globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Africa nebo KTM
Přátelé jedné stopy! Můj kámoš se konečně rozhodl prodat XJR a koupit cenduro. Rozhoduje se mezi Ktm 1290 a Afrikou adv.sports. Nešlo by lehce zrecenzovat jmenované stroje? Díky!
Nemyslím, že by měl hodně zkušeností s cendurama ale vyježděnej je, to jo..

Naposledy editováno 24.09.2018 18:10:02

2 reakcí na tento příspěvek Africa nebo KTM

24.10.2018 v 08:46 | Nahoru | #1
Nevím proč do tohoto tahate terén, ABS se přeci v terénu vypíná. Ale na silnici, kor na mokru je to k nezaplacení, už tě vidím jak dokážeš přesně odhadnout jak brzdit na bílých čarách... A nejsem zaujatej, ABS nemám.

(reakce na) Africa nebo KTM

24.10.2018 v 09:24 | Nahoru | #2
Tech> Toto jsi napsal dříve: Je prokázaný že moderní ABS nedokáže v reálném světě (tj ne na suché dráze v ideálním podmínkách a při tom, že jezdec dopředu ví že bude brzdit naplno) předrzdit ani závodní jezdec.
Moc prosím pošli mi nějaký odkaz, ze kterého plyne, že je to prokázaný. Děkuji

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Africa nebo KTM

24.10.2018 v 09:26 | Nahoru | #3

Tech píše: Nevím proč do tohoto tahate terén, ABS se přeci v terénu vypíná. Ale na silnici, kor na mokru je to k nezaplacení, už tě vidím jak dokážeš přesně odhadnout jak brzdit na bílých čarách... A nejsem zaujatej, ABS nemám.


Já někde píšu, že dokážu přesně odhadnout maximální možná brzdný účinek na mokré bílé čáře? Ne, to nedokážu. Ale jízdu uzpůsobím tak, abych na mokrou bílou čáru pokud možno vůbec nevjel. Když už na ni musím vjet, tak abych na ní co nejméně (nejlépe vůbec) brzdil, zatáčel nebo přidával. To samé platí o kolejnicích, dlažbě, štěrku, trávě, hlíně, mokré skvrně, apod. A nechod na mě s demagogicým argumentem, že co kdychych musel náhle zabrzdit, maminka s kočárkem, apod..

Zrovna nedávno jsme šli s rodinkou na výlet. Stoupali jsme po asi 1,5 m široké vyasfaltované stezce pro chodce, docela krpál. Náhle se objevil člobrda na velkém cenduru. Nejsem hnidopich, uhnuli jsme, ať si ten výjezd užije. Pán si s kopcem hezky hrál, jel tak patnáct - dvacet a užíval si síly motorky. Najednou, asi na dvě vteřiny, motor změnil zvuk (tak nějak jinak, běžné zaklapnutí ani ubrání to nebylo, spíš vynechání zapalování), panáček se zachvěl, ale pak se to srovnalo a pokračoval dál. Když jsme přišli na to místo, bylo tam několik metrů naplaveného štěrku. Takže změna zvuku byl nejspíš zásah TC a zachvění jezdce bylo způsobeno náhlou ztrátou zrychlení, na které asi nebyl připraven, tak zavrávoral. Nevím, třeba to udělal schválně. Zdola to ale vypadalo spíš na velké překvápko. Co tím chci sdělit? Že díky TC se sice vcelku nic nestalo, na druhou stranu by bez TC buďto ležel nebo by to naopak projel čistěji - záleželo by právě na zkušenostech a věnování pozornosti. Proč ale vůbec TC zasáhlo? Nedával pozor, nečekal to? Chtěl si vyzkoušet jeho funkci? Vždyť těch pár metrů šlo projet ať už na pohodu bez jeho pomoci nebo naopak si schválně zahrabat, pak ho ale zapomněl vypnout.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
crf 1000 2019 s ABS odvzdušnění Honda CRF1000L Africa Twin Adventure Sports smrzak 0 26.5.2024 v 18:53 smrzak
Přeměřování tachometrů [1, 2, 3] KTM 1190 Adventure R, KTM 1190 Adventure, KTM 1290 S... KubaLC8 67 7.5.2024 v 09:24 KubaLC8
Výška jezdce pro KTM 1290 SAR KTM 1290 Super Adventure R Drak-09 3 5.4.2024 v 08:11 slabak2
CRF1000 kódy poruchy - diagnostika Honda CRF1000L Africa Twin Adventure Sports Mayk 4 1.4.2024 v 10:30 Mayk
Maroko - květen 2024 Honda CRF1000L Africa Twin Adventure Sports tomas_brno 20 30.1.2024 v 19:36 tomas_brno


TOPlist