bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: MT09 vs MT09 SP
4.12.2018 v 18:36

Ahojte,
na novú sezónu si chcem kúpiť novú motorku. Rozhodol som sa pre Yamahu MT-09 ,ale stále váham nad modelom SP.
Moje očakávania od motorky: skoro každodenné jazdenie športového charakteru na okresných cestách a občas by som rád zobral na výlet aj frajerku.
Mám pozreté všetky videá na youtube čo len existujú, práve som prišiel z predajne Yamaha kde som asi hodinu kecal s predajcom a výsledok je taký že všetci si navzájom viac menej odporujú.
Jedni hovoria že štandartná MT09 je moc mäkká a húpavá pre športovú jazdu ale dobrá na naše rozbité cesty a ked vezieš spolujazdca tak je pre neho príjemnejšia.
V dalších recenziách zase bolo že MT09 SP je super na športovú jazdu ale na okresky a turistiku je tvrdá a pre spolujazdca je už úplne na prd.
A teraz mi yamahe povedali že obidve sú nastavené viac menej rovnako , že tam nie je žiaden rozdiel v tvrdosti podvozku akurát na SPčke môže mastavovať kompresiau a podobné veci....

Samozrejme by som si rád obidve motorky vyskúšal ale povoziť Vás nechaju len na štandardnej MT09 ,, ale veriu SP nikde nepožičiavajú.

Tak sa pýtam, niekto skúsenosti s jedným alebo druhým modelom ?? či pozitívne alebo negatívne ???
Ďakujem

Naposledy editováno 04.12.2018 18:38:48

MT09 vs MT09 SP

4.12.2018 v 20:15 | Nahoru | #1
S SP zkušenost nemám. Mám standardní verzi 2017 a mně třeba podvozek vyhovuje, když vezu batůžek, tak cvakám o dvě na měkčí, jinak si stěžuje na bolesti zad a břicha. Když jedu sám, cvakám zpátky, ale nikdy ne na tvrdo, to už mi přišlo nepříjemné i pro mě a nepobírala tolik nerovnosti. Dokonce jsem i přední tlumiče vracel zpátky na zhruba třetinu od tvrdého nastavení. Mám cca 80kg. Nejsem žádný okruhář, takže neumím posoudit nějakou fakt střelbu. Neumím ani obě verze srovnat, na SP jsem nejel. Pokud je SP rozsahem plus mínus podobná a má možnosti lepšího nastavení a Ty na ni máš prachy, jdi do toho. Všichni, kdo vyměnil zadek za jiný si výměnu chválí, otázka je, zda jen nechtějí tu investici ospravedlnit. Motorka mě zatím i v krizi podržela v základu, tak pokud bych do něčeho investoval, tak do výfuku. Asi jsem Ti nepomohl, nezbude, než si obě na jaře vyzkoušet...

MT09 vs MT09 SP

4.12.2018 v 20:16 | Nahoru | #2
sériová MT-09 je podvozkový shit. pokud jsi pohodář, který to neřeší a nepozná, klidně si to kup, ale ten podvozek úplně zabíjí potenciál toho motoru. SPéčko je prý super.
mně na MT vadí ten posez..stupačky hrozně nízko, řídítka vysoko...ale ten motor je vespod a uprostřed super.

MT09 vs MT09 SP

4.12.2018 v 20:32 | Nahoru | #3
To máš asi člověk od člověka. Záleží jak kdo jezdí. Každopádně co jsem četl, tak SP je na horších silních znatelně tvrdší,ale pro pilku lepší.
Já jezdím turistiku a měkčí podvozek je pro mě dar. Takže je to individuální jak píšeš sám.
Ale pro dva bych MT nevolil ani jedno.

MT09 vs MT09 SP

4.12.2018 v 20:39 | Nahoru | #4

MT09 vs MT09 SP

4.12.2018 v 20:42 | Nahoru | #5
U normální verze doporučím progres a zadek komplet, bude do 20tis a moto nebude daleko od SP
Verze SP mi připadne, jakože dát průměrnej spíše horší motor do podvozku, kterej je daleko nad schopnosti 99% lidí
Kup normální verzu, kup set třeba od Hyperpro a budeš spokojen

Naposledy editováno 04.12.2018 20:43:09

1 reakcí na tento příspěvek MT09 vs MT09 SP

4.12.2018 v 20:50 | Nahoru | #6
Sonicek> Video super, ale bez znalosti francouzštiny vím stejně prd...

(reakce na) MT09 vs MT09 SP

4.12.2018 v 21:20 | Nahoru | #7
Rendyd> hod si překlad na ang. a snad Ti to helpne

MT09 vs MT09 SP

4.12.2018 v 21:20 | Nahoru | #8
V motor bike červen 2018 je test docela dobrý
Já osobně bych šel radši do Mt 10,jak nemám rád čtyřválce tak fakt super, jako celek mě to velice překvapilo

MT09 vs MT09 SP

4.12.2018 v 21:30 | Nahoru | #9
Sonicek> ok, angličtinu někdo z dětí umí...

MT09 vs MT09 SP

5.12.2018 v 11:40 | Nahoru | #10
Však SP má tlumiče plně stavitelný, tak na nějakou dálku si je nastavím na měkko a na okruhu je přitáhnu, ne?

MT09 vs MT09 SP

24.12.2018 v 09:50 | Nahoru | #11
resil jsem stejny problem ale mel moznost otestovat obe ... sp ma mnohem lepsi podvozek nez klasicke mtcko ktere bylo na jedne strane meke ale v nekterych pripadech se na ceste divne rozdrncalo ... sp je lepsi ale uprimne ... treba honda cbr ma mnohem lepsi podvozek i v zakladu :) ... ale mt ma jine prednosti - kdyz muzes vem sp-cko ... a priprav se na dokoupeni sedla - ten original je silena lavice :)

MT09 vs MT09 SP

28.12.2018 v 10:51 | Nahoru | #12
Přijde mi že dneska lidi chtěj aby motorka sama startovala, sama klopila, podvozek byl pevnej ale komfrotní a nic nestála :)
asi nejsem takovej fajnšmejkr, ale podvozek MT mi přijde dost v pohodě, naopak, ten pocit že tu motorku musím trochu řídit je super. A to že jsem o pár vteřin pomalejší než motorka na dražším podvozku mě moc nevytrhně. Zatáčky si na MT hodně užívám, podvozek díky tomu že je měkčí je komfortní na normální jízdu a sedlo mi taky nevadí.

MT09 vs MT09 SP

28.12.2018 v 11:36 | Nahoru | #13
ZdeněkS> souhlas se vším, i když sedlo bych po třech stech km snesl pohodlnější...

MT09 vs MT09 SP

28.12.2018 v 16:58 | Nahoru | #14
Rendyd > a to mám starší model, kde to sedlo je horší a v kombinéze mi nevadí, dávám na tom 700-1000 km na zatáh. A podvozek taky horší oprotí tvé verzi, která je o ve všem o ještě kus lepší.

MT09 vs MT09 SP

28.12.2018 v 18:38 | Nahoru | #15
ZdeněkS> Tak, jsi ještě mladej synek, já už jsem asi přecitlivělej...

MT09 vs MT09 SP

18.6.2019 v 14:50 | Nahoru | #16
řešil jsem teď přesně to samé dilema a nemožnost vyzkoušet si verzi SP a protichůdné informace na netu mi daly pořádně zabrat. toto vlákno je půl roku staré a sezóna je v plném proudu, takže to může být pro někoho stále aktuální. proto jsem se rozhodl sem přihodit své čerstvé zkušenosti s výběrem, snad to někomu pomůže.

stručně pro ty, co nebudou chtít číst tu slohovku dole: kup SP-čko! :)

zhruba před dvěma měsíci jsem se rozhodl, že životně nutně potřebuji novou mašinu, a tím jsem odstartoval dvouměsiční období bezesných nocí, přemýšlení, hledání informací, porovnávání a hlavně jěždění a testování všeho možného. mašinu jsem naštěstí neměnil, jen jsem rozšiřoval stáj, proto jsem nemusel dělat tolik kompromisů. nakonec jsem se rozhodl pro MT-09 a tím vyvstalo poslední dilema: standardní verzi nebo SP. požadavky jsem měl dost podobné, jako jsou v původním dotazu: divokého spratka na okresky s tím, že bych občas svezl i přítelkyni (max 300 km s přestávkami a spíše výletním tempem). a tím pádem jsem měl i stejné obavy, jestli nebude SP pro tyto účely moc tvrdé.

standardní verzi jsem měl pochopitelně půjčenou, k SP jsem se nedostal ani u prodejce a ani u známých. internet je plný "zaručených" informací, bohužel většina z nich je typu "sice jsem na tom nikdy neseděl, ale stopro vím, že...". není s podivem, že si tato tvrzení navzájem odporují. recenze renomovaných periodik přímo na SP byly sice zajmavé, ale tam se člověk dozví, že to jede super, že to drží stopu, jak kdyby jel po kolejích, i na horším povrchu, a že autor článku ji chce mít. při srovnání se standardem se jen zmíní, že SP-čko je tvrdší. toto je možná pro někoho opravdu nečekaná informace, nicméně s odpovědi na otázku, jak moc mi to nakope prdel, když s tím budu jezdit po českých okreskách, mi to nepomohlo.

nakonec jsem usoudil, že víc informaci už k tomu stejně neseženu, tak to prostě budu muset risknout. navíc jsem se uklidňoval tím, že ačkoliv to někdo nazývá tuhým prknem, je to přece pořád jenom naháč a tudíž to nemůže být takova tortura jako třeba Firebale. objednal jsem SP a po měsících se konečně vyspal.

SP-čko už mám a touto dobou mám na něm nalítáno asi 2 tisíce km. a rozhodně své volby nelituji. takže zanechám těch cyntů (postěžovat jsem si ale musel) a přejdu na praktické zkušenosti a porovnání obou modelů.

drtivou většinu času jsem jezdil na defaultním nastavení z továrny (mám ji necelé 2 týdny, důkladné testování různých setupů teprve plánuju). předpěti zadku je nastaveno na nejjnižší a předku na skoro nejnižší. tlumení a odskoky jsou nastaveny zhruba v rozmezí 40-60%, takže celkově by se dalo říct, že to tovární nastavení je zhruba v polovině lehce směrem k měkčímu. na přesné hodnoty se můžete podívat do manuálu, který se da stáhnout přímo tady na stánkách. v tomto nastavení je na děravějších cestách o něco tvrdší, než standardní MT-09, ale prkno to rozhodně není. pokud bych ji měl k něčemu přirovnat, co se týká tvrdosti na nerovnostech, tak Duke 790 je dost blízko. a ten se půjčit dá.

jak jsem psal, s nastavováním jsem si ještě moc nehrál, ale zkusil jsem to ze zvědavosti naklikat na nejměkčí. a v tomto nastavení bych řekl, že to houpe možná dokonce více než standardni verze. takže žádná tortura se nekoná a v případě potřeby měkkého a pohodlného podvozku je plně srovnatelná se standardní verzi. takže rozhodně svého výběru nelituji a proto i to doporučení na začátku. úplně přitvrzovat jsem zatím nezkoušel, to asi spojim až s návštěvou okruhu.

toto jsou ale pořád jen moje subjektivní pocity a někdo to může cítit jinak. takže moje doporučení, pokud budete řešit toto dilema, zní: půjčte si standardní MT-09, ideálně na celý den nebo víkend, a vyzkoušejte na všech možných cestách, jízdě ve dvou atd. já ji měl na víkend a najel na ni asi 1000 km. stalo to sice nějakou tu tisícovku, ale tu mi pak prodejce odečetl při koupi. a pak si půjčte Duka 790 a srovnejte tu tvrdost. jasně, je to jiná mašina, jiný posez, dvouvál atd., ale pokud se zaměříte jen na tu tvrdost podvozku, tak je to dost podobné tomu v SP v továrním nastavení (mám dojem, že srovnání s Dukem jsem četl i v nějakém článku o SP). ty prachy za půjčení se fakt vyplatí.

ještě bych se rád vyjádřil k rozšířenému názoru, že standardní verze je podvozkový shit, že je uhoupaná atd. (zaznělo to tuším i v tomto vlákně). rozhodně to není pravda, je naladěný jako kompromis pro motorku daného určení a rozhodně poskytne zábavné a hodně rychlé svezení. nemusí vyhovovat všem, ale pro ně je tu SP nebo spousta jiných motorek. jako motorku hlavně na okruh bych určitě volil verzi SP, ale v tomto případě bych hlavně volil uplně jinou motorku. ale i ta standardní verze poskytne na okruhu plnohodnotnou zábavu. a stejně tak i na okreskách a všude jinde. podvozek SP je pochopitelně sofistikovanější, ale ani ten standard nijak vyrázně nepokulhává za kvalitami motoru, jak jsem taky často četl.

a na závěr bych ještě zmínil jeden hodně rozšířený názor, a to výměnu tlumičů standardní verze za Hyper Pro (možností je pochopitelně více, většina příspěvku ale zmiňuje právě toto). pokud někdo má standardní verzi a vyhovuje mu, nemá co řešit. pokud někdo už má standardní verzi a chce přitvrdit, pak Hyper Pro box je jedna z možností a rozhodně ne špatná. ale plány nebo doporučení na nákup standardní verze s tím, že rovnou počítám s výměnou tlumičů, mi příjdou jako totální blbost. bude z toho jenom "skoro SP" a ne SP. dalo by se to pochopit, kdyby to bylo ekonomicky nejak extra výhodné, ale rozdíl mezi standardní verzi a SP je 30 tisíc, nákup Hyper Pro boxu ten rozdíl srazí na 15 a při následném prodeji se to SP prodá rychleji a o těch 15 tisíc dráž. a s tímto vědomím na tom budeš celou dobu jezdit. a kupovat do standardu komponenty z SP je už úplný nesmysl, jen zadni Ohlins stoji 25.

berte to, prosím, pouze jako můj pohled na věc, nikomu své názory pochopitelně nevnucuji. snažil jsem se to napsat tak, aby to odpovědělo na dotazy, které jsem ještě nedávno řešil sám. a hlavně nejedná se o recenzi celé mašiny (byť podle délky článku se to tak může zdát), ale pouze o problematiku přílišné tvrdosti verze SP oproti standardu. snad to někomu pomůže

MT09 vs MT09 SP

18.6.2019 v 20:26 | Nahoru | #17
SP je k půjčení v Boskovicích...

Naposledy editováno 18.06.2019 20:27:56

MT09 vs MT09 SP

19.6.2019 v 09:12 | Nahoru | #18
tak to mi uslo, ale nastesti jsem to zdarne zvladl i bez toho :)
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Yamaha Mt 09 při nižších otáčkách c... Yamaha MT-09 Czlad 19 18.4.2024 v 09:36 SuperSic58
Spolehlivost MT-09 Yamaha MT-09 Ale3 20 13.4.2024 v 07:15 dewwil
zkušenosti + doporučení pneu Yamaha MT-09 Gery9 11 10.4.2024 v 22:17 TomasNBK
návod v CZ Yamaha MT 09 rok 2021-2023 Yamaha MT-09 Gery9 6 5.4.2024 v 21:01 Michal.R6
Poptavam parkovani motorky v Milovi... Yamaha MT-09 Dan75 0 19.3.2024 v 19:37 Dan75


TOPlist