globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Yamaha MT-10 - pridrena ojnice na klice - co s tim
21.8.2019 v 12:07
Cau chlapi,
potreboval bych poradit, co delat s Yamahou MT-10 s pridrenou ojnici na klice, samozrejme zaruka skoncila v breznu 2019...

Model 2017, zajizdel jsem poctive do 1600km podle manualu, parkrat sem sel lehce nad pri predjizdeni.
Ted mam najeto 24k km, vymena oleje vzdy po 6000km vcetne filtru (garancka u prodejce), daval jsem Motul 300V 10W40 nebo 15W50 (oboje je v servisnim manualu) a jednou tam byl Motorex PowerSynth 10W50, ten ani 10W40 nedela. Vzdy poctive zahrata.
Asi sem ji daval trochu na prdel, parkrat do roka Brno, ale to sem delal i na R6, R1 a FZ1 a na kazdy sem najel pres 40km bez jedinyho problemu, u R1 mi ve 24 delali ventily (podminka 3 lete zaruky, bohuzel u MT10 uz jen 2 roky) a byly naprosto OK.

Jednoho dne na vyjizdce zacal mit motor trochu hrubsi zvuk, skoro nebyl poznat rozdil, ale byl tam a po chvili to chciplo. Nastartovat neslo, odtah do servisu, kde jsem to koupil. Tam to nastartovat slo a znelo to na volnobeh uplne normalne, ale po chvilce zaclo klepat vyrazne vic, nez za jizdy, takovy kovovy zvuk. 1. valec neudrzel tlak a 4. se nenatlakoval vubec. Takze se sundala hlava, zjistilo se ze tam je to na pohled vsechno OK (cekal jsem neco s ventilem), i kdyz hodne zakarbonovane, ale ze klepe pist o hlavu, takze nekde asi vakl (rukou nikde nic zjistitelnyho), sundaly se valce a zjistilo se, ze se 4. ojnice spatne otaci na klice, vylozene v jednom miste trochu drhne, ostatni jdou uplne volne...
To zakarbonovani mi vrta hlavou, cim to muze byt? Vzdy zahraty, nepodtacim, spis taham, kvalitni olej, vymeny po 6000km... Dokonce jsem pouzival Super benzin aditiv tak v 30% tankovani - ze by to naopak zpusobilo problem? Ale pouzival jsem i u R1 (najeto 44k km), kamarad u FZ8 (najeto 60k km).

Co s tim?
V servise mi rikaji, ze pulit motor a delat GO vyjde draz nez sehnat jiny jety motor (pry nechat premerit komplet vsechno, kliku, ojnice, zmerit vsude ovalitu, vymenit vsechny saly a ja nevim, co vsechno, ze pry udelat to jen na tom jednom pridrenym si netroufne, ze to chce komplet a ze se stejne boji aby se to za dalsich 5k km nevysypalo).
V cechach jsem motor nesehnal, na ebay sem sice nejake nasel, ale nechat si poslat motor za 55-80t kc bez dopravy, jsou pouzity a ty levnejsi odreny, kryty bych pouzil ze sveho, ale stejne je riziko, ze nebude fungovat vubec nebo jen par tisic km. Kdyz si pro nej pojedu sam, tak nepoznam nic, mechanik rikal, ze vyndany motor taky nemuze poznat jestli je ok, to je jasny. Pry by se dala aspon protocit klika, ale i tak se moc nepozna...
Dalsi moznost je to prodat jak to je, treba i do ciziny, at si to nekdo opravi sam, pokud tomu rozumi a umi si sehnat dily/motor...

Nemate nekdo zkusenost s temahle motorama? Jestli se to opravuje nebo fakt meni cely motor? Jestli puleni motoru a oprava pridreny ojnice na klice by fakt stalo vic jak sehnat a namontovat jiny motor?
Neumite to nekdo opravit (jako - jo, jezdim zavody, uz sem par zadrenych suberbikovych motoru opravoval, pohoda)?
Neumite nekdo sehnat FUNKCNI motor do MT-10 2017?
Nebo nevite, kde nejlip udat MT-10 s nefunkcnim motorem?
Pripadne jina rada, budu rad za kazdy tip, co s tim delat...

