globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Chlazení oleje-Chladič vs Výměník,pro a proti
 
23.9.2019 v 10:38
O co jde:
Řeším úvahu o změně způsobu chlazení oleje u svého stroje.Abych předešel nedorozumění,v motorce mám kapalinou chlazený motor,který krom kapalinového chladiče má i chladič olejový.Bohužel,jeho umístění je dost "na raně",přemístění by bylo obtížné a navíc tak nějak pochybuju o jeho nutnosti.Uvažuji o záměně za výměník.Slibuju si od toho větší svázanost teploty oleje a "vody" ,rychlejší zahřívání oleje a jeho podstatně větší stálost teploty.Jezdím často jen krátké trasy (cca 10km) do práce i za chladného počasí a tato úprava by mohla pomoci.
Vás poprosím o případné komentáře,především pokud víte o nějakém zásadním problému proč ne,díky.

1 reakcí na tento příspěvek Chlazení oleje-Chladič vs Výměník,pro a proti

23.9.2019 v 12:14 | Nahoru | #1
Za mě je určitě lepší výměník než chladič, ostatně sportovní moto to tak mají a pokud se podívám na linii SV, tak první generace neměla nic, druhá chladič a od Gladiuse je tam už výměník. Přesně jak píšeš, větší stálost teplot jak v létě, tak v zimě. Pořád to tak nějak na SV mám v plánu, ale musí se dodělat jeden výstup na pumpě, přes výmeník musí jít voda z vnitřního okruhu tak, aby se olej ohříval i při zavřeném termostatu a je potřeba delší šroub pod olejový filtr. Bohužel staré SV má tak naprd svody, že je problém vymotat hadice k výměníku.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chlazení oleje-Chladič vs Výměník,pro a proti

23.9.2019 v 12:25 | Nahoru | #2
Rolda89> Já zas nemůžu použít výměník co bývá pod filtrem,protože olejový filtr mám "v díře" a nedostanu se k němu.Naštěstí mají některé stroje výměník sólo,takže mu stačí udělat víčko .Napojení na vodu taky nebude úplně v klidu,ale vzhledem k tomu že se stejně chystám vyrobit nové těleso termostatu(originál spíná při 65) tak na to budu myslet...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist