globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Dva takty jsou víc než dost
Co takhle nějaké postřehy o dvoutaktech? Dejme tomu, že sem občas mrsknem nějaký zajímavý kousek z inzerce.
Nedávno jsem takhle narazil na Hondu CRM125R a neodolal jsem, je doma.

Rejstřík do #1800:

Aprilia AF1 50 - 1031
Aprilia AF1 125 - 219,340,657,1187/88,1424,1574/88
Aprillia Classic - 12
Aprilia ETX 125 - 774,1067
Aprilia MX 125 - 493,1321,
Aprilia Pegaso 125 - 599,602,608,804,1217,1270,1295,1328,1333,1473,1517,1555
Aprilia Red Rose 125 - 823
Aprilia RS 125 - 15,135,193,342,549,632,896,952,1031,1057,1287,1587,1633/06,1711/09
Aprilia RS 250 - 79,104,444,485,592,756,1063,1667
Aprilia RSW 500 – 1667/97
Aprilia RX 125 - 7,575,642,757,774,1037,1405,1517,1598/97
Aprilia ST 125 - 422
Aprilia SX 125 - 313
Aprilia Tuareg 125 - 144,214,384,642,1490,1739/87
Aprilia Tuareg 250 - 1489
Aprilia Tuono 125 - 1153,1216,1319,1367,1776
Aprilia trial - 1518,1519,1532

Benelli SE 2C 125 - 776,1156,1159
Benelli 50 Cross - 1625

Beta 50 – 1635-1637/69
Beta Xtrainer - 18,764,1096,1368,1616/22
Beta 250 cross - 287,291,784
Beta GS 250 - 581,716
Beta 300RR – 532,1096,1368,1619/16
Beta CR 500 – 1725/80
Beta RR 2T 125 - 922
Beta trial - 1519,1535,1537,1540,1787

Bistella - 1668
Bultaco Sherpa 350 - 841,1522

Cagiva C188 – 1669
Cagiva C589 – 1674,1793,1794,1795/C587
Cagiva 250/350 Ala blu - 743
Cagiva Aletta Rosa 125 - 212,268,954
Cagiva Blues - 32,268,268,879
Cagiva Elefant 125 - 200,268,432,952,955,1149,1156,1380,1385,1461
Cagiva Freccia - 404,715,839,938,1089,1338,1403,1471,1554,1791
Cagiva Mito - 11,28,60,97,155,268,293,327,378,412,770,777,957,973,1674/90 1025,1124,1138,1180,1279,1348,1387,1395,1418,1441,1446,1497
Cagiva MXR 250 - 522
Cagiva N90 - 362
Cagiva Planet - 55,268,305,413,548,715,952,962,977,1082,1311
Cagiva Raptor - 87,191,548,952,1087,1411,1457
Cagiva RX 125 - 524
Cagiva RX 250 - 522
Cagiva SST 125 - 531,1402
Cagiva SST 250/350 - 947/350,1558/250
Cagiva SXT 125 - 613
Cagiva SXT 350 - 637,1226,1419
Cagiva Supercity 125 - 227,268,452,471,474,557,766,806,952,1156,1474,1548,1572,1779
Cagiva Tamanaco 125 - 206,681,887,1470,1784
Cagiva W8 125 - 452,582,825,1317,1549,1558
Cagiva WMX 125 - 442,1144
Cagiva manuály - 1023,1028

Casal – 1596,1597

ČZ 125 984,511,516,519 - 161,254,402,758,856,901,1038,1357,1599/516
ČZ 175 992 - 161,665
ČZ 250 513,980 - 105,644,655,1097,1225/73,1298,1671,1692,1800/74
ČZ 250 Enduro - 1671
ČZ 300 (TM) - 822
ČZ 380 514 - 618,660,1001,1114,1541,1671,1692,1706/4k

Derbi GPR 125 - 238,377,1123,1147
Derbi 50 - 661,696,1493
DKW 125 GS – 829

Fantic XE 125 - 793
Fantic XX 125 – 634
Fantic 125 RSX - 884
Fantic 250 Raider - 1577,1580
Fantic 300 – 1717/21
Fantic trial - 1520

Gas Gas 125 Halley - 782
Gas Gas Contact 250 - 380
Gas Gas 125 Pampera – 979
Gas Gas 125 EC – 1624/07
Gas Gas EC 300 – 1776/08

Garelli - 1538

Gilera Apache 125 - 481
Gilera CX 125 - 1145
Gilera Freestyle 125 - 481
Gilera Eaglet - 358
Gilera HX 250 - 100
Giler Ice 50 - 1008,1011
Gilera KK 125 - 354,1424
Gilera KZ 125 - 1611
Gilera NGR 250 - 93,1374,1378,1510
Gilera RC 125 - 483,718,1117,1672/90
Gilera RV 125 - 1771
Gilera RX 125 - 313,314,1118,1169/85,1492/86,1509/86,1586/84,1592/84
Gilera RX 250 Arizona - 94
Gilera Runner 180 SP - 1036
Gilera SC 125 - 373,377
Gilera SP01 125 – 740,1772/89
Gilera TG2 - 576
Gilera XR1 125 - 358
Gilera XR2 125 - 421,1578

HM CRE 125 – 744,846
Harley – 1788/76/SX125,

Honda ATC 250R – 1603
Honda CR 80 - 1515/84
Honda CR125R - 402,676,1046,1054,1087,1302/87,1414/93,1427/90
Honda CR250R - 168/1996,558,561/86,570/88,590,633,640/91,844/85,858/89,903,904/85,905/87,
1054, 1108/88,1127/01,1184/85,1340/94,1450/90,1465/85,1580/92, 1583/92,1584/93,1690/87,1796/81
Honda CR500R - 417,425,448,683,838/84/49,838/85,1071,1632/08,1715/83/480
Honda CRM125R - 475,502,507,569,573,799,840,1112,1315,1447,1534,1714
Honda MB/MBX 80 - 938,1048,1051,1426,1576/50
Honda MTX 80 - 1,1033,1357
Honda MTX 125 - 1115,1133,1357,1425,1557
Honda MVX 250F - 1702
Honda NS1/NSR 50 - 971,1047,1797
Honda NS 125F - 284,1487,1510,1791
Honda NSR 125R - 59,670,853,981,1003,1015,1078,1166,1345,1488
Honda NSR 125F - 283,292,428,1226,1297
Honda NS 250R - 139,302,382,705,1406
Honda NSR 250R - 126,270,281,670,853,1701
Honda NSR500 – 1793/89
Honda NS 400R - 654,717
Honda RS 125 – 1550
Honda TLM 200 - 1787

Husaberg TE 125 - 16
Husqvarna CR 125 - 926,1567/91,1631/91,1685/80
Husqvarna CR 250 – 333,855,1062
Husqvarna CR 390 automatic - 1569,1571
Husqvarna CR 500 – 333,845,1568/78
Husqvarna SM 125 - 167
Husqvarna TE 300 – 532,1638-1650/19
Husqvarna WR 125 - 826,921,1037,1062
Husqvarna WRK 125 – 1089
Husqvarna WR 250 - 791,1062,1612/02
Husqvarna WR 300 - 1030
Husqvarna WR 360 - 1113/99
Husqvarna WR 430 - 454
Husqvarna WRE 125 - 773,792,1429

Italjet 312,321,1179,1787/trial/80
IŽ - 146

Jawa, enduro - 110,450,754,783,944,1089,1099
Jawa 250/593 - 1008

Kawasaki F-7 175 - 720
Kawasaki F-9 350 - 720,1448
Kawasaki F-11 250 - 720
Kawasaki KDX 125 - 736,945,1105
Kawasaki KDX 200 - 913,917,918
Kawasaki KDX 250R - 551,917
Kawasaki KDX 400 – 1737/80
Kawasaki KE 125 - 919,1057
Kawasaki KE 175 - 732,734,1067
Kawasaki KH 125 - 919,1045
Kawasaki KMX 125 - 298,475,945,1037,1044,1712
Kawasaki KR 250/350 – 738,1759/84
Kawasaki KR-1 – 1763/88
Kawasaki KX 80 - 866
Kawasaki KX 125 – 406,873,1135/87
Kawasaki KX 250 - 333,453/83,492,552,587,902/86,903/87,1109/88,1143/88,1499/87,1605/91
Kawasaki KXF 250 - 874
Kawasaki KX 500 - 491/85,586/92,587/88,678/86,964/88,1244/87,1445,1762/83
Kawasaki Triple - 760,790

KTM 50 – 1694/ Bora, 1718/GXE87
KTM EXC 200 - 1439
KTM EXC 250 – 745,867
KTM EXC 300 - 1563
KTM Freeride 250R - 759
KTM MX 500 - 333,419,1442/96,1443/91,1723/91
KTM 125 LC2 - 386,487
KTM 125 Sting - 957
KTM MC 125 - 984
KTM MC 250 - 644,787,1024,1337/81,1605/78,1719/84,1721/78
KTM GS 250 - 484,605,763,1002,1004,1021,1337/88,1565,1790/86
KTM GS 300 - 1116/85
KTM GS 340/350 – 455,1061,1722/80
KTM GS 500 - 862,1294/91
KTM SX 125 - 895
KTM SX 360 - 1442
KTM historie – 746

Kayo - 1604

Laverda CU 125 - 360,465,469,839,1316
Laverda Lesmo - 1514
Laverda 250 Chott - 1521
Langen - 604

Malaguti - 1266
Malanca 125 - 225,802,1561
Maico 250 – 882/82,909-911/1982/historie,1748/79
Maico 400/440 – 946/79,1622/79
Maico Tajfun 400 - 1622
Mega – 1102
Minarelli – 1698,1699
Montesa trial – 1526,1787
Morini Franco Motori - 1700
Moto Guzzi 125 Custom - 1042
Moto Guzzi 125 TT – 1043
Motobecane – 1752/TM4,1753/350/73
Motobi 125 – 422,1067
Motron - 1263,1264
Motorhispania – 1403
MZ – 1760/RE125

Ossa Super Pioneer 250/350 - 252,997,1786
Ossa Desert Fuego 250 - 1786
Ossa trial - 1525
Penta – 1502,1626,1700
Peugeot Speedfight - 319,595
Praga ED 250 – 749,885,943

Rieju 300 Ranger - 820
Rotax 100 – 159

Sachs 125 - 269,327,362,697,1104
Scorpa Trial - 1787
Sherco 125 SE-R - 29,1545
Sherco 250 SE - 894
Sherco 300 SE - 780
Sherco SM 125 - 834
Simonini - 936
Suter - 1256

Suzuki GT 125 - 248,957,958,1110
Suzuki GT 185 – 1446,1777/74
Suzuki GT 250 - 708,741,941,1110,1216,1508/T69,1516,1560
Suzuki GT 380 - 286,289,729,956
Suzuki GT 550 - 478,730
Suzuki GT 750 - 789,967,992,1381,1629,1695,1740,1750
Suzuki RG 80 – 437,849,1035,1172,1385
Suzuki RG 125 - 436
Suzuki RG 250 - 935,939,1364,1686/85,1687/87
Suzuki RG 400 - 906
Suzuki RG 500 - 1306
Suzuki RGV 250 - 121,392,395,397,942
Suzuki RM 125 – 365/83,868,1609/00,1783/84,1785/85
Suzuki RM 250 - 333,458,598,742/89,810,1150/84
Suzuki RM 500 - 333, 1101/76/370,1408/79,1484/85
Suzuki RMX 250 - 457,490,808
Suzuki RV 125 - 1104
Suzuki T/GT 500 - 577,682,684
Suzuki TM 400 – 1736/75
Suzuki TR 500 – 577
Suzuki TS50 - 1593
Suzuki TS 80 - 1033,1291
Suzuki TS 125 – 584,836,137,1788/80
Suzuki TS 250 – 362

SWM 125/175 - 1040,1041
SWM Silver Vase 250 ES - 832,1041
SWM trial - 1525

Vespa - 539,543
Vihur - 148
Voschod - 1032
Villa – 784,863,1337,
Vins - 604
Weber carb - 1095

Tula - 1038,1039
TM 125 EN - 1361,1372
TM 250 EN - 807
TM 300 / ČZ 300 - 822,1151,1483/SM,1546/03,1774/07
TM fabricca - 1434

Yamaha BOP 50 - 1119
Yamaha DS-7 250 - 187
Yamaha DT 80 - 180,186,1033
Yamaha DT 125 - 52,172,176,177,193,253,456,969,1037,1044,1237,1318,1363,1788/78
Yamaha DT 175 - 1423,1506
Yamaha DT 250 - 134
Yamaha DT 400 – 1491/74,1710/75
Yamaha FS-1 - 163
Yamaha Chappy 50 - 1382
Yamaha 125 Tenere - 934
Yamaha MX 360 - 1466,1565
Yamaha R3 350 - 1400
Yamaha RD 50 - 1542
Yamaha RD 125 - 165,594,786,1104,1125
Yamaha RD 250 - 689,692
Yamaha RD 350/400 - 190,429,927-933,1607/77
Yamaha RD 350LC - 77,81,97,243,445,652,737,1313
Yamaha RD 350 YPVS – 1661/88
Yamaha RD 500LC - 78,122,835,1010,1074,1227,1238
Yamaha RS 100T – 1751/78
Yamaha TDR 125 - 48,292,293,616,772,991,1318,1363,1797
Yamaha TDR 250 - 39,651,848,986,1623
Yamaha TZ 250 - 254,982
Yamaha TZ 750 - 1454
Yamaha TZR 50/80 - 1035,1058
Yamaha TZR 125 - 44,62,262,265,477,983,1131,1741/88
Yamaha TZR 250 - 392,398,1000
Yamaha WR 500 - 585
Yamaha YZ 125 – 162/02,1111/92
Yamaha YZ 250 - 333,556,742/84,1341/82,1500,1746/01
Yamaha YZ 490 – 49,496,742/83,1157/82,1610/80/465,1634/85,1768/82
Yamaha TRI-Z 250 - 960,1083

Zabel – 879,882
Zundapp - 1663


Naposledy editováno 29.01.2023 18:53:17

Blokovaní uživatelé: Sysel2

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dva takty jsou víc než dost

24.11.2021 v 23:05 | Nahoru | #1711
DRN.> Tvoje hustokrutá přestavba Aprilie RS125 po jedné sezóně a vylepšení slevnila z 84 na 50

A celou dobu se šampónovala. Po koupi na konci zimy ...

Pak celé léto ...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dva takty jsou víc než dost

25.11.2021 v 08:42 | Nahoru | #1712
Kohlstein> Asi zjistil, že za ty prachy fakt ne. Za 50 už by se o tom dalo uvažovat.

Div, že mezi tím šamponováním najel těch 7.5tkm.