Btw, na americkych forech jsem nasel par majitelu MT-10, kterym letos u nove MT-10 po 5 mesicich od koupe (takze v zaruce), najeto 6700 mil odesel motor, nekomu ojnice prorazila blok motoru, jinymu ne a vypadalo to na stejny problem jako mam ja. Zajimavy, ze by yamaha neco poddimenzovala?
Dealer jim rekl, ze fabrika nema na sklade zadny cely motor, ze jim ho budou v servise muset poskladat po soucastkach from scratch...

Zatim diky, ja se jdu projet na kole :)

Pavel

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha MT-10 - pridrena ojnice na klice - co s tim

29.8.2019 v 21:59 | Nahoru | #121
HMS> Kdybys nebyl blbej a přečetl jsi co jsem napsal tak bys tohle nenapsal .Třeba u Junkera v Holicích vi kdo to nabrousí. A priste než napíšeš takové kávoviny tak chvíli vychladni.
https://www.junker-g...en/products/jucrank/
https://www.junker-group.com/cs/

Yamaha MT-10 - pridrena ojnice na klice - co s tim

29.8.2019 v 22:44 | Nahoru | #122
Souhlasim s nickem “tenere” preci jen je to seriove vyráběna moto a ve fabrice to taky jen brousí. Tzn kdyz vezmou par tisícin, houby se stane. Samo musi to byt slusne vybavena firma jak technikou tak vedomostma, ale to jde obvykle ruku v ruce. Ti i reknou jestli to ma smysl, treba z duvodu ze je povrch poškozen,klika nebezi atd..
Jsou firmy co delaji vlastni kliky, firmy co do závodních aut kliky navaruji a prebrusuji pro verši zdvih, motory s 1000+ps

Jinak ta cena za novou neni tak zla, jestli je to bezna cena na partsdepot. V tom pripade to od dealera, nebo od nekoho kdo ma slevu na PD srazis jeste o hezkejch par tisícovek..

Naposledy editováno 29.08.2019 22:46:56

(reakce na) Yamaha MT-10 - pridrena ojnice na klice - co s tim

29.8.2019 v 23:44 | Nahoru | #123
.

Naposledy editováno 01.01.2021 13:56:34

1 reakcí na tento příspěvek Yamaha MT-10 - pridrena ojnice na klice - co s tim

30.8.2019 v 03:28 | Nahoru | #124
na ebay je na predaj kluka
300 libier malo najazdene
2016 Yamaha MT10 ABS model with 2631 miles on the clock

ojnice 170 libier

+3719239005
info@wbmparts.lv
VAT number GB 292736864

takto sa da najst
Yamaha MT10 MT-10 FZ-10 (1) 16' Engine Crankshaft Crank Shaft

Yamaha MT10 MT-10 FZ-10 (1) 16' Engine Motor Connecting Rods Con Rod

na ebay predava nd
ma tam rozobraty cely motor

podla stavu retazovej sady co tam predava to moze mat tolko mil
ja ked som z anglicka nieco kupoval tak zatial vzdy popis suhlasil s dielom co mi poslal

je dobre sa ho aj opytat priamo otazkou na stav

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha MT-10 - pridrena ojnice na klice - co s tim

30.8.2019 v 09:47 | Nahoru | #125
patotn>
No vida... a to je pěkný. Koupit šály a sadu těsnění a tradá… Poskládá to už prakticky kdokoliv, nic na tom není, stačí pečlivost, manuál a momentový klíč. Nejhorší to vyčistit, pozor na postřikový trysky a i kanálky v klice a do hlavy. Já osobně bych akorát možná dal nový šrouby ojnic, pokud tam jsou klasicky měnitelné. A rozvody. A udělal vůle ventilů.
Tomu se pak dá v pohodě věřit, úplně v klidu bych si to i nechal.

Naposledy editováno 30.08.2019 09:48:18

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha MT-10 - pridrena ojnice na klice - co s tim

30.8.2019 v 11:45 | Nahoru | #126
DVI> Pokud se najde důvod proč se to zadřel,tak bych si to taky nechal...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha MT-10 - pridrena ojnice na klice - co s tim

30.8.2019 v 11:49 | Nahoru | #127
Anti> těžko soudit, otázka jak se k tomu choval a co tam bylo za olej. Také to mohl v rámci dobrého pocitu točit málo a ve finále to podtáčel až tomu ublížil.

Yamaha MT-10 - pridrena ojnice na klice - co s tim

30.8.2019 v 11:54 | Nahoru | #128
Věřím tomu, že se dá špatným stylem jízdy zničit motor, Ale nevěřím že to nastane po dvaceti tisících a zadřením kliky. Kdyby to byl jednoválec,tak jo,ale nakoňovaýmu čtyřválu podtáčení zas tolik nevadí.

Naposledy editováno 30.08.2019 11:55:30

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha MT-10 - pridrena ojnice na klice - co s tim

30.8.2019 v 12:01 | Nahoru | #129

dakarista píše: Anti> těžko soudit, otázka jak se k tomu choval a co tam bylo za olej. Také to mohl v rámci dobrého pocitu točit málo a ve finále to podtáčel až tomu ublížil.



Máš to nahoře, jednou 10w40, jednou 15W50, jednou 10W50. Kabourek mi tam dává 15W50.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha MT-10 - pridrena ojnice na klice - co s tim

30.8.2019 v 12:03 | Nahoru | #130
carlos38> a naposledy?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha MT-10 - pridrena ojnice na klice - co s tim

30.8.2019 v 12:05 | Nahoru | #131

dakarista píše: carlos38> a naposledy?



Chrosh> co jsi tam měl naposledy za olej? Dakarista se ptá.

(reakce na) Yamaha MT-10 - pridrena ojnice na klice - co s tim

30.8.2019 v 13:11 | Nahoru | #132

tenere píše: DVI> otevrel vám to někdo a řekl přesně co tam je spatně a nebo se tu o tom akademicky mluví?????



Ahoj, otevreli to v servisu PRI, sundana hlava a valce, vic ne, motor se nepulil, ale jak jsou sundany valce, tak se da trochu hybat se vsemi ojnicemi a na 4. valci jde ta ojnice trochu ztuha (jde pohnout jen o kousek kvuli bloku motoru, neotaceli celou klikou, ale i na tom kousku jde ztuha), ostatni ojnice se na klice pohybuji uplne volne (bez vule, ale ne ztuha).

Nez to rozebrali, tak merili tlaky, na 1. valci byl mensi nez ma byt nebo ho to neudrzelo, red presne nevim, na 4. valci pry nebyl tlak vubec...
1. valec by pry slo sestelovat ventily a ze by je vzal pastou (?)
4. valec pry klepal o hlavu nebo o ventil (?), ale pry na nich poskozeni neni videt, jestli je nahore neco na vymenu ted nevim

Yamaha MT-10 - pridrena ojnice na klice - co s tim

30.8.2019 v 13:11 | Nahoru | #133
Zničit motor během 20tis km nemusi byt takove umění, zvlast kdyz je to treba derivát závodního motoru.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha MT-10 - pridrena ojnice na klice - co s tim

30.8.2019 v 13:27 | Nahoru | #134

carlos38 píše: Chrosh> co jsi tam měl naposledy za olej? Dakarista se ptá.



