přemýšlím nad výběrem "nového" cestovního endura. Mám KLR 600 kde mě nevyhovuje určitá nekultivovanost motoru hlavně na silnici a to že optimální cestovní rychlost je 90 tachometrových a hlavně že ve dvou se na tu motorku pohodlně na delší cestu prostě nevlezem (mám cca 203cm 115kg) a přítelkyně taky není úplně drobek. Koupil jsem teda BMW R 1200GS Adventure(2010) odjel jsem s ním Rumunsko ve dvou a není to špatná motorka, ale nějak mě to na ní nebaví, do terénu je moc těžká a nehodí se tam a dle mého názoru je poměrně drahá na provoz. Na dálnici ji zase chybí výkon, respektive se ve vysokých rychlostech 160-170+ se necítí dobře. Myslel jsem že správnou volbou bude nějaké jiné velké cestovní enduro zkoušel jsem KTM 1290 SA, Triumph Tiger explorer 1200, Multistradu a nové BMW LC 1200 Adv. a zjistil jsem že s žádným z těchto velkých cestovních endur není žádný med jezdit v terenu, né že by to nešlo, ale nedává to smysl. Přítelkyně si navíc teď udělal řidičák a jezdí na CB500F takže žádnými velkými rychlostmi stejně nejezdíme.
Hledám vlastně takovou nějakou univerzálni motorku která bude schopná na silnici a po nějakých drobných úpravách zvládne i poměrně špatné cesty, úmyslně nehovořím o terenu protože na motokrosové trati s ní jezdit nebudu, ale rád bych projel +- všude bez ohledu na kvalitu silnice/pešiny/cesty/stezky
Vyzkoušel jsem Suzuki Strom DL 650 a přišlo mě že je s ním největší zábava těch 130 dá na dálnici v pohodě a na cestování mimo dálnici těch 50kw zcela postačuje. V terenu je lehký s nízkým těžištěm a po nějakých úpravách(zvýšení světlé výšky, zvýšení řidítek) si myslím, že bude i celkem schopný.
Rozhodně bych chtěl něco co bude nenáročné na údržbu a bude spolehlivé, z elektronických vychytávek mě stačí ABS.
Trochu jsem pošilhával (a vyzkoušel) i po nové Africe, ale přijde mě drahá a těžká, docela se mě líbí taky Tiger 800, ale tam bych měl největší obavy ze spolehlivosti.
Chtěl bych za ni dát max 200k
Nějaké doporučení?
Naposledy editováno 02.10.2018 14:09:27
Osobně Tiger 800 dobrá spolehlivá, na asfalt super, v terénu slabý podvozek a strááááášně dlohá jednička a toho budeš litovat - osobní zkušenost pokud teda nemiluješ spojku natolik, že ji nechceš pustit z ruky
strom 650 mám teď, takže asi tak, v terénu mnohem lepší než tigr, mám ho ale zvedlej a celej upravenej, na dálnici je lepší Tigr se stromem je pohodlné max do 150 tacho. Strom dobrej bezudržbovej motor co ti lecos odpustí , slušná převodovka, co je pro mě tragédie je podvozek, resp. př. zdvih. to je důvod proč ho prodávám nebo na něj přes zimu nabastlím předek z husky 701
Letos jsem jel s kamarádem co má afriku Albánii a docela tvrdej off, (na ty motorky) a ten jeho podvozek (afriky) ve srovnání se stromem 100:1 tam kde sem byl v dorazech tam to afra přeletěla jak nic. Terén zvládá afra luxusně to se musí nechat. Na asfaltě když jsem nechtěl tak mě nechytil v zatáčkách je stromek hravější ikdyž je to 650, na dálnici má samo afra navrch.
s jinýma osobní zkušenost nemám tak nemůžu soudit BMW, KTM aj, ale počkám si na jaro na Yamahu Tenere 700
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Rozšíření bočního stojánku Triumph ... Triumph Tiger 800 XC | karosa | 7 | Včera v 08:39 Radek_S |
Někdo někam v půlce května Klidně ... Suzuki DL 650 V-Strom | lukkyn29 | 3 | 30.4.2024 v 07:21 lukkyn29 |
zkušenosti V-Strom 650XT Suzuki DL 650 V-Strom | pepíno4 | 8 | 22.4.2024 v 21:27 škvára18 |
Rada při výběru cestovního endura [1, 2] Suzuki DL 1000 V-Strom, BMW R 1200 GS, BMW R 1200 GS... | karosa | 44 | 16.4.2024 v 07:49 Koudy01 |
Motovýlet Suzuki DL 650 V-Strom | BTerier | 10 | 14.3.2024 v 15:44 biosák |