Dělám menší servis na čínské ludře Kentoya twincup 50 4T. Původní řetěz typu 428 vypadá dost fórově, tak jsem ho sundal, umyl a že změřím jeho protažení, jestli je už vytahaný a zralý na výměnu. Nemám měrku (kalibr) řetězů, takže jsem změřil šuplérou toto:
10 článků = 127,8mm (nový řetěz by měl mít 127,0mm, čili prodloužení o 0,8mm)
12 článků = 153,1mm (nový řetěz by měl mít 152,4mm, čili prodloužení o 0,7mm)
Měřil jsem to v různých místech a je možné, že jsem se naprosto dokonale v jednom měření netrefil na středy čepů, takže když k výsledku přidáme ještě "nejistotu měření" +0,2mm, tak na 10článcích můžu mít prodloužení o 1mm. Další je, že na napínácích je řetěz zatím cca. uprostřed, tj. ještě mám kam dotahovat
Otázka zní: Je to ještě v normálu ?
Všude je k dohledání údaj o rozteči čepů nového řetězu (12,7mm), ale nikde jsem se nedozvěděl, jaké protažení už znamená, že je řetěz na výměnu. Z fotky ČZ kalibru pro řetěz 428 vyplívá, že tento měří na 11 čepech a je na něm naspáno "+1,1", což by teoreticky mohla být údaj pro poslední zoubek a tedy "řetěz vyměnit". Ten můj má najeto 2200km a je pravda, že kdyby byl už zralý na výměnu, tak jej prostě vyměním za nový ČZ, ale - následující sezónu chci odjezdit ještě na 50ccm válci a pak půjde kit na 70ccm a s tím bude spojena i výměna předního ozubeného kolečka a možná i rozety tak abych využil silnějšího motoru (převod do rychlosti) a bylo by hloupé teď zbytečně investovat do řetězu a za rok jej opět měnit, kvůli výměně ozubených kol...
1 reakcí na tento příspěvek Maximální prodloužení řetězu 428
Ber to tak, že to, co jsi naměřil je ten limit. Jestli se rozhodneš vyměnit celou sadu i s kolama, tak můžeš ještě jednou tolik. Počítej ale, že opotřebení teď bude mnohem rychlejší.
U řetězů s o-kroužky není krytování tolik důležité, ale u obyčejných je nejdůležitějjší zabránit padání bordelu na vnitřní stranu řetězu. Pokud spadne něco na vnější stranu, tak se to na kolečku odstředí pryč. Na vnitřní straně řetezu zůstane svinstvo držet a zamáčkne se to rozetou do článků. Pokud je to ve tvých silách, doporučuji ti přidělat na současný kryt tenkou plastovou desku, která půjde až pod řetěz mezi pneumatikou a řetězem. Když je to udělátko z plastu, tak nevadí, když si kolo nebo řetěz občas štrejchne. Na fotce máš vzor, jak to měly soutěžácké Jawy s centrálem.
Naposledy editováno 25.12.2018 20:38:05
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Cerna svicka yuki quick (betka, twi... TMEC Betka, Yuki Quick 50, Kentoya Twin Cup 50 4T | Dzgofmann | 4 | 28.7.2019 v 16:01 Dzgofmann |
Kentoya Twinshot - spojka Kentoya Twinshot 50, Kentoya Twin Cup 50 4T | Jakobo50 | 2 | 18.3.2019 v 16:49 Jakobo50 |
Jaký moped Babetta 210, Yuki Smile 100, Kentoya Twin Cup 50 4T,... | Johny_Servis | 12 | 3.11.2018 v 20:06 Johny_Servis |
Jaký vybrat malý motocykl? [1, 2] Kentoya Twin Cup 50 4T | Vlabonvi | 41 | 19.2.2017 v 09:40 Vlabonvi |
Kentoya Twin Cup 50 4T Kentoya Twin Cup 50 4T | Poty26 | 14 | 9.7.2016 v 21:44 Poty26 |