Téma: Výběr motorky s kardanem
19.7.2019 v 18:00
Mám několik let Suzuki Intruder M800,2005. Motorka mi vyhovuje hlavně na cca 100km pohodové kochačky kolem komína a rozhodně se jí nechci zbavovat. Často ale pošilhávám ještě po druhé motorce k ní, ideálně nějaké střední cestovní (enduro) něco jako V-Strom, Versys, Tracer... Bohužel jsem si tak zvykl na pohodlnost bezúdržbového kardanu, že již nechci motorku s řetězem. Nechápu, proč se výrobci tak málo soustředí na moto s kardanem. Přitom vnímají pohodlnost řidičů, kterým už se ani nechce na motorce řadit a čím dál více nabízejí automatické převodovky.
Nemáte přehled o nabídce vhodných motorek s kardanem? (kromě BMW 1200-1250 GS, Yamaha FJR 1300) Díky.
Předchozí
1 2
Následující

Výběr motorky s kardanem

19.7.2019 v 18:18 | Nahoru | #1
Ahoj. Třeba Yamaha XT1200Z Super Tenere.

Výběr motorky s kardanem

19.7.2019 v 18:53 | Nahoru | #2
Krome obligatnich BMW je tady dale:

Moto Guzzi Stelvio
Honda VFR1200X CrossTourer
Yamaha XT1200Z
Moto Guzzi NTX 750 (youngtimer)
Moto Guzzi Quota
Honda XLV 750R (prilis rarita)
Triumph Tiger Explorer XC

Výběr motorky s kardanem

19.7.2019 v 19:36 | Nahoru | #3
ze středních mě napadá Moto Guzzi V85

Výběr motorky s kardanem

19.7.2019 v 22:30 | Nahoru | #4
Honda Deauville 700
Honda Pan European 1300
Yamaha 1100 Bulldog
Yamaha XJ 900
Všechno od Moto Guzzi

Výběr motorky s kardanem

20.7.2019 v 08:37 | Nahoru | #5
On ten kardan zase není tak bezudrzbivej jak si myslíš. Mimo to tan systém žere dost výkonu.

1 reakcí na tento příspěvek Výběr motorky s kardanem

20.7.2019 v 09:13 | Nahoru | #6
Jednou za rok (nebo za dva) vyměnit olej, ale jo, údržba to je...
Spíš jak se něco rozjebe, to je paráda...

(reakce na) Výběr motorky s kardanem

20.7.2019 v 09:30 | Nahoru | #7

kuzmič píše: Jednou za rok (nebo za dva) vyměnit olej, ale jo, údržba to je...
Spíš jak se něco rozjebe, to je paráda...



To už pak není údržba, ale oprava. Mechanik opraví.... :)

1 reakcí na tento příspěvek Výběr motorky s kardanem

21.7.2019 v 09:49 | Nahoru | #8
Proč né normální řetěz a scottoiler?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr motorky s kardanem

21.7.2019 v 12:20 | Nahoru | #9
Bozo> já měl vždy motorky s řetězem, ale po zkušenosti s kardanem se těžko vrací zpět

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr motorky s kardanem

21.7.2019 v 14:26 | Nahoru | #10
dakarista> Proto to píšu. Automatický mazání řetězu funguje. Jestli chceš kardan kvůli pohodlnosti (což chápu), tak automatický mazání ti poskytne to samý za třetinu ceny, budeš si moct vybrat motorku jakou budeš chtít a ještě ušetříš něco na váze.

(reakce na) Výběr motorky s kardanem

21.7.2019 v 15:56 | Nahoru | #11
Bozo> ale čistotu to nenahradí, žádné napínání. Údržba nula nula nic

Výběr motorky s kardanem

21.7.2019 v 19:00 | Nahoru | #12
zahadnytajemny>Proč ne FJR?

