globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jaké cenduro
Ahoj,

přemýšlím nad výběrem "nového" cestovního endura. Mám KLR 600 kde mě nevyhovuje určitá nekultivovanost motoru hlavně na silnici a to že optimální cestovní rychlost je 90 tachometrových a hlavně že ve dvou se na tu motorku pohodlně na delší cestu prostě nevlezem (mám cca 203cm 115kg) a přítelkyně taky není úplně drobek. Koupil jsem teda BMW R 1200GS Adventure(2010) odjel jsem s ním Rumunsko ve dvou a není to špatná motorka, ale nějak mě to na ní nebaví, do terénu je moc těžká a nehodí se tam a dle mého názoru je poměrně drahá na provoz. Na dálnici ji zase chybí výkon, respektive se ve vysokých rychlostech 160-170+ se necítí dobře. Myslel jsem že správnou volbou bude nějaké jiné velké cestovní enduro zkoušel jsem KTM 1290 SA, Triumph Tiger explorer 1200, Multistradu a nové BMW LC 1200 Adv. a zjistil jsem že s žádným z těchto velkých cestovních endur není žádný med jezdit v terenu, né že by to nešlo, ale nedává to smysl. Přítelkyně si navíc teď udělal řidičák a jezdí na CB500F takže žádnými velkými rychlostmi stejně nejezdíme.

Hledám vlastně takovou nějakou univerzálni motorku která bude schopná na silnici a po nějakých drobných úpravách zvládne i poměrně špatné cesty, úmyslně nehovořím o terenu protože na motokrosové trati s ní jezdit nebudu, ale rád bych projel +- všude bez ohledu na kvalitu silnice/pešiny/cesty/stezky

Vyzkoušel jsem Suzuki Strom DL 650 a přišlo mě že je s ním největší zábava těch 130 dá na dálnici v pohodě a na cestování mimo dálnici těch 50kw zcela postačuje. V terenu je lehký s nízkým těžištěm a po nějakých úpravách(zvýšení světlé výšky, zvýšení řidítek) si myslím, že bude i celkem schopný.
Rozhodně bych chtěl něco co bude nenáročné na údržbu a bude spolehlivé, z elektronických vychytávek mě stačí ABS.

Trochu jsem pošilhával (a vyzkoušel) i po nové Africe, ale přijde mě drahá a těžká, docela se mě líbí taky Tiger 800, ale tam bych měl největší obavy ze spolehlivosti.

Chtěl bych za ni dát max 200k

Nějaké doporučení?

Naposledy editováno 02.10.2018 14:09:27

Jaké cenduro

Skvělá odpověď, děkuji! 2.10.2018 v 19:59 | Nahoru | #1
Jak už tu někdo psal, hledáš něco co neexistuje
Osobně Tiger 800 dobrá spolehlivá, na asfalt super, v terénu slabý podvozek a strááááášně dlohá jednička a toho budeš litovat - osobní zkušenost pokud teda nemiluješ spojku natolik, že ji nechceš pustit z ruky
strom 650 mám teď, takže asi tak, v terénu mnohem lepší než tigr, mám ho ale zvedlej a celej upravenej, na dálnici je lepší Tigr se stromem je pohodlné max do 150 tacho. Strom dobrej bezudržbovej motor co ti lecos odpustí , slušná převodovka, co je pro mě tragédie je podvozek, resp. př. zdvih. to je důvod proč ho prodávám nebo na něj přes zimu nabastlím předek z husky 701
Letos jsem jel s kamarádem co má afriku Albánii a docela tvrdej off, (na ty motorky) a ten jeho podvozek (afriky) ve srovnání se stromem 100:1 tam kde sem byl v dorazech tam to afra přeletěla jak nic. Terén zvládá afra luxusně to se musí nechat. Na asfaltě když jsem nechtěl tak mě nechytil v zatáčkách je stromek hravější ikdyž je to 650, na dálnici má samo afra navrch.
s jinýma osobní zkušenost nemám tak nemůžu soudit BMW, KTM aj, ale počkám si na jaro na Yamahu Tenere 700
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Rozšíření bočního stojánku Triumph ... Triumph Tiger 800 XC karosa 7 Včera v 08:39 Radek_S
Někdo někam v půlce května Klidně ... Suzuki DL 650 V-Strom lukkyn29 3 30.4.2024 v 07:21 lukkyn29
zkušenosti V-Strom 650XT Suzuki DL 650 V-Strom pepíno4 8 22.4.2024 v 21:27 škvára18
Rada při výběru cestovního endura [1, 2] Suzuki DL 1000 V-Strom, BMW R 1200 GS, BMW R 1200 GS... karosa 44 16.4.2024 v 07:49 Koudy01
Motovýlet Suzuki DL 650 V-Strom BTerier 10 14.3.2024 v 15:44 biosák


TOPlist