globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Přehřívající se zelený drát z regulátoru dobíjení
29.7.2019 v 17:40
Ahoj,našel by se tady nějaký elektrikář ,který by mě poradil?Nedobijí mě baterie,vyměnil jsem relé dobíjení ale pořád nic.Když jsem to procházel ,tak jsem zjistil ,že co je zelený drát z relé dobíjení tak se hrozně přehřívá až se pálí izolace.To je přitom vedeno na kostru u baterie .Tak mě to nedalo a na drátu je 1,2V .Jinak ny výstupu když to měřím voltmetrem relé dobíjení tak je normálně 14,2V ale když to připojím na baterii tak to nic nedává,protože vlastně do zeleného drátu jde 1,2V a je to ukostřený.Asi by se spíše měli spálit pojistky ale asi 1,2 V je málo ,takže se to pouze hřeje ,protože ten proud musí někam asi jít....no fakt jsem v koncích ,pěkně prekerní záležitost.Baterie jsem také měnil....

Naposledy editováno 29.07.2019 18:41:46

Přehřívající se zelený drát z regulátoru dobíjení

29.7.2019 v 20:55 | Nahoru | #1
na 99procent bych tipnul takhle od stolu,že máš vypálený kontakty/silná někde po cestě ve svorkovnici. Stáhni servisní manuál a jdi po tom vadném kabelu dál :)

Přehřívající se zelený drát z regulátoru dobíjení

29.7.2019 v 21:44 | Nahoru | #2
no ale to je drát z regulátoru dobíjení k - polu baterie.drát jsem u regulátoru ustříhnul,a překlenoval a hřeje se to stejně...to je fakt divné

Přehřívající se zelený drát z regulátoru dobíjení

29.7.2019 v 22:30 | Nahoru | #3
zelena je zem, pokud se hreje a pali je nekde zkrat.. dost mozna v reglu (prorazenej nejakej polovodic a napeti jde skrz zelenej rovnou na kostru)

Přehřívající se zelený drát z regulátoru dobíjení

29.7.2019 v 22:38 | Nahoru | #4
no to jsem si také myslel,ale regulator jsem dal nový a uplně stejný problém.do země jde 1,5V přes nový regulátor

Přehřívající se zelený drát z regulátoru dobíjení

29.7.2019 v 22:57 | Nahoru | #5
Taky může být zkrat na střídavé straně, např prodřený drát vinutí. Pak negativní půlvlna se uzavírá přes usměrňovač na kostru a z kostry do proraženého opačného konce vinutí.
Ale to je jen teorie. Proměř dráty, že vše dobře vodí tam kam má a že to nevodí kam nemá. Např. vinutí alternátoru nesmí vodit na kostru. Tedy s výjimkou cívky napájecí CDI, jestli to nějakou má - ta je v CDI usměrněna jednopulzně.
Tento model neznám, tedy ani jeho zvláštnosti.

Přehřívající se zelený drát z regulátoru dobíjení

29.7.2019 v 23:07 | Nahoru | #6
No vinutí jsem také proměřil.tedy střídave proudy na volnoběh 18V pod otackami 60-100V mezi sebou vše vypadá dobře.Jak přesně změřit zda vodí jak má?Kdyby bylo špatné vinutí ,tak přeci nebude dávat správně...

Přehřívající se zelený drát z regulátoru dobíjení

30.7.2019 v 09:21 | Nahoru | #7
To že to odpojené dává střídavé napětí proti koncům vinutí, ještě neznamená že to nemuže být v jednom místě prošlehlé na kostru. To se projeví, až se to na kostru připojí přes usměrňovač (v regulátoru). S vyplým motorem změř vodivost vinutí proti kostře, nesmí to ukázat žádnou.
Je to ale jen jedna z mnoha teoretických možností, co může být špatně.

Přehřívající se zelený drát z regulátoru dobíjení

30.7.2019 v 19:34 | Nahoru | #8
mrkni i na drát co jde na +pol baterie. pokud na něm máš přechodový odpor vyskočí na regulátoru napětí a regl se jej snaží uzemnit... stav baterie? není už náhodou před smrtí?
když zapneš víc spotřebičů(světla nejlíp všechny co jdou) zlepší se to?

Přehřívající se zelený drát z regulátoru dobíjení

30.7.2019 v 22:02 | Nahoru | #9
baterie jsem vyměnil 3 a vždy to samé.Ten drát co jde na + pol tedy červený z regulátoru ,tak na něm nějaké napětí naměřím ,tak 13,5V stejnosměrný,ale na baterii to nepřechází když ho zapojím.Ta má pořád 12,2V .Měřili jsme i odpor na vinutí ,ale všechno v pohodě...Vyměnil jsem i nový regulátor a to samé.Na baterii nic nejde a zelená kostra co jde z regulátoru se hrozně přehřívá až se pálí izolace a je na něm 1,2V. Ani autoelektrikář si stím nevý rady kde se to může brát to napětí v kostře z regulátoru.

Přehřívající se zelený drát z regulátoru dobíjení

31.7.2019 v 15:37 | Nahoru | #10
Jedná se o Kawasaki EL250? Z regulátoru by měli jít vodiče tři žluté na alternátor, černo-žlutý na kostru a bílý na + baterie. Pak je tam ještě jeden myslím že hnědý, to je napájení regulátoru 12V po zapnutí klíčku, aby v klidu nevybíjel baterii. O zeleném nevím.

Co jsi tam dával za regulátor?

Přehřívající se zelený drát z regulátoru dobíjení

31.7.2019 v 22:40 | Nahoru | #11
Otočená baterka? Máš doopravdy vedený na kostru mínus pól baterky?

1 reakcí na tento příspěvek Přehřívající se zelený drát z regulátoru dobíjení

8.8.2019 v 11:06 | Nahoru | #12
už mě to dobíjí ,ale ten zelený drát z regulátoru se pořád hrozně hřeje.Mám tam pouze červený a zelený z regulátoru a 3 žluté z vinutí.Mám to nějaké překopané.Ale vždycky to fungovalo.Jestli není někde špatný spoj.Asi zkusím vyměnit celý svazek...fakt nevím si už rady

(reakce na) Přehřívající se zelený drát z regulátoru dobíjení

8.8.2019 v 13:19 | Nahoru | #13
kawasaki-man: Jak píše Motoblazen5, máš to celé zapojené nějak blbě. Koukni do schématu v servisním manuálu. A samozřejmě, pokud je na zeleném drátu 1,2V (a dokonce na ukostřeném), tak tam poteče proud jako kráva a drát se bude žhavit.

Zkus do obvodu toho zeleného drátu zapojit ampérmetr, kolik tam poteče. A hlavně to zkus zapojit podle schématu v servisním manuálu. Ten nový regulátor je zřejmě kostřený chladičem, ne kablíkem,a ten zelený drát patří jinam.

Přehřívající se zelený drát z regulátoru dobíjení

9.8.2019 v 20:53 | Nahoru | #14
díky kamarádi za rady.Nakonec jsem sehnal celou starší kabeláž ,tak jsem si s tím pohrál a vyměnil jsem i stator a vypadá to dobře,tak uvidíme...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Nabíječka na hluboce podbitou bater... [1 ... 4, 5] Kawasaki EL 250B kawasaki-man 137 5.10.2022 v 12:59 jirka-mz
Sekce poradna Kawasaki EL 250B Kavachooper 3 3.10.2022 v 06:26 HornisGSX
šablovy pro E na výfuku Kawasaki EL 250B kawasaki-man 6 10.6.2022 v 13:34 assassin
Jak nastavit rozvody na Kawasaki EL... Kawasaki EL 250B kawasaki-man 6 28.4.2022 v 22:32 smap
Zapojení relé blinkrů - návod Kawasaki EL 250B kawasaki-man 1 20.3.2022 v 10:19 Mlanik


TOPlist