2 reakcí na tento příspěvek Výběr motorky s kardanem

21.7.2019 v 21:16 | Nahoru | #13
Díky za dosavadní tipy. Některé jsem ani netušil. Motorky FJR, GS 1200... jsou pro mě zbytečně moc, neplánuji cestovat kontinenty...nevyužil bych je. Pro mě škoda.
I když zrovna Yamaha FJR 1300 a Honda 1200 CrossTourer (škoda, že je Honda čtyřválec) se mi moc líbí.
Raději něco z těch tipů ze středních kubatur. Kardan je fakt návyková věc. Zvykl jsem si, že mi stačí lít benzin, dofouknout kola a občas motorku umýt (a i toho mytí je díky kardanu potřeba méně). Zbytek servis. Škoda, že je tak malá nabídka moto s kardanem. Řada lidí by si za tento komfort ráda připlatila. Bohužel na to výrobci dosud
nějak nepřišli.

(reakce na) Výběr motorky s kardanem

21.7.2019 v 23:00 | Nahoru | #14
zahadnytajemny> FJR nemusí být jen na ježdění přes kontinent. Dá se s tím i dobře svézt po okolí, velké plus je jednoduchost, levný servis a bezporuchový život. Je to motorka bez žádných zbytečností a elektroniky.

Výběr motorky s kardanem

21.7.2019 v 23:01 | Nahoru | #15
Výrobci to vědí moc dobře, ale taky vědí, že takový pohon kardanem je oproti řetězu daleko těžší, složitější a hlavně dražší a tím zvedá taky cenu nové motorky.
Však se koukni na jakých motorkách ty kardany jsou, na už tak drahých velkých cesťákách...
Snad vyjímkou je Honda NTV Revere, ale to už je taky historie...

Výběr motorky s kardanem

22.7.2019 v 07:45 | Nahoru | #16
A hlavně to žere plno výkonu

Výběr motorky s kardanem

22.7.2019 v 07:56 | Nahoru | #17
Jestli chceš cenduro s kardanem a trváš na střední kubatuře, tak z těch rozumně dostupných ti zbude jen Moto Guzzi V85TT. Zbytek už zmizel v propadlišti dějin a nebo všichni používají řetěz...
Pokud se přeneseš přes to, že to bude 1200 , tak je ten výběr o něco větší (Tiger Explorer, Super Tenere, Stelvio, CrossTourer, R 1250 GS, R 1200 GS, R 1150 GS a případně jejich deriváty víc orientované na silnici R, RT, RS).

(reakce na) Výběr motorky s kardanem

22.7.2019 v 08:18 | Nahoru | #18
zahadnytajemny> No vyrobci na pohodli a jednoduchost prisli a proto se delaji i velkoobjemove skutry. Remen ve variatoru vydrzi pomerne dlouho a jeho vymena je velmi jednoducha.

Pak je jeste jeden zpusob pohonu, ale ten uz spada myslim jen mezi "klasiky", protoze posledni moto/skutr s nim byl vyroben v roce 2016. Vespa PX a dalsich jejich starsi modely. To ma pohon primo zadni hnaci hridel

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr motorky s kardanem

22.7.2019 v 12:08 | Nahoru | #19
Bozo> Není nad motorku zasranou od maziva.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr motorky s kardanem

22.7.2019 v 13:18 | Nahoru | #20
_Michal> Je potřeba ho seřídit.

edit: písmenko

Naposledy editováno 22.07.2019 15:19:56

Výběr motorky s kardanem

22.7.2019 v 21:10 | Nahoru | #21
f800 GT od Bawora. a vobec netreba riesit retaz vs kardan

(reakce na) Výběr motorky s kardanem

22.7.2019 v 21:54 | Nahoru | #22
Bozo: Která řetězová sada vydrží 100 000 km? Ještě jsem na takovou nenarazil. Zatímco pro pohon hřídelem to není problém.

Mazání prostě není vše, i když dobře seřízený Scottoiler je výborná věc.

1 reakcí na tento příspěvek Výběr motorky s kardanem

23.7.2019 v 15:43 | Nahoru | #23
Na německym bazaru(mobile.de)jsem viděl Fazera předělanýho z řetězu na řemen, to by mi asi vyhovovalo nejvíc. I když nevím, jakou výdrž takový řemen může mít. (byl myslím ozubený-nejspíš)

(reakce na) Výběr motorky s kardanem

23.7.2019 v 18:57 | Nahoru | #24
MrZman> řemen vydrží tak 50k km, ale co jsem svého času zjišťoval, tak předělání z řetězu na řemen vyjde cca na 40000,-.

