globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Výměna motorového oleje "O" kroužek
4.3.2019 v 09:44
Prosím o radu. Budu na motorce poprvé měnit motorový olej. Nechci zde řešit jaký. Mám tam dát 4T 10W40..V manuálu píšou, že při každé výměně olejového filtru se musí měnit "O" kroužek na krytu olejového filtru. Filtr jsem koupil na internetu a žádný "O" kroužek u něj nebyl. Na internetu nikde nemůžu najít, jaký tam má být.(označení, rozměr) A ještě mě zajímá, zda měnit těsnící kroužky na vypouštěcích zátkách. O tom pokud se nepletu není v manuálu žádná zmínka. Pokud je nutno měnit, zase nevím rozměr. (když měním olej v autě, vždycky dávám nový těsnící kroužek pod vypouštěcí zátku. Při první výměně v autě jsem nechal původní a olej slzel. Děkuji za všechny rady.

1 reakcí na tento příspěvek Výměna motorového oleje "O" kroužek

4.3.2019 v 09:53 | Nahoru | #1
Jestli máš normální šroubovací filtr, takže je přece těsnění na něm, jen se má před zašroubováním trochu máznou olejem. Jestli máš jen takový papírový, tak je zase těsnění na krytu/zátce toho kam se vkládá.
Pod vypouštěcí šroub se dává měděná podložka. Údajně se dá používat pořád jedna, stačí ji jen ohřát a zase zchladit. Nevím, jestli stačí normální třeba zapalovač, COčko nemám, takže já dávám vždy novou. Když nevíš rozměr, mrkni na šroub, každá motorka to má jinak. Jo a nechoď kupovat do spojovacího materiálu, ale do auto-moto příslušenství, protože i když jsem navštívil hodně dobře zásobenou prodejnou spojovacího, tak na mě hleděli jak na blba, proč chci měděné podložky.

(reakce na) Výměna motorového oleje "O" kroužek

4.3.2019 v 10:33 | Nahoru | #2
mmks> Ja myslim ze to ma jenom papirovou vlozku. Okrouzek ja na vicku.
Mam to takhle na 2 motorkach a menit Okrouzek pri kazdem oleji fakt nutny neni.
Jinak k ty medi, pokud je ta podlozka bez viditelnyho otlaku od sroubu tak staci ji ohrat do ruda a schladit ve vode. Zapalovac nestaci, nejlip horak nebo nad sporakem.

Výměna motorového oleje "O" kroužek

4.3.2019 v 10:56 | Nahoru | #3
asi zbytečně, ale přesto....dotahovat s rozumem

Výměna motorového oleje "O" kroužek

4.3.2019 v 11:24 | Nahoru | #4
Jak již napsáno výše. Na DR-Z je filtr jako samostatná "papírová vložka". O-kroužek ve víčku pro olejový filtr. Na výpustných šroubech (z motoru - převodovky a rámu) jsem nikdy neměl potřebu měnit těsnící podložku (olej měněn již několikrát), a těsnost stále absolutní. Mám takový pocit, že ty těsnící podložky jsou jakoby na výpustných šroubech lehce "nalisované" (nejdou lehce sundat). Takže za mě v tomto případě obvykle není třeba měnit těsnění na výpustných šroubech ani o-kroužek ve víčku. Přesto doporučuji při výměně si rozměry odměřit (říkám to furt a vždy na to zapomenu ). Ještě bych Tě upozornil, že mezi olejovým filtrem a stěnou motoru je malý O-kroužek (cca pr. 14x2 mm). Dávej pozor abys ho při výměně filtru nezapomněl vrátit. Rád se přilepí na starý filtr nebo spadne. Dále pokud nemáš momentový klíč, tak šrouby dotahuj s citem (při přetažení strhneš jak nic).

Jinak u auta, resp. na vypouštěcím šroubu olejové vany mám stejnou zkušenost. Když jsem nechal staré měděné těsnění, tak olej slzel. Bylo to na plechové vaně, která má výpust lehce prolisovanou a dosedací plocha není úplně rovná. Na hliníkové vaně ten problém nemám, neboť plocha zarovnána obrobením, přesto to již nepokouším a dávám u auta vždy nový těsnící kroužek.

Výměna motorového oleje "O" kroužek

4.3.2019 v 12:45 | Nahoru | #5
je my 2 cents - mě teď v Ekvádoru O-kroužek u víka filtru docela vyškolil, motorka z půjčovny Honda XRE 300, že ještě vymění olej a bude vše připraveno - pár dni na to začíná olejová mapa na boku a další den už regulérně pochcané od oleje, našel jsem dílnu očistili to a po kontrole olejového vedení k chladiči oleje zbylo jen víko filtru, při plném protůrování po umytí bylo vidět, že to sákne tady. Rozebrat a shánět po městě nový O-kroužek. Když jsme pak v půjčovně nadával a ukazoval jim starý ztvrdlý O-kroužek zalepený silikonem tak valili oči a tvrdili, že servisují přímo v Hondě - to jsem zase valil oči já. Ale cena za opravu (O-kroužek i práce) byla lidová 10 USD.

1 reakcí na tento příspěvek Výměna motorového oleje "O" kroužek

4.3.2019 v 16:53 | Nahoru | #6
Divný, že jsi nedostal i ten krouzek co je na krytu od papirove vlozky..kazdy lepsi vyrobce to k tomu dodava-prodal jsem jich desetitisice a vzdy tam byl.Jinak dost lidi ho nemeni,zasadnejsi je podlozka pod vypoustak,ale i tak ti muze prosakovat,lepsi je ten krouzek pod kryt filtru dokoupit.Novou podlozku pod vypoustak dej urcite.

(reakce na) Výměna motorového oleje "O" kroužek

4.3.2019 v 17:56 | Nahoru | #7
Lume123> Na obou KTM mam prakticky stejnej postup beru bud KN nebo hiflo a Okrouzek k tomu neni. Nebo nikdy nebyl.
Kdyz objednavam filtry na auta, pokud tam je jen papirova vlozka co se nasazuje, tak tam vetsinou bejva komplet sada.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Nejede z nízkých otáček karburátor Suzuki DR-Z400S Fic6 11 Dnes v 07:24 Fic6
Umístění regulátoru, spojka [1, 2] Suzuki DR-Z400S Fic6 31 31.1.2024 v 16:06 Jenik789
Enduro pro začátečníka [1, 2] Husqvarna TE 410, Honda XR 400, Suzuki DR-Z400S Fenome753 39 8.8.2023 v 14:03 400xr
Oprava a rada k motoru 400drz Suzuki DR-Z400S mikyR8 12 17.4.2023 v 14:00 assassin
Jízda s jednou pružinou Suzuki DR-Z400S Pedl 21 8.7.2022 v 18:16 Ghost-CBR1000rr


TOPlist