bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jawa 90, nestartuje
Čau všichni, moc vás prosím ze zoufalství o radu.
Mám jawu 90 roadster přestavěnou do krosu. Zítra 8.6. jsem s ní měl jet závody, takže jsem se pustil do repase..
Troufám si říct, že devadesátkovej motor znám z paměti a dokázal bych ho složit i poslepu :Dd

Měl jsem na ní vymlácení klikovku, takže jsem rozdělal motor a vyměnil jí za novou, samozřejmě jsem vyměnil i gufera..
Složil jsem zápalko a nastaly problémy, neházela jiskru. Pro proměření jsem během chvilky přišel že chyba je v kondíku a svíčce. Po vyměnění jsem dosáhl pěkné jiskry, takže bylo na čase vyzkoušet 1. start a nastal pro mě začarovaného kruh.

Motorka chytne max. na jednu otočku, vždy jen "praskne" a vzdechne... Občas vystřelí do karburátoru. Přijde mi jako by to bylo totálně rozházený, karburátorem jde hromada dýmu.. jakoby bylo špatný načasování motoru.
Ale fakt už nevím co může být špatně, rotační šoupě mám podle mého uvážení a manuálu správně, (značkou na šoupěti ke kolíků a směrem ke kartru.)
Napadl mě jen že by mohl být špatný předstih, ale na předepsanej předstih to ani "neprskne", když ho dám o trošičku větší tak jak už jsem zmiňoval, střílí..
Nikde nejsou žádné vůle a ani není možné že si někde přisává. Vše je uděláno tak jak má být..

Ale prostě tam m*cha nechce jet.
Fakt už nevím co s tím mám dělat,. Proto vás moc prosím kdyby ste někdo věděl čím by to mohlo být, a jak by se to dalo vyřešit tak poraďte.
Za každou odpověď vám budu moc vděčnej, děkuji.

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 90, nestartuje

7.6.2019 v 20:17 | Nahoru | #1
90ka se točí normálně nebo obráceně?

(reakce na) Jawa 90, nestartuje

7.6.2019 v 20:51 | Nahoru | #2
JiriK84> příjd mi že jak se jí zrovna chce,. Někdy normálně, ale občas mě kopne a jde do proti..

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 90, nestartuje

7.6.2019 v 20:57 | Nahoru | #3
tak musí být ten předstih blbě

(reakce na) Jawa 90, nestartuje

7.6.2019 v 21:45 | Nahoru | #4
JiriK84> nic jiného mě taky nenapadá, ale po seřízení předstihu to už nejeví vůbec žádnou snahu zážehu

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 90, nestartuje

Skvělá odpověď, děkuji! 7.6.2019 v 21:58 | Nahoru | #5
Joj, neviem , či nekecám, ale nedal si ten pertinax opačne? Vieš, zrkadlovo. Ešte bol problém, že boli vybehané ložiská , keď som na to pripojil baterku z auta, tak to v pohode naskočilo a potom už fungovala aj po odpojení zdroja. Keď to malo otáčky. Vačka drží normálne na kľuke?

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 90, nestartuje

7.6.2019 v 22:30 | Nahoru | #6
Ahoj, míval jsem 90tku za mlada... Pokud vyloučím možnost špatně sesazené kliky, šel bych po tom, co jsi měnil. Zkus nejdříve znovu vyměnit kondík. Že máš jiskru mimo válec ještě vůbec nic neznamená. Musíš ji mít i ve válci tj. v tlaku.
Jo a ta finta s připojením baterky také může pomoct.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 90, nestartuje

7.6.2019 v 22:41 | Nahoru | #7
krokoš> nedal jsem ho zrcadlově,.
Připojit na baterku z ní dobře, to zítra zkusím. Děkuju.

Jenom jaký na to má vliv vyběhané ložiska?

(reakce na) Jawa 90, nestartuje

7.6.2019 v 22:42 | Nahoru | #8
Pepoun007> děkuji za radu, ještě se o to jednou pokusím

Jawa 90, nestartuje

7.6.2019 v 22:56 | Nahoru | #9
Magnetický odtrh ti nesedí, t.j. poloha magnetu a cívky v okamžiku rozepnutí kladívek. Pokud ti jede jen na velký předstih, tak musíš otočit buď rotorem dozadu, nebo cívkama dopředu. Taky záleží, kolik máš odtrh mezi kladívkama v úvrati.

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 90, nestartuje

7.6.2019 v 23:44 | Nahoru | #10
jestli si měl vyběhlou kliku a nedal si nové hlavní ložiska, tak jsi prase.
Když máš vymlácené ložiska zkratuje se ti magnetická cívka na rotor...
Na jawě 90 jsem najel svýho času tak 30 tkm, tak o tom cosi taky vím..

taky záleží, jestli máš cívku na správém místě..

Naposledy editováno 07.06.2019 23:45:24

(reakce na) Jawa 90, nestartuje

8.6.2019 v 05:27 | Nahoru | #11

David8888 píše: krokoš> nedal jsem ho zrcadlově,.
Připojit na baterku z ní dobře, to zítra zkusím. Děkuju.

Jenom jaký na to má vliv vyběhané ložiska?

- je vôľa rotoru alternátoru voči statoru a vyrába malý prúd, napätie, má menší výkon a následkom toho je slabšia iskra. Nemusí sa ani dotknúť rotor statoru, ale tá vzdialenosť sa zväčší , zmenší a je to zlé. Vyššie otáčky už dajú vyšší výkon zdroja- alternátoru.

Jawa 90, nestartuje

8.6.2019 v 07:09 | Nahoru | #12
Neotočil si omylem vačku?
Stává se to celkem běžně.Sundáš víko...se zapalkem nic neděláš,ale při zpětné montáži přesadíš spojku mezi klikou a je vymalováno.

Naposledy editováno 08.06.2019 07:10:43

(reakce na) Jawa 90, nestartuje

8.6.2019 v 08:32 | Nahoru | #13
mi_psi> ani, je to prasárna, ale klika se mi vyběhla cca během 50 km. Tak Jsem si ve spěchu řekl že tyhle už jen s principu musejí ještě něco odtočit :Dd

Jawa 90, nestartuje

8.6.2019 v 12:45 | Nahoru | #14
Možno máš rozhodenú kľuku a treba ju vycentrovať.

Jawa 90, nestartuje

15.6.2019 v 08:00 | Nahoru | #15
Tak proč si se vlastně radil???????????????

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 90, nestartuje

19.1.2022 v 12:13 | Nahoru | #16
Ahojte , mam stejny problem jako David 8888 , motorku jsem chtel nastartovat jiskra mizerna , parkrat chytla kdyz sem strikl do sani start sprej , ale vzapeti chcipne , lepe seridit uz snad nejde , ma nekdo zkusenost se zapalovanim Vape??? Jestli tam vubec jde namontovat??? Prosim o radu

(reakce na) Jawa 90, nestartuje

19.1.2022 v 14:06 | Nahoru | #17
pipan11> Zdravím.Osobně jsem ho nemontoval,ale mluvil jsem na srazu s pánem který ho tam měl.Říkal že ať dělal co dělal,tak mu to na startpáku skrz slabou jiskru špatně chytalo a šla jen na roztlačení.Jak dal vape tak prý pohoda.Takže taková poloodpověď. Přeji hodně zdaru,také mne to snad časem čeká a jsem na ten motocykl moc zvědavý.

Jawa 90, nestartuje

21.1.2022 v 18:52 | Nahoru | #18
Když chceš na devadesátce jezdit, měl bys mět, krom všech ostatních věcí mět vpořádku především toto:
1. zapalování - polohu vačky vůči magnetu - taková běžná lapálie "mechaniků" je to, že neumí rotor magneta správně nasadit vůči kolíku na klice - to se nasazuje schválně špatně a až pootočením magneta se najde správná poloha drážky...
Musí být, tak jak napsal Kohlstein, správná poloha pólového nástavce a cívky na magnetu spolu s přerušovačem - ten musí přerušit primární napětí na cívce tehdy, kdy je největší - jinak to dělá neplechu,
2. spojku,
3. pero na hl hřídeli převodovky (nejlíp z Radeca),
4. jiný karburátor (ten origo Jikov je háklivý na všecko a za chodu motoru dodává směs v opravdu širokém rozpětí poměru vzduch - palivo,
5. pořádné ojniční ložisko.
Sme tohle všecko vychytali a zbývalo jediné do úplné spokojenosti - bezkontaktní zapalování.
Takže sme ho konečně po téměř padesáti letech namontovali - a motorka jede a jak kráva.
Rotor zapalka tomu taky neco dá, páč je oproti originálu podstatně menší.
Kdybych měl tehdejší kila, tak mě motorka při rozjezdu ujede pod prdelí...
Ano, VAPE je správná volba...pokud teda je v cajku všecko ostatní...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Převod motorky Jawa 90 Roadster loguran 7 6.3.2023 v 17:22 Fyro
JAWA 90 roadster - barva držáku pře... Jawa 90 Roadster Allahnabar 5 24.11.2021 v 16:38 Allahnabar
Problém s laminátovou nadrzou Jawa 90 Roadster Zenda11 1 28.7.2021 v 10:20 gugo
Kastlik jawa 90 Jawa 90 Roadster Zenda11 1 13.5.2021 v 18:49 udinar
Regulátor napätia Jawa 90 Roadster, Jmstar EAGLE 50 Zenda11 1 6.5.2021 v 10:50 combust


TOPlist