Možná budu vypadat jako idiot, ale po celoodpoledním hledání na internetu jsem nikde nenašel odpověď na mou otázku. O co se jedná, Ped nějakou dobou jsem si pořídil motorku (yamaha fz6) a začal jezdit. A nyní můj dotaz:
Můj syn ma 33 let a ačkoliv nikdy nevlastnil ani průkaz cyklisty začal mít o motorky taky zájem, problém je v tom že by si musel udělat řidičák, což chce taky učinit, ale jak má postupovat a na jakou skupinu už jsem se nikde nedočetl, obecné informace jsem sice zjístil, ale pořád nějak tápu jak s těmito informacemi naložit.
Tak za 1/ Když nikdy nevlastnil ŘP žádné skupiny muže rovnou ve věku 33 let požádat o zařazení do kurzu skupiny
"A"?
za 2/ nebo musí zažádat vzhledem k tomu že ŘP nikdy nevlastnil o kurz na "A2" a po nějaké době projít
rozšířením na skupinu "A"? a do jaké kubatůry vlastně A2 obecě pasuje- vím že je to do 35 KW výkonu ale
do jakého obsahu obecně ccm už psáno není.
za 3/ po jaké době když bude držitelem skupiny "A2" může požádat o rozšířeni na skupinu "A"?
Pokud někdo zná odpovědi na moje otázky tak prosím odpovězte srozumitelně a polopaticky, takové nějaké odkazy na stránky kde se to hermží paragrafy a výkony k poměru a váze mi nic neříká.
Souhlas. My to tak měli taky. Měli jsme i dopraváka na křižovatce kdy nám vypnuli semafory abychom si zažili ruční řízení křižovatky. Proto teď 80% lidí v takové situaci absolutně netuší co se po nich chce.
Dneska jsou fakt lidi nějak moc přecitlivělí a vyplašení. A spousta pak vidí policajta u cesty a zmatkuje.
Znám dost policajtů na to abych věděl, že je to vždy o lidech. Můžeš natrefit na kokota, ale v drtivě většině se s nimi dá normálně mluvit.
Být u policie už není poslání stejně tak jako to už neplatí pro doktory. A lidí co to tak berou je pomálu. V drtivé většině případů je to už jen práce a bohužel platí to co ve všech profesích. Někdo ji dělá dobře a někdo ne.
Ale k tématu. Začínat ve třiatřiceti na moto je dost o hubu. Chybí tam strašně moc návyků, které jsou po letech už spíše reflexy nebo je děláš zcela bez přemýšlení a automaticky. Souhlasím, že napřed by si měl zažít apoň dopravní situace v autě.
V dnešní době musíš chtě nechtě na mašinu sedat s tím, že tě všichni kolem chtějí zabít. Hlídat si odstavená auta přes zrcátka jestli tom není blb co chce vystoupit, hlídat si přední kola aut na vedlejších cestách jestli se nechystá vjet ti do cesty, při brždění sledovat provoz za tebou jestli vůbec brzdí a ve frontě na křižovatce se řadit ke kraji pruhu kdyby ten za tebou nedobrzdil ať stihneš poodjet nebo aby tě spíše vykopl ven než aby tě slisoval o auto před tebou.
Navíc spousta lidí v autech při odbočování nebo přejíždění z pruhu ani nebliká. Já když třeba na křižovatce najedu před kamion tak i zvednu ruku aby mně vůbec zaregistroval. Většinou mi dá klaksonem nebo bliknutím vědět, že o mně ví.
Musíš se zkrátka snažit předvídat nepředvídatelné. V autě to odserou většinou plechy. Na mašině je to horší.
Ale abych nebyl jen negativní, i přes všechna rizika ta mašina stojí za to.
Naposledy editováno 20.09.2018 17:32:00
1 reakcí na tento příspěvek úplně od píky
1 reakcí na tento příspěvek úplně od píky
Naposledy editováno 20.09.2018 21:25:34
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) úplně od píky
Roubi_R1 píše: Číkus> Asi si úplně nerozumíme a jsi zbytečně útočný. Kurz vedl člověk z BESIPu bez uniformy (instruktor). Pokud vím, kurz byl myslím jen 4 hodiny (to už fakt nevím přesně) a policista tam byl na závěrečný "test" a předal nám ten cár papíru (na který jsme byli tenkrát hrdý). Celé to bylo takové divadlo pro děti, děti rády takovéhle akce dodnes - pro tebe ne akce s policisty, ale třeba předání diplomu na lyžarském kurzu z ruky Aleše Valenty. A na tom dopravním hřišti to bylo stejné, řidičák na kolo z ruky dopravního policajta.A ty vyrukuješ s tím, že bych na děti pouštěl policajty - prostě to silně (úmyslně) prezentuješ v extrému.
A v reálu bohužel celá dopravní výchova (aspoň u nás na škole) probíhá pouze za účasti třídní učitelky a trvala 45 minut za rok! A k tomu vedlo mé první vyjádření - obnovit kurzy na školách (klidně bez fízlů).
Věci jako lyžování, chování na silnici, řízení, jízdu a podobné se přeci řeší v rodině, proč do další části našeho života zase cpát stát?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) úplně od píky
lukasnoe píše: A ještě k mému synovi, on je docelá dobrý v jízdě na horském kole, (ta zmínka o průkazu cyklisty byla jenom taková pomyslná vsuvka) odvaha mu nechybí je schopen sjet i kopce které já mám problém sejít pěšky, myškovat mezi kolíky, jízda po zadním kole, řízené smykování, stavění kolo na přední a další hovadiny, jenomže pouze vlastní silou, takže balanc a reflexy mu problém nedělají...
Kdyby bylo synovi 10 let, řeknu že je šikovný, ale takhle...
Mr.Dreamer píše: Věci jako lyžování, chování na silnici, řízení, jízdu a podobné se přeci řeší v rodině, proč do další části našeho života zase cpát stát?
Já stát do života v rámci lyžování ani jízdy na kole netahám. Jediné spojení se státem je, že škola je povinná. Nepotřebuji, aby stát nařídil povinně výuku jízdy na kole, jde to řešit v rámci mimoškolní aktivity (v době výuky to taky jde zahrnout) zřízené pod danou školou, což je v kompetenci ředitele školy. Rodina je základ, ale není všemocná a škola jí má být nápomocná.
To mi spíš prosím vysvětli Ty s tím státem, kde jsi ho viděl v mých názorech?
Naposledy editováno 20.09.2018 22:42:11
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) úplně od píky
Číkus píše: Kdyby bylo synovi 10 let, řeknu že je šikovný, ale takhle...
A ty umíš balancovat na kole, sjíždět krosové krpály? Ono tu nejde o věk ale o to že ví kde je dole a kde nahoře, tobě škubne třeba zadek na motorce a už se válíš ve škarpě, třeba - nevím na kolik jsi vyježděný a zvládáš takové kousky, to že má průpravu na kole je dobrý předpoklad že si nenabije hubu na motorce, tak asi tak.
1 reakcí na tento příspěvek úplně od píky
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) úplně od píky
Naposledy editováno 22.09.2018 18:07:02
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) úplně od píky
lukasnoe píše: A ty umíš balancovat na kole, sjíždět krosové krpály? Ono tu nejde o věk ale o to že ví kde je dole a kde nahoře, tobě škubne třeba zadek na motorce a už se válíš ve škarpě, třeba - nevím na kolik jsi vyježděný a zvládáš takové kousky, to že má průpravu na kole je dobrý předpoklad že si nenabije hubu na motorce, tak asi tak.
Jak můžeš srovnávat jízdu na kole někde v terénu a jízdu na motorce v provozu? Jestli nejezdil nikdy v autě a chce sednout na motorku, tak osobně budu doufat, že ho na silnici nepotkám. Nic ve zlém, ale pokud někdo nezačíná už od mala, tak je lepší si zvyknout na provoz v autě. Někdo, kdo má v malíčku pravidla silničního provozu, nemusí už přemýšlet kdo má a nemá přednost, dokáže rychle reagovat apod., tak je přechod na motorku mnohem lehčí. A jinak k tvým otázkám: starý je dost, může si udělat řidičák jaký chce. Ale jak říkám, je naivní si myslet, že když umí na kole, bude umět i na motorce
1 reakcí na tento příspěvek úplně od píky
Ve svém okolí mám spoustu vitálních vysportovaných dědků 60+, kteří fyzičkou i myšlením strčí do kapsy většinu třicetiletých frikulínů a vůbec nemám problém si představit, že ten, kdo z nich na motorce ještě nejezdí, by se do toho klidně mohl pustit.