Mýtus desátý - Dodatečné přísady do motorových olejů
http://www.oleje.cz/...;page=clanky_mytus10
ostatne cely serial "Mýtů" je velmi zajimave cteni:
http://www.oleje.cz/...ajimavosti_komentare
tady nejsi na smetišti, takže kolem tý omáčky že my jsme volové, že takovým reklamám nevěříme, zkus přihodit i nějaký fakta. směješ se nám, že věříme někomu s jiným názorem, máš tu prostor ten výrobek obhájit,ale neděláš to.
asi víš proč
já si dal tu práci a sehnal diskusi proti, Ty buď teda tak laskav, a sežeň příspěvky k diskusi pro, když si sám netroufáš zhodnotit, jak ten zázrak v tvým autě "funguje"..
3 reakcí na tento příspěvek Přísady do oleje např RVS Master
Pár citací z tohohle článku, který se odvolává na měření, čili žádné pouhé teorie:
"Na základě výše uvedených skutečností a obrovské reklamy teflonových přípravků, které slibovaly "zázračné" účinky, provedla americká FTC (Federal Trade Comission) prověření veškerých účinků za účasti předních zkušeben, americké armády a řady dalších společností a zjistila, že veškeré reklamní údaje jsou falešné a zavádějící. Na základě těchto skutečností musely firmy, vyrábějící tyto přípravky, okamžitě stáhnout veškerou reklamu a navíc zaplatily vysoké pokuty za škody, způsobené tímto přípravkem (firma Quaker State (Slick 50) "pouhých" 10 mil. dolarů)."
"V americké armádě byl proveden test na 10 000 vozidlech. Při testu nebyly zjištěny žádné pozitivní výsledky, navíc u 5 % vozidel došlo k jejich poškození. Ve výzkumném středisku NASA Lewis Research Center byly prováděny zkoušky na ložiscích a v závěrečné zprávě bylo uvedeno: "Na různých typech ložiskových povrchů, na kterých jsme prováděli zkoušky, nebyly zjištěny žádné změny k lepšímu. V některých případech jsme dokonce zjistili stopy poškození. Pevné částice v oleji měly sklon k hromadění v kanálech a působily jako hráz proti pohybu oleje a působily stejně jako látka poškozující." Není tedy pravdou, že americká armáda tyto přípravky používá a že pouze teflonový Slick 50 má její atest!"
"U nás se tyto přípravky testovaly v různých institucích, počínaje Vojenským výzkumným ústavem a konče řadou ČSAD (např. Havířov), Dopravním podnikem města Pardubic, ŽOS Nymburk a řadou dalších. Výsledek byl všude stejný, výsledek se rovnal nule. Uvedené hodnoty zvýšení životnosti motorů o cca 55 % u Dopravních podníků Brno atd. jsou jen reklamní lží, bohužel zveřejněnou i v časopise Svět motorů. Uvádím příklad některých teflonových přípravků na našem trhu: SLICK 50, EKOLUBE, NULON, SVEDOL, QMI, HIT 2000 apod."
"Pokud bude někdo vehementně tvrdit, že výrobek funguje a přinesl mu výrazně ztišení motoru a zvýšení komprese (což je pravda, motor po cca 100 km jízdy po aplikaci přípravku na volnoběh skutečně běží tišeji), je to způsobeno určitým zahuštěním oleje a vytvořením těsnící "manžety" na pístních kroužcích. Toto působení je ovšem krátkodobé, teflonové vločky na sebe postupně navážou karbon a ostatní nečistoty, tím se zvětší jejich velikost a plnoprůtokový filtr je postupně zachytí."
Všichni jsou blbci a pravdu máš ty jediný?
1 reakcí na tento příspěvek Přísady do oleje např RVS Master
1. nechápu jak v současný době může nějaký seriózní produkt fungovat na bázi podomního prodeje
2. ani z návodu se člověk nedozví co si to do motoru vlastně lije
3. nikde ani kousek nějaký certifikace ...
nedůvěra stoupá, ale budiž. Jsem rozhodnutý tomu dát ještě šanci.
Pár minut hledání na Googlu:
http://skoda.panda.cz/clanek.php3?id=405
Konečný rozhodnutí. Tohle (ať už je to cokoliv ) fakt do motoru lejt nebudu. 3 litry v prd mám sto chutí na ně zavolat inspekci.
lol lol lol lol lol lol lol
lol lol lol lol lol lol lol
lol lol lol lol lol lol lol
lol lol lol lol lol lol lol
lol lol lol lol lol lol lol
lol lol lol lol lol lol lol
lol lol lol lol lol lol lol
lol lol lol lol lol lol lol
lol lol lol lol lol lol lol
lol lol lol lol lol lol lol
lol lol lol lol lol lol lol
lol lol lol lol lol lol lol
lol lol lol lol lol lol lol
lol lol lol lol lol lol lol
lol lol lol lol lol lol lol
sem to ale škodolibej co.
Jó holt, kdo nevěří, ať si to koupí lol lol lol lol lol lol lol
lol lol lol lol lol lol lol
lol lol lol lol lol lol lol
Jojestli si to koupil po internetu, tak máš právo to do 14ti dnů vrátit bez udání důvodu
Naposledy editováno 15.03.2008 00:27:34
JInak ten článek je hooooodně starej a doporučuju přečíst i diskusi k němu..a hlavně si povšimnout, co tedy ctěný pan Čech doporučuje - jediný originální a funkční Bishopův megaultrasupergiga preparát..
ať to tam naleje a bude mít možnost hned zjistit, kdo z nás má nebo nemá pravdu :) já jsem na to docela zvědavej, takže škoda to vracet..
1 reakcí na tento příspěvek Přísady do oleje např RVS Master
To co tam doporučuje pan Čech mě netrápí. Abych na tohle naletěl jěště jednou, to bych musel bejt už fakt vůl
Mimochodem, fór je v tom, že by to právě asi chvíli fungovalo. Což je teda fakt svinstvo, prostě nemáš šanci zjistit co to dělá dokud neujedeš nějakej ten tisíc, a pak je motor na výměnu ...
Naposledy editováno 15.03.2008 08:36:50
Na čojku bych to dal, aby nechali udělat chemickou analýzu a ověřili jestli tam není přísada, která je zakázaná do olejů dávat zdůvodů vzniku nebezpečné sloučeniny (jako je třeba chlór, jestli se teda dá tomu panu Čechovi alespoň v něčem věřit).
Naposledy editováno 15.03.2008 18:23:53
2 reakcí na tento příspěvek Přísady do oleje např RVS Master
http://www.rvs-tec.sk/4x4.html
Tady je ta práce z ČVUT -
http://workshop.cvut...wnload.php?id=STR003
PetrVTR to dával loni do tohoto vlákna :)
http://oleje.cz/foru...3cc92d17d478c4#10079
Naposledy editováno 15.03.2008 19:20:33
1. Toto je téma, u kterého se v podstatě nedá dokázat kdo má pravdu a končívá u planenných výměn názorů, což se zatím neděje a doufám, že to tak i vydrží.
2. Ani já nemám s ferro-silikáty zkušenost a nejsem ani chemik ani fyzik, ale pokud se na třecí ploše objevilia viditelná vrstva nějaké pevné struktury tak je to ve spalovacím motoru problém. Sice to opakuji potřetí, ale co udělá taková vrstva s honováním? Zahladí jej, byť jen částečně. Válec a kroužky se u horní úvrati pístu přestanou domazávat a je zle.
Věřím, že ve strojnictví to skvěle funguje, ale to fungují i chorované parafíny a řezné kapaliny, ale v automobilismu se neuchytily. Nemáš odkaz či název nějakých prácí uvedeného Doc. Kreibacha?
3. Stržený dřík kliky na motorové pile je jedna věc. Je na něm nasazeno jehlové ložisko a když se zadře, tak se řetězkavydrží ještě dlouho točit (točí se vůči ose pouze při volnoběhu, kdy řetěz stojí), ale zjizvená klika v motoru auta se jentak "nezahojí." Je ukotvena v šálku, který je potažen měkkým bronzem. Šálek se zničí velmi snadno a nevratně. A tady nemluvíme o nějakých setinkách milimetru ale o desetinách.
4. Co dělají přípravky s gufery, o kroužky, těsněními, s kovy, oleji, vlhkostí, ostaními aditivy ...? Ne za půl roku, ale třeba za 4 roky. To nikdo netestuje, a přitom o tom spalovací motory jsou.
Až bude disertačka dokončena a zveřejnněna, rád si ji přečtu, ale obávám se, že disertační práce je na toto téma trochu málo. Olejářské firmy testují své výrobky desítky let a jsou s novinkami velmi opatrné, vědí proč, byť jsou takové testy drahé jako čert.
torist>Prozatím se tady neobjevil nikdo, kdo by uvedl nějakou svou! vlastní! negativní zkušenost s nějakou přísadou do oleje.Tak až příjdete s nějakýma praktickýma zkušenostma, tak se můžeme o nečem bavit.
Tak jsem tady
Osobní zkušenost, doufám, že nebude vadit automobilová, nikoli motocyklová: V roce 1996 jsem byl hrdým majitelem vozu Škoda 100, a ve své mladické nerozvážnosti a honbě za výkonem jsem si pořídil malou červenou plechovečku, vypadala trochu jako zmenšenina hasičáku o obsahu 200 či 250ml a v názvu bylo "lubrifilm". Vyměnil jsem olej+filtr, a po dvaceti kilometrech jsem vlil zázračnou tekutinu a jezdil a jezdil a jezdil. Prvních 500 kilometrů nic, až jsem si říkal, že jsem si naběhl, ale pak se motor uklidnil, ztichl a zesametověl. Olej se mi ztrácel stejně jako před aplikací, zvýšení výkonu jsem nepocítil (a že jsem škůdku pěkně proháněl ), jenom byl fakt tišší. No a pointa? Při příští výměně oleje jsem zjistil, že filtr je úplně roztrhaný a trčely z něj cancoury všemi směry. Mohl za to přídavek do oleje? Nemohl? Mám teorii, že částečky kovu, které měly inteligentně vyplnit netěsnosti způsobené opotřebením, naprosto neinteligentně (a nestydím se říct blbě) ucpaly mikropóry ve filtru a tlak oleje jej tím pádem roztrhal.
Tolik moje první (a doufám že i poslední) zkušenost se zázračným aditivem. Zastávám názor, že výrobci olejů moc dobře vědí co a jak namíchat, aby to bylo vyvážené. A nám uživatelům zůstává jenom vybrat, který je pro naši motorku/auto nejvhodnější. Osobně používám místo většinového 10W40 hustější 20W50 v "minerálu", ta naše stařenka ho má přeci jenom raději
Tak, a stačí Ti jedna subjektivní zkušenost? Věřím, že ne, tisíc lidí = tisíc názorů = tisíc vlastních rozhodnutí = tisíc osobních zodpovědností.
1 reakcí na tento příspěvek Přísady do oleje např RVS Master
"Po této zkušenosti jsem se rozhodl sadu G2 použít ještě jednou a to pro převodovku a i když s řazením problémy nebyly, vycházel jsem z předpokladu, že veškeré RVS zkonzumovalo jádro motoru - válec, pístní kroužky, klikovka, rozvody,... DRko má jednu olejovou náplň pro celý motor."
napsal jsem tomu klukovi s Introšem, co to tam lil kolem roku 2006, dost dlouhá doba na nějaký posouzení, jsem zvědav na odpověď :)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přísady do oleje např RVS Master
Chtělo by to asi nějakej motor těsně před zdechnutím, u kterýho nevadí když odejde, ale zárověň je pořád v provozu (no, takovej motor najít bude asi trošku težký...) Jinak nevím jak nasimulovat podmínky pokusu.
nebo zkusit vydřenou vačku a sledovat, jak se obnoví..nejsem technik, takže víc nápadů jak to prokazatelně vyzkoušet mě nenapadá..
přihazuju odpověď toho kluka s Introšem, co tam má reference - každej nechť si udělá názor sám, dokážu připustit, že to může fungovat, ale přesto jsem spíš skeptik :) pořád mi tu chybí nezávislej test člověka, kterej motorům rozumí a zná stav motoru před aplikací a dokáže posoudit stav po aplikaci..
Podotýkám, že to tam má 2roky..
"Byl jsem odpůrce, teď jsem příznivce, motor jsem neměl rozdělaný, ale výkonové vlastnosti motoru jsou znát i bez toho a jsou potvrzené měřením na brzdě, výsledky mám i na profilu. http://www.lide.cz/Maly.Smudla (edit by Němec - jsou tam dvě fotky z roku 2007 - měření z brzdy) Na stránkách nejsou ódy, ale jen pravá realita věci. Budu výrobek testovat i na svém kardanu a nechám ho projít i na policejní střelnici na všech druzích zbraní. Už ho mám i ve své Felicii, ale tam je to pouze krátce, aby se to výrazněji projevilo. Vím, co mi to udělalo s Vetřelcem a to jsem také popsal do recenze...
Spíše je mi líto lidí, kteří tomu nevěří nebo je jim líto těch pár korun, které chtějí ušetřit a nevědí, o co přicházejí. Ale to je každého věc, až budou mít nefunkční motory, bude pozdě tam lít cokoliv... Nejsem prodejce, nedělám reklamu, jsem jen velmi spojený uživatel, který věřil svému vynikajícímu kamarádovi, jehož takto opečovaný stroj dosahuje neuvěřitelných výsledků, které jsem poznal na vlastní oči - včetně demontáže motoru a dalších částí, tímto výrobkem ošetřených...
i) podomní prodej
ii) žádný složení výrobku
iii) žádná certifikace pro prodej v ČR (třeba jen v tom ohledu aby tam bylo napsaný, že se nesmí vyhazovat do normálního odpadu)
Když jsem to kupoval, tak jsem fakt netušil, že to bude tak složitý rozhodování
Mám ještě jednu otázku. RVS se (mimo jiné) chlubí, že vnitřek válce je jakoby vyleštěnej a mizí legování. Ponechám stranou jestli tím, že vznikla kovokeramická vrstva nebo to proste válec vyžralo. Každopádně RVS říká, že to je dobře (nižší tření), kdežto pan Čech říká, že to je špatně (olej nedrží na válci). Víš o tom vlivu na mazání něco? Díky
Edit: sorry nemizí legování ale honování (jestli to teda je ten správnej termín. prostě ty mikroskopický nerovnosti
Naposledy editováno 16.03.2008 16:33:50
3 reakcí na tento příspěvek Přísady do oleje např RVS Master
Narůstající ferosiliciová struktura má výrazně nižší drsnost než původní povrch. To má za následek postupné výrazné snižování tření a opotřebení. Nová vrstva svojí tvrdostí HRC 63 - 70 obvykle překročí tvrdost původního materiálu, na kterém se uskutečňuje aplikace RVS. Tloušťka nové povrchové vrstvy nemůže překročit optimální hodnotu. Proces narůstání je chemická reakce, a ta se automaticky zastaví z důvodů snížení koeficientu tření a tím i tepelné energie podporující reakci tvorby vrstvy. Nově vytvořená vrstva je se základním materiálem spojena na principu fyzikálně chemických reakcí a vazeb.
Zdroj:
http://www.rvs-tec.cz/mmps.html
takže jestli to dobře chápu, kde není tření není RVS - to je na vačce teplota 900-1400stupňů, nebo jsem to jen blbě pochopil? ??
Bozo -
RVS prostředky jsou jemně disperzní mnohosložkové směsi minerálů, přísad a katalyzátorů. Základními surovinami pro jejich výrobu jsou minerály šungit, serpentinit a nefrit. Obvykle se jako nosné médium používají oleje a maziva. Mezi hlavní výhody prostředků RVS patří např. ekologická nezávadnost, nulová změna viskozity oleje (vzhledem k velmi malé koncentraci) i to, že se nerozpouštějí v mazivech ani s nimi chemicky nereagují.
Mám pocit, že říkají, že opravdu na vačce / pístu / válci / převodovce může být 900 - 1400 stupňů. Bavíme se o mikroskopických rozměrech. Fakt nevím, nejsem odborník na motory. Nedokážu to vyloučit ...
A ano, máš pravdu. Kde není tření, není RVS. Chlapík na výstavě mi ukazoval vačku, která měla opravdu krásně lesklý plošky právě jen tam, kde by po ní měly klouzat jiný části motoru.
Naposledy editováno 16.03.2008 16:43:37
V oleji máš nějakou reakční látku (ať už to je cokoliv), ta má vlastnost, že za vysokých teplot a tlaků se váže na kov. Dál má ještě takovou vlastnost, že když se opravdu naváže na kov, tak vzniká kluzká a velmi pevná vrstva.
Zároveň taky říkají, celá reakce je nastavená tak, že podmínky pro její proběhnutí jsou v motoru pouze na místech vystavených tření.
Já jsem vzděláním chemik - potravinář. Teoreticky to je možný, každá reakce má podmínky za kterých k ní dochází (pro představu podobnej profláknutej případ: z tuhy (grafitu) se diamant stane prostě jen půsověním vysokých teplot a tlaků v zemské kůře). Pochybuju ale, že tohle tvrzení může někdo ověřit bez provedení pokusu.
takže zkazit nic nemůžeš a maximálně to bude fungovat :)
a ještě můžeš napsat Válový, mail na netu je, u práce je napsaný, že v případě dotazů můžeš kontaktovat, takže se můžeš zeptat na vhodnost do 4t potažmo motocyklových motorů :)
1 reakcí na tento příspěvek Přísady do oleje např RVS Master
Kde si našel to složení? Pořád to nemůžu najít ... Né, že bych ti teda nevěřil ...
Naposledy editováno 16.03.2008 22:04:31
jak říkám, napiš jí, třeba odpoví :)
v čem je trochu rozpor -
RVS tvrdí - Schopnost nárůstu kovokeramického povrchu od 0,002 do 1,5 mm
zatímco Válová píše -
Kovokeramická vrstva je schopna narůst až do tloušťky stovek mikrometrů, (1mm má 1tis mikrometrů)
stejně tak když vezmu způsob řazení např. u svojí 350, tak RVS nikdy nemůže zrenovovat převodovku a kameny, který postupem času vyběhají v dírách u protikoleček náběhy a rychlost pak vypadává. prostě proto, že v tom místě k žádnýmu tření a vysokým teplotám nedochází, protože oba kusy nejsou v trvalým kontaktu..a takových příkladů bude určitě víc :)
a už mě napadl ideální stroj na takovej zázrak - a sice ruskej boxer - dněpr nebo ural..tam by určitě nějaký výsledky znát být musely lol