globalmoto_duben_nolan





Téma: Elektromobil zadotujeme
 
17.10.2018 v 12:40
Tak jsem si precetl clanek co nam soudruzi v EU vymysleli a nestacim se divit.
Nevim jestli to v nasranosti chapu spatne , ale kdykoliv se objevi nejakej hacek tak v zapeti nasleduje slovo dotace.
Takze nebudou suroviny na LION baterie - zadotujeme ony se nekde najdou.
Nebude eletrika v miste spotreby zadotujeme ... baj woko se tam hazi cislama v radech 100vek mld EUR z nasich penez. Ja si tedy nepamatuju ze bych nekde v programu jakekoliv strany kandidujici do EU parlamentu cet' ze chteji resit prumernou spotrebu aut. Ani netusim kde k tomu berou mandat. Ale pomalu , ale jiste me to zacina srat nad unosnou mez.
Ale treba me nekdo vysvetli ze jsem troglodyt kterej nechape vyvoj a mam bejt vklidu ze nic strasnyho nehrozi

Blokovaní uživatelé: bill56

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektromobil zadotujeme

16.12.2023 v 15:06 | Nahoru | #1
Codo> Chápu že tě to sere, ale nechat to pokračovat v takovém tempu jako do teď, tak je asi založeno na ještě větší průser, než dopravu elektrifikovat, nebo znáš lepší způsob jak zvýšit efektivitu pohonu?Jasný je že Evropa/Amerika to sama nevyřeší, otázka je co nastane pokud se na to bude srát dál, to nedokážu odhadnout ale věřím že nějak řešit by se to mělo dokud to ještě jde.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektromobil zadotujeme

17.12.2023 v 22:24 | Nahoru | #2
ŁŁ> Já jsem přesvědčen, že elektromobily jsou v současné situaci omyl a protlačovat je silou je velká chyba.
1. Jsou předčasné, dokud pro ně produkujeme elektřinu z uhlí a plynu. Celková účinnost elektromobilu na uhlí/plyn je asi 20%, tedy jejich používání produkuje 2x tolik CO2 než srovnatelná auta na benzín a naftu.
2. Výroba baterií pro ně je stále příliš nákladná finančně i na přírodní zdroje. Vyžaduje velké množství nedostatkových surovin, což vylučuje jejich globální náhradu spalováků. Dokud nepříjde revoluční objev v bateriích, jsou předčasné.
3. Poměr nákladů k přínosu je velmi nízký, zejména u osobních elektromobilů, co jezdí hodinu denně. Za ty prachy, co se do nich investují, by šlo zcela nahradit fosilní paliva v elektroenergetice jádrem, vodou, přečerpávačkama. Nebo vyřešit nevyhovující izolační parametry mnoha budov. Skoro vše ostatní má lepší poměr přínos/náklady než elektromobily.
4. V globální produkci CO2 a dalších škodlivin je doprava až na Xtém místě, ta osobní ještě dále. Nejvíc se tedy tlačí na ten nejmenší problém.

Z mého pohledu je potřeba nejprve řešit energetiku. Je dobře, že alespoň u nás se na tom všichni shodnou a rozvoj jaderné energetiky má podporu všech stran. Doufám, že budou stavět 4 reaktory, jak se spekuluje. I to je nedostatečně - 2 pouze nahradí dosluhující Dukovany. 2 reaktory navíc je málo, pro náhradu fosilních elektráren potřebujeme tak 6 GW navíc oproti dnešku.
Dál je potřeba přitlačit v obnově budov - urychlit nahrazování těch nejhorších a zateplení těch, kde to ještě má smysl.
V dopravě spíše řešit tu intenzivní část - ve městech nahradit autobusy tramvajema a trolejbusy. Na lince do nějaké Horní Prdele, kam jede autobus 3x denně, bude stále nejlepším řešením naftový autobus i za 40 let.
Výrazně rozšířit kapacitu železnice a zejména nahradit její organizaci něčím z tohoto století, aby šla mnohem více použít pro dálkovou nákladní dopravu.
Snažit se nahradit fosilní paliva všude nedává smysl. Bylo by to moc drahé a není to potřeba.

Naposledy editováno 17.12.2023 22:26:08
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist