Téma: Výběr motorky s kardanem
19.7.2019 v 18:00
Mám několik let Suzuki Intruder M800,2005. Motorka mi vyhovuje hlavně na cca 100km pohodové kochačky kolem komína a rozhodně se jí nechci zbavovat. Často ale pošilhávám ještě po druhé motorce k ní, ideálně nějaké střední cestovní (enduro) něco jako V-Strom, Versys, Tracer... Bohužel jsem si tak zvykl na pohodlnost bezúdržbového kardanu, že již nechci motorku s řetězem. Nechápu, proč se výrobci tak málo soustředí na moto s kardanem. Přitom vnímají pohodlnost řidičů, kterým už se ani nechce na motorce řadit a čím dál více nabízejí automatické převodovky.
Nemáte přehled o nabídce vhodných motorek s kardanem? (kromě BMW 1200-1250 GS, Yamaha FJR 1300) Díky.
Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek Výběr motorky s kardanem

30.7.2019 v 14:39 | Nahoru | #31
Tak jsem se asi zamiloval do Moto Guzzi V85 tt...a čím víc čtu recenze a sleduji všechny možné videotesty, tak tím víc.
Přesně, jak píšete...není dokonalá, není vlastně s čím pořádně srovnat, je to kategorie sama pro sebe. Takový univerzál
a kompromis ve všech směrech, poctivá, moderní, ale tradiční, festovní motorka.
Mám teď Japonce s vodou chlazeným motorem a MG je koncepce chlazení vzduchem. S tím zkušenosti nemám.
Je třeba se toho nějak obávat, nebo je větší jednoduchost této koncepce výhodou? V žádném testu tuto věc nijak nerozebírali.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr motorky s kardanem

31.7.2019 v 08:10 | Nahoru | #32
zahadnytajemny> Taky jsem měl Japonce, nemůžu proti nim říct půl křivýho slova - byly super, ale je tu velké ALE. Guzzi je opravdu stroj na emoce, vzducháč s kardanem a ta spousta divných kovových a cinkavých zvuků. Po přechodu z Japíků jsem pořád slyšel zvuky a myslel si že se něco s*re. Ti co Guzzi neměli říkaj, že jeto nespolehlivý Ital, kdo ji měl, tak pokud nekoupil vraždu, tak ti řekne, že je to bezproblémová moto. Navíc vzducháč je odolnější na vedra a stání v kolonách, díky tomu má ale větší vůle a s tím souvisí obtížnější plnění ekopožadavků, proto nových vzducháčů ubývá. Osobně beru vzduchem chlazený motor jako výhodu, pokud se tedy nehoníš za vysokým výkonem a otáčkami.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr motorky s kardanem

31.7.2019 v 08:40 | Nahoru | #33
Lof87 ... "vzducháč je odolnější na vedra a stání v kolonách" ... To fakt ?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr motorky s kardanem

31.7.2019 v 08:59 | Nahoru | #34
brazel> Zkus stát s vodníkem a vzducháčem v koloně a uvidíš (pokud teda vodník nemá ventilátor). Vzducháč má díky žebrům větší plochu k chlazení bloku.

1 reakcí na tento příspěvek Výběr motorky s kardanem

31.7.2019 v 09:07 | Nahoru | #35
No tak ja teda skúsim .

(reakce na) Výběr motorky s kardanem

31.7.2019 v 09:23 | Nahoru | #36
brazel> Beru to tak, že vzducháč má i tlustší stěny odlitku oproti vodníkovi. Je pro mě jednoduchej a nezničitelnej.

Výběr motorky s kardanem

31.7.2019 v 10:04 | Nahoru | #37
Áno , áno . A výrobcovia si vlastne už desiatky rokov zbytočne komplikujú život tým , že vymýšľajú , ako dosiahnuť , aby motor pracoval aspoň zhruba pri stálej teplote .

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr motorky s kardanem

31.7.2019 v 11:16 | Nahoru | #38

Lof87 píše: brazel> Zkus stát s vodníkem a vzducháčem v koloně a uvidíš (pokud teda vodník nemá ventilátor). Vzducháč má díky žebrům větší plochu k chlazení bloku.



Větší plochu k chlazení má jen kvůli tomu, že má menší odvod teplo, tak to nahrazuje plochou. A není pravda, že je vzduchem chlazený motor lepší do kolon a stání v nich. Právě, že v ten moment se přehřívá a jediné co ho chladí je olej.... A mít na olej 90 nebo 120C je veliký rozdíl

(reakce na) Výběr motorky s kardanem

31.7.2019 v 12:54 | Nahoru | #39
dakarista> Vodník s větrákem chápu a beru, ale když budu mít vzducháč a vodníka bez větráku s podobnou plochou chlazení (výměník na vodu vs povrch žeber), třeba se pletu, ale tak bych ocěkával problémy u vodníka dříve než u vzducháče. Jde o to že vodník má tu plochu chladiče nacpanou do velmi malého prostoru, který bych chápal, že se při stání vyhřeje rychleji (trubičky a voštiny blízko sebe). Oproti tomu je celý povrch motoru a žebra jaou ovívány neustále proudem vzduchu. Neřešme ale účinost chlazení která je někde jinde a ve prospěch vody. Dále většinou vzducháče mají mnohem robustnější konstrukci a větší tl. stěn odlitků. Chtěl jsem jen vyjádřit svůj subjektivní názor na vzduchem chlazené motory - pro mě jsou sice méně výkoné, déle se zahřívají ale jsou jednodušší. Navíc neřeším chladící kapalinu a její příp. únik.

