globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Odskrceni vykonu a problemy
24.2.2019 v 17:08
Zdravim, zajimala by me jedna vec. Kdyz si doma sam odskrtim moto, a papiry mam neomezene muzu z toho mit problem?
Dekuju za odpoved.

Odskrceni vykonu a problemy

24.2.2019 v 17:14 | Nahoru | #1
teoreticky ano,protože výkon nebude odpovídat údajům v TP,ale já bych to neřešil.

Odskrceni vykonu a problemy

24.2.2019 v 17:20 | Nahoru | #2
souhlas s Dolphem, prohledej tady forum, příspěvků je tam plno, co si vzpomínám, tak všeobecně, pokud máš plné A, nemělo by to být drama. Samozřejmě, úplně v ažuru to nebude. A nesmíš přiznat, že jsi si to odškrtil sám

Odskrceni vykonu a problemy

24.2.2019 v 17:22 | Nahoru | #3
teoreticky je to motorka nezpusobila provozu, prakticky to nikdo v Cr neresi. Nejsou na to technicky vybaveni. Obzvlast to nikdo nebude resit, kdyz na tom budes s neomezenyma papirama..nemaji tak duvod se tim zabejvat.

Na STK uz problem bejt muze... tehcnik muze zacit resit, ze chce videt plomby, ktere tam mit nebudes a uz neudelas tehcnickou...
nejlepsi cesta je to nechat oficialne odskrtit. Pak se udela zas zmena do papiru a jezdis bezproblemu a zcela legalne...

1 reakcí na tento příspěvek Odskrceni vykonu a problemy

24.2.2019 v 19:36 | Nahoru | #4
Blbost, neřešil bych to a nikdy to taky žádná pojišťovna neřeší !!
Pokud má někdo neomezený ŘP, tak se nezjišťuje, jaký výkon má motorka.
Které moto má na motoru přesně takový výkon, jako je zapsán v TP ???
Reálně ani jedna, nechte si to někde odbrzdit a budete se divit, někdy méně , někdy více … takže v tom případě jsou tedy všechny motorky nezpůsobilé k provozu ?? :D
A pojišťovna vás všechny požene před soud .. platí i u aut.
Vždycky se divím těm lidem, co to u nás chtějí , zaplatí za to a ještě se obírají o výhodu při prodeji.
Děláme i pro pojišťovny, nikdy žádný likvidátor neřešil výkon motorky, pokud měl řidič neomezený ŘP.
Ani na STK to nemají šanci kontrolovat, plomby v 90% nejsou vidět, jako že by technik na STK sundával nádrž a airbox aby hledal plombu .. na to zapomeňte, stejně jako že by na tom jezdil ..

Odskrceni vykonu a problemy

24.2.2019 v 20:44 | Nahoru | #5
Motorky často sjedou s neodpovídajícím výkonem už z výrobního pásu. Viz Husky se 4KW. To ani nemluvím o některých kitech, které se mohou odmontovat samy, s tím jak levně jsou udělané .

(reakce na) Odskrceni vykonu a problemy

24.2.2019 v 23:11 | Nahoru | #6

DavR1 píše: .......
Ani na STK to nemají šanci kontrolovat, plomby v 90% nejsou vidět, jako že by technik na STK sundával nádrž a airbox aby hledal plombu .. na to zapomeňte, stejně jako že by na tom jezdil ..



pak je to v klidu... mel jsme tu horneta karburator a ten tam mel dratek omotanej kolem dokola ze nebylo mozne udelat ani synchro a krasna svitiva zluta plomba...

Je pravda, ze technici nemuzou znat veskera reseni skrceni motorek, takze se na to asi spis radeji vyprdnou, nez aby si pridelavali praci a papirovani a nasirali si zakazniky.
Kazdopadne pro moje klidny svedomi bych to sundal oficialne... nevim jak to treba funguje v zahranici...nicmene jsem nasel tento clanek...
http://www.cestynamotorce.cz/ceny-benzinu/

V Německu musíte mít vzorek pneumatik s minimální hloubkou 1,6 mm, což policisté velmi hlídají. Firemní vozidla pak musí mít reflexní vesty pro všechny cestující ve voze. Německo zakazuje stání vozidla s nastartovaným motorem. Policisté mohou provádět namátkové technické kontroly emisí a hluku, případně kouřivosti vozidla. Pokud se jim něco nelíbí, zakážou s vozidlem další jízdu. U motorek Němci nejčastěji kontrolují, zda splňují zákonné limity výkonu a maximální rychlosti.

Odskrceni vykonu a problemy

25.2.2019 v 12:39 | Nahoru | #7
No tak ted mi akorát dělá hlavu ta STK. Jestli to treba nepoznaj kdyz vezmou za plyn, kdyz sundam restrikci na plynu. Nebo je to blbost?

3 reakcí na tento příspěvek Odskrceni vykonu a problemy

25.2.2019 v 13:04 | Nahoru | #8
je to blbost, u nás se dělá omezení a někdy je to na plynu, jindy restrikce, nyní u nových motorek elektronika, technik NEMÁ ŠANCI ZJISTIT JAKÁ METODA JE U KTERÉ MOTORKY !! ... celkově se mi zdá, že motorkáři jsou poslední roky ze všeho brutálně připosraní, z každé pičoviny ...
Proč si ty motorky vůbec kupujete, to nechápu .
Máte pod SPZ odrazku ???
Nemáte ??? A víte že se to nesmí
řežou za to hlavy ...

(reakce na) Odskrceni vykonu a problemy

25.2.2019 v 13:19 | Nahoru | #9
DavR1>
Dík! to mi stačí :D

(reakce na) Odskrceni vykonu a problemy

25.2.2019 v 14:58 | Nahoru | #10

DavR1 píše: .... Máte pod SPZ odrazku ??? Nemáte ??? A víte že se to nesmí řežou za to hlavy ...


Ale smí! Odrazku mám nad SPZ/RZ Ale s tím připokakáváním máš pravdu

Pokud se nejedná o nějaké dodatečně škrcení (třeba takovou tou AlphaTech sadou), tak na už výroby škrcených motorkách žádné plomby nebývají. Třeba Honda, pokud škrtí restriktorem v sání, má na přirubě vyraženo např 50 PS. Jenže bez rozebrání půl motorky nikdo nezjistí, jestli jsi ten kousek plíšku z přiruby vyloupnul nebo tam je. Nemluvě o tom, jestli technik vůbec ví, že se verze s 35 kW od té otevřené liší právě jen prťavým, sotva čitelným nápisem na přírubě.

Naposledy editováno 25.02.2019 16:35:03

Odskrceni vykonu a problemy

25.2.2019 v 15:38 | Nahoru | #11
Nejhorší smrt je z vyplašení. Venku se dělá hezky, začněme už jezdit ...

(reakce na) Odskrceni vykonu a problemy

25.2.2019 v 16:51 | Nahoru | #12

DavR1 píše: je to blbost, u nás se dělá omezení a někdy je to na plynu, jindy restrikce, nyní u nových motorek elektronika, technik NEMÁ ŠANCI ZJISTIT JAKÁ METODA JE U KTERÉ MOTORKY !! ... celkově se mi zdá, že motorkáři jsou poslední roky ze všeho brutálně připosraní, z každé pičoviny ...
Proč si ty motorky vůbec kupujete, to nechápu .
Máte pod SPZ odrazku ???
Nemáte ??? A víte že se to nesmí
řežou za to hlavy ...



Vyčerpávající odpovědi (myslím tvé obě) . Měl jsem taky Zeda s 25kW (pouze v papírech) a jezdil ho 7 sezon - jediný problém by nastal, kdyby mě chytli (změřili) při jízdě 180 + a v TP je psaná maximálka tuším 165km/hod Jezdil jsem ho s úplným klidem - nejhorší, jak tu někdo psal je smrt z vyplašení...

1 reakcí na tento příspěvek Odskrceni vykonu a problemy

26.2.2019 v 10:38 | Nahoru | #13
Docela by mě zajímalo, jak ty němci kontrolujou tu maximální rychlost. A k tomu měření výkonu. Když mám v TP např. max. výkon 10 kW/9000 otáček, tak při měření výkonu budou pokračovat i v měření dál, až například do 13 000 otáček? Při těch 9000 otáčkách by zase až tak velký navýšení nenaměřili (jaká je povolená tolerance), ale můžou ten motor točit při měření výš, než udává výrobce?
Stejně i při jízdě na dálnici, když pojedu např. 140 km/h a v TP mám maximálku 127km/h?

Naposledy editováno 26.02.2019 10:42:10

(reakce na) Odskrceni vykonu a problemy

27.2.2019 v 11:45 | Nahoru | #14

mito7 píše: Docela by mě zajímalo, jak ty němci kontrolujou tu maximální rychlost. A k tomu měření výkonu. Když mám v TP např. max. výkon 10 kW/9000 otáček, tak při měření výkonu budou pokračovat i v měření dál, až například do 13 000 otáček? Při těch 9000 otáčkách by zase až tak velký navýšení nenaměřili (jaká je povolená tolerance), ale můžou ten motor točit při měření výš, než udává výrobce?
Stejně i při jízdě na dálnici, když pojedu např. 140 km/h a v TP mám maximálku 127km/h?



Maximální rychlosti jsou v primcipu dvě:
První je taková, kdy zasáhne omezovač (otáček motoru). Takže by motor již neměl zrychlovat, ale měl by držet konstantní rychlost - typicky u náklaďáků, autobusů, mopedů, elektrokol).

Druhou je maximální rychlost vycházející z výkonu motoru, při nějakých podmínkách. Konstruktér spočítá, že kvůli jízním odporům už motor není schopen zrychlovat nad xx km/h. Pokud ale jedeš z kopce nebo s vichřicí v zádech, klidně tuhle rychlost překonáš. Třeba moje auto má maximálku cca 170 km/h a na pětku při této rychlosti točí asi 5 tisíc otáček. Omezovač otáček mám asi v osmi. Teoreticky tak z prudkého kopce a po větru můžu jet hodně nad dvěstěpade. Když mě těch dvěstěpade změří v Německu na neomezeném úseku, mohu dostat flastr za překročení maximální povolené konstrukční rychlosti auta.

No a ti Němci kontrolují právě funkci aktivního omezovače. Pokud je vyřezen, tak náklaďák díky přebytku výkonu poletí sto pade namísto cca 90 km/h, elektrokolo klidně čtyřicet namísto 25 a moped dá sedmdesát, přestože by měl umřít při 45.

Další věcí je max. výkon při určitých otáčách. Když se podíváš na graf výkonu většiny motorů, tak největší výkon je kousek před max. otáčkami. Proto je úplně normální, že se na brzdě (nebo otáčkoměr ukáže) motor roztočí i nad tebou udávaných 9.000 ot/min. Samotné hodnoty výkonu v TP jsou přesně dány výpočtem dle normy (norem je víc pro jednotlivé trhy), a to včetně možné odchylky v počtu změřených kusů. Dá se říct, že je to teoretická hodnota a skoro každý motor má o trochu víc nebo míň. Takže ti ani sebepřísnější policajt nesebere papíry, když ti na ulici změří 37 kW namísto 35 (odchylka cca 5 %) . Pokud ale naměří 68 namísto 35, už to asi nebude v rozptylu statistické odchylky, ale demontáží restrikce.

Naposledy editováno 27.02.2019 11:56:12

Odskrceni vykonu a problemy

28.2.2019 v 09:46 | Nahoru | #15
Co máš za auto, že má omezovač otáček na 8 tisících. To si myslíš, nebo jsi to zkoušel.
Při tom měření mě právě zajímá, jestli budou měřit jen do udávaných max. otáček v TP, nebo to nechají i výš. S tím měřením do vyšších otáček nemusím souhlasit.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Barva svíček, bohatost Suzuki SV 650 Rolda89 12 27.3.2024 v 07:43 Rolda89
Budiky Suzuki SV 650 Treable 4 29.2.2024 v 19:24 Mňojo
Suzuki SV 1000 - 299km/h matice na... Suzuki SV 650, Suzuki SV 1000, Suzuki SV 1000S, Suzu... čábe 14 16.10.2023 v 20:06 čábe
2 válec brždění motorem [1, 2] Suzuki SV 650 simon123 45 17.9.2023 v 02:41 eMnatřetí
Výměna pneu - Písek Suzuki SV 650 piknikk 4 29.6.2023 v 12:55 Rebel245


TOPlist