megamoto_megaparts_leden





Téma: Jaký moped
Ahoj

Poohlížím se po nějakém mopedu (klasické skútry mě nelákají) pro dojíždění do práce cca. 15km, z toho asi 10km okreska mimo město. Terén je naprostá rovina asfalt, nejvyšší kopec je železniční násep. Servis si umím udělat prakticky celý sám, ale problém je, že se mi už moc nechce, čas raději investuji do baráku a rodiny... Pročetl jsem celé forum, shlédl x videí na youtube a zvažoval jsem tyto varianty:

A) klasická babetta
+ Je jich hodně, Česká klasika s poměrně dobrou kvalitou
+ Nemusí mít STK a RZ
- Začíná být určitý nedostatek ND a navíc ceny postupně lezou nahoru
- I ty nejmladší stroje už jsou dost staré a je dost pravděpodobné, že po koupi to bude vyžadovat další kopu investic a času
- Nemá manuální převodovku => max. rychlost sotva 50km/h a je to rádo

B) Manet Korado
+ Stále relativně kvalitní jako babetta, navíc s řekl bych lepším motorem Puch
+ Celkově mladší a méně utahanější jak babetty
+ Nemusí mít STK a RZ
- Opět omezení v maximální rychlosti na do 50km/h
? Cena a dostupnost dílů

C) "Jawa" betka / Yuki 50 New Quick / Kentoya twincup 50
+ Jde ještě koupit jako nové
+ 4T motor Monkey s poměrně dost levnou možností upgradu (zvažoval jsem, že by 72 - 80 bylo pro mě ideál), řekl bych o třídu vejš jako dvoutakty u předchozích variant
- Velmi nekvalitní (dle recenzí snad až otřesné) provedení všeho ostatního - podvozek, brzdy, elektrika, sedlo, chromy...
- Špatné brzdy
- Musí to mít STK a RZ

D) Peugeot Vouge 50
+ Jde ještě koupit jako nové
+ Kvalitou skoro jako babetta, rozhodně o třídu lepší jak betka (podvozek OK, brzdy brzdí, světlo svítí a tak)
+ Nemusí mít STK a RZ
? Kvalita a výdrž motoru
- Opět omezení jako u babetty, tj, maximálka někde do 50km/h a je to rádo

E) Yuki Smile 100
+ Podle mě naprosto ideální motor (100ccm) jak z pohledu výkonu, tak provedení tak i poloautomatického řazení
+ Stavba budí lepší dojem kvality než betka
+ Dobrá nabídka ND i celých motorů
+ Maximálka už vyleze někde k 90, cestovka se dá udržet na 70 => pro mě ideál
- Minimální (v současnosti 0) nabídka strojů na inzerci, celkově si myslím, že jich jezdí u nás velmi velmi málo, takže není z čeho vybírat
- Musí to mít STK a RZ

Když to shrnu, moc by se mi líbila lehká motorka, která má manuální převodovku a vytáhne to k těm 90km/h a přitom bude snadno servisovatelná, jenže takovou jsem si asi jen nakreslil ve svých představách (Yuki 100 je tomu hodně blízko, ale nejde koupit). Nebo máte ještě nějaký tip ? A pokud už nic nezbývá, jakou z variant A) - D) by jste volili s ohledem na to, aby Vás motorka co nejméně zatěžovala nějakým bastlením, opravami, bo na ně nemáte čas ani chuť ?
Mě se zpočátku nejvíc líbila betka / twincup 50, hlavně motor, ale prej je vše ostatní opravdu katastrofa a mě moc neláká přeplétat elektroinstalaci, měnit uložení zadní kyvné vidlice, měnit všechny šrouby atd... Potom my vychází jako ideál Peugeot Vogue, ale zase mám obavy, že je to až moc slabé na to k čemu to chci využívat.

Děkuji za případné tipy a názory

Jaký moped

29.10.2018 v 20:58 | Nahoru | #1
Pockej na tu yukinu, jestli se ti libi...nekolikrat do roka se nejaka za tech cca 10 tis. na bazosu objevi...

Jaký moped

29.10.2018 v 21:13 | Nahoru | #2
Hlasuju za simsona skútra , s padesátkou to dá cca 70 km/h , dá se vytunit až na 110 CCM , v reichu jsem koukal na komplet motor výměnou za nějakých 600 eurotyček , za nějakých 15 t. se nechá sehnat i docela pěknej kousek

1 reakcí na tento příspěvek Jaký moped

30.10.2018 v 09:06 | Nahoru | #3
o Peugeotu Vogue se dá vyhledat jedna docela odrazující storka plná závad a problémů... btw, je to taky původem čína.

ležatý motory jsou na denní používání výborný, i ta blbá padesátka v rámci možností příjemně tahá + je tu šance nekonečnýho tunningu, jak jsi psal. Ale ty podvozky ve kterej to je stojej za prd, respektive nejsou bezúdržbový.
když už bych z mopedů Quick/Betka atp vybíral, chtěl bych litý kola (nehrozí problémy s drátama, jinak docela častý) a 12V instalaci (6V má snad jen starší verze Betky)

Babetta, Korado - stárnou. Díly na ně se sehnat dají, ale můžeš se napálit jejich mizernou kvalitou, navíc proti ležatejmě čínskejm motorům to je zdechlý, musíš míchat olej do benzínu... Korado je navíc nepříliš rozšířený. Bába zas kulhá v elektroinstalaci - ať jde o účinek předního světla, blinkry byly jen na některejch...není to moc bezpečný.

Yuki Smile - tohle ne. minimálně jedna ze zásilek z číny byly zmetky, co se tu vyprodávaly za sníženou cenu. U ojetiny nepoznáš, jestli není z týhle várky.

osobně mi přijde relativně rozumná nabídka Romet Ogar 125 . Silnější motor (ofiko - nikdo tě nebude popotahovat, že máš v Betce 80cc, kdyby něco...), solidní elektrika (světlo se žárovkou HS1, blinkry, brzdový světla na obě brzdy, docela vybavená přístrojovka, startér), přední brzda, co opravdu brzdí, docela dobrá přední vidlice, nádrž na kterou budeš jezdit dlouho a pohodlný sedlo. A skoro nic neváží.

takovej dělník s mnohem lepším podvozkem, než mají výše zmíněný mopedy.

(reakce na) Jaký moped

30.10.2018 v 10:27 | Nahoru | #4
callowsick> Super, moc děkuji za tip a zhodnocení - to je přesně ten typ odpovědí ve které jsem doufal. Nemyslím si, že zdaleka vím o všech strojích co se dají u nás koupit a byla by škoda si to nechat utéct jenom kvůli tomu že jsem o tom nevěděl.

BTW: Už ten název ve mě vzbudil dost očekávání a opravdu - vypadá to na maximálně primitivní motorku, co už má i slušný motor a cena ? Ta je královská, to už bych nějaké to bastlení i přežil

2 reakcí na tento příspěvek Jaký moped

30.10.2018 v 14:00 | Nahoru | #5
Tak s těmi romety to asi také nebude tak horké:
https://www.motorkari.cz/tema/?t=187192
Docela horor majitele Ogaru 125 i přístupu prodejce VPS z Brna.

Takže se opět vracím na začátek - vlastně jsem přišel zhruba na toto: Vypadá to že existují 3 typy majitelů Čínských motorek
1. typ (nejčastější) - "Všechno je v pohodě, motorka spolehlivá, akorát občas nebrzdí, sem tam upadne výfuk, chromy slezly, ale jinak super stroj" - můj názor: Ne je to shit, akorát si to nechceš přiznat, že si stačilo trochu přihodit a mohl jsi mít nepoměrně kvalitnější moto - tito přispěvatelé jsou dost nebezpeční, protože mají tendenci přesvědčit i případného dalšího zájemce o konkrétní čínskou motorku a ten si ji chudák nakonec i koupí (přece kluci na fóru psali...)

2. typ (méně častý) - "Všechno v pohodě, motorka spolehlivá akorát to žere žárovky - nic z výše popsaného se mi neděje" - můj názor: Ano, vypadá to, že někdo občas v Čínské loterii získá jackpot a opravdu mu motorka funguje v podstatě tak jak má. To je určitě dobrá zpráva, ale nějak se mi nechce tuto sportku hrát...

3. typ (velmi zřídka) - "Nic nefunguje, celá motorka je šmejd první kategorie, naletěl jsem a můžu si za to sám, jsem prostě blbej" - můj názor: Opravdu upřímné zhodnocení stavu a jsem za tento názor velmi vděčný. Rozhodně lepší zhodnocení jak u prvního typu majitelů.

Co z toho plyne pro můj problém ? Štve mě, že neexistuje možnost koupit v novotě kvalitní náhradu za fichtla / babettu. Ani 30 000Kč za Romet WS50 (http://www.skutry-romet.cz/mopedy/349-router-ws50) vlastně nic neznamená... Renomovaní výrobci Honda / Yamaha / Suzuki nic podobného nenabízejí, začínají až na 125 s cenovkou přes 55 000 Kč a třeba Honda sice má nově v nabídce Super Cub, ale bezmála za 90 000Kč, jelikož (jak už to bývá zvykem) to nasadili na módní retro vlnu => úplný odklon od původní jednoduchosti a vytvoření stajlové ikony pro vošousty (co ale mají prachy na rozdíl ode mě

Budu tedy muset zalovit v bazaru. Kdysi jsem měl ojetého Horneta CB600 a byla to parádní motorka, která mi celou dobu spolehlivě sloužila bez jediné poruchy a když jsem na ni dělal údržbu, vždycky jsem se podivoval krásné mechanické preciznosti, jakou do toho Japonci dali. Takovým letmým průzkumem trhu mi vyšlo:
- Yamaha YBR 125 (je z čeho vybírat za přijatelné ceny)
- Honda XL125 "Varan" (také je z čeho vybírat)
- Jawa 125 Dandy/Dakar (snad z nostalgie
Blbý je, že jsem se z původního zamýšleného mopedu/mokiku posunul do kategorie "skoro polotučná motorka", což jsem nechtěl. Nejlepší by asi byla Hodna wave/ANF innova, což se nejvíc blíží tomu co jsem chtěl na začátku, ale výběr je dost mizerný (0).

A to jsem si na začátku říkal, jak to bude snadné

(reakce na) Jaký moped

30.10.2018 v 14:03 | Nahoru | #6
Johny_Servis> a proto ti říkám , kup sifóna

Jaký moped

30.10.2018 v 14:24 | Nahoru | #7
Jezdím už 5 let na Yuki 100 Smile (rok výroby 2006), přede mnou na ní jezdil tchán. Jezdím od jara do podzimu do práce - jedna cesta 18 km, kombinace okreska a město, půl na půl. Občas si po práci udělám delší výlet na vyčištění hlavy.
Maximální spokojenost, pohodlná, spolehlivá. Do větších kopců se jí teda moc nechce, to potom jedu tak max. 50, ale to se nedá moc divit. Jinak jezdí dobře. Můj osobní servisák (manžel) říkal, že náhradní díly se na netu dají ještě sehnat, i když už jich ubývá, ale když jsou, tak jsou za pár korun.

(reakce na) Jaký moped

30.10.2018 v 14:53 | Nahoru | #8
Johny_Servis> no, pěkný téma o Rometu...to je hnus

sám jsem typ majitele, co když kupuje lacinou motorku, tak dopředu nemá iluze, že na to nemákne. Nemám problém si dělat komplet servis sám a nenapadlo by mě jezdit do servisu uplatňovat záruku na věci, který se dají udělat snadno a bez nákladů.

