před zimou jsem pořídil Kawu Z400 (KZ440 C1, German verze omezená na 20kW). Motor byl celý mastný, což jsem přisuzoval už starým těsněním na komplet motoru, protože některá slabě prolínají. Motorka dostala ozdravnou kůru a jezdí jako ďas. Problém je v tom, že z odfuku krytu hlavy jde nadměrné množství oleje a k tomu mám ještě pocit, že se to zhoršuje. Je to minimálně 1dlc na 100km, spíš už 2dcl. Snažím se to zachytávat do nádobky, protože jinak zaolejuju silnice v celejch severních Čechách
U téhle moto má jít z krytu hlavy odfukem (breather) hadicí do airboxu olejová mlha, kterou si mají karbce zpětně nasát a spálit. Takže v nějaké malé míře by to mělo být normální. Tak jsem to pochopil.
Jde to odtud, pozice 2, resp. 3 www.partzilla.com/catalog/kawasaki/motorcycle/1980/kz440-b1/cylinder-head-cover-80-b1
sem hadici pozice 8 a pak pod motorku hadicí pozice 7 www.partzilla.com/catalog/kawasaki/motorcycle/1980/kz440-b1/air-cleaner-80-b1
Pokud by bylo v motorce moc oleje, tak by se takhle nepochybně chovala, ale jsem mezi ryskami. Motorka nehulí, jede na 20kW adekvátně. Samozřejmě ten výjkon je tak malý, že to honím v druhé půlce otáček.
Údajně by to mohl být "relief" valve, tedy přepoušťák, ktrerý je umístěn za spojkovým košem a je to vlastně kulička s pružinkou, která při vysokých otáčkách otevře odpuštění oleje ke spojce. Měl jsem to venku, nedrhne to, ale chce to překvapivou sílu, abych s tím pohnul. Nemám ale představu, jaký je reálně tlak oleje, jestli takovou sílu vyvine.
Pozice 14 www.partzilla.com/catalog/kawasaki/motorcycle/1980/kz440-b1/oil-pump-oil-filter-80-b1
Přemýšlel jsem, že bych ho demontoval a vyzkoušel to. Mám ale obavu, že při nízkých otáčkách nepůjde nahoru olej a zadřu.
Měl by někdo zkušenost? Radu?
díky
Naposledy editováno 10.06.2019 08:31:19
Před pár jsem zkoušel sejmout hadici mezi výdechem a airboxem, před ten výdech dát hadr (ne ho ucpat) a jít se chvíli projet. Očividně moto musí být horká a jet někam dál, bylo toho jen trošku. Naopak včera vyjížďka 85km, oleje bambilion a hlavně z motorky kape ještě další půl hodiny a pak jsem ji uklidil. Airbox je plnej, jde toho ranec.
Zkusím změřit kompresi na válcích i když to se mi nezdá, protože to jede adekvátně a nehulí.
Podle partzilla tam nic nechybí.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Někam někdy v termínu 21/5-29/5 Kawasaki Z 440, Yamaha WR 250R, KTM 1290 Super Adventure | Animals21 | 1 | 17.5.2022 v 19:40 igor1100 |
Kawasaki Z440 - příruby + zvyšení v... Kawasaki Z 440 | Animals21 | 7 | 24.11.2019 v 06:00 sťaa |
údaje pro přihlášení Kawasaki Z440H... Kawasaki Z 440 | honza-s | 3 | 17.1.2018 v 18:13 honza-s |
Postup při lakování Kawasaki Z 440 | berry78 | 5 | 13.7.2016 v 08:20 berry78 |
Nýt na zámku řízení JAK Kawasaki Z 440 | berry78 | 6 | 22.6.2015 v 08:27 berry78 |