom - zkrat, požár...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nabíjení baterie v zimě

12.1.2020 v 09:58 | Nahoru | #88

charlie.vtx1800 píše: A uvědomujte si, že při jízdě je baterka dobíjená proudem daleko větším než z nějaký procesorový nabíječky? Nebylo by tedy bezpečnější ji vždy před jízdou vyndat z mašiny? Přece jenom - zkrat, požár...


Není pravda, ten proud je vysoký, pouze když je baterie vybitá. Pokud funguje správně regulátor a drží napětí na konstatní úrovni.

(reakce na) Nabíjení baterie v zimě

12.1.2020 v 10:32 | Nahoru | #89

dave-lister píše: Není pravda, ten proud je vysoký, pouze když je baterie vybitá. Pokud funguje správně regulátor a drží napětí na konstatní úrovni.

stejně jako nabíječka

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nabíjení baterie v zimě

12.1.2020 v 11:43 | Nahoru | #90

charlie.vtx1800 píše: A uvědomujte si, že při jízdě je baterka dobíjená proudem daleko větším než z nějaký procesorový nabíječky? Nebylo by tedy bezpečnější ji vždy před jízdou vyndat z mašiny? Přece jenom - zkrat, požár...



pri jizde jsi u te motorky fyzicky pritomen a pripadny pozar jsi schopen resit. taky moznost, ze shori kovovej regulator vs cinska plastova nabijecka je jina. Nabijeci proudy jsou v obou pripadech +- stejne, pokud jde o bezny provoz - oba nabijeci systemy jedou s napetovou regulaci.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Vibrace do sedla Honda CMX500 Rebel Olgojc 2 15.4.2024 v 20:01 Fueltank
Honda Rebel 1100 / 500 dotaz Honda CMX500 Rebel, Honda CMX1100 Rebel Jendisek 5 4.11.2023 v 08:16 MungoJerry
Řdičák v Americe Honda CMX500 Rebel Kapacita15 8 7.7.2023 v 08:53 SLEEPER
Návod Honda CMX500 Rebel Rebel500 6 20.6.2023 v 14:15 puffybodie
Honda CMX 500 Rebel - padací rámy Honda CMX500 Rebel ivan99 2 18.4.2023 v 09:53 Gahan37


TOPlist