globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jaké cenduro
Ahoj,

přemýšlím nad výběrem "nového" cestovního endura. Mám KLR 600 kde mě nevyhovuje určitá nekultivovanost motoru hlavně na silnici a to že optimální cestovní rychlost je 90 tachometrových a hlavně že ve dvou se na tu motorku pohodlně na delší cestu prostě nevlezem (mám cca 203cm 115kg) a přítelkyně taky není úplně drobek. Koupil jsem teda BMW R 1200GS Adventure(2010) odjel jsem s ním Rumunsko ve dvou a není to špatná motorka, ale nějak mě to na ní nebaví, do terénu je moc těžká a nehodí se tam a dle mého názoru je poměrně drahá na provoz. Na dálnici ji zase chybí výkon, respektive se ve vysokých rychlostech 160-170+ se necítí dobře. Myslel jsem že správnou volbou bude nějaké jiné velké cestovní enduro zkoušel jsem KTM 1290 SA, Triumph Tiger explorer 1200, Multistradu a nové BMW LC 1200 Adv. a zjistil jsem že s žádným z těchto velkých cestovních endur není žádný med jezdit v terenu, né že by to nešlo, ale nedává to smysl. Přítelkyně si navíc teď udělal řidičák a jezdí na CB500F takže žádnými velkými rychlostmi stejně nejezdíme.

Hledám vlastně takovou nějakou univerzálni motorku která bude schopná na silnici a po nějakých drobných úpravách zvládne i poměrně špatné cesty, úmyslně nehovořím o terenu protože na motokrosové trati s ní jezdit nebudu, ale rád bych projel +- všude bez ohledu na kvalitu silnice/pešiny/cesty/stezky

Vyzkoušel jsem Suzuki Strom DL 650 a přišlo mě že je s ním největší zábava těch 130 dá na dálnici v pohodě a na cestování mimo dálnici těch 50kw zcela postačuje. V terenu je lehký s nízkým těžištěm a po nějakých úpravách(zvýšení světlé výšky, zvýšení řidítek) si myslím, že bude i celkem schopný.
Rozhodně bych chtěl něco co bude nenáročné na údržbu a bude spolehlivé, z elektronických vychytávek mě stačí ABS.

Trochu jsem pošilhával (a vyzkoušel) i po nové Africe, ale přijde mě drahá a těžká, docela se mě líbí taky Tiger 800, ale tam bych měl největší obavy ze spolehlivosti.

Chtěl bych za ni dát max 200k

Nějaké doporučení?

Naposledy editováno 02.10.2018 14:09:27

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaké cenduro

15.10.2018 v 07:57 | Nahoru | #1
vztekloun2> Díky za obsáhlý příspěvek. Já těch motorek víc mám, ale právě jsem doufal, že bych prodal GSA, KLR uložil k ledu a koupil něco univerzálního na čem se do do nějakého drobného terenu a není to očistec, na čem se dá přiměřeně pohodlně cestovat ve dvou i v klidu jezdit v jednom na silnici a ono asi nic takového není.

Co se týče té rychlosti jsem holt rozmazlený z Blackbirda kde jedu 180 trochu přidám a je tam 220 navíc je ta motorka v té rychlosti perfektně stabilní, pevná nic se nikde neklepe netancuje, vezmu za plyn a ta motorka letí a GSA když vezmu za plyn tak to začne rozvážně zrychlovat, pro jistotu jsem GSA nechal změřit na brzdě je tam dokonce o pár koníku víc než uvádí výrobce, ale nějak mě ten motor nezaujal nemám pocit, že by se ten motor rád vytáčel. Mám tam všechny možné doplňky od zvýšeného plexi až po ty řidítka, jezdí se na tom pohodlně (mám i jiná sedla) a v jednom ta dynamika ještě docela jde ale v jednom je to celkem nezajímavý a jde taky o očekávání od velké motorky očekávám, že pojede, když sedím na strom 650 tak žádná velká očekávání nemám a on přesto jede docela slušně(v jednom). Navíc když na GSA jedu 160-180 tak motor docela dost točí a nemám ten pocit pevnosti a stability jako na Blackbirdovi, což je samozřejmě jasné jsou to zcela rozdílné motorky, ale proto píšu že to moc nejede. Polňačka a šotolina je v pohodě pokud jedeš nenaložený v jednom a pomalu, pokud jedeš naložený nebo ve dvou a nebo rychleji tak je to na pikaču protože škrtám centrálním stojanem.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaké cenduro

15.10.2018 v 08:34 | Nahoru | #2
Firecracker> Jestli chceš jezdit ve dvou 200, tak to bude chtít spíš něco jako multistradu, supedukegt nebo 1290adv a nebo bmw s1000xr. No a nebo budeš muset trochu slevit, jezdit pomaleji a pak můžeš jezdit polňačky naložený a bez škrtání.
A jestli jsi na tom gsa škrtal, tak to možná chtělo přitvrdit podvozek.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaké cenduro

15.10.2018 v 11:30 | Nahoru | #3
Firecracker> Jestli chceš jezdit mezi dvěma kily a dvě stě dvaceti, aby jízda odpovídala 1100XX, a přitom mít zachovanou možnost jezdit i mimo asfalt, tak ti do té rovnice chybí odpovídající výrobek gumárenského průmyslu

Naposledy editováno 15.10.2018 11:39:13
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Někdo někam v půlce května Klidně ... Suzuki DL 650 V-Strom lukkyn29 3 Včera v 07:21 lukkyn29
zkušenosti V-Strom 650XT Suzuki DL 650 V-Strom pepíno4 8 22.4.2024 v 21:27 škvára18
Rada při výběru cestovního endura [1, 2] Suzuki DL 1000 V-Strom, BMW R 1200 GS, BMW R 1200 GS... karosa 44 16.4.2024 v 07:49 Koudy01
Motovýlet Suzuki DL 650 V-Strom BTerier 10 14.3.2024 v 15:44 biosák
jakou spojkovou sadu a Africa Twin ... Honda CRF1000L Africa Twin Yurii 11 7.3.2024 v 21:52 T4C0


TOPlist