Delal jsem 4x vymenu:
1000km - Motul 300V 10W40
6000km - Motul 300V 15W50
12000km - Motorex PowerSynth 10W50
18000km - Motul 300V 15W50

ted mam 24000 km a tu uz jsem nestihl...

Delano vzdy v PRI (primotorbike.com) servisu, bezne tam liji Motul 5100, takze 300V se objednavala, jestli ji tam skutecne nalili sem nijak neoveroval, jestli pokazde vymenili filtr uz ted taky nemuzu rict, myslim, ze sem koukal, ze je novy...

Je to sice sedivka, ale precijenom 2 roky zaruka ze zakona, takze kdyby na servis kaslali, olej treba nemenili vubec nebo lili smejd, nemenili filtr za 170kc, ktery stejne platim ja, tak si zadelavaji na problem, ze se to vys.re driv a zaruku budou platit ze svyho, takze bych rekl, ze vymenu oleje asi nesidi, kdyz to stejne zaplatim a je to i pro ne dobry...

Yamaha MT-10 - pridrena ojnice na klice - co s tim

30.8.2019 v 13:40 | Nahoru | #135
Dakarista> 15W50

1 reakcí na tento příspěvek Yamaha MT-10 - pridrena ojnice na klice - co s tim

30.8.2019 v 15:22 | Nahoru | #136
Proč 15W do skoro nového motoru, předpokládám, že jezděného takřka celoročně??? To zatím neleju ano do svého víc jak čtvrt století starého traktoru s nájezdem dvou kil....

Naposledy editováno 30.08.2019 15:24:41

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha MT-10 - pridrena ojnice na klice - co s tim

30.8.2019 v 15:49 | Nahoru | #137

chrosh píše: Delal jsem 4x vymenu:
1000km - Motul 300V 10W40
6000km - Motul 300V 15W50
12000km - Motorex PowerSynth 10W50
18000km - Motul 300V 15W50

ted mam 24000 km a tu uz jsem nestihl...

Delano vzdy v PRI (primotorbike.com) servisu, bezne tam liji Motul 5100, takze 300V se objednavala, jestli ji tam skutecne nalili sem nijak neoveroval, jestli pokazde vymenili filtr uz ted taky nemuzu rict, myslim, ze sem koukal, ze je novy...

Je to sice sedivka, ale precijenom 2 roky zaruka ze zakona, takze kdyby na servis kaslali, olej treba nemenili vubec nebo lili smejd, nemenili filtr za 170kc, ktery stejne platim ja, tak si zadelavaji na problem, ze se to vys.re driv a zaruku budou platit ze svyho, takze bych rekl, ze vymenu oleje asi nesidi, kdyz to stejne zaplatim a je to i pro ne dobry...


Proč pořád mění viskozitu?
300V poznáš podle barvy - je žlutozelený. Takže skrz okýnko měrky oleje to jde poznat.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha MT-10 - pridrena ojnice na klice - co s tim

30.8.2019 v 20:39 | Nahoru | #138

BlackSabbath píše: Proč pořád mění viskozitu?
300V poznáš podle barvy - je žlutozelený. Takže skrz okýnko měrky oleje to jde poznat.



Nazývá se to hladinoznak. A žlutý je to maximálně, když se to tam leje.

1 reakcí na tento příspěvek Yamaha MT-10 - pridrena ojnice na klice - co s tim

30.8.2019 v 20:48 | Nahoru | #139
Taky dávám 15W50, a co... Pokud je v manuálu, proc by neměl. Já ho tam mám. Stromek točí taky 11, a když chceš jet tak 7, komprese 11:1...
Teď API SN od BellRay.
Tím to asi nebude.
Z těch olejů se dělá hrozná věda, ale podle me je to skoro fuk, jaká značka. Pokud plni API stejné a vyšší a visko podle manualu, tak pohoda.
Jediný co, tak aby se neprejizdel a nebyl tam dyl jak rok.
A to tu nenastalo, pokud za dva roky nalital 24 tisic a měnil po 6000.
Osobně bych se zaměřil na sací vedení čerpadla, je to hluboko a bývají tam o krouzky, pokud netěsní, vezme to pěnu a je zle. A to se stává.

1 reakcí na tento příspěvek Yamaha MT-10 - pridrena ojnice na klice - co s tim

30.8.2019 v 21:39 | Nahoru | #140
1. válec nedržel tlak? Takže tam bude problémů víc, než jen chycená ojnice na 4. válci..

Naposledy editováno 30.08.2019 21:40:46

(reakce na) Yamaha MT-10 - pridrena ojnice na klice - co s tim

30.8.2019 v 22:22 | Nahoru | #141
zdenyrr> Ono by to i odpovídalo na olejové čerpadlo, nebo systém mazání, mohli se chytnout pístní kroužky i právě klika. Ale olejem to nebude, spíše tím mazáním. I když psal že motor byl za karbonovaný, tak mohli být úsady na ventilech pak to lehko nedrží tlak ve válci. Když v servisu vyndali válce, jak vypadal povrch válce? Jestli byl hladký, nebo vyleštěný jak zradcadlo, tak je to na komplet GO.
Vím, že v Čechách jsou motoráři který staví motory do aut na rally, a vím že si kluci nechávali do škodovek vyrábět kovaný kliky. Ale samozřejmě ta investice do opravy bude opravdu na hypotéku.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha MT-10 - pridrena ojnice na klice - co s tim

30.8.2019 v 23:16 | Nahoru | #142

carlos38 píše: Nazývá se to hladinoznak. A žlutý je to maximálně, když se to tam leje.


Jémine, děkuji! A není to náhodou olejoznak? Velice relevantní záležitost v tomto tématu...
A ze své vlastní zkušenosti mohu říci, že v mém motocyklu tato barva oleje zůstává minimálně do poloviny životnosti oleje. Potom jen lehce zhnědne, ale pořád je vidět na hladině ten žlutozelený film...Takže asi tak. Pokud nejezdí na naftu, měl by to poznat.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha MT-10 - pridrena ojnice na klice - co s tim

30.8.2019 v 23:21 | Nahoru | #143

carlos38 píše: Tak neříkej, co je špatně, ale poraď nám, co je správně. Mimochodem, CP4, nebo big-bang, chceš-li, je na těch 70ti stupních velmi rychle.



nejlepsi je nastartovat na 1 se spojkou (tj bez ty rany pri zarazeni 1 z N se zvysenym volnobehem) a vyjet, pozvolnejsi jizdou ohrat na 60-70 a pak zacit davat. ja vetsinou nastartuju na N a rozjedu se po chvili (radim tu 1 ze s motorkou trochu soupam dopredu)

1 reakcí na tento příspěvek Yamaha MT-10 - pridrena ojnice na klice - co s tim

31.8.2019 v 00:13 | Nahoru | #144
.

Naposledy editováno 01.01.2021 13:56:13

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha MT-10 - pridrena ojnice na klice - co s tim

31.8.2019 v 00:15 | Nahoru | #145
DVI> koukám do manuálu (2017) a je tam viskozita 10w-40, výměna po 10tis, filtr výměna po 20tis.
Já osobně - když to tady čtu - budu dodržovat co je v manuálu, ale filtr budu měnit vždy s olejem - tedy 10tis.

Naposledy editováno 31.08.2019 00:17:22

(reakce na) Yamaha MT-10 - pridrena ojnice na klice - co s tim

31.8.2019 v 06:17 | Nahoru | #146

micklance píše: DVI> koukám do manuálu (2017) a je tam viskozita 10w-40, výměna po 10tis, filtr výměna po 20tis.
Já osobně - když to tady čtu - budu dodržovat co je v manuálu, ale filtr budu měnit vždy s olejem - tedy 10tis.


Autor vlákna měnil po šesti i s filtrem a bylo mu to prd platný.... A tímto bych u motorkářů velice oblíbenou otázku olejů v tomto konkrétním případě uzavřel,tam pochybení jistě nebylo. Stejně tak styl jízdy, když autor píše že na předchozích dvou strojích najel 40 tisíc bez problémů.,
Tady jde evidentně o nějaký technický problém,vhledem k více takovým případům možná konstrukční problém.

Naposledy editováno 31.08.2019 06:18:13

3 reakcí na tento příspěvek Yamaha MT-10 - pridrena ojnice na klice - co s tim

31.8.2019 v 08:53 | Nahoru | #147
Problém bych nehledal v oleji, ale v olejovém filtru. Pokud používáte filtry s nedostatečnou průchodností, tak je jasné, že se motor nemaže dostatečně! To, že filtr od Yamahy stojí 350 Kč a Fiflo 150 Kč má svůj důvod!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha MT-10 - pridrena ojnice na klice - co s tim

31.8.2019 v 09:33 | Nahoru | #148
HMS> promin mi to ale zas o tom nic nevíte. A v tvé brusírně ti neřekli pravdu !
Nejdříve trochu teorie

1)bud je klika kalená nebo nitridovaná -nelze to mit současně!!!
2)tvrdost nitridace je min do hl.0,1mm stala a pote se směrem ke středu materiálu prudce snižuje tvrdost
3)drsnost po nitridaci je Ra0,8 coz je velice drsný povrch a musí se brousit coz se docela vylučuje. z 0,8 na 0,2-0,1 se musí vzit 0,05-0,06
4)jen některé!!! materiály lze nitridovat tyto materiály nesnesou rázové zatíženi a nejsou vhodné pro kliku

https://www.zps-fn.c...dovane-materialy.pdf

5)všechny kliky jsou kalené nebo zušlechtěné kde vrstva je min 0,5mm -nebavíme se o složené klice která je lisovaná !!!!! a jsou kalené jen cepy viz Jawa350

6)v MT10 je vykovaná a frézovaná a pak broušena a protože je odlehčena konstrukce tak ani jiná technologie neumožnuje tohle vyrobit v rozumném case a i finančně

Nechci nikoho zesměšňovat ale někdy tady jsou takové blbosti ze jsem se musel ozvat

(reakce na) Yamaha MT-10 - pridrena ojnice na klice - co s tim

31.8.2019 v 09:50 | Nahoru | #149
Gaseeer> Na hilfo jezdi půlka světa, takze předpokládám ze mají vysokou kvalitu za nižší cenu. Platis jen značku.

(reakce na) Yamaha MT-10 - pridrena ojnice na klice - co s tim

31.8.2019 v 10:46 | Nahoru | #150
georgeCZ> Tam, kde Yamaha dodává různé filtry: 1WD-E3440-00 a 5GH-13440-60 (stejná velikost ale jiný filtrační materiál), to Hiflo nahrazuje jediným filtrem - HF204.... připadně nabízí lepší HF204RC.

Tady se fakt nevyplatí šetřit!!!!
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
MT-10 2022 Yamaha MT-10 xdxxddx 1 3.5.2024 v 23:04 dewwil
[pomoc] Yamaha MT10SP - úprava Yamaha MT-10 Veverkaris 29 15.6.2023 v 16:41 Maxipes_Fík
Yamaha MT - 10 2021 Deflektory vzdu... Yamaha MT-10 MiraKobe 0 10.1.2023 v 11:49 MiraKobe
Power Commander Suzuki GSX 1100, Suzuki GSX 1200, Honda CB 1300, Suz... djpajovka 11 18.10.2022 v 13:42 apriliaf1
Hledám špínu na vybrané motorky [1, 2, 3] Kawasaki Z 1000, BMW K 1300 R, KTM 1290 Super Duke R... mmks 84 12.5.2022 v 12:15 starej-Lupo


TOPlist