bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Tlumiče
23.1.2019 v 18:34
Zdravím, chtěl bych se zeptaf na tlumiče. Zda maji být uplně suché nebo je něčím máznout. Jedná se o enduro ježdění. Někdo říká,že to pomáha. Někdo to bere jako zbytečnost

Tlumiče

23.1.2019 v 19:40 | Nahoru | #1
Pokud se bavíš o tom, jestli mají být maznutý ty tvrdochromy na trubkách, tak ano, jednoznačně tim prodloužíš životnost jak vnějšího, tak vnitřního gufera
stříká se to třeba WDčkem, samozřejmě ale až potom, když očistíš vnější gufero :) ...zevnitř

Naposledy editováno 23.01.2019 19:59:06

Tlumiče

23.1.2019 v 20:11 | Nahoru | #2
Jo? To slyším prvně teda
Důležité je abys šavle měl čisté, nic víc řešit nemusíš

Tlumiče

23.1.2019 v 20:33 | Nahoru | #3
WD raději ne, prachovky většinou bobtnají. Ideální je motorový olej. Nasucho se přehřívají břity....

1 reakcí na tento příspěvek Tlumiče

23.1.2019 v 21:52 | Nahoru | #4
Mne to prave prekvapilo, kdyz jsem se byl kouknout na motorku, kterou bych poridil a jak zadni, tak predni tlumice mel mastny, tak jsem se lekl,ze mu tecou. On to oduvodnil,ze je maze. Ja mel vzdy tlumice prave suche

Naposledy editováno 23.01.2019 21:57:28

Tlumiče

23.1.2019 v 21:58 | Nahoru | #5
Je to blbost ale proč ne, pokud je namazes tak ti to stiraky stejně utrou

(reakce na) Tlumiče

23.1.2019 v 22:19 | Nahoru | #6
koutnas10> cca 40 let, co jezdím na motorkách, vyráběli jsme si tlumiče i centrální a bádali jak je utěsnit, protože klasická manžeta z tlumiče z auta nepřežila ani jeden trénink, jsme se vždy snažili udržet pístnici v čistotě a suchu, ale taky mastnou. Protože namazaná lépe klouže a zvýšeným třením vzniká více tepla. I hrana na lyžích se třením o sníh dokáže povrchově zakalit. Mezi břity gufer se dává vazelína... Proto je nutné mazat i O-kroužkový řetěz... Míním to jako radu z vlastní zkušenosti, ale nikomu to nevnucuji. Stírací kroužek setře nečistoty, ale povrch pístnice není dokonale hladký a olej k němu přilne. Netrvá to navždy.

Tlumiče

23.1.2019 v 23:08 | Nahoru | #7
S vazelínou souhlas, pokud pistnice není dokonalé hladká tak by to teklo, pokud by se to mělo mazat tak nebudou dělat různé povlaky vidlic pro lepší kluznost atp, ale každý má jiné zkušenosti

1 reakcí na tento příspěvek Tlumiče

24.1.2019 v 07:11 | Nahoru | #8
Povlaky se delaji kvuli životnosti. Namazan pistnice lip chodi, na odpruzenych mtb se to maže bezne a jsou na to i spesl olejicky - ale jinak treba silikonovej sprej

1 reakcí na tento příspěvek Tlumiče

24.1.2019 v 08:05 | Nahoru | #9
Kdo chce ať maže ale je to zbytečné

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tlumiče

24.1.2019 v 08:40 | Nahoru | #10

foxdive píše: Kdo chce ať maže ale je to zbytečné


To je neco jako kdybys rekl, kdo chce at si tam da pruziny na miru, ale je to zbytecne...

(reakce na) Tlumiče

24.1.2019 v 09:07 | Nahoru | #11
assassin> Je spíš zbytečné někoho přesvědčovat, když on rozhodl. Např. argument, že povrch pístnice nemá nerovnosti, protože by tlumič tekl vůbec nezahrnuje jak velké ty nerovnosti jsou. Třeba by stačilo strčit úplně novou pístnici pod mikroskop. Mazání silikonem mě nenapadlo. Jaký je na to ten "správný". Kdysi jsem sehnal čistý, mazaly se s ním formy. Ten byl špičkový na crossové kožené boty. Přestalo do nich téct a kůže po vysušení nepraskala. Neskutečně odpuzuje vodu.

Tlumiče

24.1.2019 v 09:16 | Nahoru | #12
Nema: tohle je neco jako kuze/textil - jsou vyrobci specialnich oleju co tvrdi, ze to funguje a naopak jsou nekteri vyrobci tlumicu co rikaji, ze to neni treba. Na vidlici je to znat na jejim chodu. Ale cetl jsem i nazor vyrobce tlumicu, ze pokud je namazani pistnice znat na chodu je tlumic zralej na servis...

Ja mazu vidlice na mtb, na motorce t delam stejne. Nastrikas sprej, zhoupnes vidli do zvihu a otres olejovej krouzek. Ted mam silikonovy a ptfe wdcko, tak co mi prijde pod ruku...

Tlumiče

24.1.2019 v 09:53 | Nahoru | #13
Ale já sem nic nerozhodl dělejte si každý na své motorce co chcete
Jinak ten silikonový sprej používam na kolo na vzduchové vidlici taky kvůli vyplaveni bordelu,promazani břitu atp i ten teflon není špatný, origo je doporučený silikon
Na motorce zhodis stiraky vyčistim prostrikam znovu vyčistim, namazu vazelínou břity, slozim projedu, vše očistím a utru do sucha, na ostrém enduru klidně každý měsíc podle ježdění na normální motorce stačí klidně jednou za rok ale že bych mě pochcane vidlice jak píše borec nahoře tak to určitě ne, pokud máš dobré stiraky a gufera tak se vše utre a dole ti zůstane přebytek ten utres a už se tam nic netvoří

Tlumiče

24.1.2019 v 09:56 | Nahoru | #14
Foxdive: takze to vlastne delas stejne, nebo spis pečlivěji nez ja :) samo namazat-otrit, na vidlici neni nic videt. Poblita vidle olejem je spis známka toho, ze tece. Nebo to dela tesne po servisu...chvilku

Tlumiče

24.1.2019 v 10:06 | Nahoru | #15
Samo že boblita znamená že teče, to mu dotyčný prostě kecal, nevím co myslíš že dělám těsně po servisu
O motorky se vždy starám v maximální možné péči co mě schopnosti a znalosti dovolí, taky se rád priucim něčemu novému ale když mě borec co dělá tlumiče řekne nemazat jen čistič a udržovat stiraky v dobré kondici tak mu věřím a to není nějaký nouma, jeho tlumiče byly i na Dakaru třeba

Naposledy editováno 24.01.2019 10:07:31

(reakce na) Tlumiče

24.1.2019 v 11:08 | Nahoru | #16

assassin píše: Povlaky se delaji kvuli životnosti. Namazan pistnice lip chodi, na odpruzenych mtb se to maže bezne a jsou na to i spesl olejicky - ale jinak treba silikonovej sprej



Domnivam se, ze na USD vidlici u motorek to bude mit mnohem mensi vyznam nez u MTB.

Za a) diky USD konstrukci lezi olej na guferech a za b) je v motorkovy vidlici 10x vic oleje.

Tlumiče

24.1.2019 v 14:31 | Nahoru | #17
Takze jedina moznost, jak zjistit zda tecou nebo ne, tak je otrit i odmastit a potom properovat a uvidi se jestli kluznice bude stale sucha.

Tlumiče

26.1.2019 v 15:15 | Nahoru | #18
minimálně 15let používám silikonový olej ve spreji.
jednak ty tlumiče pak o chlup lépe chodí,taky bláto se pak snadněji setře,podle mně je to dobrá věc.

náklady zanedbatelné,zdržení 20sekund,stříkám jak přední vidle,tak pístnici centrálu.

1 reakcí na tento příspěvek Tlumiče

26.1.2019 v 15:50 | Nahoru | #19
Myslíš spíš jako že prachovka líp klouže po pistnice a oddális její stárnutí? Olej ve spreji aplikovaný zvenku nemá vliv na chod pistnice, pouze na ten stirak, navíc pokud máš vazelínu ve stiraku tak tim sprejem ju vyplavujes, třeba podle vás říkám blbost
Prosím o obhajobu toho stříkání děkuji

(reakce na) Tlumiče

26.1.2019 v 19:24 | Nahoru | #20
foxdive>

-ano,gufero má břity máznuté "vazelinou",ale ta tam vydrží tam maximálně pár hodin,pak prostě zmizí.....
-tření gufer má dost výrazný vliv na jemnost tlumiče.

ještě doplním,že se tady bavíme o EXC- motorce do bláta........

Tlumiče

26.1.2019 v 19:34 | Nahoru | #21
No ja jsem loni pri vymene gufer a prachovek na bawu kluzaky odmastil (byly jak prase od vyteklyho oleje a prachu) a pred montazi nenamazal. Velka chyba... Kluzak v guferu pri pomalem pohybu poskakoval, dokonce jsem puvodne podezrival lozisko, ktery jsem zbytecne vymenil. Ted jsem to maznul silikonem a vyreseno.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Proc ma 4t oproti 2t v zakladu siln... KTM EXC 300 Norous123 28 22.2.2024 v 13:05 premikp
Cestovani na lehkem enduru KTM EXC 300, Husqvarna WR 300, Beta EVO 300 2T, Gas ... jirka-čz 28 26.1.2024 v 09:46 Metric
Jaké moto zvolit Enduro + silnice [1, 2] KTM EXC 450, KTM EXC 400, Yamaha WR 450F, KTM EXC 30... KO_IN 34 26.1.2024 v 08:08 Sally06
Klíček zapalování KTM EXC 300 2019 ... KTM EXC 300, KTM EXC 300 E, KTM EXC 300 Six Days MalejMazel 14 23.1.2024 v 13:16 ktm525smerák
Sroub volnobehu KTM TPI KTM EXC 300 Norous123 4 10.1.2024 v 17:12 Metric


TOPlist