bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Honda NSR 250 Restomod
 
14.9.2018 v 12:28
Čau lidi,
po deseti letech se vracím k motorce. A protože jsem měl vždycky rád dvoutaktní pily, stavím si repliku GP 250. Jako základ poslouží dnes již relativně vzácná Honda NSR 250 MC 28 SP. Pokud vás zajímají dvoutakty a jejich tuning, můžete sledovat vše na facebookovem blogu Honda NSR 250 Restomod. Čeká mě ještě dlouhá cesta, ale takhle nějak by to mohlo ve finále vypadat.




1 reakcí na tento příspěvek Honda NSR 250 Restomod

12.12.2019 v 11:32 | Nahoru | #511
Zatím bych nepředbíhal. Jedna věc je umět si to navrhnout, druhá věc to podle toho udělat a s tím souvisí další výzva - zástavba. Na zahnutý výfuk vychází asi 10 kuželových segmentů pro ohyb o 90°, segmenty se musí napojovat beze schodků, nesmí se změnit délka výfuku a je dobré každý spoj uvnitř do hladka vybrousit.
Se zvýšením otáček vychází kratší výfuk, takže nebude potřeba až tak zkroucená jitrnice, jakou má seriová NSR.


Tyga zvedla stupačky, tak jim to tam vešlo. Reflexní část výfuku už trochu odflákli. Každou koncovku udělali jinak dlouhou, to se taky nesmí.


1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda NSR 250 Restomod

12.12.2019 v 11:36 | Nahoru | #512

Hitak128CZ píše: Beranidlo> Moc pěkný, jaké parametry jsou hlavní pro výpočet toho výfuku? Hrajeme si s laděnou babettou a dost by mě zajímalo jak moc daleko je upravený hikone od ideálního výfuku.


Hikone je na nic, ani jako polotovar to k ničemu není. Přečti si moje články, když chceš počítat, je tam všechno.

(reakce na) Honda NSR 250 Restomod

12.12.2019 v 12:10 | Nahoru | #513
Beranidlo> Už na to koukám, počtu, díky

1 reakcí na tento příspěvek Honda NSR 250 Restomod

12.12.2019 v 17:19 | Nahoru | #514
Moc diky, potvrzuji prijeti rozvinu, zkusim to vytisknout na plotteru a hrat si s tim.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda NSR 250 Restomod

12.12.2019 v 19:01 | Nahoru | #515
Beranidlo> Kazda koncovka jinak dlouha je dost casty jev i u tech nejlepsich vyfuku.

Treba tady JHA


Nebo Dogfight


A nakonec Sugaya RGV 250

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda NSR 250 Restomod

12.12.2019 v 21:26 | Nahoru | #516
Milanos> Naznačil jsem to v příspěvku #502 - vyšla mi koncovka průměr 20mm a délku 200mm, při jejím prodloužení se musí zvětšit i průměr. Zkoušel jsem tajemství koncovky odhalit v jednom článku. Je to součást hmotnostního rezonátoru, který má nějakou vlastní frekvenci, při které to pomáhá vyprazdňovat výfuk od spalin. Aby ta vlastní frekvence byla 120-200Hz shodně s otáčkama motoru, tak by tam vycházela trubka zhruba stejného průměru a délky, což je hodně nepraktické a blbě se to ladí. Proto se naladí na 4x nižší frekvenci.
Když prodloužíš tu 20mm koncovku z 200mm na 400mm, přeladíš ji, a od 8000 otáček výš začne odchod spalin brzdit. Pro 400mm délku dává stejné ladění 28mm průměr. Ale nakonec se ta délka stejně musí odzkoušet.
Edit - jakási estetika je důvod, proč se prodávají nestejně dlouhé.

Naposledy editováno 12.12.2019 21:27:31

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda NSR 250 Restomod

12.12.2019 v 21:42 | Nahoru | #517
Beranidlo> Jasny ja to chapu, ani to nechci alterovat. Tlumivka ma vliv nebo ne?

1 reakcí na tento příspěvek Honda NSR 250 Restomod

13.12.2019 v 06:42 | Nahoru | #518
A proč teda jednoduše neudělají tu delší s větším průměrem a sedělo by to? Ta tlumivka mě zajímá též. Ahoj.

1 reakcí na tento příspěvek Honda NSR 250 Restomod

13.12.2019 v 11:54 | Nahoru | #519
A co tohle? Pro inspiraci jak muze vypadat vyfuk.

https://www.instagra...?igshid=qxbratmm32zz

(reakce na) Honda NSR 250 Restomod

13.12.2019 v 21:30 | Nahoru | #520
Milanos> Já to sem zkopíruju, lehce upravené
Terminologie - koncovka je trubka na konci rezonátoru. Tlumivka alias tlumič hluku je za koncovkou.
Průměr a délka koncovky se stanoví tak, aby výfukové plyny odcházely v určitých otáčkách snadno nebo nesnadno z výfuku pryč, a tím pomáhaly výkonu motoru ve zvoleném otáčkovém rozsahu. Pro 125cc a otáčky kolem 10k vyjde nějaká délka výfuku a objem výfuku. S tím je obvykle v rezonanci koncovka průměr 18-22mm s délkou 200-250mm.
Na konci koncovky je nějak přidělaný tlumič hluku. Tlumič hluku vždycky žere koně (tedy aspoň pokud je koncovka samotná trochu správně naladěna). V našem případě bude tlumič absorpční, takže díra obalená vatou. Většinou je to o něco větší díra, než je průměr koncovky, aby za koncovkou byl prostor pro expanzi plynů a co nejmíň to ovlivňovalo ladění a útlum koncovky. Délka koncovky se ve finále dolaďuje s tím tlumičem.

(reakce na) Honda NSR 250 Restomod

13.12.2019 v 21:32 | Nahoru | #521

mito7 píše: A proč teda jednoduše neudělají tu delší s větším průměrem a sedělo by to? Ta tlumivka mě zajímá též. Ahoj.


Asi estetika, někdo by si mohl říct, proč je ta dlouhá ještě navíc tlustá? Otázka na ty, co to prodávají.

(reakce na) Honda NSR 250 Restomod

13.12.2019 v 21:36 | Nahoru | #522
Milanos> Fuj. Barva fuj. Každý výfuk jiný, fuj. Mě ta barva fakt nedělá dobře.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda NSR 250 Restomod

13.12.2019 v 23:02 | Nahoru | #523
Milanos> Jak vytvořit oblouk . Mám to z dřívějška nachystané parametricky pro Planet, tak stačilo změnit parametry. Výsledek může vypadat podle následujícího obrázku, střední poloměr je konstantní asi R=190mm, délka oblouku 200mm a úhel mez začátkem a koncem ke 60°, původní segmenty jsem naporcoval a je jich devět.


Zdánlivě to nemá chybu, délka středem výfuku je stejná, jenže by se to hrozně blbě vyrábělo. Na ty papírové kousky jsem to čmrknul od ruky, přešmiknul je a výsledek je asi takový (foťák byl vybitý ):

Praktický postup je takový: Všechny kuželové díly, které budou v oblouku, se vyrobí s rovnoměrným přídavkem 5-10mm na obou koncích, podle potřeby přídavku. Na oblouk zvolíme 10 segmentů na každých 90° oblouku, v našem případě vychází každý v délce kolem 20-30mm. Z delších kuželů vyjdou tři, z kratších dva segmenty. Tyto díly je lepší vyrobit ze silnějšího plechu, alespoň 1mm, aby se líp řezaly a po svaření daly vybrousit spoje. Příklad řezů, kus je vyobrazený bez přídavků:

V každém následném spoji dojde k natočení o 9°. Protože každý řez má nějakou šířku, o kterou by se zkrátila délka výfuku, je potřeba o tento rozměr posunout krajní řez, který už bude ve výše zmíněném přídavku. Dobrá je pokosová pila, pásová nebo kotoučová, a poradit si s upnutím - třeba přivařit si kus na nějaký vingl. Dá se i pilkou na železo, udělat si dřevěnou pokosnici, dobrousit a dopilovat. Pro puntičkáře a pro nešiky je potřeba si připravit víc kuželových polotovarů. Před řezáním je dobré očíslovat si, jak půjdou díly k sobě. Až se spojí, bude výsledný oblouk mírně měnit křivost podle délky segmentů. Délky segmentů nemusí být s přesností na desetinu, ale alespoň do 2mm by se dalo vejít. Pro délku segmentu 20mm při tom pokosu 2x4,5° vychází oblouk o poloměru 124mm, pro jinou délku je to přímá úměra, např. R 161mm pro L 26mm.
Jednodušší a preciznější je dělat oblouk v jedné rovině a pokud je potřeba zatočit jinam, vlepit mezi to rovný úsek.
Snad jsem na nic nezapomněl.

Naposledy editováno 13.12.2019 23:07:08

2 reakcí na tento příspěvek Honda NSR 250 Restomod

14.12.2019 v 08:21 | Nahoru | #524
Ok dik za vysvetlení ohybů, ja ty plechy budu nechávat pálit firmě a zrejmě mi je i stoci, tak uvidime jak se to povede a kolik bude zabrušovani a pasovaní k sobě. Každou chvíli vyfasuju domu do dílny Tig svářečku, tak se bude moct kouzlit.

K těm tlumivkam, libí se mi tyto minimalistické



Ješte jeden edit, slyšl jsem že se přechody jednotlivých segmentů svařených k sobě rozklepávají aby byl přřechod plynulý.

Naposledy editováno 14.12.2019 08:32:00

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda NSR 250 Restomod

14.12.2019 v 09:05 | Nahoru | #525
Beranidlo> Existují jiné alternativy pro výrobu výfuku než je ocel, nerez a titan?

Hořčík je pasé ten by shořel ale proč se nedělaji z hliníku? Takove teploty tam přeci nejsou ne?

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda NSR 250 Restomod

14.12.2019 v 11:18 | Nahoru | #526

Milanos píše: Beranidlo> Existují jiné alternativy pro výrobu výfuku než je ocel, nerez a titan?

Hořčík je pasé ten by shořel ale proč se nedělaji z hliníku? Takove teploty tam přeci nejsou ne?



rekl bych, ze jsou tam teploty co uz by material ovlivnily... dalsi vec je, ze hlinik se vari podstatne hur nez vyse zminene materialy.

beranidlo: to je v solidu? videl jsem uz lisovat typka z plechu v nastroji vytisklem na 3d tiskarne - vysledky byly az prekvapive, nastroj z PLA. bylo by docela zajimave to zkusit, mit pak dve pulky relativne tvarove sloziteho vyfuku a svarit je jen k sobe...

(reakce na) Honda NSR 250 Restomod

14.12.2019 v 18:05 | Nahoru | #527
assassin> Nebo tady primo 3d tisk segmentu, ktere se pak vari k sobe.

https://cdme.osu.edu/race_exhaust

(reakce na) Honda NSR 250 Restomod

14.12.2019 v 18:12 | Nahoru | #528

assassin píše: rekl bych, ze jsou tam teploty co uz by material ovlivnily

presne tak jinak pro doplneni samozrejme exstuji i dalsi/drazsi zarupevne materialy (napr na plamence a vnitrky komor proudovych motoru) ale to by na svody nebylo moc rentabilni.. ty oceli/titan jsou na ne ve vsem v podstate idealni..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda NSR 250 Restomod

15.12.2019 v 17:47 | Nahoru | #529
Beranidlo> takhle vypadaly NF5 HRC výfuky na přelomu 80/90 let

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda NSR 250 Restomod

15.12.2019 v 18:41 | Nahoru | #530

Milanos píše: Beranidlo> Existují jiné alternativy pro výrobu výfuku než je ocel, nerez a titan?

Hořčík je pasé ten by shořel ale proč se nedělaji z hliníku? Takove teploty tam přeci nejsou ne?



Havne to prosím nedělej z hliníku!
Já bych začal ocelovým plechem, rezavejicim. Jako první výkop.
Mě třeba láká inconel

Naposledy editováno 15.12.2019 18:53:34

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda NSR 250 Restomod

15.12.2019 v 18:44 | Nahoru | #531

assassin píše: rekl bych, ze jsou tam teploty co uz by material ovlivnily... dalsi vec je, ze hlinik se vari podstatne hur nez vyse zminene materialy.

beranidlo: to je v solidu? videl jsem uz lisovat typka z plechu v nastroji vytisklem na 3d tiskarne - vysledky byly az prekvapive, nastroj z PLA. bylo by docela zajimave to zkusit, mit pak dve pulky relativne tvarove sloziteho vyfuku a svarit je jen k sobe...



Můžeš prosím přiblížit to lisování? Jakou technologii lisování zvolil?

