bmw_r1300gs_cartec





Téma: Nová indická Jawa
 
17.10.2018 v 08:36
Co říkáte na tuto zprávu? Indická Mahindra si nechala od Italů vyrobit nový motor a v listopadu uvede nový retro motocykl.

Parametry motoru - vodou chlazený DOHC, 300 ccm, 27 koní a 28 Nm, šestikvalt. Zvuk výfuků je údajně speciálně laděn tak, aby se co nejvíce podobal dvoudobému originálu. Prodej bude nejpíše omezen jen na domácí trh, kde Mahindra vlastní práva na značku Jawa. Později se uvidí...
Aniž bych chtěl být nadměrně ironický - není škoda, že s něčím podobným nepřišel ten náš původní výrobce?

Nová indická Jawa

17.10.2018 v 09:20 | Nahoru | #1
Náš výrobce na to neměl čas. Tech chtěl litrem konkurovat Diavelu a plánoval velké Cenduro

1 reakcí na tento příspěvek Nová indická Jawa

17.10.2018 v 09:23 | Nahoru | #2
"Aniž bych chtěl být nadměrně ironický - není škoda, že s něčím podobným nepřišel ten náš původní výrobce? "

Což o to, škoda to je, ale představ si, kolik je v ČR čechů, kteří si chtějí koupit Jawu a kolik je v Indii indů, kteří si chtějí koupit indoJawu?

A o tom to přesně je, protože vývoj motoru stojí slušnej balík a vypaltí se tedy jen tehdy, prodáš-li jich dost. Čechů je 10 mil. a každý má auto, indů je 1 mld. a každý má motorku...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová indická Jawa

17.10.2018 v 09:33 | Nahoru | #3
Sofía> No, spíš jsem myslel, že ten motor nemuseli pro Indy vymyslet nějací Italové. Jawa má v Indii tradičně výborné jméno a podobná spolupráce by fabrice jednak přinesla nějaké finance a druhak by měli motor pro výrobu nějaké zajímavé motorky.

1 reakcí na tento příspěvek Nová indická Jawa

17.10.2018 v 09:39 | Nahoru | #4
Otázka může znít jinak, co brání Jawě dovážet indoJawu? Nejspíš Euro homologace. Ale zase podle výsledku prodejů by jim možná stačila taková ta menší na kusovou výrobu, kdyby to vozili v krabicích a skládali v Týnci. Navíc oproti 350 OHC ušetří za nálepky, protože jejich logo tam bude už z výroby

Nová indická Jawa

17.10.2018 v 09:45 | Nahoru | #5
a zajima to tady nekoho, kdyz je to pro indii?

(reakce na) Nová indická Jawa

17.10.2018 v 09:45 | Nahoru | #6
vilemx> Emise by neměly být problém, údajně jsou nižší než stávající Euro 5. Mahindra ostatně také plánuje nějakou exportní verzi, ale nejspíš pod jinými tvary a možná i se značkou B.S.A., na kterou má mimo Indii práva.

(reakce na) Nová indická Jawa

17.10.2018 v 09:47 | Nahoru | #7
Ijon>

Doufám, že si to nebudeš brát osobně, ale toto (komerční vývoj motoru v Jawě) je naprostá utopie...

... v dnešní době, aby vznikl provozuschopný a dobře vyrobitelný motor (i malý), který bude splňovat nějaké základní emise, hlukové limity (i na to už tyto země slyší), potřebuješ na to velkou bandu inženýrů, pořádnou zkušebnu a spoustu dalšího vybavení... no a taky nějaké know-how. A moje řečnická otázka zní, co z toho má dnes Jawa?

Odpověď na uvedenou otázku je jednoduchá - nic! Logicky, kdyby to bylo tak snadný, tak už tedy dneska jezdíme všichni na litrech (který se vyvíjí nejméně 10 let... jasně, je to jiná liga, ale 10 je moc, protože za 10 let se vždy změní všechny předpisy a můžeš celou předchozí práci zahodit), Jawa je vyváží všude po světě, nečeká se X let na sériovou motorku od veřejného představení prototypu téměř shodného s produkčním stojem (příklad J 660 Sportard, J 660 Californian/Vintage... ale tam to může být i politický problém) a další. Navíc pokud se koukneš do relativně nedávné hisotrie, tak jaké má Jawa zkušenosti s vývojem motoru pro sériovou výrobu? No pokud mě paměť neklame, tak poslední jawskej vlastní motor byl 2T z 593, což dělala ještě VVZ, ale vlastně od 40. až 50. let Jawa motory moc nevyvíjela a rozhodně nevyráběla, protože současná 350 je pouze modernizovanou verzí motoru do Ogara 350 vyvíjeného za války a jediný "novodobý" jawský 4T motor je 500 OHC a to jistě uznáš, že už je vážně dávno.

Navíc dneska i větší motovýrobci nakupují motory od firem, co vyvíjí pouze motory... kupříkladu BMW řada 650/800 (Rotax), Aprilia 650/660 (opět Rotax nebo italské Minarelli), Yamaha 660 (Minarelli)... a to nemluvím o tom, jaké motory shareují všelijaké značky do skútrů...

Proto je to utopie... která bohužel ve svém důsledku může vést k tomu, že budeme mít nakonec všichni stejné motorky, protože ad absurdum, motory bude vyrábět jedna fima a pro všechny stejné.

Howgh!

E: Označení motocyklu

Naposledy editováno 17.10.2018 09:50:16

(reakce na) Nová indická Jawa

17.10.2018 v 09:47 | Nahoru | #8

Ijon píše: Sofía> No, spíš jsem myslel, že ten motor nemuseli pro Indy vymyslet nějací Italové. Jawa má v Indii tradičně výborné jméno a podobná spolupráce by fabrice jednak přinesla nějaké finance a druhak by měli motor pro výrobu nějaké zajímavé motorky.



to jako myslis, ze u nas v jawe by dokazali vyvinout motor? tak to je dobrej vtip

Nová indická Jawa

17.10.2018 v 09:49 | Nahoru | #9
Na tom obrázku ten motor vyzerá pekne.
By pasoval do retro-klasik mašiny.

Nová indická Jawa

17.10.2018 v 09:57 | Nahoru | #10
Udělat ve stejném duchu půllitr a umět udělat vkusného retro nástupce jako se to Hondě povedlo s cb1100, asi bych měl brouka v hlavě.
Ten motor nahoře je vzhledově skvělý.

Nová indická Jawa

17.10.2018 v 12:42 | Nahoru | #11
motor je naozaj peky, drzim indom palce.

1 reakcí na tento příspěvek Nová indická Jawa

17.10.2018 v 15:46 | Nahoru | #12
Když už jsme u toho, jak to vůbec zkončilo se slavným šestiválcem české výroby.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová indická Jawa

17.10.2018 v 21:51 | Nahoru | #13
FJRPEPA> myslíš FGR Midalu ?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová indická Jawa

18.10.2018 v 04:39 | Nahoru | #14

GL1 píše: FJRPEPA> myslíš FGR Midalu ?



Jo

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová indická Jawa

18.10.2018 v 06:12 | Nahoru | #15
FJRPEPA> Lépe než s litrem od Jawy. Prošlo to vývojem i všemi schvalovacími obstrukcemi a normálně si ho můžeš koupit

Prodávají ho tady https://www.midalu.eu/

A dokonce k tomu natočili propagační video s Kájou


Naposledy editováno 18.10.2018 06:13:33

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová indická Jawa

18.10.2018 v 07:18 | Nahoru | #16
kubacech> si nemůžu pomoct ale na jednu stranu mluví o something special, beyond ordinary atd a přitom jízda působí jak projížďka s vydechlou šestkou, bych čekal že tam dají víc najevo čím je ta motorka vlastně jiná
takový Honda for nice people

(reakce na) Nová indická Jawa

18.10.2018 v 08:27 | Nahoru | #17
PetrXX> mi to připadá, jako by se bál (nebo měl zakázané) za to tahat Pokud tam nevychytali ty mouchy z testování, jak se tu psalo v jednom vlákně, tak se ani moc nedivím

Však Rolexky taky neukazují přesně a majitelé to moc neřeší

1 reakcí na tento příspěvek Nová indická Jawa

18.10.2018 v 09:33 | Nahoru | #18
->kubacech: a Ty se divíš? Vždyť vždycky, když vezme za heft, tak leží Tak bych se nedivil tomu, že to pro něj i přiškrtili, kdyby náhodou...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová indická Jawa

18.10.2018 v 10:04 | Nahoru | #19
zdenek86> ale on za to přece nemůže, že má slabou techniku a už jezdá na limitu motorky

(reakce na) Nová indická Jawa

18.10.2018 v 11:40 | Nahoru | #20

kubacech píše: zdenek86> ale on za to přece nemůže, že má slabou techniku a už jezdá na limitu motorky



Taky jsem od propagace Midalu cekal vic. A taky si rad delam z Kaji prdel, ale od doby, co me bral v Brne vzduchem pres retarder, zatimco ja mel pocit, ze rychleji se ta zatacka jet neda, tak jsem o fous pokornejsi..

Edit: Pisu retarder a myslim obrubnik..

Naposledy editováno 18.10.2018 11:43:27

1 reakcí na tento příspěvek Nová indická Jawa

18.10.2018 v 11:53 | Nahoru | #21
Tak o tom nemůže být řeč. Kdyby nebyl dobrý, tak se tam neudrží tak dlouho Mě spíše baví ty obhajoby, jak už jezdí na limitu motorky a padá taky kvůli motorky, na které už se rychleji jet nedá, ale Bautistovi to takové problémy zdá se nedělá

(reakce na) Nová indická Jawa

18.10.2018 v 13:49 | Nahoru | #22
kubacech: Bautista v loňské sezóně na té motorce, na které Karel jezdí letos, spadl šestadvacetkrát, takže nějaké problémy mu asi dělala

Nová indická Jawa

18.10.2018 v 15:29 | Nahoru | #23
A když dojel, tak většinou do 10. místa Ale to je jedno, buďme rádi že tam někoho máme. Třeba se ještě chytne příští sezónu

Nová indická Jawa

6.11.2018 v 13:57 | Nahoru | #24


Uz mame i fotecku

Naposledy editováno 06.11.2018 13:58:51

Nová indická Jawa

8.11.2018 v 17:20 | Nahoru | #25
Uvidíme, představení má být už za týden, 15. listopadu. Doufejme jen, že tohoto roku (když už je to Jawa, že...)

Nová indická Jawa

14.11.2018 v 06:14 | Nahoru | #26
Zajtra, 15/11/2018 by malo uzrieť svetlo sveta:

Nová indická Jawa

14.12.2018 v 20:41 | Nahoru | #27
auto.ndtv.com/reviews/2018-jawa-bike-first-ride-review-1962539?utm_source=auto.ndtv.com/browser-notifications&utm_medium=BrowserNotification splni euro 6. Takze neni problem to dovest do CR.

Nová indická Jawa

31.1.2019 v 14:08 | Nahoru | #28

Nová indická Jawa

31.1.2019 v 14:51 | Nahoru | #29
na jawamanii psali že je nějaký kus už půl roku v "naší Jawě" k úpravě katu, číňana taky skrývali

Nová indická Jawa

1.2.2019 v 11:36 | Nahoru | #30
Já bych si ji tedy nekoupil ani za 50 000 Kč.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist