globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Honda NSR 250 Restomod
 
14.9.2018 v 12:28
Čau lidi,
po deseti letech se vracím k motorce. A protože jsem měl vždycky rád dvoutaktní pily, stavím si repliku GP 250. Jako základ poslouží dnes již relativně vzácná Honda NSR 250 MC 28 SP. Pokud vás zajímají dvoutakty a jejich tuning, můžete sledovat vše na facebookovem blogu Honda NSR 250 Restomod. Čeká mě ještě dlouhá cesta, ale takhle nějak by to mohlo ve finále vypadat.




2 reakcí na tento příspěvek Honda NSR 250 Restomod

19.10.2018 v 10:42 | Nahoru | #1
Proč u závodních dvoutaktů je to vyplněný nějakým plastem ?
Myslíš, že ta klika pracuje při teplotě 100 stupňů, když ani hlava tohoto motoru nepřekročí 60 stupňů? A přes kliku proudí nasátá chladná směs.

Naposledy editováno 19.10.2018 10:45:37

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda NSR 250 Restomod

19.10.2018 v 10:47 | Nahoru | #2

mito7 píše: Proč u závodních dvoutaktů je to vyplněný nějakým plastem ?
Myslíš, že ta klika pracuje při teplotě 100 stupňů, když ani hlava tohoto motoru nepřekročí 60 stupňů? A přes kliku proudí nasátá chladná směs.



hele myslis ze jsou u zavodnich dvoutaktu lesteny kanaly? co jsem mel otevreny nejaky krosky, tak jsou kanaly hruby - ani ne povrch odlitku, ale schvalne jeste tryskane, nebo tak neco...

(reakce na) Honda NSR 250 Restomod

19.10.2018 v 11:06 | Nahoru | #3

mito7 píše: Proč u závodních dvoutaktů je to vyplněný nějakým plastem ?
Myslíš, že ta klika pracuje při teplotě 100 stupňů, když ani hlava tohoto motoru nepřekročí 60 stupňů? A přes kliku proudí nasátá chladná směs.


Není plast jako plast. I tak běžná věc, jako je polyamid (nylon, silon) je použitelná do 150°C, zatímco polypropylen nebo ABS je do 80°C.
K teplotám motoru. V 10.000 ot/min není problém mít na ojničním ložisku 120°C, i když je dobře mazané, tak velké je tam tření. Pro zbytek zkopíruju, co už jsem tady jednou psal k dotazu na babettu. :
Motor nemá všude stejnou teplotu. Pro hliníkové slitiny je limitující teplota kolem 320°C, kdy ztrácí pevnost - hlava a dno pístu. Dalším limitujícím faktorem je karbonizace oleje v drážkách pro pístní kroužky - 220°C minerál, 240°C tzv. syntetiky. U babetty se kvůli ležatému válci ohřívá kliková skříň až na 100°C, což snižuje objemovou účinnost sání. Válec může klidně dosáhnout 180°C, hlava 250°C. Záleží na vůli pístu ve válci, aby se kvůli teplotní roztažnosti nezadřel. Při klasifikační zkoušce olejů dle JASO se jde na teplotu pod těsněním svíčky 300C. Izolátor svíčky má optimálně mezi 450 a 850°C.
Ojniční ložisko, pokud je dobře mazané čerstvou směsí ze sacího kanálu, dosahuje cca 50°C. Pokud jedeš z kopce po větru, mažeš málo a ještě špatným olejem, ojniční ložisko se vlivem tření ohřeje až na 120-140°C. Špatný olej nemusí znamenat tzv. obyčejný minerál. Některé tzv. polosyntetické oleje klasifikace FC a FD nejsou vůbec syntetické, jenom mají přídavek detergentů pro snížení kouřivosti a úsad - polybuten. Ten zabraňuje nejen úsadám, ale i vytvoření mazacího filmu ve valivých ložiskách, a o to lepší musí být olej samotný. Tímto ovšem nechci říct, že FC, FD oleje jsou horší než obyčejný minerál - FC, FD klasifikace zaručuje, že lepší určitě jsou. Je ale rozdíl, zda se jedná o olej ze seznamu testovaných, a nebo jestli je na flašce napsáno něco ve stylu "receptura oleje odpovídá olejům ... FC(FD)".
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist