Nevim jestli to v nasranosti chapu spatne , ale kdykoliv se objevi nejakej hacek tak v zapeti nasleduje slovo dotace.
Takze nebudou suroviny na LION baterie - zadotujeme ony se nekde najdou.
Nebude eletrika v miste spotreby zadotujeme ... baj woko se tam hazi cislama v radech 100vek mld EUR z nasich penez. Ja si tedy nepamatuju ze bych nekde v programu jakekoliv strany kandidujici do EU parlamentu cet' ze chteji resit prumernou spotrebu aut. Ani netusim kde k tomu berou mandat. Ale pomalu , ale jiste me to zacina srat nad unosnou mez.
Ale treba me nekdo vysvetli ze jsem troglodyt kterej nechape vyvoj a mam bejt vklidu ze nic strasnyho nehrozi
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektromobil zadotujeme
1. Jsou předčasné, dokud pro ně produkujeme elektřinu z uhlí a plynu. Celková účinnost elektromobilu na uhlí/plyn je asi 20%, tedy jejich používání produkuje 2x tolik CO2 než srovnatelná auta na benzín a naftu.
2. Výroba baterií pro ně je stále příliš nákladná finančně i na přírodní zdroje. Vyžaduje velké množství nedostatkových surovin, což vylučuje jejich globální náhradu spalováků. Dokud nepříjde revoluční objev v bateriích, jsou předčasné.
3. Poměr nákladů k přínosu je velmi nízký, zejména u osobních elektromobilů, co jezdí hodinu denně. Za ty prachy, co se do nich investují, by šlo zcela nahradit fosilní paliva v elektroenergetice jádrem, vodou, přečerpávačkama. Nebo vyřešit nevyhovující izolační parametry mnoha budov. Skoro vše ostatní má lepší poměr přínos/náklady než elektromobily.
4. V globální produkci CO2 a dalších škodlivin je doprava až na Xtém místě, ta osobní ještě dále. Nejvíc se tedy tlačí na ten nejmenší problém.
Z mého pohledu je potřeba nejprve řešit energetiku. Je dobře, že alespoň u nás se na tom všichni shodnou a rozvoj jaderné energetiky má podporu všech stran. Doufám, že budou stavět 4 reaktory, jak se spekuluje. I to je nedostatečně - 2 pouze nahradí dosluhující Dukovany. 2 reaktory navíc je málo, pro náhradu fosilních elektráren potřebujeme tak 6 GW navíc oproti dnešku.
Dál je potřeba přitlačit v obnově budov - urychlit nahrazování těch nejhorších a zateplení těch, kde to ještě má smysl.
V dopravě spíše řešit tu intenzivní část - ve městech nahradit autobusy tramvajema a trolejbusy. Na lince do nějaké Horní Prdele, kam jede autobus 3x denně, bude stále nejlepším řešením naftový autobus i za 40 let.
Výrazně rozšířit kapacitu železnice a zejména nahradit její organizaci něčím z tohoto století, aby šla mnohem více použít pro dálkovou nákladní dopravu.
Snažit se nahradit fosilní paliva všude nedává smysl. Bylo by to moc drahé a není to potřeba.
Naposledy editováno 17.12.2023 22:26:08