globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: MZ 251- Kontrolka a dobíjení
4.4.2019 v 18:06
Zdrarecc, mám problém se svou emzou. První věc je , že mi neustále svítí kontrolka neutrálu i při zařazeným kvaltu. Jak nastavit snímač na neutrál? Další věc je dobíjení. Kupovala se nová baterie a po pár kilometrech to začalo vynechávat. Jen se světly pak i s parkovačkou to chcípalo a pak to jelo jen bez světěl. Když se daly blinkry tak to taky chcípalo. Tak jsme přeměřili baterii, bez motoru 12V, se zaplém 10,20 se světly 9,20 a pak světlo plus blinkr 8,20V což je hodně málo. Zkoušeli jsme přidávat plyn zdali to dobíjí a nic. Tak se chci zeptat jak je tu řešené dobíjení. Nikde jsme nenašel relátko na dobíjení. Díky za rady.

1 reakcí na tento příspěvek MZ 251- Kontrolka a dobíjení

6.4.2019 v 17:39 | Nahoru | #1
Ahoj,

vidím, že se nikdo k odpovědi nemá, tak Ti napíšu já.

Spínač neutrálu se přikostřuje na čep v kulise řazení. Pokud nechodí, je možno jej přeměřit. V tomto odkazu je vidět, jak to vypadá. Pravděpodobně máš někde prošoupaný kabel k tomuto spínači.

Relé dobíjení je věčná bolest těchto motorek. Seřídit to pořádně umí asi málokdo. Mě se stalo, že mi svítilo dobíjení i při vypnutém klíčku a mohlo za to právě relé (prošoupaná izolace vinutí). Dle návodu jsem koupil nedávno v Auto Kelly nové relé dobíjení na Škodu 120 a upravil zapojení dobíjení a mám konečně pokoj.

Jinak relé dobíjení je umístěno pod sedačkou hned za nádrží. Tady je foto, jak vypadá. Je to to vlevo nahoře.



Naposledy editováno 06.04.2019 17:46:10

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) MZ 251- Kontrolka a dobíjení

6.4.2019 v 19:01 | Nahoru | #2
Delk> Ahoj, moc ti děkuji za odpověď. Dnes ráno jsme se do toho s otcem pustili a hledali závadu. Otec je mistr elektrikář, tak si stáhnul z bible nějaký schémata na zkoušku elektroinstalace,usměrňovače a regulátoru. Testy nám vůbec nevycházeli. Tak jsem se uchýlili k jednodušší variantě a to změřit jestli něco jde z alternátoru. Z něho nešlo nic, což mi bylo divné. Před týdnem jsem měnil gufero u zapalování protože strašně sál faleš a při volnoběhu měl 5 tisíc otáček (zadělával jsem kryt a s prominutím debil jsem si skřípnul všechny dráty vč. na neutrál). Takže jsem sundali víko a hned to bylo jasné. Dráty totálně skříplé od víka. Tak je otec ucvaknul na těch plochých místech, očesal, zaletoval a zadělal bužírkou. Těch při volnoběhu se světly nějakých 13,06 V a je to paráda. Taťka říkal že to napětí z alternátoru šlo do kostry a mohu bohu děkovat že se nezkratovalo. Takže asi tak ale díky moc za odpověď ;)

MZ 251- Kontrolka a dobíjení

6.4.2019 v 20:13 | Nahoru | #3
Tak hlavně že to dopadlo dobře...

MZ 251- Kontrolka a dobíjení

7.4.2019 v 20:16 | Nahoru | #4
Ahoj. Nevím jaký máš typ baterie ani nemám MZ načtenou ale to napětí se světly by bylo lepší alespoň 13,8-14,2V.

MZ 251- Kontrolka a dobíjení

7.4.2019 v 20:32 | Nahoru | #5
ahoj, mám 12V 5 Ah. Ono to tak bude, jen předtím jsme ji trochu vybili jak jsme to zkošeli a měla 13,06 . Dali jsme ji na nabíječku a nabili. Teď by to už mělo být cajk.

(reakce na) MZ 251- Kontrolka a dobíjení

8.4.2019 v 07:53 | Nahoru | #6

posoldikml píše: Delk> Ahoj, moc ti děkuji za odpověď. Dnes ráno jsme se do toho s otcem pustili a hledali závadu. Otec je mistr elektrikář, tak si stáhnul z bible nějaký schémata na zkoušku elektroinstalace,usměrňovače a regulátoru. Testy nám vůbec nevycházeli. Tak jsem se uchýlili k jednodušší variantě a to změřit jestli něco jde z alternátoru. Z něho nešlo nic, což mi bylo divné. Před týdnem jsem měnil gufero u zapalování protože strašně sál faleš a při volnoběhu měl 5 tisíc otáček (zadělával jsem kryt a s prominutím debil jsem si skřípnul všechny dráty vč. na neutrál). Takže jsem sundali víko a hned to bylo jasné. Dráty totálně skříplé od víka. Tak je otec ucvaknul na těch plochých místech, očesal, zaletoval a zadělal bužírkou. Těch při volnoběhu se světly nějakých 13,06 V a je to paráda. Taťka říkal že to napětí z alternátoru šlo do kostry a mohu bohu děkovat že se nezkratovalo. Takže asi tak ale díky moc za odpověď ;)


Já bych řekl, že se zkratovalo, ale díky bohu, že neodešel ten alternátor.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
MZ [1, 2] MZ ETZ 251, MZ ETZ 150, MZ ETZ 301, MZ ETZ 125, MZ E... Apo-Rider 31 3.5.2024 v 21:59 Apo-Rider
Servisní interval+ pohodlí pro spol... [1, 2] Suzuki GS 500E, Yamaha XJR 1300, MZ ETZ 251, Suzuki ... Apo-Rider 32 23.9.2023 v 16:43 dettektorr
Mz ETZ 251-aktuální majitelé sem MZ ETZ 251 Boss.trx850 8 26.2.2022 v 17:47 2stroke
MZ 251 MZ ETZ 251 Petan69 7 7.2.2022 v 08:54 Petan69
MZ 251 ETZ-majitelé sem MZ ETZ 251 Boss.trx850 3 2.4.2021 v 18:26 Boss.trx850


TOPlist