Vezmi zpomalení 1G, brzdění jenom předním kolem, váhu motorky s jezdcem a poměr průměrů kolo/kotouč (střední průměr), který je třeba 300/600mm. S váhou 250kg je síla 2500Nx600/300 = 5000N. Na jeden kotouč je obvodová síla 2500N. Na jednu brzdovou destičku připadá 1250N.
+ co se tyka namahani samotnych kotoucu (pokud myslenkou miris timto smerem) tak tam je celkem malo, kolem (rozumej do) 50Mpa.. horsi je teplota (s teplotou klesa Rm Re), pevnostne vydrzej i z Al slitiny (mysleno dimenzovani na pevnost, ovsem nikoliv na oter! tam je nutna keramika a stejne to nebude jako Fe..) pri chvilce googleni se daji snadno dohledat simlace z ansysu a pod.
E: BTW bez FDM/FEM toho v tomto smeru pevnostne moc nenapocitas, s tim by mel asi co delat i Subrt osobne.
Naposledy editováno 04.12.2019 11:36:42