Nemyslím, že by měl hodně zkušeností s cendurama ale vyježděnej je, to jo..
Naposledy editováno 24.09.2018 18:10:02
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Africa nebo KTM
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Africa nebo KTM
vilemx píše: Nevim jak ty, ale ja mam v aute na ctyri kola jen jeden pedal brzdy, kdezto na motorce pro kazde kolo samostatne ovladanou brzdu. Takze naopak ABS v aute vnimam jako vetsiho pomocnika, nez na motorce. A jak korigovat smyk predniho kola? Prestan psat do diskusi a bez trenovat, casem na to prijdes.
taky chci vidět ten tvůj korigovany smyk předního, i ten sakaluv když ti to tak lajkuje tak ho určitě umí,2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Africa nebo KTM
NemaLbc píše: 69šakal> Modelová situace: Prudký kopec a blátivá kolej. Kola z ní nikam nevyjedou. Takže i když zadní kolo stojí a přední občas, neupadneš a nerozjíždí se to. ABS způsobí nižší účinek obou brzd. A motorka nutně zrychluje. Tak to prostě je. Jo a pokud je jednička rychlejší než potřebuješ (pořádně brzdí tak při čtyřiceti), což může být příliš velká rychlost.
v terénu se s ABS nejezdi, kdo ho má zaple a tvrdí že mu nevadí tak jezdí polní cesty jistým krokem1 reakcí na tento příspěvek Africa nebo KTM
Naposledy editováno 24.10.2018 07:52:25
1 reakcí na tento příspěvek Africa nebo KTM
2 reakcí na tento příspěvek Africa nebo KTM
Moc prosím pošli mi nějaký odkaz, ze kterého plyne, že je to prokázaný. Děkuji
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Africa nebo KTM
Tech píše: Nevím proč do tohoto tahate terén, ABS se přeci v terénu vypíná. Ale na silnici, kor na mokru je to k nezaplacení, už tě vidím jak dokážeš přesně odhadnout jak brzdit na bílých čarách... A nejsem zaujatej, ABS nemám.
Já někde píšu, že dokážu přesně odhadnout maximální možná brzdný účinek na mokré bílé čáře? Ne, to nedokážu. Ale jízdu uzpůsobím tak, abych na mokrou bílou čáru pokud možno vůbec nevjel. Když už na ni musím vjet, tak abych na ní co nejméně (nejlépe vůbec) brzdil, zatáčel nebo přidával. To samé platí o kolejnicích, dlažbě, štěrku, trávě, hlíně, mokré skvrně, apod. A nechod na mě s demagogicým argumentem, že co kdychych musel náhle zabrzdit, maminka s kočárkem, apod..
Zrovna nedávno jsme šli s rodinkou na výlet. Stoupali jsme po asi 1,5 m široké vyasfaltované stezce pro chodce, docela krpál. Náhle se objevil člobrda na velkém cenduru. Nejsem hnidopich, uhnuli jsme, ať si ten výjezd užije. Pán si s kopcem hezky hrál, jel tak patnáct - dvacet a užíval si síly motorky. Najednou, asi na dvě vteřiny, motor změnil zvuk (tak nějak jinak, běžné zaklapnutí ani ubrání to nebylo, spíš vynechání zapalování), panáček se zachvěl, ale pak se to srovnalo a pokračoval dál. Když jsme přišli na to místo, bylo tam několik metrů naplaveného štěrku. Takže změna zvuku byl nejspíš zásah TC a zachvění jezdce bylo způsobeno náhlou ztrátou zrychlení, na které asi nebyl připraven, tak zavrávoral. Nevím, třeba to udělal schválně. Zdola to ale vypadalo spíš na velké překvápko. Co tím chci sdělit? Že díky TC se sice vcelku nic nestalo, na druhou stranu by bez TC buďto ležel nebo by to naopak projel čistěji - záleželo by právě na zkušenostech a věnování pozornosti. Proč ale vůbec TC zasáhlo? Nedával pozor, nečekal to? Chtěl si vyzkoušet jeho funkci? Vždyť těch pár metrů šlo projet ať už na pohodu bez jeho pomoci nebo naopak si schválně zahrabat, pak ho ale zapomněl vypnout.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Africa nebo KTM
1 reakcí na tento příspěvek Africa nebo KTM
Nějak to špatně kluci v honde odladili, ale co vím tak i nějaké ducati se tak picovsky chovají
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Africa nebo KTM
Naposledy editováno 24.10.2018 11:36:33
1 reakcí na tento příspěvek Africa nebo KTM
Naposledy editováno 24.10.2018 11:35:00
Edit :nevím jestli Teda stará Afrika používá systém vynechavani zapalování ale podle chování asi jo
Naposledy editováno 24.10.2018 13:08:36
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Africa nebo KTM
CRF1000 píše: foxdive> nesmysl, než se rozjedu nastavím si požadovaný stupeň TC a jedu...na ten nejnižší stupeň se dá v pohodě jet po zadním, chce to jen trochu cviku, pokud je něco možná jinak odladěno jinak než na jiných značkách tak AT má tendenci při skoku se propadat čumákem dolů...
skok si regulujes hlavně sám tělem, i se zaplou trakci můžeš jet po zadním pokud nemáš kontrolu stability ta tě pošle k zemiNemaLbc píše: vilemx> Moje zkušenost s TC na Africe 2017 je POUZE negativní. Poslední kapkou bylo, když jsem přejížděl hlavní silnici za dosti hustého provozu a potřeboval jsem vzít za plyn, abych se bezpečně protáhnul mezerou mezi auty. Bylo sucho, teplo čisto. Jenže kolo najelo na něco (kanál ?) hned jak jsem přidal a motor prskal téměř přes celou šířku hlavní. Zrychlení se rovnalo 50tce skutru ve dvou. Kvůli těmto případům, kdy el.pomocníci krizové situace VYVOLÁVAJÍ je kritizuji.
