globalmoto_duben_nolan





Téma: Elektromotorky - Přirovnání
21.9.2019 v 19:08
Dobrej večer,
dnes jsem četl vtipné přirovnání v rozhovoru s panem Fenclem, cituji pár vět:

"Nejnovější sviňárnou je podvod s počasím a s elektromobily. Dokonce se podle svých mediálních guru snaží vnutit motorkářům elektromotory. To je jako kdyby Tomu Arayovi, frontmanovi legendární metalové kapely Slayer, vzali kytaru a dali mu vozembouch."

Trefné, což?

Máte svoje přirovnání?

2 reakcí na tento příspěvek Elektromotorky - Přirovnání

Skvělá odpověď, děkuji! 24.9.2019 v 10:05 | Nahoru | #1
Bohužel elektro není cesta, na to aby všichni jezdily na el. nejsou zdroje, to bychom těch temelínů museli mít 5. Chápu el. skůtry a nějaká přibližovadla do města. Zatím ale s dlouhou dobou nabíjení to na cestování moc není. U motorky ale elektro nechci, mám rád dvouválce(HD,starší BMW) pro jejich průběh výkonu, vibrace atd. Měl jsem nějaké 4-válce a Speed Tripla, které šli z domu právě proto, že mi to připadalo jak elektro. Ale to je můj názor a každý to má jiné. Ale kdybych bydlel ve městě, tak bych si klidně el. skůtra na dojíždění do práce pořídil. Jinak vývoj samozřejmě někam směřuje a pokud EU vydrží, tak za pár let nám motorky zakážou

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektromotorky - Přirovnání

24.9.2019 v 11:58 | Nahoru | #2
sery.> Nemusíš cestovať, dochádzať sa na tom dá, ani nepotrebuješ nič špeciálne, iba jednofázovú zásuvku, zakaždým, keď prídeš, pichneš to tam, nastavíš klímu/kúrenie na ráno (aby sa to vychladilo/ohrialo zo zásuvky) a je to. Príde mi to použiteľnejšie než do mesta, predsa len na predmestiach je väčší podiel ľudí s garážami. Plus častokrát majú 2 autá, lebo jeden rodič potrebuje ísť inokedy ako druhý, čo ešte musí zaviezť deti do školy... ale na cestu na dovolenku jedno stačí. Ľudia v mestách sa viac spoliehajú na MHD alebo vlastnú silu.

(reakce na) Elektromotorky - Přirovnání

24.9.2019 v 12:45 | Nahoru | #3

sery. píše: Bohužel elektro není cesta, na to aby všichni jezdily na el. nejsou zdroje, to bychom těch temelínů museli mít 5. Chápu el. skůtry a nějaká přibližovadla do města. Zatím ale s dlouhou dobou nabíjení to na cestování moc není. U motorky ale elektro nechci, mám rád dvouválce(HD,starší BMW) pro jejich průběh výkonu, vibrace atd. Měl jsem nějaké 4-válce a Speed Tripla, které šli z domu právě proto, že mi to připadalo jak elektro. Ale to je můj názor a každý to má jiné. Ale kdybych bydlel ve městě, tak bych si klidně el. skůtra na dojíždění do práce pořídil. Jinak vývoj samozřejmě někam směřuje a pokud EU vydrží, tak za pár let nám motorky zakážou



Elektro je cesta, jen ne tak jak se obecně laicky předpokládá , tedy ne tak, že si vozidla bude někdo doma nabíjet ze zásuvky.
V zásadě by se nemělo nic měnit, přijedeš na pumpu, robot ti vymění baterku a zaplatíš za dodanou energii. Baterie patří dodavateli, vozidlo kupuješ bez ní.
Technologicky už dnes taková věc jde udělat, ale je to finanční problém. Jednak náklady, a druhak ztráty na spotřební dani a dalším byznysu s fosilními palivy, což jsou astronomická čísla.

Technické předpoklady jsou hlavně o standardizované baterii, pro auta jeden typ a pro motorky druhý. Dále pak u aut jednotný držák v podlaze. Baterky se musí dát násobit, tedy velké aut by mělo mít vícenásobný držák než malé atd.
Odečet stavu spotřebované energie už umíme, BMS tuto funkci mají už dnes naprosto běžně, stejně tak i další diagnostické funkce ( teploty, závady, externí nabíjení, kdy a kolik, zkraty atd. ) .

Elektro benzinky taky nemusí nabíjet průběžně, ale dálkově řízeným spínáním mimo špičky, s tím že připojení k síti by mělo stačit podobné jako má dnes každá továrna. Je to jen o zásobě baterií na výdej v době kdy se nenabíjí.

Šetrné a efektivní nabíjení trvá cca 5 hodin ( poměrem kapacity v Ah se stanoví proud, pro Li-ionky typicky 2 C , proud je pak závislý na velikosti baterie, ale čas tím pádem stejný při 100% spotřebované energii) . Nové technologie ve vývoji možná umožní i něco lepšího, zatím máme tohle.

Z ekologického hlediska je také důležité, že při tomto způsobu je efektivní sběr a repase opotřebených baterií, pokud se to nemusí tahat z popelnic, jde to dělat téměř bezodpadově i dnes.

Elektropohony umí také efektivně brzdit, takže zátěž od obrusu z brzd by se téměř odbourala, spojka není potřeba, stejně jako převodovka, někdy ni poloosy u pohonů v kole. Tím pádem se hmotnosti aut asi moc nemusí měnit, motorky by mohly vyjít i lehčí.

Podle dané legislativy je bezpečné napětí max 72 V stejnosměr ( z baterií) . Výrobci se toho musí zatím držet, je to cca 50V nominální napětí Li-Ion aku bloku. To není moc, s napětím výrazně stoupá efektivita elektropohonu ve smyslu váha ( baterie i systém) /výkon. Ale při dodržení tohoto se nemusí z automechaniků stávat elektrikáři a taky lze toto skladovat a ošetřovat laicky, nebo aspoň bez elektro průkazu způsobilosti.

Za daných okolností proti elektro pohonu nic nemám, jediné co mi vadí je to domácí dobíjení bez možnosti natankovat a za 10 minut pokračovat v jízdě. A kdo se svezl v elektro autě nebo motorce, ví že to je výhledově super, až se to dostane do ruky velkým výrobcům a jejich vývojovým teamům. .
Jediný zádrhel je zmíněné topení, které znamená výrazně vyšší spotřebu v zimním období. Ale i kdyby auta měla jakési webasto na líh, je to řešitelné s malou spotřebou a téměř dokonalým spalováním, z obnovitelných zdrojů. Spotřeba dnešních nez. topení je u kamionu cca litr až dva na hodinu.

Naposledy editováno 24.09.2019 12:56:11
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist