globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jaké cenduro
Ahoj,

přemýšlím nad výběrem "nového" cestovního endura. Mám KLR 600 kde mě nevyhovuje určitá nekultivovanost motoru hlavně na silnici a to že optimální cestovní rychlost je 90 tachometrových a hlavně že ve dvou se na tu motorku pohodlně na delší cestu prostě nevlezem (mám cca 203cm 115kg) a přítelkyně taky není úplně drobek. Koupil jsem teda BMW R 1200GS Adventure(2010) odjel jsem s ním Rumunsko ve dvou a není to špatná motorka, ale nějak mě to na ní nebaví, do terénu je moc těžká a nehodí se tam a dle mého názoru je poměrně drahá na provoz. Na dálnici ji zase chybí výkon, respektive se ve vysokých rychlostech 160-170+ se necítí dobře. Myslel jsem že správnou volbou bude nějaké jiné velké cestovní enduro zkoušel jsem KTM 1290 SA, Triumph Tiger explorer 1200, Multistradu a nové BMW LC 1200 Adv. a zjistil jsem že s žádným z těchto velkých cestovních endur není žádný med jezdit v terenu, né že by to nešlo, ale nedává to smysl. Přítelkyně si navíc teď udělal řidičák a jezdí na CB500F takže žádnými velkými rychlostmi stejně nejezdíme.

Hledám vlastně takovou nějakou univerzálni motorku která bude schopná na silnici a po nějakých drobných úpravách zvládne i poměrně špatné cesty, úmyslně nehovořím o terenu protože na motokrosové trati s ní jezdit nebudu, ale rád bych projel +- všude bez ohledu na kvalitu silnice/pešiny/cesty/stezky

Vyzkoušel jsem Suzuki Strom DL 650 a přišlo mě že je s ním největší zábava těch 130 dá na dálnici v pohodě a na cestování mimo dálnici těch 50kw zcela postačuje. V terenu je lehký s nízkým těžištěm a po nějakých úpravách(zvýšení světlé výšky, zvýšení řidítek) si myslím, že bude i celkem schopný.
Rozhodně bych chtěl něco co bude nenáročné na údržbu a bude spolehlivé, z elektronických vychytávek mě stačí ABS.

Trochu jsem pošilhával (a vyzkoušel) i po nové Africe, ale přijde mě drahá a těžká, docela se mě líbí taky Tiger 800, ale tam bych měl největší obavy ze spolehlivosti.

Chtěl bych za ni dát max 200k

Nějaké doporučení?

Naposledy editováno 02.10.2018 14:09:27

1 reakcí na tento příspěvek Jaké cenduro

13.10.2018 v 23:12 | Nahoru | #1
Řešíš typické problémy, které má téměř každý vysoký jezdec nad 190 cm. Nakonec dojdeš k tomu že prostě potřebuješ dvě motorky. Jednu na normální cestování a jednu na vyblbnuti. Mám 197cm, jezdím GSA 2010 a nerozumím tomu co píšeš o tom, že se na ní nedá jezdit rychle po dálnici. Běžná dálniční rychlost je 150-180 a řekl bych že dost komfortní. Ale pravda, je to nuda, nemám dálnice rád a vyhýbám se jim. Jízda po okreskach je naprosto to nejlepší pro mě, co jsem vyzkoušel (opět myšleno vzhledem k mé výšce). Off je pro mě utrpení vzhledem k váze stroje, ale polňačka a šotolina je naprostá pohoda.
Malý servis po 10tkm, velký po 20tkm. Poslední malý servis v 70.000km mě teď stál 2000Kč (olej, filtr, kardan, diagnostika, kalibrace ESA..) jen musíš vědět ke komu jezdit na servis.
Mám navíc zvednuté sedlo asi o 4cm, tak že je kolem 96cm, zvednutý představec řídítek a větrný štítek na plégu aby těch 150-180 na dálnici bylo na pohodu. Každé jiné cenduro je mi malé. Je to moje druhé GSA v životě a řešil jsem vždy to samé jako ty a vždy skončil u BMW. Jinak na novou Afriku se ti nevejdou nohy pod nádrž, Mirek Lisý mi půjčil tu svou novou a je to prostě malý. Málo která motorka má sedlo nad 90cm, na každé mám zalomené nohy a bolavá kolena. Netvrdím že je to super stroj, taky pokukuji a rád se projedu na jiným, ale je to nejlepší univerzál pro mých 197cm i pro mojí babu, která si za mnou za jízdy hoví a je tam schopna málem i usnout

Naposledy editováno 13.10.2018 23:15:27

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaké cenduro

15.10.2018 v 07:57 | Nahoru | #2
vztekloun2> Díky za obsáhlý příspěvek. Já těch motorek víc mám, ale právě jsem doufal, že bych prodal GSA, KLR uložil k ledu a koupil něco univerzálního na čem se do do nějakého drobného terenu a není to očistec, na čem se dá přiměřeně pohodlně cestovat ve dvou i v klidu jezdit v jednom na silnici a ono asi nic takového není.

Co se týče té rychlosti jsem holt rozmazlený z Blackbirda kde jedu 180 trochu přidám a je tam 220 navíc je ta motorka v té rychlosti perfektně stabilní, pevná nic se nikde neklepe netancuje, vezmu za plyn a ta motorka letí a GSA když vezmu za plyn tak to začne rozvážně zrychlovat, pro jistotu jsem GSA nechal změřit na brzdě je tam dokonce o pár koníku víc než uvádí výrobce, ale nějak mě ten motor nezaujal nemám pocit, že by se ten motor rád vytáčel. Mám tam všechny možné doplňky od zvýšeného plexi až po ty řidítka, jezdí se na tom pohodlně (mám i jiná sedla) a v jednom ta dynamika ještě docela jde ale v jednom je to celkem nezajímavý a jde taky o očekávání od velké motorky očekávám, že pojede, když sedím na strom 650 tak žádná velká očekávání nemám a on přesto jede docela slušně(v jednom). Navíc když na GSA jedu 160-180 tak motor docela dost točí a nemám ten pocit pevnosti a stability jako na Blackbirdovi, což je samozřejmě jasné jsou to zcela rozdílné motorky, ale proto píšu že to moc nejede. Polňačka a šotolina je v pohodě pokud jedeš nenaložený v jednom a pomalu, pokud jedeš naložený nebo ve dvou a nebo rychleji tak je to na pikaču protože škrtám centrálním stojanem.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Někdo někam v půlce května Klidně ... Suzuki DL 650 V-Strom lukkyn29 3 Včera v 07:21 lukkyn29
zkušenosti V-Strom 650XT Suzuki DL 650 V-Strom pepíno4 8 22.4.2024 v 21:27 škvára18
Rada při výběru cestovního endura [1, 2] Suzuki DL 1000 V-Strom, BMW R 1200 GS, BMW R 1200 GS... karosa 44 16.4.2024 v 07:49 Koudy01
Motovýlet Suzuki DL 650 V-Strom BTerier 10 14.3.2024 v 15:44 biosák
jakou spojkovou sadu a Africa Twin ... Honda CRF1000L Africa Twin Yurii 11 7.3.2024 v 21:52 T4C0


TOPlist