no ono asi bude rozdil mezi fungujicim tc a nefungujicim :D takze treba na motorce za 3kila nebo za 6...
ono i to ABS v autech, jezdil jsem sluzebni fabii (cca2009) a roleta pred krizovatkou to brzdici auto regulerne odbrzdila a posunula 10m do krizovatky, stejne stare jen o "neco" drazsi volvo co mam ted s ABS brzdi perfektne, nikdy nemam pocit, ze bych diky ABS brzdil hur, nez bych to dokazal bez nej... ty systemy maji casto stejny pismenka ve zkratce kterou se oznacuji, ale funkce je uplne jina.... TC u KTM a BMW podle me funguje perfektne a ja jsem si jitej ze kdybych jezdil o 10let dele, stejne to nedokazu kontrolovat stejne...
Naposledy editováno 24.10.2018 13:22:11
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Africa nebo KTM
foxdive píše: i se zaplou trakci můžeš jet po zadním pokud nemáš kontrolu stability ta tě pošle k zemi
Pokud tam není gyro snímač nebo nějaká SW obezlička, tak jak to jednotka TC pozná?
Při jízdě po zadním se přední kolo točí pomaleji, protože se přestalo odvalovat TC by nemělo zasahovat.
Při jízdě na kluzkém zadní kolo začne točit rychleji, protože prokluzuje , TC by mělo zasahovat.
V obou případech ŘJ dostane signál, že přední kolo se točí pomaleji než zadní.
Tak to byl jen vtípek na rozehřátí Říkával to kamarád,který nebyl úplně z nejrychlejších,ale přesto velký závodník
Už jsem psal jeden příspěvěk,přidám další,protože mám pocit,že se to ubírá mím směrem ...
50k je málo,fakt jo ( do terénu ovšem ne.. ) 100k je zlatej střed a 150k v 1190 ( kterou mám v hledáčku s těma dalšíma litrama " z rozumu" ) je už vážně asi maso,já jel na 1290 a byl to rachot,jedeto vážně jako svině a ve svejch 40 po tom co jsem se před 4lety rozmáz že mám do teď šrouby v noze ( rozdrcená stehení,zlomenej krček a třetí bederní obratel-měsíc ve špitále a "půl roku doma... ) mě možnost za ní vzít nenechává chladným a prostě za ní beru Vuuááá No a to je právě ten "průser" myslím že 150k zvládnu s prstem v prdxxi ale přes to ,chtěl bych jezdit dalších 20-30let a co tu čtu,nemůžu než souhlasit,chtěl bych jezdit vyklidněnějc ( po tom co jsem se v r2014 vydal tímhle směrem,jsem se rozsekal ...) tak teď to má váhu dvojnásob.. je to každopádně a především o hlavě,jenže,komu z vás se to po zaklapnutí pléga nepřehodí na pilota?? Rozsekat se můžu i na tom 50k XTčku no a už jsem se přistih,že jsem si taky zapřeháněl... využil jsem při předjíždění i to že to bylo z kopce... Jenže ,stejně tak jako příležitost dělá zloděje,tak koně zase závodníka , já vím,že to tak holt mám a vím že je to na silnici průser... zase na druhou stranu,ty rychlejší motorky taky lépe brzdí,zatáčí a vůbec dělají všechno líp, ale chci si to užít a vrátit se domů a pak zase vyrazit zase si to užít... nějak víc přemejšlím,do té doby,než zaklapnu plégo
vilemx píše: Pokud tam není gyro snímač nebo nějaká SW obezlička, tak jak to jednotka TC pozná?
Při jízdě po zadním se přední kolo točí pomaleji, protože se přestalo odvalovat TC by nemělo zasahovat.
Při jízdě na kluzkém zadní kolo začne točit rychleji, protože prokluzuje , TC by mělo zasahovat.
V obou případech ŘJ dostane signál, že přední kolo se točí pomaleji než zadní.
Edit jo tys myslel asi tu jízdu po zadním, ono záleží asi na rychlosti při které to zvedas, dokážu se zaplou trakci pár metrů jet po zadním
Naposledy editováno 24.10.2018 14:07:25
foxdive píše: v terénu se s ABS nejezdi, kdo ho má zaple a tvrdí že mu nevadí tak jezdí polní cesty jistým krokem
Tak tak... A ke smyku předního kola, - asi jsem se špatně rozepsal, zadní do smyku ano a u předního ABS chápu... Přednim jsem občas bez ABS sice zagumoval ale bylo to v přímém směru.... to asi všichni někdy zakusili v krizovce..
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Přeměřování tachometrů [1, 2, 3] KTM 1190 Adventure R, KTM 1190 Adventure, KTM 1290 S... | KubaLC8 | 67 | Včera v 09:24 KubaLC8 |
Výška jezdce pro KTM 1290 SAR KTM 1290 Super Adventure R | Drak-09 | 3 | 5.4.2024 v 08:11 slabak2 |
CRF1000 kódy poruchy - diagnostika Honda CRF1000L Africa Twin Adventure Sports | Mayk | 4 | 1.4.2024 v 10:30 Mayk |
Maroko - květen 2024 Honda CRF1000L Africa Twin Adventure Sports | tomas_brno | 20 | 30.1.2024 v 19:36 tomas_brno |
Nejnižší cesťák Poraďte Honda XRV 750 Africa Twin, BMW F 650 GS, Honda XRV 6... | RockStar1666 | 20 | 12.1.2024 v 11:08 docent |