přemýšlím nad výběrem "nového" cestovního endura. Mám KLR 600 kde mě nevyhovuje určitá nekultivovanost motoru hlavně na silnici a to že optimální cestovní rychlost je 90 tachometrových a hlavně že ve dvou se na tu motorku pohodlně na delší cestu prostě nevlezem (mám cca 203cm 115kg) a přítelkyně taky není úplně drobek. Koupil jsem teda BMW R 1200GS Adventure(2010) odjel jsem s ním Rumunsko ve dvou a není to špatná motorka, ale nějak mě to na ní nebaví, do terénu je moc těžká a nehodí se tam a dle mého názoru je poměrně drahá na provoz. Na dálnici ji zase chybí výkon, respektive se ve vysokých rychlostech 160-170+ se necítí dobře. Myslel jsem že správnou volbou bude nějaké jiné velké cestovní enduro zkoušel jsem KTM 1290 SA, Triumph Tiger explorer 1200, Multistradu a nové BMW LC 1200 Adv. a zjistil jsem že s žádným z těchto velkých cestovních endur není žádný med jezdit v terenu, né že by to nešlo, ale nedává to smysl. Přítelkyně si navíc teď udělal řidičák a jezdí na CB500F takže žádnými velkými rychlostmi stejně nejezdíme.
Hledám vlastně takovou nějakou univerzálni motorku která bude schopná na silnici a po nějakých drobných úpravách zvládne i poměrně špatné cesty, úmyslně nehovořím o terenu protože na motokrosové trati s ní jezdit nebudu, ale rád bych projel +- všude bez ohledu na kvalitu silnice/pešiny/cesty/stezky
Vyzkoušel jsem Suzuki Strom DL 650 a přišlo mě že je s ním největší zábava těch 130 dá na dálnici v pohodě a na cestování mimo dálnici těch 50kw zcela postačuje. V terenu je lehký s nízkým těžištěm a po nějakých úpravách(zvýšení světlé výšky, zvýšení řidítek) si myslím, že bude i celkem schopný.
Rozhodně bych chtěl něco co bude nenáročné na údržbu a bude spolehlivé, z elektronických vychytávek mě stačí ABS.
Trochu jsem pošilhával (a vyzkoušel) i po nové Africe, ale přijde mě drahá a těžká, docela se mě líbí taky Tiger 800, ale tam bych měl největší obavy ze spolehlivosti.
Chtěl bych za ni dát max 200k
Nějaké doporučení?
Naposledy editováno 02.10.2018 14:09:27
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaké cenduro
mariano píše: za ááá - porovnáváš-li servisní náklady a náročnost údržby proti japoncům, pak si kup japonce, páč evropský motorky vyžadují víc než jednou za 10 tkm přibrzdit u servisu
za bééé ano, silniční cestovně sportovní křižník je něco jiného než enduro s vyššíma zdvihama (tím pádem i vyšším těžištěm), měkčíma tlumičema, kompromisníma gumama a většima kolama s drátama
zrovna ten strom pokud se nepletu ma vymenu oleje po 7 tkm stejne jako stara kacena. Pravda s mnohem leposim pristupem.
gugo píše: zrovna ten strom pokud se nepletu ma vymenu oleje po 7 tkm stejne jako stara kacena. Pravda s mnohem leposim pristupem.
Jo abych nezapomněl - kdysi v diskuzi "automat nebo manuál" jsi po mě chtěl abych se ozval, až budu mít najeto 50 000 a přežiju..
tak píšu - v součtu na 125 skútru a V-Stromu mám těch 50 000 km. Žiju. A je mi jasné, co jsi tenkrát myslel tím, přestat koukat na testy a jezdit.. :) (Y) ale současně musím říct, že právě to čtení a ptaní se mi pomohlo ke Stromkovi, na kterém jsem se mohl naučit jezdit. Absolvovat kurzy s Lisákem, enduro výcvik... Takže to jen pro info - slíbil jsem že se ozvu - tak se ozývám :D
Jinak jsem se strašně bavil, když jsem četl celé ty diskuze znovu. - Je to komické, když si vzpomenu, jak jsem zvažoval automat.. :D...Teď jsem se byl svézt na Africe v automatu- ne že bych to chtěl, ale neměli manuál... :) a opět jsem se přesvědčil, že automat na motorce fakt nechci.. :D asi jsem "vyrostl".. :)
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Někdo někam v půlce května Klidně ... Suzuki DL 650 V-Strom | lukkyn29 | 1 | Včera v 15:31 DanielVaradero |
zkušenosti V-Strom 650XT Suzuki DL 650 V-Strom | pepíno4 | 8 | 22.4.2024 v 21:27 škvára18 |
Rada při výběru cestovního endura [1, 2] Suzuki DL 1000 V-Strom, BMW R 1200 GS, BMW R 1200 GS... | karosa | 44 | 16.4.2024 v 07:49 Koudy01 |
Motovýlet Suzuki DL 650 V-Strom | BTerier | 10 | 14.3.2024 v 15:44 biosák |
jakou spojkovou sadu a Africa Twin ... Honda CRF1000L Africa Twin | Yurii | 11 | 7.3.2024 v 21:52 T4C0 |