KMX tady na bazaru


Naposledy editováno 25.11.2021 08:45:26

(reakce na) Dva takty jsou víc než dost

25.11.2021 v 09:48 | Nahoru | #1713
DRN.> Třeba na Yamahy DT125R už se nemá na bazaru ani cenu dívat. Z nějakého důvodu jsou to předražené opotřebované šroty, do nekonečna opravované a upravované. Proti tomu KMX asi nemá mezi mládeží takový věhlas, takže jsou to dneska skoro jedinná dostupná endura s rozumným poměrem cena / výkon. Blbé je, že nejsou sexy a jsou to poměrně malé motorky. A KIPS taky nefunguje až tak skvěle, jako skutečná přívěra ve výfuku. Dnešní nabídka:

Dva takty jsou víc než dost

25.11.2021 v 09:53 | Nahoru | #1714
A pak ještě Hondy CRM125R, ty jsou všechny za 50

Dva takty jsou víc než dost

27.11.2021 v 20:48 | Nahoru | #1715
Pro rok 1981 se Honda rozhodla vstoupit do světa motokrosových půllitrů. Dopadlo to neslavně, a těžká, neobratná a nespolehlivá motorka donutila Japonce k velikému sebezpytování a přiznání si, že tohle sami nedají. Na půllitrech tehdy jezdili jen ti největší tvrďáci, kteří se předtím učili mnoho let v nižších třídách, a takový Japonec na světě nebyl. Proto se obrátili na tvrďáka z nejslavnějších, který o deset roků dřív opustil ČZ, aby za velikou hromadu peněz naučil Suzuki, jak udělat stroj hodný mistra světa. Roger de Coster nabídku přijal a tak už pro sezónu 1982 byla Honda CR480R připravená k vyhrávání. Hondě to usnadnila i sebevražedná anabáze Maica, #909 nebo to, že Husqvarna už jenom přibírala na váze a trvala na koncepci dvou zadních tlumičů.
V inzerci je asi nejpovedenější kousek z tohoto vzduchem chlazeného období. Model 1983 za 148 tisíc , vychválený do nebe. Váhu se podařilo stáhnout až těsně nad limit 102kg, krátký rozvor a míň sklopená vidlice napomáhají obratnosti. Pérování má poměrně dobře naladěnou tuhost a útlum (cartridge systém do přední vidlice by asi šel pořídit, kdyby to chtěl někdo brát vážně), což se třeba nedalo říct o předchozím modelu. Tam bylo vše příliš měkké a při snaze a kompenzaci zvětšením útlumu docházelo k přehřívání oleje v tlumiči a dokonce k praskání hadice mezi tlumičem a nádobkou, když někdo příliš přitáhnul kompresi.
Motor šel výborně ve středních otáčkách, ale protože při snaze o vytočení rychle vadnul, přišla vhod pětistupňová převodovka. Za zmínku stojí sekundární řetěz po evropsku na pravé straně a dlouhá startovací páka vlevo. Ta je pro odlehčení duralová, takže hrozí, že při zpětném kopnutí motoru bude po páce, nebo že menší jezdec na vysoko umístěnou páku vůbec nedosáhne. V případě dostatečně houževnatého prcka a zpětného kopu je pak i velká naděje na salto přes řidítka.




V inzerátu se zmiňuje i něco o bestii z r. 1984, tady byla v #838. Honda zareagovala na připomínky ohledně průběhu výkonu a startování zcela novou konstrukcí, se spojkou vpravo a startováním na pravou nohu. Bohužel taky zvýšila kompresní poměr a spolu s divně naladěným karburátorem Keihin to startování vůbec nevylepšilo. Nový motor s vyšším výkonem ve vyšších otáčkách ztratil na oplátku síly tam, kde toho model 1983 využíval k lepší ovladatelnosti, špatná směs a vyšší komprese způsobovaly jeho přehřívání s následnými detonacemi, což dál ubíralo na výkonu i na životnosti. Proto ta neoblíbenost, před nástupem vodního chlazení v roce 1985.
Edit - ještě bych měl dodat, že pro odlehčení jsou kartery z hořčíku a malé bubny moc nebrzdí.

Naposledy editováno 27.11.2021 20:55:33

Dva takty jsou víc než dost

27.11.2021 v 20:53 | Nahoru | #1716
Průhledná hlava tu už byla, na yt jsem našel průhlednej válec.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dva takty jsou víc než dost

28.11.2021 v 14:01 | Nahoru | #1717
Beranidlo> Sliboval jsem třístovku Fantic se vstřikováním a mohlo mě napadnout, že to bude převrtaný motor pro Yamahu YZ250. Na EICMA byl jeden kousek v plexi vitríně. Jeden vstřikovač do sání přisoplený nějakým lepidlem a místo startovací páky elektrický startér.

Další obrázky jsou z videa natočeného letos na jaře, když Fantic převzal od Yamahy Motori Minarelli.
Motorů AM6 už se vyrobilo milion:

To ale vůbec nic není proti tomuto kousku, který je snad v každém malém italském skútru:

A ještě pohled na novou montáž, kam nesmí chlapi, protože jsou to hajzlové, na které se nedá spolehnout

Dva takty jsou víc než dost

28.11.2021 v 19:35 | Nahoru | #1718
Myslím, že tady dost ignorujeme KTM, hlavně ty nejnovější. Tak třeba od nejmenší, KTM GXE 50 z r. 1987 za 32 tisíc. Podle plastů i podle internetu vznikl tento model už o rok-dva dřív a jednička na bočních panelech by mohla znamenat, že Heinz Kinigadner byl světovým v šampionem 1984 a 1985.


O pár roků starší předchůdce tu byl v #1694

1 reakcí na tento příspěvek Dva takty jsou víc než dost

28.11.2021 v 19:49 | Nahoru | #1719
Na takovéhle to tenkrát Kinigadner vyhrál. Akorát si myslím, že v inzerci je za 69 tisíc model 1985, že model 1984 měl ještě o něco archaičtější kryty chladiče a bubnovou brzdu vpředu. Doba bezpřívěrová, až v roce 1987 se objevila výfuková přívěra na KTM 250.

Dva takty jsou víc než dost

28.11.2021 v 19:55 | Nahoru | #1720
...jsme v mezi čase pořídili 2t Freerida a ten xtrainer s papírové Jan 35k mi nedá spát.
Zatím to asi odklepu na rmz ale do budoucna by to chtělo něco se světlem... zase je fakt, ze třeba se dá 300rr Beta koupit v Risi už Za 200. Včetně DPH a to je už jen o málo víc za fungl motorku letošního staršího modelu v ply verzi.. ale otázka je zda by mi plnotucnej trikilo 2t spis neprekazel

Naposledy editováno 28.11.2021 20:00:25

Dva takty jsou víc než dost

28.11.2021 v 20:03 | Nahoru | #1721
Tahle už tu byla v #1605 , a jak bylo naznačeno, spíš než z r. 1975 je z r. 1978, s cenovkou 130 tisíc


Další kousek KTM 250 za 79 tisíc slibuje model 1979. Nejspíš to ale bude jen průměrný rok, protože nádrž a plasty jsou jak na modelu 1980 a motor je 1978 nebo starší.



Naposledy editováno 28.11.2021 20:06:21

Dva takty jsou víc než dost

28.11.2021 v 20:13 | Nahoru | #1722
Další je enduro KTM GS 350 (na štítku je Hubraum 346ccm) a platí to samé, co pro předchozí MC 250 - podvozek model 1980, motor staršího typu. Dohodou.

Dva takty jsou víc než dost

28.11.2021 v 20:26 | Nahoru | #1723
Další dva půllitry už tady byly, oba pochází z likvidovaného muzea #1565 a oba se nejspíš dostaly k bazarníkovi, kde mají definitivní cenovku. O výši bych asi nediskutoval, proč by nemohla stát motorka, která je jako nová, stejně jako stojí nová?
KTM MX 500 z #1443 je teď za 250 tisíc, přidám fotku zezadu

Yamaha MX 360 z #1466 je za 280 tisíc

Dva takty jsou víc než dost

28.11.2021 v 21:49 | Nahoru | #1724
Šoupátková ČZ 516 má problém .


