bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Africa nebo KTM
Přátelé jedné stopy! Můj kámoš se konečně rozhodl prodat XJR a koupit cenduro. Rozhoduje se mezi Ktm 1290 a Afrikou adv.sports. Nešlo by lehce zrecenzovat jmenované stroje? Díky!
Nemyslím, že by měl hodně zkušeností s cendurama ale vyježděnej je, to jo..


Naposledy editováno 24.09.2018 18:10:02

(reakce na) Africa nebo KTM

27.9.2018 v 13:23 | Nahoru | #361

martin.hsb píše: Promiň, ale nemůžu souhlasit...
Pokud jdeš z plného plynu do plných brzd, tak rozhodně nemůžeš být v zatáčkách rychlejší.
Právě že při správné práci s plynem to jde regulovat mnohem lépe, než brzdama, aneb je třeba využívat celé spektrum otáček a udržet trakci... Zkus se svézt za nějakým opravdu střelcem a budeš velmi překvapený, jak málo používá brzdy. Mluvím čistě o silničním a okruhovém ježdění. V terénu tohle neplatí.
Je to podobné jako třeba s kontra řízením u motárda, s ním také nejsi v zatáčce rychlejší, právě naopak.



No ted o vikendu jsem jezdil treba za Sitnianskym nebo Kajgrem :) asi tak 100m vzdycky. Rychlejsi - otazka je co se tim mysli, ale kolo na okruhu urcite bude rychlejsi s tim stylem, ze mas co nejdyl otevrenej plnej plyn...

Africa nebo KTM

27.9.2018 v 14:15 | Nahoru | #362
Taky hodně využívám brzdný efekt motoru. Však jsem taky docela dlouho neměl potřebu řešit zavzdušněnou zadní brzdu, i když jsem teda zvyklý brzdit oběma, pač motorka nejde tak moc na předek a tak jakoby si celá víc přičapne, než se jen zaboří přední vidle. Ono, hodně lidí brzdí jen předkem a je to dle mě špatně. Jenže u toho dvouhrnku ten brzdný efekt motoru prostě je, takže ten zadek jakoby částečně nahrazuje Proto jsem to na můj vkus docela dlouhou dobu neřešil a vykutil to až před dovolenou.
Ale k věci. Pokud nechci jetzt totální palbu, ale jen si to svižně kroutit v zatáčkách, užívat si jen max náklonů na stupačku, ale při tom to nepotřebuju na rovinkách ždímat na doraz a jedu na nich jen o něco málo rychleji než v samotné zatáčce, tak brzdy nepotřebuju. Jen před zatáčkou využiju brzdného účinku motoru. Výsledkem jen svižná plynulá jízda, kdy si užívám zatáček, nikoli však agresivní. Takhle prostě opravdu brzdy nepotřebuji....Pokud chci ale jet fakticky palbu, kdy na rovinkách točím co to dá, tak před zatáčkou chtě nechtě musím jít na brzdy, míň či víc. Výsledek je ten, že jízda v zatáčce samotné je třeba cca stejně rychlá jako v předchozím případě, ale jsem samozřejmě rychlejší o to na rovince, takže celkově logicky rychlejší než v prvním případě....Ještě dodám, že mám na téhle moto najeto nějakých 45 tis. km a stále mám původní desky jak na předku, tak na zadku! A ten kdo mě zná, ví, že jezdím dost zostra, prakticky mám jen jednoho kámoše, se kterým se mi jezdí fakt dobře. Sedlá K1300R. Bohužel nebydlíme poblíž, takže si dáme max. pár krát do roka Jeseníky. Pak ještě dva kámoše na KTMkách, ale s těma už to je spíš o tom, že se někde zastavíme a pokecáme, jak jde život a tak. Zkrátka musím zvolnit, u jednoho více, u druhé méně. No, takže ve výsledku prakticky nemám s kým jezdit, pač mě to prostě nebaví čekat....

Naposledy editováno 27.09.2018 14:17:35

(reakce na) Africa nebo KTM

27.9.2018 v 14:34 | Nahoru | #363

martin.hsb píše: Je vidět, že pán tomu rozumí. Protože kdo nepoužívá pořádně a tvrdě brzdy, neumí jezdit, že jo?! Tvl, to zase bude flame...
Edit: a to si ještě představ, že řadím bez spojky, ty kráso!!!



Hele, jezdi si jak chceš, ale přijde mi zvláštní mít motorku se 160 koňma a jezdit na tom tak pomalu, že před zatáčkou nemusíš brzdit (brzdama). Toť vše.

EDIT: Jestli si myslíš, že se na okruhu nepoužívají brzdy (nebo jen málo), tak se asi fakt nemáme o čem bavit.

Naposledy editováno 27.09.2018 14:39:25

1 reakcí na tento příspěvek Africa nebo KTM

27.9.2018 v 14:55 | Nahoru | #364
asi by kluci z MotoGP potrebovali nejakou tu radu od mistnich borcu. evidentne jezdi jako kopyta, kdyz jdou z plnyho plynu pred prudsi zatackou na brzdy prakticky pokazdy tak, ze maji imrvere zad.kolo ve vzduchu

(reakce na) Africa nebo KTM

27.9.2018 v 15:13 | Nahoru | #365
martin.hsb> na zpomalování mám brzdy a ne motor Na blbém (promočená tráva, bláto) povrchu stačilo zaklapnout plyn a ulítnul předek - to byl pro mě lavní důvod proč to zvednout. Ono to pořád brzdí docela dost, když zaklapnu ve vysokých otáčkách, ale při prdlání mimo silnice je to tak příjemnější a líp se dávkuje brzdný účinek zadní brzdou než motorem.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Africa nebo KTM

27.9.2018 v 16:34 | Nahoru | #366
Já to věděl, já to věděl...
Nemá to cenu, ale stejně...

To Bozo: máš pravdu, jezdím tak pomalu, že mám občas pocit, že už musím upadnout. Od toho mám taky ty gumy sjetý až za hranu...
Sakra, díky, prodám to a koupím pionýra.

To Eso Rimmer: bavil jsem se tu o silničním ježdění, ne o MotoGP! Tedy pokud někdo z vás běžně dosahuje na rovinkách kolem 240-260km/h a brzdí do šikany či vracáku na cca 80km/h, ano, tam již decelerace není dostatečná...
Moje normální cestovní rychlost po okreskách se pohybuje mezi 130-160km/h a tvrdím, že tam to ve většině případů dostatečné je. Byl jsem tuto techniku pilovat letos i v motoškole, zkuste se třeba zeptat Pepy Šilera. Když jsme spolu jeli jeho Šumavaring, tak jsem podle něj právě piloval i tohle, kromě jiného.
Občas se i svezu s někým, kdo má styl brzda-plyn a někdy se musím smát, jak se snaží na rovince ujet aby to pak honil na brzdách při nájezdu do zatáčky, snaží se to na brzdách do zatáčky zlomit atp. Občas to nevyjde a je v protisměru, nedej to přebrzdí v náklonu a lehne... Už jsem jich pár takových taky viděl.

To zdenda: ano, jak jsem psal, v terénu to chápu, tam tohle neplatí úplně, ačkoliv i moje ostrá Husqvarna 450 při zavření plynu slušně deceleruje a přesto to není nikterak záludné, když neudělám já nějakou jinou blbost...

Nechme to být, odbíháme tu od tématu, tady byl dotaz jestli Honda nebo KTM.
A navíc, stejně je tu každý minimálně tak rychlý jako Rossi a nalítává do zatáčky brzdným smykem...
Peace.

(reakce na) Africa nebo KTM

27.9.2018 v 17:00 | Nahoru | #367
martin.hsb> 990 je hodně těžká na předek, na 450 to také neřeším.

Africa nebo KTM

27.9.2018 v 19:34 | Nahoru | #368
plynula jizda je rozhodne lepsi, nez styl brzda/plyn. jen jsem poukazoval na to, co se tu psalo a k tematu... pro tenhle styl bude urcite vhodnejsi AT. ale ja mam proste rad, kdyz se masina obcas pod prdeli poradne zacuka a da mi tak vedet, abych trosku zapnul mozek. a na to je "prekonovanej" dvouval proste vhodnejsi, nez Japonec. kazdy ma svy.

2 reakcí na tento příspěvek Africa nebo KTM

27.9.2018 v 20:06 | Nahoru | #369
Japonec na konec snad se nikdo zas neurazí
Jinak ktm má antihop už snad od roku 2007 možná dřív
1190 pokud brzdím přední tak brzdí i zadní, při zadní jenom zadní
Jezdím s kámošem co má 690 duke a líta fakt fest a ten brzdy taky moc nepoužívá spíš podrazuje, velice málo se mu rozsvítí brzdové a to fakt litá dost

1 reakcí na tento příspěvek Africa nebo KTM

27.9.2018 v 20:15 | Nahoru | #370
ten zadek przdi s predkem soucasne jen pri jizde rovne. v zatackach ne.

Africa nebo KTM

27.9.2018 v 20:19 | Nahoru | #371
No vidíš co ještě nevím já zadek na cestě skoro nepoužívám , samo že v terénu jo ale na adventure ho nejezdim

(reakce na) Africa nebo KTM

27.9.2018 v 20:20 | Nahoru | #372
foxdive> na 1190 když se brzdí přední,tak brzdí i zadní?nerýpu,ptám se,tohle jsem nevěděl.......

Africa nebo KTM

27.9.2018 v 20:25 | Nahoru | #373
Hej já sem to asi spletl a bude to obráceně jak píše eso se omlouvám za mystifikaci, hoši moc vína a maďarských slov poprvé u Balatonu

(reakce na) Africa nebo KTM

27.9.2018 v 20:40 | Nahoru | #374

foxdive píše: Japonec na konec snad se nikdo zas neurazí
Jinak ktm má antihop už snad od roku 2007 možná dřív



Které kačeny mají antihop od 2007? 990 Adv ho nemá…

Africa nebo KTM

27.9.2018 v 20:47 | Nahoru | #375
690SM, měl jsem 07 a ta ho měla

Africa nebo KTM

27.9.2018 v 21:15 | Nahoru | #376
Dolph-cz- ano, ale jen pri jizde rovne.

1 reakcí na tento příspěvek Africa nebo KTM

27.9.2018 v 21:21 | Nahoru | #377
Nejel jsem ani na jedný, ale nová AT se mi fakt líbí, líbí se mi ta štíhlá stavba, působí to na mě dojmem, že i s autobusem může bejt sranda a fakt mě láká se na ní projet...Ale to je přesně ono, pocity, ber tu, co líp sedne Tobě bez ohledu na cizí zkušenosti, protože každej to máme jinak...

(reakce na) Africa nebo KTM

27.9.2018 v 21:44 | Nahoru | #378

Eso_Rimmer píše: ten zadek przdi s predkem soucasne jen pri jizde rovne. v zatackach ne.


Promiň, ale to není pravda. Právě naopak. Právě v zatáčkách v náklonu systém fa.Bosch speciálně vyvinutý pro KTM Adventure při brzdění přední brzdou rozděluje dle informací z čidel na obou kolech a náklonového čidla brzdný moment na obě kola... Stačí si najít instruktážní video... Tím zajišťuje, že lze brzdit v náklonu naplno bez rizika narovnání motorky či podklouznutí předku na přebrždění. Je dobré si o tom něco zjistit...

1 reakcí na tento příspěvek Africa nebo KTM

27.9.2018 v 22:12 | Nahoru | #379
z mych informaci i z instrukci z KTM (bavim se o 1190 rv.2015) bylo zcela jasne receno to, co jsem psal. v naklonu je davkovana sila na PREDNI brzdu (tzn. jedu kudlu a v naklonu vezmu natvrdo jen za predni, tam to povoli tlak) s ohledem na to nakloneni masiny, aby nedoslo k prebrzdeni a padu (samozrejme to zahamtovat jde), ale zadni brzdi s predni automaticky jen pri jizde rovne, nebo kdyz napravuje chybu jezdce, ale ne automaticky v naklonu). coz lze snadno vyzkouset-udelej si caru fixou na zad.kotouci, rozjed se na cca 30km/h a vys (odhad) a zabrzdi jen predni. uvidis sam, ze cara na zadku zmizi. osobne jsem to zkousel. bud se pletu ja, coz nevylucuju, nebo ty. kdyz to dohledas, hod to sem.

Naposledy editováno 27.09.2018 22:25:49

Africa nebo KTM

27.9.2018 v 22:21 | Nahoru | #380
a jeste jedna poznamka... neplest si to a tim, kdyz masina korekci zadni brzdy napravuje chybu jezdce, nebo povrchu silnice. to je neco zcela jineho a u KTM to tak opravdu je. bavime se o normalnim brzdeni v zatacce a na rovine.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Africa nebo KTM

27.9.2018 v 22:44 | Nahoru | #381

Tech píše: martin.hsb> nojo, spojka zdržuje, tak to tam KTMkari kopaj bez spojky, to mi zní jako levná verze DCT



Tak moment, na všech motorkách co jsem kdy měl ,šlo řadit bez spojky. U Varadera jsem to i využíval...

(reakce na) Africa nebo KTM

27.9.2018 v 22:47 | Nahoru | #382

Eso_Rimmer píše: asi by kluci z MotoGP potrebovali nejakou tu radu od mistnich borcu. evidentne jezdi jako kopyta, kdyz jdou z plnyho plynu pred prudsi zatackou na brzdy prakticky pokazdy tak, ze maji imrvere zad.kolo ve vzduchu


Taky čumim,... a to jsem okurka co má automat...

(reakce na) Africa nebo KTM

27.9.2018 v 22:55 | Nahoru | #383

milonovo píše: Nejel jsem ani na jedný, ale nová AT se mi fakt líbí, líbí se mi ta štíhlá stavba, působí to na mě dojmem, že i s autobusem může bejt sranda a fakt mě láká se na ní projet...Ale to je přesně ono, pocity, ber tu, co líp sedne Tobě bez ohledu na cizí zkušenosti, protože každej to máme jinak...


Tak si ji pujč a uvidíš, .. mezitím vyzkoušej , KTM , GS a rozhodni se sám. Já to tak udělal. Jediný co jsem nejel je KTM 1290. Ale za sebe říkám, už po několikátý, nechci víc. 100 kobyl je pro mojí horkou hlavu dost a jak zmiňovali kluci ... .. na fakt velkým cenduru jezdíš jak debil a nevíš to.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Africa nebo KTM

27.9.2018 v 23:25 | Nahoru | #384

69šakal píše: Tak moment, na všech motorkách co jsem kdy měl ,šlo řadit bez spojky. U Varadera jsem to i využíval...


Jenže já mluvil celou dobu o quickshifteru... Ale on to asi málokdo pochopil...
No nic.

(reakce na) Africa nebo KTM

27.9.2018 v 23:36 | Nahoru | #385

Eso_Rimmer píše: z mych informaci i z instrukci z KTM (bavim se o 1190 rv.2015) bylo zcela jasne receno to, co jsem psal. v naklonu je davkovana sila na PREDNI brzdu (tzn. jedu kudlu a v naklonu vezmu natvrdo jen za predni, tam to povoli tlak) s ohledem na to nakloneni masiny, aby nedoslo k prebrzdeni a padu (samozrejme to zahamtovat jde), ale zadni brzdi s predni automaticky jen pri jizde rovne, nebo kdyz napravuje chybu jezdce, ale ne automaticky v naklonu). coz lze snadno vyzkouset-udelej si caru fixou na zad.kotouci, rozjed se na cca 30km/h a vys (odhad) a zabrzdi jen predni. uvidis sam, ze cara na zadku zmizi. osobne jsem to zkousel. bud se pletu ja, coz nevylucuju, nebo ty. kdyz to dohledas, hod to sem.



Tady máš odkaz na jedno z videí...
http://www.flash-team.cz/1190-adventure-2016
Kombinace systému MSC a cornering ABS je u KTM speciálně vyvinuto od fa.Bosch... Funguje jak v přímém směru, tak v náklonu.

1 reakcí na tento příspěvek Africa nebo KTM

27.9.2018 v 23:42 | Nahoru | #386
martin.hsb- to video znam. v cem se lisi s tim, co jsem psal? v cem se mylim?

(reakce na) Africa nebo KTM

27.9.2018 v 23:48 | Nahoru | #387

Eso_Rimmer píše: martin.hsb- to video znam. v cem se lisi s tim, co jsem psal? v cem se mylim?


Čas 1:34...

1 reakcí na tento příspěvek Africa nebo KTM

27.9.2018 v 23:49 | Nahoru | #388
tak to sem napis...

Africa nebo KTM

27.9.2018 v 23:53 | Nahoru | #389
Nedalo mi to. Musím napsat, že maximální výkon je jen jedna veličina. Nazval bych to kultivovaný chod, který je podstatně důležitější. Například motocrossová a enduro motorka se lišila jen zapalováním. Ta enduro měla těžší setrvačník vně zapalování a byla mnohem méně vzteklá. Maximální výkon se nelišil. A ještě jeden příklad, při MS 250 na vodu na obvod zadního kola přidávali až 2,5 kg závaží. Motokára používá na vodu hliníkové disky místo magnesiových.

(reakce na) Africa nebo KTM

27.9.2018 v 23:56 | Nahoru | #390

Eso_Rimmer píše: tak to sem napis...


Ach jo...
Je tam jasně řečeno - system MSC distribuje brzdný tlak na obě kola a to i v případě, že je použita pouze jedna z brzd ( a jezdec na videu brzdí přední brzdou). Stačí?
Stejně jako je tam jasně uvedeno, že systém funguje v náklonu. Co je na tom nesrozumitelného?

Naposledy editováno 28.09.2018 07:44:26
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Přeměřování tachometrů [1, 2, 3] KTM 1190 Adventure R, KTM 1190 Adventure, KTM 1290 S... KubaLC8 63 6.4.2024 v 16:37 pepe100
Výška jezdce pro KTM 1290 SAR KTM 1290 Super Adventure R Drak-09 3 5.4.2024 v 08:11 slabak2
CRF1000 kódy poruchy - diagnostika Honda CRF1000L Africa Twin Adventure Sports Mayk 4 1.4.2024 v 10:30 Mayk
Maroko - květen 2024 Honda CRF1000L Africa Twin Adventure Sports tomas_brno 20 30.1.2024 v 19:36 tomas_brno
Nejnižší cesťák Poraďte Honda XRV 750 Africa Twin, BMW F 650 GS, Honda XRV 6... RockStar1666 20 12.1.2024 v 11:08 docent


TOPlist