globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Yamaha MT-10 - pridrena ojnice na klice - co s tim
21.8.2019 v 12:07
Cau chlapi,
potreboval bych poradit, co delat s Yamahou MT-10 s pridrenou ojnici na klice, samozrejme zaruka skoncila v breznu 2019...

Model 2017, zajizdel jsem poctive do 1600km podle manualu, parkrat sem sel lehce nad pri predjizdeni.
Ted mam najeto 24k km, vymena oleje vzdy po 6000km vcetne filtru (garancka u prodejce), daval jsem Motul 300V 10W40 nebo 15W50 (oboje je v servisnim manualu) a jednou tam byl Motorex PowerSynth 10W50, ten ani 10W40 nedela. Vzdy poctive zahrata.
Asi sem ji daval trochu na prdel, parkrat do roka Brno, ale to sem delal i na R6, R1 a FZ1 a na kazdy sem najel pres 40km bez jedinyho problemu, u R1 mi ve 24 delali ventily (podminka 3 lete zaruky, bohuzel u MT10 uz jen 2 roky) a byly naprosto OK.

Jednoho dne na vyjizdce zacal mit motor trochu hrubsi zvuk, skoro nebyl poznat rozdil, ale byl tam a po chvili to chciplo. Nastartovat neslo, odtah do servisu, kde jsem to koupil. Tam to nastartovat slo a znelo to na volnobeh uplne normalne, ale po chvilce zaclo klepat vyrazne vic, nez za jizdy, takovy kovovy zvuk. 1. valec neudrzel tlak a 4. se nenatlakoval vubec. Takze se sundala hlava, zjistilo se ze tam je to na pohled vsechno OK (cekal jsem neco s ventilem), i kdyz hodne zakarbonovane, ale ze klepe pist o hlavu, takze nekde asi vakl (rukou nikde nic zjistitelnyho), sundaly se valce a zjistilo se, ze se 4. ojnice spatne otaci na klice, vylozene v jednom miste trochu drhne, ostatni jdou uplne volne...
To zakarbonovani mi vrta hlavou, cim to muze byt? Vzdy zahraty, nepodtacim, spis taham, kvalitni olej, vymeny po 6000km... Dokonce jsem pouzival Super benzin aditiv tak v 30% tankovani - ze by to naopak zpusobilo problem? Ale pouzival jsem i u R1 (najeto 44k km), kamarad u FZ8 (najeto 60k km).

Co s tim?
V servise mi rikaji, ze pulit motor a delat GO vyjde draz nez sehnat jiny jety motor (pry nechat premerit komplet vsechno, kliku, ojnice, zmerit vsude ovalitu, vymenit vsechny saly a ja nevim, co vsechno, ze pry udelat to jen na tom jednom pridrenym si netroufne, ze to chce komplet a ze se stejne boji aby se to za dalsich 5k km nevysypalo).
V cechach jsem motor nesehnal, na ebay sem sice nejake nasel, ale nechat si poslat motor za 55-80t kc bez dopravy, jsou pouzity a ty levnejsi odreny, kryty bych pouzil ze sveho, ale stejne je riziko, ze nebude fungovat vubec nebo jen par tisic km. Kdyz si pro nej pojedu sam, tak nepoznam nic, mechanik rikal, ze vyndany motor taky nemuze poznat jestli je ok, to je jasny. Pry by se dala aspon protocit klika, ale i tak se moc nepozna...
Dalsi moznost je to prodat jak to je, treba i do ciziny, at si to nekdo opravi sam, pokud tomu rozumi a umi si sehnat dily/motor...

Nemate nekdo zkusenost s temahle motorama? Jestli se to opravuje nebo fakt meni cely motor? Jestli puleni motoru a oprava pridreny ojnice na klice by fakt stalo vic jak sehnat a namontovat jiny motor?
Neumite to nekdo opravit (jako - jo, jezdim zavody, uz sem par zadrenych suberbikovych motoru opravoval, pohoda)?
Neumite nekdo sehnat FUNKCNI motor do MT-10 2017?
Nebo nevite, kde nejlip udat MT-10 s nefunkcnim motorem?
Pripadne jina rada, budu rad za kazdy tip, co s tim delat...

Btw, na americkych forech jsem nasel par majitelu MT-10, kterym letos u nove MT-10 po 5 mesicich od koupe (takze v zaruce), najeto 6700 mil odesel motor, nekomu ojnice prorazila blok motoru, jinymu ne a vypadalo to na stejny problem jako mam ja. Zajimavy, ze by yamaha neco poddimenzovala?
Dealer jim rekl, ze fabrika nema na sklade zadny cely motor, ze jim ho budou v servise muset poskladat po soucastkach from scratch...

Zatim diky, ja se jdu projet na kole :)

Pavel
Předchozí
1 2 3 4 5 6... 7
Následující

1 reakcí na tento příspěvek Yamaha MT-10 - pridrena ojnice na klice - co s tim

21.8.2019 v 13:54 | Nahoru | #1
Ou, to je nemilý a když to máš po záruce, tak to platí dvojnásob.
Jediný, co mě napadá je počkat, až přijde Yamaha ČR s možností přikoupit si prodlouženou záruku a vyměnit / opravit motor v rámci záruky. Ale kdo ví, kdy se toho dočkáme. Pořád to jen slibujou a odkládaj.

Yamaha MT-10 - pridrena ojnice na klice - co s tim

21.8.2019 v 15:12 | Nahoru | #2
Kamarádovi se přidřela R1 2006 na šálách, když jí dával záhul. Klepala jak kdyby byl volný napínák řetězu. Nějaký pán v Příboru mu udělal nové šály a jezdil dál. 1000km zajížděl...ale nakonec jí raději prodal.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha MT-10 - pridrena ojnice na klice - co s tim

21.8.2019 v 19:36 | Nahoru | #3
carlos38> ta prodloužena záruka ale bude podmíněna návštěvou servisu. Kde zkontrolují motorku a buď tě ji nechají koupit nebo nenechají. Takže na tu prodlouženou záruku nemá nárok každý.

A hlavně, jestli to vůbec někdy bude

Yamaha MT-10 - pridrena ojnice na klice - co s tim

21.8.2019 v 19:37 | Nahoru | #4
Motor za 56 až 80. To se mi nechce věřit, že by to za ty peníze nedokázal nikdo opravit

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha MT-10 - pridrena ojnice na klice - co s tim

21.8.2019 v 19:44 | Nahoru | #5

dakarista píše: carlos38> ta prodloužena záruka ale bude podmíněna návštěvou servisu. Kde zkontrolují motorku a buď tě ji nechají koupit nebo nenechají. Takže na tu prodlouženou záruku nemá nárok každý.

A hlavně, jestli to vůbec někdy bude



Dakare, pokud motorku kupoval v autorizáku a ne šedivku, u stejnýho dealera ji i servisoval, očekával bych trochu vstřícnosti od Yamahy, resp. jeho dealera a provedení opravy za nějakej rozum a ne 80k. Z toho jsem trochu smutnej, stejně jako z toho, ze vysolíš 350 za novou motorku a za dva roky z toho mas kopici šrotu a ani za to nemůžeš...

Pokud na servisy jezdil a záruku zavedou, má vyhráno, ale jak říkáš... kdo ví kdy bude a jestli vůbec....

(reakce na) Yamaha MT-10 - pridrena ojnice na klice - co s tim

21.8.2019 v 19:56 | Nahoru | #6
carlos38> ale jestli ti dají tu prodlouženou záruku bude záležet na prodejci. A musíš za ní zaplatit ... jako to je teď v DE

A jak to vezme zastoupení asi tuším. Záleží to na centrále a ti od toho dají ruce pryč

1 reakcí na tento příspěvek Yamaha MT-10 - pridrena ojnice na klice - co s tim

22.8.2019 v 06:56 | Nahoru | #7
Osobně bych se vykašlal na autorizovaný servis, najdi si nějakého soukromého mechanika ať ti tu kliku vyndá a dej jí zrepasovat, firmy co se na to specializují najdeš na netu

(reakce na) Yamaha MT-10 - pridrena ojnice na klice - co s tim

22.8.2019 v 07:47 | Nahoru | #8
Humusus> co jsem cetl zde na motorkarich, tak zrepasovani pridrene kliky je funkcni na par set kilometrů.

Yamaha MT-10 - pridrena ojnice na klice - co s tim

22.8.2019 v 08:53 | Nahoru | #9
Můžeš si koupit novou, když nevěříš repasi. https://www.partsde...7/MT-10+B678/497174/

Yamaha MT-10 - pridrena ojnice na klice - co s tim

22.8.2019 v 08:58 | Nahoru | #10
..

Naposledy editováno 01.01.2021 13:58:19

2 reakcí na tento příspěvek Yamaha MT-10 - pridrena ojnice na klice - co s tim

22.8.2019 v 09:16 | Nahoru | #11
Vyndal bych kliku, zjjstil jestli je na tom valci v poradku, zkontroloval vule a ovalitu na tom jednom valci, a pak bych delal zavery. Myslim si ze jestli je klika a valec v poradku, oprava jen toho jednoho valce musi stacit - v nejhorsim pripade by to znamenalo novy pist, krouzky, ojnice, saly. Tedy jen za predpokladu ze je klikovka a valec v poradku, a to chce zjistit.

Riziko ze se to zas vysype mi prijde podobny jako kdybys delal vsechno novy nebo dal jinej jetej motor.

Yamaha MT-10 - pridrena ojnice na klice - co s tim

22.8.2019 v 09:19 | Nahoru | #12
Ono Yamaha a kliková hřídel bude asi takovej evergreen, asi jako Kawasaki a praskající rámy.... Zhruba před deseti lety jsem měl vymletý šály na klice u mojí R6 tak moc, že píst klepal o ventil. Motor se vyndal, rozebral, klika sundala, odeslala na přeměření, rentgen kvůli vnitřním trhlinám- naštěstí byla OK, daly se nový šály, motor složil, vrátil zpátky a po nastartování se vylomily zuby na rozvodovým kole a praskl rozvoďák. Takže opět to samý znovu... Ozubený kolo bylo v jednom kuse s klikou, tak se odsoustružilo, na klice se udělala drážka pro pero a nasadilo se nový kolo z úplně jiný motorky. Vše se zase složilo a motorka jezdila. Celá tahle akce zabrala asi 10 měsíců. Pak jsem motorku zajížděl, po 1000km vyměnil olej a po dvou letech prodal kamarádovi. Ten jí do měsíce poslal do auta a motorka byla na odpis.

Dělal mi to Roman Valenta v Nemějicích. Hodně šikovnej, ale myslím, že už mě nikdy nechce vidět po tom, co s tím měl za trápení. Vyšlo mě to (jestli si dobře pamatuji) na 42.000,- a to tu druhou rozborku a sborku dělal zadarmo, jinak bych se nedoplatil.

Yamaha MT-10 - pridrena ojnice na klice - co s tim

22.8.2019 v 09:19 | Nahoru | #13
ona taky cena opravy ale neni jedinej faktor.
resil jsem opravu auta a i kdyz jsem maval penezma bylo tezky najit autoklempire co by se do toho pustil. kazdej chce totiz snadny a rychly ksefty a ne tam mit jednu vec dlouho i kdyz dostane zaplaceno.
opravit se da vsechno, ale koupit jinej motor je proste snazsi...

Yamaha MT-10 - pridrena ojnice na klice - co s tim

22.8.2019 v 09:23 | Nahoru | #14
Jinak nechci kecat, ale myslím, že u nás nejni žádnej schopnej servis Yamaha, kterej by se pustil do takhle velkých oprav. Tyhle velký zásahy do motoru se provádějí v rámci záruky v Rakousku, viz TADY. Ale třeba se pletu.

(reakce na) Yamaha MT-10 - pridrena ojnice na klice - co s tim

22.8.2019 v 09:27 | Nahoru | #15

Stev píše: Vyndal bych kliku, zjjstil jestli je na tom valci v poradku, zkontroloval vule a ovalitu na tom jednom valci, a pak bych delal zavery. Myslim si ze jestli je klika a valec v poradku, oprava jen toho jednoho valce musi stacit - v nejhorsim pripade by to znamenalo novy pist, krouzky, ojnice, saly. Tedy jen za predpokladu ze je klikovka a valec v poradku, a to chce zjistit.

Riziko ze se to zas vysype mi prijde podobny jako kdybys delal vsechno novy nebo dal jinej jetej motor.



Měnil bych na klice všechny šály, když už se do toho pustit.... Ta cena pak bude za díly zanedbatelná. Pokud jsou v oleji piliny, půjde to jedno s druhým...

(reakce na) Yamaha MT-10 - pridrena ojnice na klice - co s tim

22.8.2019 v 09:38 | Nahoru | #16
.

Naposledy editováno 01.01.2021 13:58:31

2 reakcí na tento příspěvek Yamaha MT-10 - pridrena ojnice na klice - co s tim

22.8.2019 v 09:39 | Nahoru | #17
Ahoj, diky za odpovedi.
No s tou prodlouzenou zarukou mam smulu, koupil jsem to v PRI motu, takze sedivku, jo holt se mi to nevyplatilo...
Neslo jen o to, ze byla levnejsi o 30t, ale taky o to, ze v Braniku (mluvil jsem s nima na jarni vystave v Letnanech) mi rikali, ze by 2017 dodali az nekdy v pulce prazdnin...
Tak sem cestou z vystavy zasel do PRI mota a na konci brezna 2017 byla v garazi...

Ale v Braniku v Ymotu sem se na opravu taky ptal, mluvili stejne jako muj servis, oprava drazsi, nez koupe jetyho motoru, tovarna ani komplet motory neprodava.
Ani se me neptali kde jsem to koupil, proste oprava za moc.

Zatim diky, jeste popremyslim, co s tim - prodat jak je, koupit motor, sehnat sikovnyho mechanika...

(reakce na) Yamaha MT-10 - pridrena ojnice na klice - co s tim

22.8.2019 v 09:47 | Nahoru | #18

chrosh píše: Ahoj, diky za odpovedi.
No s tou prodlouzenou zarukou mam smulu, koupil jsem to v PRI motu, takze sedivku, jo holt se mi to nevyplatilo...
Neslo jen o to, ze byla levnejsi o 30t, ale taky o to, ze v Braniku (mluvil jsem s nima na jarni vystave v Letnanech) mi rikali, ze by 2017 dodali az nekdy v pulce prazdnin...
Tak sem cestou z vystavy zasel do PRI mota a na konci brezna 2017 byla v garazi...

Ale v Braniku v Ymotu sem se na opravu taky ptal, mluvili stejne jako muj servis, oprava drazsi, nez koupe jetyho motoru, tovarna ani komplet motory neprodava.
Ani se me neptali kde jsem to koupil, proste oprava za moc.

Zatim diky, jeste popremyslim, co s tim - prodat jak je, koupit motor, sehnat sikovnyho mechanika...


pripadne to muzes prodat i na dily

2 reakcí na tento příspěvek Yamaha MT-10 - pridrena ojnice na klice - co s tim

22.8.2019 v 09:50 | Nahoru | #19
Ahoj,
padlo tady několik variant řešení tak já to okomentuju takhle

nezávislý pohled: pokud tu motorku chceš tak to oprav - uděláš spodek motoru tj repase kliky(zapoj známé a nová klika u dealera se slevama bude kolem 21t), nové pánve a šály, práce tam je dost protože prostě se to musí rozkuchat ale budeš mít klid a mechaniků co dělají motory je dost a teď je ideální čas začít aby se příští sezona povedla

pokud nechceš opravovat repasí kliky tak sežeň motor nebo motorku z totálky z dražby pojišťoven třeba z DE ( takhle jsem přišel k motorce co byla totálka), riziko tam je

prodej to buďto na ND - totální provar, nebo s KO motorem o trochu menší totální provar

už to tu padlo - pokud to opravíš šel bych po příčině toho hryznutí tj.: změřit tlak v olejovém okruhu atd

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha MT-10 - pridrena ojnice na klice - co s tim

22.8.2019 v 10:31 | Nahoru | #20
Kamikadze-Ace> rozumný názor

chrosh> nemá cenu obcházet autorizovaný servisy, to jsou většinou pouze měniči, najdi si skutečnýho mechanika co dělá motory

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha MT-10 - pridrena ojnice na klice - co s tim

22.8.2019 v 10:41 | Nahoru | #21

Kamikadze-Ace píše:
nezávislý pohled: pokud tu motorku chceš tak to oprav - uděláš spodek motoru tj repase kliky(zapoj známé a nová klika u dealera se slevama bude kolem 21t), nové pánve a šály, práce tam je dost protože prostě se to musí rozkuchat ale budeš mít klid a mechaniků co dělají motory je dost a teď je ideální čas začít aby se příští sezona povedla



jestli tahle cesta, tak bych opravdu nechal zkontrolovat stav válce, protože jestli tam byla taková vůle že píst narážel na ventil tak se to mohlo projevit i na chodu pístu nahoru dolů.

(reakce na) Yamaha MT-10 - pridrena ojnice na klice - co s tim

22.8.2019 v 12:08 | Nahoru | #22
Stev> určitě souhlas! ono někdo kdo dělá motory to vezme z gruntu aby to bylo pořádně uděláno

(reakce na) Yamaha MT-10 - pridrena ojnice na klice - co s tim

22.8.2019 v 12:40 | Nahoru | #23
.

Naposledy editováno 01.01.2021 13:58:43

(reakce na) Yamaha MT-10 - pridrena ojnice na klice - co s tim

22.8.2019 v 16:08 | Nahoru | #24
chrosh> zkus moto ovčáry,Kaucký,dělá taky motory,a nemáš to z Prahy daleko

Yamaha MT-10 - pridrena ojnice na klice - co s tim

22.8.2019 v 16:15 | Nahoru | #25
Upřímně majitele lituji, nechápu jak se může u pravidelně servírované "nové" motorky takhle posrat motor, to vypadá snad na nějakou výrobní vadu.

1 reakcí na tento příspěvek Yamaha MT-10 - pridrena ojnice na klice - co s tim

22.8.2019 v 18:50 | Nahoru | #26
Optám se na značku olejoveho filtru při výměně oleje.Děkuji

(reakce na) Yamaha MT-10 - pridrena ojnice na klice - co s tim

22.8.2019 v 21:06 | Nahoru | #27

srsen600 píše: Optám se na značku olejoveho filtru při výměně oleje.Děkuji



Popravde z hlavy nevim a nemam ji u sebe, abych zkontroloval, meneno pri garanckach u prodejce, ale predpokladal bych Hiflo

1 reakcí na tento příspěvek Yamaha MT-10 - pridrena ojnice na klice - co s tim

23.8.2019 v 02:48 | Nahoru | #28
pred 10rokmi som chcel zzr 1100 ale klepala
predavajuci sa priznal ze pred niekolko tisic km bol motor robeny lebo klepal a zacal znovu
taketo opravy sa mozu ale aj nemusia podarit
je to ako tipovanie

(reakce na) Yamaha MT-10 - pridrena ojnice na klice - co s tim

23.8.2019 v 08:38 | Nahoru | #29
.

Naposledy editováno 01.01.2021 13:58:59

1 reakcí na tento příspěvek Yamaha MT-10 - pridrena ojnice na klice - co s tim

23.8.2019 v 08:51 | Nahoru | #30
A tyhle motorky jsou přímostřik nebo proč se to tak zakarbonovává? U aut to bývá podtáčení, ale tady
Předchozí
1 2 3 4 5 6... 7
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
[pomoc] Yamaha MT10SP - úprava Yamaha MT-10 Veverkaris 29 15.6.2023 v 16:41 Maxipes_Fík
Yamaha MT - 10 2021 Deflektory vzdu... Yamaha MT-10 MiraKobe 0 10.1.2023 v 11:49 MiraKobe
Power Commander Suzuki GSX 1100, Suzuki GSX 1200, Honda CB 1300, Suz... djpajovka 11 18.10.2022 v 13:42 apriliaf1
Hledám špínu na vybrané motorky [1, 2, 3] Kawasaki Z 1000, BMW K 1300 R, KTM 1290 Super Duke R... mmks 84 12.5.2022 v 12:15 starej-Lupo
Bouraná MT 10 [1, 2] Yamaha MT-10 Kryšoun 52 26.10.2021 v 21:35 Ozzy_


TOPlist