Naposledy editováno 29.11.2021 17:58:31

Dva takty jsou víc než dost

29.11.2021 v 18:19 | Nahoru | #1725
V místním bazaru je Beta CR 500 z r. 1980 za 106 tisíc




Nějaké info je třeba zde: http://www.halblite...t/betacr500_bj80.php
A prospekt jsem našel tady: https://www.betabik...category/28-historie , ovšem podle všeho, Jim Pomeroy nevzpominal na Betu v nejlepším. Slušně řečeno, křehká a nespolehlivá.

2 reakcí na tento příspěvek Dva takty jsou víc než dost

29.11.2021 v 18:28 | Nahoru | #1726
No,radši křehkou a nespolehlivou Betu v pětibábě,než Jawu Chopper. Dnes se nám kolega v práci pochlubil že ji pustil do světa za kilo...

Dva takty jsou víc než dost

29.11.2021 v 18:30 | Nahoru | #1727
to je neuvěřitelné, kam se to Jawské zlatokopectví dostalo

2 reakcí na tento příspěvek Dva takty jsou víc než dost

29.11.2021 v 18:40 | Nahoru | #1728
Zkus se na to kouknout z druhé strany. Jsme národem patriotů
Vyzná se někdo v zapalování na motokrosové ČZ? Dostal jsem z cívky jen 1,5 V ,nevypadá poškozená. Můžou být slabé magnety na rotoru?

Naposledy editováno 29.11.2021 18:41:23

(reakce na) Dva takty jsou víc než dost

29.11.2021 v 19:58 | Nahoru | #1729
Anti> ??? Co to je Jawu Chopper? O tom jsem neslyšel. Nebo jo, ale mozkové buňky tím poznamenané ten nápor nevydržely?
Jakože totok? A kde to má kufry z hajzlových splachovačů?

(reakce na) Dva takty jsou víc než dost

29.11.2021 v 20:08 | Nahoru | #1730
Anti> Která varianta? Ne, že bych tomu nějak víc rozuměl, ale rotor zvenku EDIT - špatný výběr, tohle nejspíš bude na poválečnou ČZ 150. Na kroskách to by padalo takhle podobně - zapalování z endura

nebo rotor uvnitř


Naposledy editováno 29.11.2021 23:01:47

1 reakcí na tento příspěvek Dva takty jsou víc než dost

29.11.2021 v 21:37 | Nahoru | #1731
Ano,to je ten chopper
Je to to jednocívkové na spodním obrázku.Je to hrubým drátem a ten se zdá nepoškozený.Indučku jsem zkoušel,dává cca od dvou voltů s ampérou.

(reakce na) Dva takty jsou víc než dost

29.11.2021 v 21:58 | Nahoru | #1732
Anti> Napiš combustovi Edit - v profilu mu toho moc vidět není, ale furt tady přispívá do věcí se zapalováním.
Ono by nemuselo to malé napětí vadit, protože se znásobí rozepnutím kladívek.

Naposledy editováno 29.11.2021 21:59:52

Dva takty jsou víc než dost

29.11.2021 v 22:03 | Nahoru | #1733
Nicméně jiskra nikde.

(reakce na) Dva takty jsou víc než dost

29.11.2021 v 22:23 | Nahoru | #1734
Anti> hele jak jsi to meril? vis ze je na to mereni civek pripravek, ona je tam tak kratka spicka, ze ti multimetr nameri nesmysl... peak voltage adapter...

Dva takty jsou víc než dost

30.11.2021 v 06:07 | Nahoru | #1735
Cívku jsem odpojil od kladívka,mezi volný konec a kostru zapojil multimetr a motor roztočil Aku vrtačkou. Dneska zkusím cívku nahradit stabilizovaným zdrojem,jestli bude jiskra a pro jakých hodnotách...
....Tak se omlouvám za "spam". Jsem šulín,stačilo obrousit kontakty a vyměnit pochybný šroubek a jiskra jest...