čínskejch smraďochů pár mám a nikdy to nebyla tragédie. Osobně můžu ze zkušenosti porovnávat třeba s Jawama a kvalitativně mají číňani navrch (jj, jediný motorky, co jsem kdy tlačil, bo zdechly, byly Jawy :D ). Obzvlášť fichtl nesnese srovnání ani s touhle levnou asijskou produkcí. Nostalgii navzdory.

Dandy a její klony jsou na úrovni low cost číny, tam si nepomůžeš, snad jen, že díly na ně mizí (jen motor je Taiwan nebo čína, na něj seženeš všechno).

YBR je fajn. Pokud nenarazíš na problematický palivový čerpadlo - po stání na slunci nemusíš nastartovat. Origo vyjde na 8 litrů, druhovýroba naštěstí jen cca 1900,-.

CB od Hondy, XR125L - to jo dobrá volba, pokud z druhý ruky nekápneš na vybydlenej pelech po teenagerovi, co neměl prachy na servis...

Jaký moped

30.10.2018 v 16:59 | Nahoru | #9
Je pravda, že od 125 za nějakých 23 000 Kč nelze čekat zázraky a nějaký ten povolený šroub, uklepaný drát by mě asi také nepřekvapil, ale to co popisoval uživatel Juhas200 byl dost vážný problém s motorem (který bych paradoxně považoval za to "lepší" na motorce), který následně způsoboval problémy všeho okolo vlivem nadměrných vibrací.
Ale kdybych šel do 50 za téměř 30 000 Kč (Romet WS50), tak už bych bezproblémovost a slušnou kvalitu fakt očekával, když si vezmu, že nejlevnější nová Hodna 125 (byť skútr Vision) stojí 55 900Kč. Podle mého by opravdu kvalitní 50tka renomovaného výrobce mohla stát někde v rozmezí 30 - 40000 Kč. Být nějaká taková Honda / Yamaha, tak neváhám a jdu do toho hned, bohužel - takto, pokud chci nějakou 50tku, jsem odkázán jen na Čínu.

Udělám to tak, že ještě projedu nějaká polská fóra, tam toho asi bude o těchto motkách nejvíc a snad se doberu nějakému závěru...

Jaký moped

31.10.2018 v 07:43 | Nahoru | #10
Takže jsem prolezl i nějaká polská fóra a zjistil následující: Poláci v podstatě přišli na to samé co my - tj. Čína může fungovat dobře, ale je to kus od kusu, rok od roku, jednoduše loterie. Ke standardnímu koloritu číňana pak patří jak u nás, tak u nich sem tam nějaký ten povolený šroub a vypálená žárovka (tedy u těch majitelů, kterým to funguje). Zrovna tak i u nich jsou případy, kdy se motorka s proběhem malých jednotek tisíc doslova rozsypala na kusy. To se týkalo také Rometu WS50, čili tudy cesta nevede.

Romet WS50 = v podstatě stejná jebka jako betka (básnické střevo Jen s tím rozdílem, že nová WS50 stojí takřka 30, lehce jetá se dá sehnat za 20, což je cena nové betky / twincup / New Quick a lehce jetá betka se dá sehnat za 10, čili máme tady cenové rozpětí 10 až 30 za relativně stejnou nejistotu.

Znechucen tímto stavem jsem šel pokukovat po YBR 125, která mi připadá nejsympatičtější, ale tentokrát jsem to vzal z opačného konce, než když jsem byl mlaďoch a zajímalo mě jen kolik to vytáhne. Ceny jsou relativně OK, začínají defacto na ceně nové WS50. Další v pořadí mě zajímaly ceny některých ND:
- Sada pneu (přední + zadní) = cca. 2500
- Řetězová sada = cca. 2000
- Brzdové destičky + pakny = cca. 1500 (kotouč 1800)
- regulátor dobíjení = cca. 2000
- spojkové lamely = cca. 800
- relé startéru = cca. 500
Ne že bych to úplně neočekával - ceny jsou asi o polovinu nižší než na mého bývalého Horneta (a tam mi to přišlo kurevsky drahé, např. jenom brzdové destičky EBC sada předek + zadek byla za téměř 4000, sada pneu s přezutím 5500 atd... skoro jak na autě, ale motorka má proti káře asi tak desetinovou užitnou hodnotu), ale já původně zvažoval co nejjednodušší užitkovou motku na úrovni babety, kde se údržba smrskne na dofukování kol a jednou ročně kontrola ventilových vůlí a výměna oleje, přičemž řetězovku, pneu nebudu muset pravděpodobně řešit nikdy, elektrika je omezena na primitivní alternátor, který živý 3 žárovky atd... S YBRkou se dostávám někde kde asi nechci být a k tomu ještě to nešťastné palivové čerpadlo, to mě fakt dostalo, že taková renomovaná značka a takové problémy - zlatý karburátor (opět výhoda mopedu - žádné vstřikování, paliv. čerpadlo, katalyzátor, řídící jednotka, jenom karburátor a primitivní CDI).

Je to vážně složitá volba, pokud chcete něco od 50 do 125 a nemá to být skútr, kterých jsou všude 3 plné prdele. Po této anabázi zkusím asi trochu zariskovat. Mám vyhlédnutou 2 roky starou betku za 10 kilo korun s 12V elektrikou a hliníkovými koly. Říkal jsem si, že když se to prvnímu majiteli nerozpadlo do teď, tak už to asi bude OK (zrovna lepší ročník , takže bych to vzal s vědomím, že do toho ještě tak dvojku, trojku nasypu na různých konstrukčních vylepšeních a uvidíme. Pokud to bude v pohodě, tak si to nechám a časem třeba nakituju motor, pokud to bude fakt bída, tak to zase pošlu dál, sice s určitou ztrátou pár tisíc, ale bohatší o zkušenost .

Jaký moped

31.10.2018 v 07:57 | Nahoru | #11
je to těžký vybírání :)

chce to kritickej pohled při fyzickým prohlížení a když jsi už nějaký motorky předtím viděl, máš velkou šanci vyhnout se těm největším krámům ,-)

každopádně dobrej výběr přeju

Jaký moped

3.11.2018 v 20:06 | Nahoru | #12
Tak nakonec mám Kontoyu twin cup 50. S hliníkovými koly, 12V elektrikou a startérem, ročník 2014 s najetými cca. 2000km po 75 letém chlapovi (skoro lepší jak "ježděno dívkou")

Čekal jsem naprostou katastrofu a pohromu no... za cenu laciného jízdního kola to celkem ujde. Je pravda, že to brzdí mizerně, ale motor je třeba v porovnání s fichtlem mnohem lepší a celkově plasty drží, vše funguje tak nějak přiměřeně, chromy jsou překvapivě zachovalé - a zjevně by to tak mohlo už vydržet i nadále, když se to nerozpadlo do teď, každopádně uvidíme...

Zatím to bude chtít seřídit ventily, vyměnit svíčku, volej, zkontrolovat a případně vyčistit karbec, trochu seřídit spojku, vyčistit a znovu promazat sekundární řetěz a asi i vyměnit gumy, pak se ukáže.

BTW otázka na někoho znalého: Má tato motorka dobíjení akumulátoru ? Nemá to kontrolku dobíjení, tak netuším - ale že by někdo dělal motku s baterkou, která se musí externě dobíjet mi připadá silně nepravděpodobné...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Technicky benzin [1, 2] Babetta 210 04Miro84 41 22.1.2021 v 19:42 Massakra
Sestava naboje predniho kola Babetta 210 Johny_Servis 4 28.12.2020 v 20:14 Destroyer
praskají žárovky Babetta 210 igi75 21 22.12.2020 v 15:49 _Sparrow_
Celisti 2 rychlosti na vymenu Zame... Babetta 210 Johny_Servis 7 21.12.2020 v 10:52 DRN.
Číslo motoru a štítku Babetta 210 PrigoX 3 8.12.2020 v 12:06 MacaT4

TOPlist