Výběr motorky s kardanem

31.7.2019 v 19:04 | Nahoru | #40
Vzduchem chlazený motor je tepelně nestabilní, si představ jet v teplotě kolem nuly z kopce, když to fouká, tedy chladí...
Kapalinou chlazený motor se lépe chladí hlavně díky regulaci průtoku chladící kapaliny přes termostat, následně chladič...
U vzducháče odpadá vodní chladič s větrákem, termostat s hadicemi, vodní pumpa a samotná náplň....

Výběr motorky s kardanem

1.8.2019 v 15:41 | Nahoru | #41
Koukal jsem na moznosti motorek co maji remen. Ten mi prijde na to tve pouziti ideal. Lehke cestovni enduro (predpokladam zadny nebo minimalni offroad). K memu prekvapeni moc motorek s remenem neexistuje... Nasel jsem BWM 800 motorky, ktere ale jsou silnicni, ne endura. Pak jeste nejaky ten harley, ale to je vse...

Takze hadam remen doporucit nemohu... Malych motorek s kardanem je taky malo. Zajimavy...

Výběr motorky s kardanem

2.8.2019 v 12:33 | Nahoru | #42
..jezdim na vzduchacich BMW od roku 2006. Nikdy (ani v lete v chrovastku, Slovinsku) jsem s tim nemel problem - kolony ve meste a tak.... ...ano parkrat se ohral az na doraz, ale nic se tomu nestalo - doma jsem preventivne vymenil olej a bylo. U BMW se da za chladic oleje "dobastlit" elektricky vetracek - kdyby nekdo chtel - ale neni to nutne.... navic nektere modely BMW - treba RT ventilator na chladici oleje maji....

Naposledy editováno 06.08.2019 14:03:06

Výběr motorky s kardanem

5.8.2019 v 21:22 | Nahoru | #43
Jestli se pořád bavíme o guzzině, tak jsem někde četl, že motor Moto Guzzi nejde uvařit. Jinak ale v létě to topí fest... Mám artrózu, a tak to vítám.

1 reakcí na tento příspěvek Výběr motorky s kardanem

5.8.2019 v 21:29 | Nahoru | #44
Ještě ohledně toho vzducháče... Už na vojně mě zaujalo, co se doporučovalo udělat, když se u ventry přehříval motor - očistily se žebra od bordelu. Vcelku jednoduché.

(reakce na) Výběr motorky s kardanem

6.8.2019 v 08:54 | Nahoru | #45
staroch30>Jj proto je tento ,,náporem'' chlazený motor z ventry nedosažitelný etalon všech výrobců nákladních aut a jen Praga s Tatrou jsou díky dotažení této koncepce k euro6 těžce ve vatě :)

Výběr motorky s kardanem

31.8.2019 v 19:43 | Nahoru | #46
Tak nakonec je všechno jinak. Z platonické lásky se skutečná nestala. Při předváděčce mi V85 tt nějak nesedlo (posez, široká řídítka, vibrace, průběh motoru...).
Naopak, jako by mi v Suzuce udělali na míru V-Stroma 650. Místo 2 hodin jsem na něm strávil skoro celý den. Kromě již trochu zastaralé (ale funkční a přehledné) přístrojovky a halogenových světel (už by mohlo být snad LED standardem) a absenci kardanu nemám co vytknout. Super. Objednána funglovka.
Takže bohužel jdu z kardanu na řetěz

Výběr motorky s kardanem

31.8.2019 v 21:11 | Nahoru | #47
Tk jedno, ze jdes z kardanu na retez. Dulezite je, ze jsi nasel, co ti sedi. Blahopreju a hodne stastnych km!
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Kde v Praze přezouváte pneu a jaké ... Suzuki M 800 Intruder Bigbucek 14 3.8.2019 v 08:38 Veverčák
Laďák vs originál [1, 2] Suzuki VS 1400 Intruder, Suzuki VS 800 Intruder, Suz... HrnčířKraus 33 24.7.2019 v 11:47 DrDNA01
Japonská čtyřka výrobců motorek Suzuki M 800 Intruder zahadnytajemny 5 19.7.2019 v 18:04 bledemon
Chopper / cruiser na hodně dlouhé c... [1, 2, 3] Suzuki VS 1400 Intruder, Suzuki M 800 Intruder tomaass 72 2.6.2019 v 19:09 kratkej01
překlopná přilba Suzuki M 800 Intruder dovy 13 29.5.2019 v 10:26 pavpo

TOPlist