Naposledy editováno 30.11.2021 17:54:12

(reakce na) Dva takty jsou víc než dost

1.12.2021 v 23:22 | Nahoru | #1736
Beranidlo> První RM370 tu byla v #1101 , teď je v inzerci neslavný předchůdce Suzuki TM400 za pouhých 68 tisíc


O pár příspěvků výš jsem u Hondy zmiňoval Rogera de Costera a jeho vítězství pro Suzuki. Tohle se jeho továrním motorkám sice velmi podobalo, ale jinak bylo špatně snad úplně všechno. Žádné Cr-Mo trubky, ale obyčejná ocel na rámu, který se kroutil jak had, nějakých 10kg nadváhy (nějakých 110kg, údaje se různí a jsou v librách), což dávalo zabrat už tak slabému tlumení a pružení, nic moc brzdy. To v kombinaci s motorem, který měl papírově strašně moc, 40HP, ale průběh výkonu jako pravý japonský závoďák a v terénu nepoužitelný. Pětikvalt v hliníkových karterech (s RM370 přišel hořčík) a s olejovým čerpadlem. Rozvod sání pístem (OK v tu dobu), ale ve špičce dobře fungující výfuk a časování s velkými úhly otevření kanálů už způsobovaly pro půllitr nevhodný prudký nárust výkonu ve středních otáčkách. Do toho příliš lehký setrvačník, vysoký kompresní poměr a bezkontaktní zapalování, které skokově přepínalo předstih mezi dvěma stavy - normálními cca 20° a pro startování cca 10°. Jenže k tomu přepnutí docházelo až ve 4000rpm, takže do toho okamžiku to moc nejelo a pak zase jak když zapne forsáž. Startování hrozilo uraženou nohou. Prostě noční můra všech majitelů a kdo na to měl, musel do relativně levné motorky investovat a vyjmenované neduhy poléčit. Ta z inzerce ovšem vypadá zatím neléčená. Ale hrabat bude strašně!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dva takty jsou víc než dost

2.12.2021 v 15:23 | Nahoru | #1737
Kohlstein> Podobná jako KDX 200, o něco starší, ale za to dvakrát mocnější - Kawasaki KDX 400 r. 1980 za 85 No nevím, kdo to koupí, když ani stav ani fotky nic moc.

(reakce na) Dva takty jsou víc než dost

2.12.2021 v 15:27 | Nahoru | #1738
Koukám, že to má stejné (váha, výkon) nebo lepší parametry (CR-Mo rám, zdvihy kol) jak ta krosová TM400.


Dva takty jsou víc než dost

3.12.2021 v 10:17 | Nahoru | #1739
Aprilia Tuareg 125 Wind, podle vzhledu a webu 125stradali první model 1987, za 25 s TP včetně ne úplně komplet souboru ND
Motor Rotax 127 - s RAVE a se startérem, ale bez vyvažovacího hřídele

Dva takty jsou víc než dost

4.12.2021 v 15:56 | Nahoru | #1740
Buvol asi tak za 180 našich. Pěkná patina a pěkná sportovní barva.




Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Sedlo Yamaha TDR 125 Yamaha TDR 125 posmiros 4 8.4.2024 v 13:12 posmiros
Kawasaki KDX 125 Kawasaki KDX 125 Fready 4 5.4.2024 v 22:24 ja1
Domazávání-odvzdušnění Yamaha TDR 125 komatkiller 8 25.5.2023 v 11:52 Krautkopf
Aprilia Rs 125 Nestartuje Aprilia RS 125 Tesin 1 23.5.2023 v 20:19 kokoška.
3tydny stala a nedává jiskru Aprilia RS 125 Jawák81 19 6.5.2023 v 14:27 Jawák81


TOPlist