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda NSR 250 Restomod

15.12.2019 v 19:05 | Nahoru | #532
spalovac> Ne rozhodně pro první naladění to bude ocel, protože to je levný a dostupný a jestli se to bude řezat tak to nebude žádná škoda. Později na ostro se přikláním k titanu z důvodu hmotnosti. Ale celkem mě láká ten 3D tisk z titanovýho prachu, prý to je za 30% nákladů normálního titanu. Dokázaly by podle mě vytisknout výfuk bez přechodů.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda NSR 250 Restomod

15.12.2019 v 19:53 | Nahoru | #533

Milanos píše: Ok dik za vysvetlení ohybů, ja ty plechy budu nechávat pálit firmě a zrejmě mi je i stoci, tak uvidime jak se to povede a kolik bude zabrušovani a pasovaní k sobě. Každou chvíli vyfasuju domu do dílny Tig svářečku, tak se bude moct kouzlit.

K těm tlumivkam, libí se mi tyto minimalistické



Ješte jeden edit, slyšl jsem že se přechody jednotlivých segmentů svařených k sobě rozklepávají aby byl přřechod plynulý.



Tak koncovka je moc pěkná !!! Kolik prosím stojí?

(reakce na) Honda NSR 250 Restomod

15.12.2019 v 19:56 | Nahoru | #534

Milanos píše: spalovac> Ne rozhodně pro první naladění to bude ocel, protože to je levný a dostupný a jestli se to bude řezat tak to nebude žádná škoda. Později na ostro se přikláním k titanu z důvodu hmotnosti. Ale celkem mě láká ten 3D tisk z titanovýho prachu, prý to je za 30% nákladů normálního titanu. Dokázaly by podle mě vytisknout výfuk bez přechodů.



Ty se toho nebojíš !

Naposledy editováno 15.12.2019 20:53:08

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda NSR 250 Restomod

15.12.2019 v 20:25 | Nahoru | #535
spalovac> Cca 130 euro

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda NSR 250 Restomod

15.12.2019 v 20:52 | Nahoru | #536

Milanos píše: spalovac> Cca 130 euro



A jde to koupit v hliníku s přímým výstupem?

(reakce na) Honda NSR 250 Restomod

16.12.2019 v 06:36 | Nahoru | #537
spalovac> To nevim, nasel jsem to na Amatumoto nebo GPmotorbikes chces-li jako dil pro Hondu RS250, ani nevim kdo to vyrabi. Hlinik v nabidce nevidim jen dva druhy uchyceni.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda NSR 250 Restomod

16.12.2019 v 07:11 | Nahoru | #538
Milanos> Titan tiskneme v práci, zas tak levný to není (myslím že něco kolem 2500kč/h tisku + materiál a tohle se bude tisknout nějakou desítku hodin). Z jednoho kusu je taky problém s velikostí dílu (tiskneme 250x250x325 ) u velkých dílů se to začně dost kroutit díky vnitřnímu pnutí (jo podpory to nějak udrží ale zdražují tisk).
Co jsem třeba viděl vytisklé sání (auto) tak to bylo z více kusů a pak svařené.

(reakce na) Honda NSR 250 Restomod

16.12.2019 v 08:29 | Nahoru | #539
Mambo> Je to určitě z vícero-kusů a pak svařený, zajímalo by mě to.

(reakce na) Honda NSR 250 Restomod

16.12.2019 v 10:31 | Nahoru | #540

Milanos píše: Beranidlo> takhle vypadaly NF5 HRC výfuky na přelomu 80/90 let


Ano, prodejní stroje, nebo původně tovární stroje, které se prodávaly po sezóně dál, nebyly nikdy dokonalé. Nikdo neposlal jen tak vědomě do světa svoje tajemství. Myslím si že Hondy RS jsou perfektní závodní stroje, které spolehlivě fungují a po jezdci nebudou vyžadovat víc, než pravidelnou předepsanou údržbu a nastavení podle návodu. Když chceš vyhrávat, bez kitu už to nepůjde. Co si pamatuju, tak bývalo něco jako kit-A a kit-B, jedno bylo na prodej a stálo podobně jako zbytek motorky, druhé si mohli pronajmout ti nejlepší, nebo tak něco. Součástí kitů různého stupně bývaly válce, výfuky, hlavy, klikovka s pístem, převody, spojka, vlastně všecko do motoru, stejně tak podvozek
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist