barth_duben




Téma: KTM 690R vs PR7
12.3.2019 v 20:49
Zdravím, už mám ve výběru jen KTM 690R cena 279 000,- nebo PR7, 269 000,- KTM chci dodělat do stavu EVO2 cena cca 80 000,- , PR7 v ceně 269 000, plná výbava.

Víc se přikláním ke KTM ani nevím proč , asi přidaná hodnota. Prosím o radu. Dík.
Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek KTM 690R vs PR7

12.3.2019 v 21:13 | Nahoru | #1
Proč chceš Evo 2?

KTM 690R vs PR7

12.3.2019 v 21:16 | Nahoru | #2
Navíc kačena má víc koní už v základu než pr7 po tuningu

(reakce na) KTM 690R vs PR7

12.3.2019 v 21:19 | Nahoru | #3
Větší dojezd, chci s tím více cestovat, nyní Yamaha Super Tenere 1200.

1 reakcí na tento příspěvek KTM 690R vs PR7

12.3.2019 v 21:38 | Nahoru | #4
Já sem myslel že bavis o úpravě výkonu motoru na stupeň Evo 2

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KTM 690R vs PR7

12.3.2019 v 21:56 | Nahoru | #5
Ne, chci to předělat na Rally raid EVO 2, letos jedem do Gruzie, příští rok Mgadan přes Mongolsko a Kazachstán, nechci se trápit s 1200.

KTM 690R vs PR7

12.3.2019 v 22:06 | Nahoru | #6
AJP bez kitu nema cenu, takze 295000,- resil jsem to stejne a pristal u rocni Husy 701 s Rade kitem za 220k total. AJP je moc fajn motorka, dokud se nesvezes na 690/701... a navic byl u me psychickej problem servis AJP v Brne (jako ze neni) a Husa a KTM za barakem.

(reakce na) KTM 690R vs PR7

12.3.2019 v 22:34 | Nahoru | #7

Petr11372 píše: Ne, chci to předělat na Rally raid EVO 2, letos jedem do Gruzie, příští rok Mgadan přes Mongolsko a Kazachstán, nechci se trápit s 1200.


Takže rallye RAID, to Evo 2 je úprava motoru
Za mě taky ktm nebo husa, ty motory sou úžasný, vlastně celek, jasný není to dokonalý ale co dnes je

KTM 690R vs PR7

13.3.2019 v 08:07 | Nahoru | #8
Jenom aby to nebylo špatně pochopeno s tím servisem: pan Procházka z AJP má velmi osobní přístup, postará se o zajištění servisu, je velmi ochotný co se týká rad a testování PR7, dělá AJP tu nejlepší možnou propagaci v ČR. Jenom prostě svou KTM990R do Autonovy můžu pustit z kopce bez motoru a Dypree si pro motorku přijede ze Slavkova s dodávkou na počkání.
Loni na podzim jsem rozštípal na poli přední blatník na 990R. V neděli odpo jsem napsal mail do KTM, objednal díly z asi 4 různých modelů jako přestavbu na vysoký blatník, v pondělí v 9:30 mi potvrdili objednávku, ve středu večer byla motorka ready to race... Podobná zkušenost s Dypreem. A hádám, že někde na Magadanu budou spíš vědět o vahadlech na 690R než o neznámých průserech AJP. A myslím, že kdo jezdí off / expedice, tak ví, že občas prostě lítají třísky/něco se vysere a pak čas=peníze.
A nakonec jízda: AJP mi přišlo hodně blízko (samozřejmě lehčí) k 990R, Husa 701 mi přijde výkonnější (hodí se na silničních přejezdech) a hravější (hodí se na trailech).

Já si to spočítal tak, že PR7 je prostě předražená na to co umí KTM/701, ale jinak je to skvělá motorka.

Dobře vyber

KTM 690R vs PR7

13.3.2019 v 10:17 | Nahoru | #9
Jezdil jsem na obojích - PR7 má kamarád, a tenhle typ stojů lehké adventury docela sleduji

ty motorky jsou na první pohled podobné, ale ve skutečnosti se dost liší

690 - víc jako ostré enduro, výkonnější, lépe dostupné doplňky a díly, ale méně pohodlná a pro většího člověka malá
na cestování je třeba hodně úprav - ale třeba RR EVO2 je v pohodě, jen nádrže jsou trochu širší a docela tenké (dají se poškodit), druhá možnost je kit od Radeho - míň paliva, ale kompaknější stavba, kapotáž pěkná a afunkční, vzhled neřeším - od Radeho se mi líbí víc, nebo Safari tank - největší objem, překvapivě užší u kolen než RR, lepší ochrana před počasím, ale těžiště víc nahoře a vepředu a blbě sena to pasuje kapotáž - pokdu je kapotáž odmínkou
(mám zkušenosti se všemi 3 řešeními)
z věcí křešení - je třeba vyměnit šrouby nádrže a klasika těchto motorů vahadla, ty jsem měnil už 3x, zvaž 701 ve verzi 55kW tam už je dvouvačková hlava co nemá tyhle vahadla, ale fakt je ten, že vahadla vyměníš kdekoliv za chvilku,

PR7 - v podstatě připravená na cestu (ale na větší objem paliva jako u safari nebo RR se nedostaneš), pár drobností (jako zajištění kabelu od lambdy), malá kapacita baterky, nosiče uchycení na plastovou nádrž co slouží jako podsedlovka (řešení stejně jako 690) ale nádrř má vyvedené tankování dopředu - což je suepr oproti 690 kde na tankován zadní nádrže je třeba sundávat horní bagáž
celkově to není špatná motorka, ale pořad prostě nemám pocit, že to má stát ty peníze - čekal bych cenu nižší než 690/701 pak y to byla zajímavá volba

pokud tě to táhne ke kačeně tak ji vem - je jich víc, je víc zkušeností i dílů, ev. zvaž bílou kačenu 701 - vychází z 690 s několika úpravami

2 reakcí na tento příspěvek KTM 690R vs PR7

13.3.2019 v 10:17 | Nahoru | #10
Ja som riešil podobnú dilemu zhruba pol roka minulý rok. Cieľ - diaľková turistika a čo najľahší spoľahlivý stroj s veľkým servisným intervalom. Aktuálna CRF250L s nájazdom cca 85000 fantastický stroj, ale chcelo to pár koní, lepší podvozok a trochu ochrany pred vetrom. Okrem tvojho výberu som mal v hľadáčiku ešte G650Xchallenge a WR250R.

Moja rada. V prvom rade sa na obidvoch prevez! Ideálne na sériovom stroji, nie upravených.

Mne KTM690 prišlo ergonomicky aj po stránke ovládania fakt podarené, ale nemôžem si pomôcť nemám KTM rád. Videl som ich (nie 690 ale všeobecne KTM) na cestách toľko pokazených toľkými spôsobmi, že to je neporovnateľné s akoukoľvek inou značkou. Moja skúsenosť. Nová 690 má zase viac elektroniky, antihop (či čo to je) a pod. Je to motorka na fakt vysokej technickej úrovni, ale nemá moju dôveru. Navyše je na 2019 prepracovaná a každý nový model sa prvé 2 roky proste vychytáva. Nikto o tom moc nehovorí ale napr. mechanici Hondy by mohli rozprávať koľko vecí sa na AT pomenilo v posledných rokoch ale nikde sa o tom nikto nedočíta.
Hlavné nedostatky 690ky z môjho pohľadu okrem vyššie spomenutého:
- nižšie zdvihy (250mm) - nie je nutne problém
- vysoké sedadlo - v kombinácií s nízkymi zdvihmi je nepríjemná vec. PR7 má ekvivalentne vysoké sedadlo ale o 50mm viac zdvihu. Zdvihnúť 690ku na 300zdvihu, tak ja na ňu asi ani nevysadnem
- nemá podsedlový rám - podsedlový rám je tvorený plastovou nádržou. Tá je síce odolná, ale uchytenie pri naložení batožiny je odjakživa problémový faktor.
- malá nádrž - riešiteľný problém, náklady na vyše
- absencia ochrany pred vetrom - riešiteľný problém, ďalšie náklady

AJP PR7:
testoval som kus s racing kitom aj bez. Komu je výkon nízky, tak si dovolím povedať, že tú motorku nepochopil a chce ju na niečo iné ako je určená. Aj bez racing kitu výkonu bohate. Každý sa bojí toho, že je to neznáma motorka a čo keď sa niekde pokazí. Moja otázka znie, ako sa môže pokaziť motorka, tak aby to bol problém opraviť? Na niektoré veci, človek proste môže (a mal by byť) pripravený a keď sa pokazí niečo iné, je problém s každou motorkou rovnaký. Motorku som fakt podrobne technicky riešil a je to tak jednoduchý stroj, že sa tu nemá čo pokaziť. Tá motorka je skoro tak jednoduchá ako stará afrika. Jediná elektronika je čerpadlo, vstrekovanie (klasické senzory) a riadiaca. Bodka. Tam nie je nič iné. Žiadna kontrola trakcie, žiadne ABS (čo je na cestovanie možno trochu škoda), žiadne displeje prepojené s riadiacou. A druhá najdôležitejšia vec je, že všetok spotrebák je štandardizovaný. Brzdové obloženia kompatibilné s Hondou, filtre Hiflo existujú, reťazovka od JT nie je problém. Áno, oplatí sa zobrať nejaké veci so sebou (hlavné brzdové valčeky, možno vstrek) ale na ktorú motorku nie? Ide o malé náhradné diely, ktoré viesť so sebou nie je žiadny problém. Všetko toto som detailne diskutoval aj s distribútorom a lepší prístup som nikdy od žiadneho predajcu nezažil.
Okrem toho je motorka kompletne vybavená na cestu. Plexi, veľká nádrž, super podvozok. Z môjho cestaveteľského pohľadu doplniť vyhrievané gripy, nastaviť podovzok a je to mašina pripravená ísť hocikam. Dostať 690ku na rovnakú cestovateľskú úroveň bude stáť pekných pár tisíc eur navyše. Niekomu je to jedno, mne nie.

Nevýhody:
- ucukaný plyn - zlepšilo sa novým softvérom, ale nie je to také hladké ako 690
- je potrebné zistiť si kompatibilitu všetkých spotrebných dielov, pretože v katalógu AJP nikto nemá (všetko existuje v náhrade od bežných dostupných značiek)

[quote=Honza-TA950] PR7 má klasický ocelový podsedlový rám. Nádrž je zavesená následne na ňom. NIe ako 690ka

Naposledy editováno 13.03.2019 10:22:45

1 reakcí na tento příspěvek KTM 690R vs PR7

13.3.2019 v 12:21 | Nahoru | #11
"Komu je výkon nízky, tak si dovolím povedať, že tú motorku nepochopil a chce ju na niečo iné ako je určená."

Dovolím si nesouhlasit, prodejce AJP prezentuje jako adventure dual sport a ten motor je zdechlej i s kitem. Já vím, že dneska letí scramblery s 20 koněma z číny, ale na cestě na TET nebo do Rumunska je potřeba občas i někoho předjet...

(reakce na) KTM 690R vs PR7

13.3.2019 v 12:36 | Nahoru | #12
Soap_McTavish> aj kvôli takýmto názorom som v úvode autorovi písal aby si hlavne každého kandidáta vyskúšal. Pre jedného irelevantný faktor je pre iného dealbreaker. Roky rokúce mali cestovateľské stroje výkon okolo 50k a zrazu je 60 či koľko to má málo. Keď by človek chcel dá sa s tým jazdiť 160, ale každý kto cestuje ďalej po vlastnej osi také veci aj tak nerobí. Či je výkon tak dôležitý faktor aby bol výber nas strane KTM na toto si musí každý odpovedať sám. Podľa mňa nie. Ja by som PR7 kúpil aj keby mala 40k. Úplne v pohode. Ale je to každého vlastné rozhodnutie.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KTM 690R vs PR7

13.3.2019 v 13:00 | Nahoru | #13
erbe> ad nádrž - nenapsal jsem to přesně - nejde o to jak je zavěšená nádrž, ale problematické místo je to uchycení nosičů do nádrže - při pádu a ráně do nosičů jde síla do toho uchycení v nádrží a to se mi prostě technicky nelíbí - uchycení na rám nebo podsedlovku by bylo bezpečnější

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KTM 690R vs PR7

13.3.2019 v 13:14 | Nahoru | #14
Honza-TA950> to je pravda. Ale ide len o nešťastné riešenie, ktoré si zvolil portugalský výrobca PAMIR. PR7 má pri stupačkách 2 ďalšie montážne body. Jeden z vonku, jeden z vnútra.

Takže ide len o implementáciu. Ja som zastánca tašiek, ktoré nepotrebujú nosiče, takže si to cieľovo predstavujem podobne tomuto riešeniu

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KTM 690R vs PR7

13.3.2019 v 15:02 | Nahoru | #15
erbe> popisuji jen nosiče co jsem viděl namontované - pokud jsou i jiné lepší tím lépe, z dalších nelogičností je třeba napájení tabletu v palubovce přes klíček, když si chceš hledat trasu tak musí být klíček zaplý a taky první modely mely tablet se špatným příjmem GPS

jinak ta fotka mi taky ještě připomněla jednu věc - není tam kryt řetězu a netuším jak to je s případnou buzerací policie a STK, kryt řetězu je povinná součást na všem snad od 70 let a to včetně přebírky soutěžních endur i tam se kryt řetězu kontroloval kvůli bezpečnosti

jinak já jsem taky zastánce soft zavazadel a ne pevných krabic, ale taky už mám za sebou rozpáranou podkovu od zadního kola takže nějakou výztuhu pro dobré umístění to chce

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KTM 690R vs PR7

13.3.2019 v 19:29 | Nahoru | #16
Honza-TA950> ja sa ospravedlňujem autorovi vlákna za tieto odbočky od témy. Nechcem sa tu zase biť do krvi o to, že PR7 je lepšia aby to nebolo zle pochopené. Mne iba vyšla ako vhodnejšia moto na to čo ja s ňou chcem. No a aby som prešiel k veci. Neviem ako to s tým tabletom bolo kedysi, ale teraz je to tak, že sa zapne akonáhle sa zapne elektrika kľúčom. Ale po vypnutí elektriky vyskočí okno kde je možné zvoliť či sa má tablet vypnúť alebo zostať zapnutý. Bez interakcie sa asi po 15s vypne. V prípade že človek zruší vypnutie, tak beží normálne na vlastnú batériu. Je to inak Samsung A6, takže žiadna extra mašina. Má slot na SD kartu, takže nie je problém s offline mapami. GPS funguje slušne. Ja som si tam nahodil GPS Essentials a nakonfiguroval dashboard s kompasom napríklad. Možnosti sú nekonečné.
Ku krytu reťaze sa vyjadriť neviem. Neriešim.

(reakce na) KTM 690R vs PR7

13.3.2019 v 19:59 | Nahoru | #17
PR7 budu mít na půjčení příští týden, tak uvidím jaká je. Ještě jsem ji nezavrhl.

(reakce na) KTM 690R vs PR7

14.3.2019 v 07:28 | Nahoru | #18

Honza-TA950 píše: erbe> popisuji jen nosiče co jsem viděl namontované - pokud jsou i jiné lepší tím lépe, z dalších nelogičností je třeba napájení tabletu v palubovce přes klíček, když si chceš hledat trasu tak musí být klíček zaplý a taky první modely mely tablet se špatným příjmem GPS

jinak ta fotka mi taky ještě připomněla jednu věc - není tam kryt řetězu a netuším jak to je s případnou buzerací policie a STK, kryt řetězu je povinná součást na všem snad od 70 let a to včetně přebírky soutěžních endur i tam se kryt řetězu kontroloval kvůli bezpečnosti

jinak já jsem taky zastánce soft zavazadel a ne pevných krabic, ale taky už mám za sebou rozpáranou podkovu od zadního kola takže nějakou výztuhu pro dobré umístění to chce


Čau, niektoré motorky kryt reťaze vôbec nemajú od nova, napríklad Husqvarna TE 499 ročník 2011-2012 ho má len verzia SMR. Docvaklo im až v roku 2013 tam ho už namontovali. Tiež ma to zarazilo. tiež nemá stupačky pre spolujazdca, homologovaná pre dvoch.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KTM 690R vs PR7

14.3.2019 v 08:20 | Nahoru | #19
[quote=erbe]J
AJP PR7:

Nevýhody:
-je potrebné zistiť si kompatibilitu všetkých spotrebných dielov, pretože v katalógu AJP nikto nemá (všetko existuje v náhrade od bežných dostupných značiek)
/quote]

Tohle je dle mě obrovskej problém AJP,!!! Neexistuje katalog dílů s cenama! Prodejce tohle udává jako bonus,(shodnost dílů AJP s ostatníma značkama- a jen to značí jakej je to slepenec) ale jak to chce potencionální kupec zjišťovat??
Jako že si vymontuješ brzd. destičky a pujdeš do obchodu s ND a budeš to porovnávat s ostatníma deskama na různé motorky a takhle to dělat s ostatníma dílama? Nesmysl...!!!

KTM 690R vs PR7

14.3.2019 v 08:42 | Nahoru | #20
Erbe, jenže v době 35kW cesťáků neměla každá oktávka 110kW a nelítala 200km/h... takže provoz se trochu změnil... Ale souhlas , je potřeba to projet.
Sirr: přesně tak, k tomu dodám jen: https://www.motorka...-veprovka-40240.html
ale když je někdo dobrodruh

(reakce na) KTM 690R vs PR7

14.3.2019 v 09:57 | Nahoru | #21
sirr> hej toto je zásadný problém pre každého používateľa ala BMS GS Adventure
Apropos, koľko je takých dielov? Brzdové platničky, olejový filter a reťazovka. Vyčerpávajúci zoznam. A koľko z týchto dielov niekto z vás niekedy menil niekde po ceste keď ho tlačil čas?
Ale súhlasím s tým, že toto by AJP mohlo zverejniť a ušetriť tak používateľov túto starosť a zároveň by asi zvýšili atraktivitu modelu tým, že by bolo evidentné že nič okrem motorových dilov nie je špecifické. Ale úplne všetkým konzervatívnym pohľadom rozumiem. Tiež som tam bol. Ale riešil som to so všetkými ľuďmi, ktorí na tom absolvovali veľké cesty a aktuálne nemám pochybnosti a mám kľud na duši. Ale to je na strane AJP aby svoju cieľovú skupinu presvedčili.

(reakce na) KTM 690R vs PR7

14.3.2019 v 10:10 | Nahoru | #22

sirr píše: [shodnost dílů AJP s ostatníma značkama- a jen to značí jakej je to slepenec


V tom případě jsou slepencem snad všechny velkosériově prodávané motorky, protože unifikace dílů nejen uvnitř značky, ale i napříč výrobci, objemy, kategoriemi je prostě obrovská. Zrovna tohle bych u AJP nebral jako mínus.

KTM 690R vs PR7

14.3.2019 v 10:25 | Nahoru | #23
...

Naposledy editováno 14.03.2019 10:26:07

1 reakcí na tento příspěvek KTM 690R vs PR7

14.3.2019 v 10:27 | Nahoru | #24
To není žádná novinka - prostě málo rozšířená značka a stroj má vždycky tohle úskalí - je to součást rozhodování, na servis doma to není problém - motor je SWMkový, tlumiče SACHS atd. to člověk poshání, ale někde na cestě je ideální mít co nejtuctovější mašinu co má kde kdo

teď jsem v Ekvádoru sháněl přední destičky co jsem sjel na plech (v Andách je to fakt furt do kopce a z kopce, kdo by to řekl) a výhoda Hondy 300 byla, že má stejné destičky jako předchůdce 250 Tornado a těch tam jezdí hromady včetně policajtů, tak jsem je sehnal i v neděli kde mají všude zavřeno destičky za 2,50 USD shánet tam něco na značku co tam nidky neviděli by byl větší oříšek

Ad výkon - kolega výše dobře zmínil rozdíly evropa vs. cestování - projel jsem kus světa na malomrdkách - 250/300 - vietnam, srí lanka, teď ekvádor a měl jsme tady v ČR několik let WR250R (nejvýkonnější tupé enduro) - a musím říct, že pro evropský provoz bylo to WRko na hraně - rychlost a hlavně předjíždení nebylo nic moc, kdežto při toulání po světě byly ty 250 v pohodě - dlouhodobá průměrná rychlost na mých cestách (co nejmenší cesty nejlépe nezpevněné doplněné nutnými přejezdy po silniciích a hlavních tazích) je 30 km/h.

E: ještě doplní vilemx - já to neberu jako mínus - jde o to, že si musíš zjistit informace o tom co tam je a za co se to dá zaměnit, u profláklých kusů tohle zjišťování odpadá už to za tebe někdo udělla a nebo to máš naservírované na webu včetně ceny a dodací doby.

Naposledy editováno 14.03.2019 10:29:28

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KTM 690R vs PR7

14.3.2019 v 10:46 | Nahoru | #25
Honza-TA950> Já vidím mínus v tom, že není sepsán seznam kompatibilních věcí. Pokud by existoval ofiko seznam spotřebáku typu: přední desky - XL 350-600 1986-96, NX 500/650 1991-2000, rozeta 41 zubů - XT/TT 600 1990-1999 (údaje si cucám z hlavy), atd., tak by odpadla nejistota, kde co sehnat a tedy i nedůvěra v servis.

(reakce na) KTM 690R vs PR7

14.3.2019 v 10:51 | Nahoru | #26
vilemx> absolutní souhlas - viz výše, v Ekvádoru jsem to řešil rozmontováním brzdiče na chodníku před obchodem a přiložením destičky na destičku, ale řešit tak jiné díyl je problém, a to je Honda v tomhle ještě dobrá, že používá hodně stejných dílů na víc modelů

víc rozšířené značky a modely najdeš u víc výrobců dílů a dohledáš to (někdy tam tedy mají chyby a je třeba to kontrolovat) ale málor orzšířené modely tam nejdeš vůbec

(reakce na) KTM 690R vs PR7

14.3.2019 v 11:01 | Nahoru | #27
vilemx> súhlasím. Tento zoznam mám (vlastný pozisťovaný) a viem poskytnúť.

3 reakcí na tento příspěvek KTM 690R vs PR7

14.3.2019 v 20:33 | Nahoru | #28
Chtěl bych se zeptat, která značka moto má online katalog dílů i případně s orientační cenou dílů? Toto zde bylo vyčteno AJP, ale moc známých značek moto to nemá.
Jen pro info AJP nemám a nemám již moto co mám v profilu.

KTM 690R vs PR7

14.3.2019 v 21:13 | Nahoru | #29
Třeba ktm určitě a s přesnou cenou
Těch značek bude víc

(reakce na) KTM 690R vs PR7

14.3.2019 v 22:45 | Nahoru | #30
ThomasDRZ> tak ono zoznam dielov aj s číslami sa dá dohľadať na väčšinu motoriek asi. Často sú k tomu aj ceny, iba pozor na doláre, za mlákou majú ceny často úplne iné ako u nás. Na PR7 je k dispozícií zoznam dielov priamo od výrobcu, čísla dielov sú ich interné. Je to ale bez ceny
www.ajpmotos.com/AJP_manuais/PT/AJP_PR7_Spare_Part_List.pdf
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
KTM 690 Enduro R [1, 2] KTM 690 Enduro R trevis-pastrava 57 6.4.2019 v 21:11 pavelpavelpavel
Rottweiler Fueling Dongle 690/701 -... KTM 690 Enduro, KTM Duke 690, KTM 690 Supermoto, KTM... Gumish 2 27.3.2019 v 13:49 Gumish
Yamaha Tenere 700 vs KTM 690 rally KIT KTM 690 Enduro Petr11372 20 12.3.2019 v 21:39 Petr11372
Nosič KTM 690 enduro vs Husqvarna 701 KTM 690 Enduro R, Husqvarna 701 Enduro Uzivatel555 13 19.2.2019 v 17:44 alienblue
Je rozdíl v palivovích nádržích od ... KTM 690 Enduro, KTM 690 SMC, KTM 690 Enduro R, KTM 6... Milhauzovič 4 15.2.2019 v 18:23 Stitchina


TOPlist