globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Příprava motocyklu Honda Africa Twin XRV 750 na 3000 km
16.11.2018 v 13:24
Zdravím, zakoupil jsem motocykl Honda Africa 750 RD07 a potřebuji od vás rady a zkušenosti jak motocykl připravit na 3000 km. Motocykl je z roku 94 a má najeto 89000 km, po technické stránce funguje dobře, je potřeba udělat brzdy, oleje a filtry, regulátor dobíjení je nový. Zajímá mě i při kolika by se měl měnit rozvodový řetěz. Do ted jsem jezdil na řadovým 4 válci a jízda na Africe mi příjde dost odlišná. Zajímá mě třeba i zdali jsou normální rázy od motoru v nižších otáčkách, příjde mi že z motoru se občas ozve nějaký kovový zvuk a že běh motoru je hlasitý. Někdy při stejnosměrné jízdě se ozve rána jako od řetězu ale za jízdy to nejsem schopný zjistit.... Díky za názory a rady...

2 reakcí na tento příspěvek Příprava motocyklu Honda Africa Twin XRV 750 na 3000 km

16.11.2018 v 23:22 | Nahoru | #1
Az se z tech prispevku cervenam

Pro vetsinu motorek nejsou 3 tisice km zadny problem, vzdyt to jsou tri vikendove srazy ruzne po republice. Takze na to vubec nema cenu motorku nejak extra pripravovat, zvlast, pokud bude po vymene spotrebaku.

1) rozvody
Pokud je najezd kolem 90 tisic realny a lide pred tebou nebyli cunata v jizde nebo servisu, mel bys na klincich napinaku namerit neco kolem baj voko 5 mm. Limit je 6 mm a novy motor ma asi 3 mm. Potom klinky zmackni. Tim uvolnis listy, aby dopnuly retizek a rovnou zkontrolujes, jestli je napinaci pruzina listy v poradku. Retizek je lepsi vymenit driv (a pri tom zkontrolovat vodici listy, jestli nejsou prodrene), protoze spodni ozubena kola jsou soucasti kliky a nejdou vymenit! Rovnou pri tom koukni jak na povrch vacek i vahadel, tak i stavecich sroubku vahadel. Obcas chce sroubek vymenit, pritoze je moc otlaceny nebo mu uz odpadl tvrzeny povrch.

2) karburatory
Koukni na vedeni syticu, jestli nejsou zkorodovana lanka, kolinka, pistky a vratne pruzinky (neulom cerne plastove matice, at ti Waca nemusi prodavat hlinikove jeho vyroby :) Obcas nektery z pistku nedovira, motorka ma rozhozenou bohatost i synchronizaci a v nizkych otackach na lehky plyn poskubava nebo dokonce zakopne a streli do sani. Velice rady vyskakuji priruby od airboxu. Potom take nameris prd synchro a navic si brousis valce prachem. Hlavne se nespolehej na jedno mereni! Obcas takhle s nedovrenym syticem nebo vyskocenou prirubu seridi na “spravne” hodnoty, takze podle budiku sice super, ale v realu ma motor kazdou chvili jiny chod :( Proto je lepsi jeste pred rozborkou synchro zmerit, aby bylo videt, jestli pri slozeni nejsou hodnoty uplne mimo. To znaci, ze neco neni nebo nebylo v poradku

3) spojka
Rachot na neutral a ztiseni pri vymacknuti je “normalni”, holt vymackany tlumic zaberu. Da se to resit, ale pokud to neni vylozene Ducati, tak to jeste vydrzi nesmysl km.

4) drazky vystupni hridele
Sundej pastorek a porovnej opotrebeni pracovni casti zubu hridele i zajistovaci podlozky. Pokud jsou uz fest omlete nebo dokonce do trojuhelniku, pastorek se mele, retez je chvili presponovany, potom zase volny a muze to delat to obcasne loupnuti. Kdyz uz budes na kolenou, zahybej hrideli. Mala axialni vule je bezna, radialni ale byt nesmi. To odchazi vystupni lozisko a diky hrideli sejdrem si znicis dosedaci plochy zubu kol v prevodovce. O moznosti rychle ztraty oleje kolem gufera a zadreni nemluve. Rany take muze delat retez, kdyz hlavne shora probrousi gumove voditko na kyvce a boucha do hliniku.

4) cerpadlo, upravu konektoru kolem dobijeni i hlavni pojistky a opatreni proti vytrzeni predniho blatniku, stejne jako furu dalsich mouder, mas v Techboxu na africatwin.cz.

Naposledy editováno 16.11.2018 23:35:17

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Příprava motocyklu Honda Africa Twin XRV 750 na 3000 km

17.11.2018 v 09:26 | Nahoru | #2
vilemx> wau predpokladam ze prvni ctyri body plati i pro TA (600), takze mam pres zimu o zabavu postarano

Naposledy editováno 17.11.2018 10:01:37

(reakce na) Příprava motocyklu Honda Africa Twin XRV 750 na 3000 km

19.11.2018 v 13:22 | Nahoru | #3
vilemx> Moc děkuji za odpověd, hodně to pomohlo. Přes zimu bude času habaděj tak na tom začnu makat. Ještě mám prosbu, kde se dá sehnat číslo barvy? Mám jí v té modrofialovozlaté a vůbec se mi nelíbí, chci jí dát nový kabát. Uvažuji o černošedém provedení viz foto, ale nevím kde sehnat čísla barev. Jinak neni možný že jsem na tebe dostal číslo od mého známého? Dal mi kontakt na někoho z Říčan že Africe dobře rozumí, Jméno radši psát nebudu, asi to neni vhodný....



Naposledy editováno 19.11.2018 13:27:36
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Vyplatí se kupovat Hondu AT xrv 750... Honda XRV 750 Africa Twin Kadlina 16 4.4.2024 v 21:40 Anti
Honda customs Honda XRV 750 Africa Twin, Honda CB 1000R, Honda CB ... TomasNBK 0 8.3.2024 v 22:47 TomasNBK
Nejnižší cesťák Poraďte Honda XRV 750 Africa Twin, BMW F 650 GS, Honda XRV 6... RockStar1666 20 12.1.2024 v 11:08 docent
RD04 vs. RD07 Honda XRV 750 Africa Twin ErlSinkler 8 28.11.2023 v 13:44 vilemx
Africa XRV hřídel převodovky [1, 2] Honda XRV 750 Africa Twin smuherr 36 30.9.2023 v 10:40 smuherr


TOPlist