bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Olej z odfuku hlavy - Z440 rv1980
10.6.2019 v 07:41
Ahoj,

před zimou jsem pořídil Kawu Z400 (KZ440 C1, German verze omezená na 20kW). Motor byl celý mastný, což jsem přisuzoval už starým těsněním na komplet motoru, protože některá slabě prolínají. Motorka dostala ozdravnou kůru a jezdí jako ďas. Problém je v tom, že z odfuku krytu hlavy jde nadměrné množství oleje a k tomu mám ještě pocit, že se to zhoršuje. Je to minimálně 1dlc na 100km, spíš už 2dcl. Snažím se to zachytávat do nádobky, protože jinak zaolejuju silnice v celejch severních Čechách

U téhle moto má jít z krytu hlavy odfukem (breather) hadicí do airboxu olejová mlha, kterou si mají karbce zpětně nasát a spálit. Takže v nějaké malé míře by to mělo být normální. Tak jsem to pochopil.

Jde to odtud, pozice 2, resp. 3 www.partzilla.com/catalog/kawasaki/motorcycle/1980/kz440-b1/cylinder-head-cover-80-b1

sem hadici pozice 8 a pak pod motorku hadicí pozice 7 www.partzilla.com/catalog/kawasaki/motorcycle/1980/kz440-b1/air-cleaner-80-b1

Pokud by bylo v motorce moc oleje, tak by se takhle nepochybně chovala, ale jsem mezi ryskami. Motorka nehulí, jede na 20kW adekvátně. Samozřejmě ten výjkon je tak malý, že to honím v druhé půlce otáček.

Údajně by to mohl být "relief" valve, tedy přepoušťák, ktrerý je umístěn za spojkovým košem a je to vlastně kulička s pružinkou, která při vysokých otáčkách otevře odpuštění oleje ke spojce. Měl jsem to venku, nedrhne to, ale chce to překvapivou sílu, abych s tím pohnul. Nemám ale představu, jaký je reálně tlak oleje, jestli takovou sílu vyvine.
Pozice 14 www.partzilla.com/catalog/kawasaki/motorcycle/1980/kz440-b1/oil-pump-oil-filter-80-b1

Přemýšlel jsem, že bych ho demontoval a vyzkoušel to. Mám ale obavu, že při nízkých otáčkách nepůjde nahoru olej a zadřu.

Měl by někdo zkušenost? Radu?
díky

Naposledy editováno 10.06.2019 08:31:19

Olej z odfuku hlavy - Z440 rv1980

11.6.2019 v 00:10 | Nahoru | #1
Jo, tak tohle se mi na me GS550 stalo taky, ale udělala mi to jen jednou - celkem jsem za to tahal a asi trochu přehřál motor (v origo stavu bez olejového chladiče) a motor vyházel ven skoro snad polovinu olejové náplně přes odfuk motoru ve ventil. deklu....a taky to pod tim ventil. deklem začalo pouštět olej...ale stalo se mi to jen jednou, když motor vychladl, už se mi to snad nikdy nestalo...nicméně zkus se podívat, jestli pod tím odfukem nemá být nějaký deflektor, který brání vyhazování oleje..jinak asi leda že by to foukalo pod písty...

Olej z odfuku hlavy - Z440 rv1980

11.6.2019 v 08:27 | Nahoru | #2
Díky za příspěvek.

Před pár jsem zkoušel sejmout hadici mezi výdechem a airboxem, před ten výdech dát hadr (ne ho ucpat) a jít se chvíli projet. Očividně moto musí být horká a jet někam dál, bylo toho jen trošku. Naopak včera vyjížďka 85km, oleje bambilion a hlavně z motorky kape ještě další půl hodiny a pak jsem ji uklidil. Airbox je plnej, jde toho ranec.

Zkusím změřit kompresi na válcích i když to se mi nezdá, protože to jede adekvátně a nehulí.

Podle partzilla tam nic nechybí.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Někam někdy v termínu 21/5-29/5 Kawasaki Z 440, Yamaha WR 250R, KTM 1290 Super Adventure Animals21 1 17.5.2022 v 19:40 igor1100
Kawasaki Z440 - příruby + zvyšení v... Kawasaki Z 440 Animals21 7 24.11.2019 v 06:00 sťaa
údaje pro přihlášení Kawasaki Z440H... Kawasaki Z 440 honza-s 3 17.1.2018 v 18:13 honza-s
Postup při lakování Kawasaki Z 440 berry78 5 13.7.2016 v 08:20 berry78
Nýt na zámku řízení JAK Kawasaki Z 440 berry78 6 22.6.2015 v 08:27 berry78


TOPlist