Výběr motorky s kardanem

24.7.2019 v 08:50 | Nahoru | #25
Tak kdybys chtěl mít něco nekonfekčního, co vypadá a chová se chová trochu jinak, tak zkus třeba Moto Guzzi.

Výběr motorky s kardanem

24.7.2019 v 09:54 | Nahoru | #26
Přesně tak...díky za tipy. Momentálně mě opravdu nejvíc zaujala Moto Guzzi V85 TT. Já mám nyní v garáži Japonce a tohle je Italka,
takže z toho plyne lehká obava. Procházel jsem nějaké testy a i v nich se právě ukazuje, že to není "sterilní a bezchybná" motorka.
Zkusím vyhledat testů a recenzí ještě víc, ideálně sám vyzkoušet. Spíš jsem na pozoru v tom, že některé názory testujících jsou dost protichůdné.
Např. na vibrace a na projev a výkon motoru. Pro někoho úžasný živý motor, výborný od spodku, jiný by mu hádal o 10-15 koní méně a dole mrtvo.
Asi se vyplatí ještě chvilku počkat, jak tuto novinku víc prověří čas. Taky z druhé ruky, komu nesedla, zatím nekoupím a dávat přes 300 tis. za novou
se mi momentálně úplně nechce. Ale výborný tip.

Výběr motorky s kardanem

24.7.2019 v 12:23 | Nahoru | #27
Ja na te V85 jel a musím říci že mě velice prekvapila opravdu prijemna moto s pěkně točivým motorem( na Guzzi) a jede pěkně a krásne vede stopu. Ale bazarovky zatím nebudou teď zatím jediné porad nová.

Výběr motorky s kardanem

24.7.2019 v 12:29 | Nahoru | #28
Měl jsem stejné pocity, jako píšeš Ty. Taky kvůli protichůdným recenzím.
Ale čeho se nebojíš, to v životě nestojí za to.
Guzzi asi není lamač rekordů v žádném směru, ale ten pocit...
Asi ty reakce v recenzích jsou proto, že to není žádná služka, ale vášnivá italská holka. Ne, že by zlobila v zatáčkách, to ne. To je hodná. Ale občas se lekneš, jestli se něco nekazí, ale pak zjistíš, že ne. Že ty zvuky jsou vlastnost.

Naposledy editováno 24.07.2019 13:24:20

Výběr motorky s kardanem

24.7.2019 v 22:26 | Nahoru | #29
Od té doby, co jsem osedlal Moto Guzzi, jsem nejel na motorce, která by mě zaujala natolik, abych alespoň na chvilku zaváhal ji za Guzzi vyměnit...
Jasně, neměl jsem tu čest s Nortonem, nebo třeba s Voxanem, ale to, co nabízí dnešní produkce mne příliš neoslovuje...
Dokonalost, plynulost, jemnost...? Děkuji, nechci...

Výběr motorky s kardanem

24.7.2019 v 22:31 | Nahoru | #30
Ony ty recenze... záleží s čím tu motorku srovnáváš...
S čím chceš srovnat Moto Guzzi....?
Ostatně, můžeš s čímkoli... Nebo s ničím podobným...?
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Kde v Praze přezouváte pneu a jaké ... Suzuki M 800 Intruder Bigbucek 14 3.8.2019 v 08:38 Veverčák
Laďák vs originál [1, 2] Suzuki VS 1400 Intruder, Suzuki VS 800 Intruder, Suz... HrnčířKraus 33 24.7.2019 v 11:47 DrDNA01
Japonská čtyřka výrobců motorek Suzuki M 800 Intruder zahadnytajemny 5 19.7.2019 v 18:04 bledemon
Chopper / cruiser na hodně dlouhé c... [1, 2, 3] Suzuki VS 1400 Intruder, Suzuki M 800 Intruder tomaass 72 2.6.2019 v 19:09 kratkej01
překlopná přilba Suzuki M 800 Intruder dovy 13 29.5.2019 v 10:26 pavpo

TOPlist