1 reakcí na tento příspěvek Repasovaný tachometr od nuly
A papír si napiš sám, ničemu to neodporuje, když čestně něco prohlásíš.
Naposledy editováno 29.12.2018 18:45:09
Mr.Kaktus píše: Mělo by stačit napsat pro TK papír, kdy, kdo a proč tachometr měnil . Nemusí být ze servisu, tudíž ani razítko nepotřebuješ. Pokud by si ho měnil sám, napíšeš svoje jméno, datum výměny, a důvod výměny. Tohle musí technikovi stačit.
přesně tak...
Zákon 56/2001 Sb
§ 36
(4) Záznam o celkové ujeté vzdálenosti na počítadle ujeté vzdálenosti nesmí být měněn, ledaže ke změně dojde při opravě nebo výměně počítadla ujeté vzdálenosti. O provedení opravy nebo výměny počítadla ujeté vzdálenosti vystaví osoba, která tuto opravu nebo výměnu provedla, protokol, jenž předá provozovateli silničního vozidla. Provozovatel silničního vozidla předá protokol stanici technické kontroly při nejbližší evidenční kontrole. Tento protokol obsahuje
a) identifikační číslo silničního vozidla (VIN), není-li, pak výrobní číslo podvozku silničního vozidla,
b) stav celkové ujeté vzdálenosti před provedením a po provedení opravy nebo výměny počítadla ujeté vzdálenosti,
c) datum a důvod provedení opravy nebo výměny počítadla ujeté vzdálenosti a
d) jméno a adresu bydliště nebo sídla osoby provádějící opravu nebo výměnu počítadla ujeté vzdálenosti.
Vyznač kde se ve výše zobrazené citaci zákona píše něco o servise popř. výrobci.
Dospělej člověk vlastnící řidičský průkaz, libovolné skupiny, musí být shopen napsat papír s náležitostmi a - d
a to třeba zde :
https://www.kontrolatachometru.cz/
1 reakcí na tento příspěvek Repasovaný tachometr od nuly
pak napiš,
vzpomenu třeba burgmana tachák nejde7 let, majitel o tom furt mele jak to neprojde na stk a zatím to nikdo neřeší, mám třeba alfu romeo na tacháku je 1.600.000 km tachák ukazuje ale na počitadle neumí zobrazit víc jak 999.000 km pokud překročíšmega ti ukáže 000000, jezdím s vozidlama které ukazují míle, až měněkdovyhpdí tak budu prvník do to sem napíše a bude to řešit
Jinak můžeš mít na každé následujíí STK stejný počet kilometrů jako na STK předešlé, ne menší a proč tomu tak je, že se nic nenajelo, může být technikovi na STK, však víte co.
jestliže tedy § 36 (4) Zákona 56/2001 Sb "Záznam o celkové ujeté vzdálenosti na počítadle ujeté vzdálenosti nesmí být měněn, bla bla bla..
O provedení opravy nebo výměny počítadla ujeté vzdálenosti vystaví osoba, která tuto opravu nebo výměnu provedla, protokol...bla bla bla..
Provozovatel silničního vozidla předá protokol stanici technické kontroly při nejbližší evidenční kontrole .. bla bla bla" vstoupil v platnost ke dni 1.10.2018,
má se tedy za to, že výměny tachometrů (počítadel km) respektive změna stavu km na nižší stav
nepodléhaly do té doby výše uvedené povinnosti oznámení protokolem na STK a tudíž takový záporný rozdíl mezi stavem tachometru před vstupem zákona v platnost se neřeší?
Příklad: Stavy tachometru dle STK/rok:
STK 1.9.2012 :20 000km
STK 1.9.2014 :25 000km
STK 1.9 2016 :30 000km
STK 1.9.2018 : 5 000km
STK 1.9 2020 :10 000km
Podle výše uvedeného příkladu došlo dejme tomu začátkem roku 2018, před platností zákona k výměně tachometru, kterou si majitel motocyklu provedl sám.
Vzhledem k tomu, že zákon ještě neplatil, majitel neměl povinnost tuto výměnu a změnu stavu počítadla nikde hlásit.
Neměl ani nutnost na novém tachometru nastavovat aktuální počet km dle starého počítadla a neměl pořebu výměnu skrývat.
Jak se tedy k tomuto přistupuje?
Stav najetých kilometrů před 1.10.2018, kdy zákon vstoupil v platnost, je dle podle poslední STK 5 000km,
na nové STK dejme tomu v roce 2020 (nebo 2024) bude 10 000km.
Ke změně stavu km směrem dolu došlo prokazatelně před platností zákona a majitel neměl povinnost důvod změny hlásit na STK/EK, zákon zpětně neplatí
a tudíž majiteli nelze zpětně uložit povinnost tuto změnu prokazovat (výklad zákona) - souhlasíte?
Od poslední TK došlo k nájezdu kilometrů, tedy k navýšení počtu kilometrů a tudíž je dle litery zákona vše v pořádku a není třeba nic dokládat (tedy dokládat protokol o výměně tachometru provedené v období před platností zákona) - souhlasíte?
STK by takovou věc řešila pouze pokud by k negativnímu stavu tachometru došlo až po uvedení zákona v platnost, tedy k manipulaci s počítadlem / tachometrem po 1.10.2018 - souhlasíte?
Pokud by STK trvala na dodání potvrzení výměny tachometru - protokolu: zákon nepřikazuje majiteli vozidla používat k opravě vozidla autorizovanou opravnu, tudíž majitel nemá zakázáno si tachometr vyměnit sám. Protokol o výměně tachometru tedy může vystavit na svou vlastní osobu. (Jak už píše Frantacz) Souhlas?
(Před platností zákona 1.10.2018 nebyla manipulace s kilometry zakázána a nebyla uložena povinnost změnu hlásit, znovu uvádím).
Děkuji za zamyšlení a za případné faktické komentáře :)
Naposledy editováno 19.04.2019 12:35:58
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Sidecar Velorex [1, 2] Jawa 350/634, Velorex 562, Velorex 563, Velorex 565,... | Krautkopf | 46 | 21.3.2024 v 13:26 TomasNBK |
Jawa 350/634-7 a karburátor Z 640 Jawa 350/634 | panelák | 8 | 14.3.2024 v 19:26 Pabol |
pretočenie valcov na jawa 350 /632 ... Jawa 350/634, Jawa 350/632 | sadimil | 12 | 24.10.2023 v 11:03 kokoška. |
Kterým směrem se otáčí náhon tachom... Jawa 350/634 | YettiBob | 18 | 7.8.2023 v 10:23 kokoška. |
Kryt řetězu Jawa 350/634, ČZ 350/472 | honzaza | 3 | 2.8.2023 v 12:08 Zdenalbenal |