bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Africa nebo KTM
Přátelé jedné stopy! Můj kámoš se konečně rozhodl prodat XJR a koupit cenduro. Rozhoduje se mezi Ktm 1290 a Afrikou adv.sports. Nešlo by lehce zrecenzovat jmenované stroje? Díky!
Nemyslím, že by měl hodně zkušeností s cendurama ale vyježděnej je, to jo..


Naposledy editováno 24.09.2018 18:10:02

(reakce na) Africa nebo KTM

20.9.2018 v 21:51 | Nahoru | #181
Tech> asi tam čteš něco víc bež jsem napsal.

Boční kufry vs brašny jsou rozdíl (podle mě) hodně kvůli bezpečnosti, ale zadní kufr se nevozí v terénu právě kvůli blbému umístění - těžká věc nahoře na konci.

Je to průser, nemělo by se to stát. Ale otřesy jsou svině, sám jsem to zažil na mnohem menší věci několikrát. A už to byl držák navigace nebo hrazda roadbooku. Vždy něco prdlo kvůli vibracím pomrně lehké věci na relativně velké páce (vzhledem k danému dílu).

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Africa nebo KTM

20.9.2018 v 21:55 | Nahoru | #182

foxdive píše: Tak to je jasné že nikdy nevíš co tomu předcházelo, na zadní kufr máš mít max 5kg, já sem teď vezl těsně po 11 a to sem si debil ještě dvakrát skočil přes koleje takových polamanych motorek je spousta BMW a jejich zlomeniny sou taky na netu



Průser je, jak se výrobci předháněj v odlehčení jako takovém.Třeba GS na to už tvrdě dojíždí kvůli čím dál víc paštikózním materiálům. Nedivím se, že to praská. Každej dneska řeší váhu. AT sklidila kritiku, jak to, že je tak těžká. Vždyť měla mít max 220kg atd..!! . Varadero bylo těžký jak kráva a viděl jsem na něm borce skákat (já bych se bál)
a nikdy ho nikdo co vím nepolámal. Ale máš pravdu., nevíme co tomu předcházelo. Normálním ježděním by se to asi nestalo. Vždyť jel sám.

(reakce na) Africa nebo KTM

20.9.2018 v 21:58 | Nahoru | #183

69šakal píše: Průser je, jak se výrobci předháněj v odlehčení jako takovém.Třeba GS na to už tvrdě dojíždí kvůli čím dál víc paštikózním materiálům. Nedivím se, že to praská. Každej dneska řeší váhu. AT sklidila kritiku, jak to, že je tak těžká. Vždyť měla mít max 220kg atd..!! . Varadero bylo těžký jak kráva a viděl jsem na něm borce skákat (já bych se bál)
a nikdy ho nikdo co vím nepolámal. Ale máš pravdu., nevíme co tomu předcházelo. Normálním ježděním by se to asi nestalo. Vždyť jel sám.



Dneska ani nikdo nemůže říct, jestli Afra nemá taky problém. To prověří čas..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Africa nebo KTM

20.9.2018 v 22:35 | Nahoru | #184

69šakal píše: V Evropě moc cest nad 3000 m/nm není alespoň co vím.. , Nejvyšší silnice (cesta ) ve Fr. Alpách je 2802. Tam to pořád jede! Kde teda všichni jezděj? Jel bych tam taky!

to už byla jenom rypacka na techa
Je to v sekci vagamundos, Liška sedla afru
Sem předtím psal že je mě divné proč tomu tolik spadne výkon

(reakce na) Africa nebo KTM

20.9.2018 v 22:39 | Nahoru | #185

69šakal píše: Průser je, jak se výrobci předháněj v odlehčení jako takovém.Třeba GS na to už tvrdě dojíždí kvůli čím dál víc paštikózním materiálům. Nedivím se, že to praská. Každej dneska řeší váhu. AT sklidila kritiku, jak to, že je tak těžká. Vždyť měla mít max 220kg atd..!! . Varadero bylo těžký jak kráva a viděl jsem na něm borce skákat (já bych se bál)
a nikdy ho nikdo co vím nepolámal. Ale máš pravdu., nevíme co tomu předcházelo. Normálním ježděním by se to asi nestalo. Vždyť jel sám.

to souhlasím, ale prostě čísla prodávají, podle mě má afra dobrou váhu tak akorát, mohlo to mít min kg to je jasné ale sou těžší stroje, skákat se dá na všem otázkou je jak daleko a s jakou paradou

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Africa nebo KTM

20.9.2018 v 23:57 | Nahoru | #186

foxdive píše: t...Sem předtím psal že je mě divné proč tomu tolik spadne výkon


Ve 3000m n.m. klesne tlak vzduchu o 30% a výkon taky o 30% proti hodnotám u hladiny moře. Ale ... pokud dojde z nějakého důvodu k většímu ochuzení směsi, tím i k většímu vývinu tepla a zhoršení účinnosti, a zároveň je horší chlazení, tak úbytek výkonu může být klidně dalších 10%.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Africa nebo KTM

21.9.2018 v 06:36 | Nahoru | #187

Kohlstein píše: Ve 3000m n.m. klesne tlak vzduchu o 30% a výkon taky o 30% proti hodnotám u hladiny moře. Ale ... pokud dojde z nějakého důvodu k většímu ochuzení směsi, tím i k většímu vývinu tepla a zhoršení účinnosti, a zároveň je horší chlazení, tak úbytek výkonu může být klidně dalších 10%.


Jasne, tomu rozumím ale že dvěma spadl ten výkon tak nějak stejně a afra až 80procent dolů je zvlášťni

(reakce na) Africa nebo KTM

21.9.2018 v 08:10 | Nahoru | #188
foxdive> Nějak nejsem v obraze, kdo a kde tvrdil, že mu klesl výkon o 80%. Zkus mě prosím navést.

1 reakcí na tento příspěvek Africa nebo KTM

21.9.2018 v 09:34 | Nahoru | #189
Vandraci vagamundos příspěvek 94
Píšu to z mobilu nejde mě vložit přímo odkaz sory

(reakce na) Africa nebo KTM

21.9.2018 v 10:16 | Nahoru | #190
foxdive> jenže to byl pocit těch 80%, ne změřená hodnota. Tak bych s tím číslem moc neoperoval.

1 reakcí na tento příspěvek Africa nebo KTM

21.9.2018 v 10:19 | Nahoru | #191
Jasné ale když měl pocit že dvě 30 a jedna 80 tak tam ten rozdíl musel být brutální, jako ono je to jedno jen mě to překvapilo, stejně tam asi málo kdo bude jezdit

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Africa nebo KTM

21.9.2018 v 12:30 | Nahoru | #192
foxdive> Je to blbost, nevím kdes tuhle informaci vzal, ale každá nová motorka se vstřikováním má barometrický sensor, popřípadě lambdasondu a podle toho upravuje směs dané situaci (tzn méně paliva v nad. výškách), aby se motor nedusil atd...typický problém karbcových motorek, které jsou na nad. výšku více náchylné než stříkačky. Není důvod aby africe klesl výkon znatelně víc než kterékoli jiné motorce, to bys musel z nějakého důvodu méně otevřít škrticí klapku (to je totiž jediná možnost jak omezit benzínovému motoru výkon), což je u Afriky blbost když má lankový plyn a ikdyby ho neměla, proč by výrobce uzavíral přívod vzduchu tam kde je ho už tak málo.

1 reakcí na tento příspěvek Africa nebo KTM

21.9.2018 v 12:42 | Nahoru | #193
Asi se to někdy stane, u karbecu i u stříkačky, že motor ztratí většinu páry ve větší nadmořské výšce. U karburátorů jsou potřeba pro vyšší polohy menší trysky, jinak směs se obohacuje tak, že to až přestane jet. U stříkačky je možné, že některý ze snímačů zahaproval, případně kombinace tlak-teplota-tlak paliva, třeba kvůli zanesenému filtru, se dostaly mimo mapu. Stát se to může i v 1500 metrech. Pak je asi nejlepší na chvilku vypnout, zkontrolovat vzducháč, u stříkačky zkusit nějaký offroad nebo rain mode. Jestli se vandrákům podařilo ulít jednu svíčku, tak na jeden válec to sotva jede i u nás a po rovině.
Pokud je všechno v pořádku, pak Afrika vyjede úplně nejvýš, do 6km:
https://www.visordow...eaks-altitude-record

(reakce na) Africa nebo KTM

21.9.2018 v 15:15 | Nahoru | #194

Tech píše: foxdive> Je to blbost, nevím kdes tuhle informaci vzal, ale každá nová motorka se vstřikováním má barometrický sensor, popřípadě lambdasondu a podle toho upravuje směs dané situaci (tzn méně paliva v nad. výškách), aby se motor nedusil atd...typický problém karbcových motorek, které jsou na nad. výšku více náchylné než stříkačky. Není důvod aby africe klesl výkon znatelně víc než kterékoli jiné motorce, to bys musel z nějakého důvodu méně otevřít škrticí klapku (to je totiž jediná možnost jak omezit benzínovému motoru výkon), což je u Afriky blbost když má lankový plyn a ikdyby ho neměla, proč by výrobce uzavíral přívod vzduchu tam kde je ho už tak málo.


Čumim, co ještě nevim,.. Dik za info. Tohle mi vysvětlilo, proč můj chooper ve vejškách bzučel jako neměl vzduch..

(reakce na) Africa nebo KTM

21.9.2018 v 15:33 | Nahoru | #195

Tech píše: foxdive> Je to blbost, nevím kdes tuhle informaci vzal, ale každá nová motorka se vstřikováním má barometrický sensor, popřípadě lambdasondu a podle toho upravuje směs dané situaci (tzn méně paliva v nad. výškách), aby se motor nedusil atd...typický problém karbcových motorek, které jsou na nad. výšku více náchylné než stříkačky. Není důvod aby africe klesl výkon znatelně víc než kterékoli jiné motorce, to bys musel z nějakého důvodu méně otevřít škrticí klapku (to je totiž jediná možnost jak omezit benzínovému motoru výkon), což je u Afriky blbost když má lankový plyn a ikdyby ho neměla, proč by výrobce uzavíral přívod vzduchu tam kde je ho už tak málo.

tož píšu co psali kluci vedle, jejich zkušenost, mě tyto základy nemusíš vysvětlovat nejsu úplný osel

(reakce na) Africa nebo KTM

21.9.2018 v 15:34 | Nahoru | #196

Kohlstein píše: Asi se to někdy stane, u karbecu i u stříkačky, že motor ztratí většinu páry ve větší nadmořské výšce. U karburátorů jsou potřeba pro vyšší polohy menší trysky, jinak směs se obohacuje tak, že to až přestane jet. U stříkačky je možné, že některý ze snímačů zahaproval, případně kombinace tlak-teplota-tlak paliva, třeba kvůli zanesenému filtru, se dostaly mimo mapu. Stát se to může i v 1500 metrech. Pak je asi nejlepší na chvilku vypnout, zkontrolovat vzducháč, u stříkačky zkusit nějaký offroad nebo rain mode. Jestli se vandrákům podařilo ulít jednu svíčku, tak na jeden válec to sotva jede i u nás a po rovině.
Pokud je všechno v pořádku, pak Afrika vyjede úplně nejvýš, do 6km:
https://www.visordow...ord [/quote]konečně nějaké dobré vysvětlení Díky

1 reakcí na tento příspěvek Africa nebo KTM

21.9.2018 v 15:38 | Nahoru | #197
Ztrátu snad 80-90 % výkonu jsem zažil v Andách ve víc jak pěti kilácích, kdy 2.5TD Terrano jelo do kopce typu Buchláky pouze na jedničku rychlostí 20 km/h.

(reakce na) Africa nebo KTM

21.9.2018 v 18:25 | Nahoru | #198
vilemx> mě na to stačil asi 30m vysoký kopeček kousek od Poděbrad a ford focus s rozbitým map senzorem

(reakce na) Africa nebo KTM

21.9.2018 v 22:09 | Nahoru | #199
[quote=Firecracker]Dovolím si sem vložit recenzi z projíždky na KTM SA1290 S

Jel jsem i na Africe, myslím, že ty dvě motorky se moc srovnávat nedají každá je úplně jiná.

Pokud bych chtěl cestovat cestou necestou tak bych si z těhlech dvou vybral Afriku, pokud bych chtěl jezdit rally a dělat píčoviny tak bych si vybral KTM.

Pokud by mě šlo o spolehlivost rozhodně bych si vybral Afriku.

Včera jsem měl možnost se dvě hodiny projet na KTM 1290 Super Adventure S. Protáhnul jsem ji v lehčím terenu (pole, polňačky, lesní cesty a lesní turistické stezky), na dálnici a na okreskách. Rád bych se s Vámi podělil o dojmy a budu rád za Váš komentář, zda to chování byl jen ten testovaný kousek(měl najeto 10tisíc) nebo to dělají všechny. Ještě bych doplnil že mám 202cm a oblečený tak 118kg. Zátah motoru je pecka, táhne pořád, docela pěkně lineárně žádné záludnosti prostě super, topí jako prase kolena, stehna, zadek vše pořádně ugrilované i při cca 50-70km/h při jízdě v terené a nižších rychlostech ještě horší, spojka zabírá až na konci běhu páčky, brzdy nic extra ze začátku cca 2cm si neděje vůbec nic, pak to začíná brzdit velmi dobře, nicméně se nedá brzdit dvěma prsty protože páčky musím zmáčknout poměrně hodně a tím pádem by mě drtila prsteníček a malíček, musím tedy brzdit celou rukou pak se mě ale na páčku nevejde malíček. Na poli kde byla vysoká vrstva prachu/hlíny mě přišla méně stabilní než GSA, tlumiče bych řekl že jsou celkově tvrdší, ve vyšších rychlostech (cca 110) na hodně rozbité polňačce asi lepší než GSA protože jsem se nebál že škrtnu břichem, GSA bych ale řekl že ty nerovnosti v nižších rychlostech lépe žehlí. Na lesních stezkách do kopce/zkopce přes kameny/kmínky a kořeny OK, ale zase bych řekl že GSA je stabilnější. Jízda ve stupačkách daleko horší než GSA, špatně se vede koleny, řídítka nízko. Co se týče ovládání různých funkcí ne že by to nešlo, ale přijde mě skoro lepší zastavit než furt čumět do displeje a riskovat crash, ABS se navíc nedá nastavit za jízdy. Do cca 160 pěkně stabilní(bez kufrů v jednom, předpěti nastaveno na pilot+batuzek) při akceleraci je dobré se předklonit , od 160 začíná být lehce neklidná ve 230 to stále jde, ale nemám pocit, že by to byla rychlost ve které by se motorka cítila dobře.

Idem do kolien, to si v zivote nevidel nasatavovatelnu packu brzdy a spojky ? To sa ako da jazdit v terene a tlacit
packu celou dlanou? neverim fakt

(reakce na) Africa nebo KTM

22.9.2018 v 00:10 | Nahoru | #200
prackarr>
Mam SA 1290 S od lonska (koupena nova) ted mam cca 22 tis. km a zavada zadna. A co se vykonu tyce, tak je velmi dobre vyuzitelny! Je skvela zabava "lovit lachtany" na super sportech s timhle "cestakem" klidne bych bral odladeni motoru jako na super duku 1290, nebot teren s ni nejezdim.

Naposledy editováno 22.09.2018 01:55:57

2 reakcí na tento příspěvek Africa nebo KTM

22.9.2018 v 01:16 | Nahoru | #201
Zdarec, nedalo mi to a musim reagovat. Cist treba BLBOSTI o nevyuzitelnym vykonu u KTM... je zajimave, ze tohle jsem nikdy necetl nebo neslysel od jedineho majitele teto motorky! Pokud je 160 PS "nevyuzitelnych" proc se vyrabi a velmi dobre prodavaji daleko silnejsi stroje???
Ted trosku k "tematu".... kazda moto ma "sve"... a hlavne kazda moto je urcena pro nekoho jineho... to, ze si "lachtani" porizuji super sporty z nich rozhodne lepsi jezdce neudela, spise je o nich relace ve vecernich zpravach.
Projel jsem "pul sveta" na Jawe 250 a bylo to take fajn.
Po Varaderu XL 1000 jsem byl tez zamilovany do Afriky Ale... Afrika je nadherny stroj, skvela na expedice, spolehliva...atp. tech superlativu je mnoho... KTM mam neco prez rok, najeto cca 22 tis. km, bez poruchy ci zavady. Jezdil jsem jak tury s kuframa po Rakousku, Nemecku, Slovinsku, Chorvatsku, Madarsku..... tak s ni brousim stupacky a "lovim lachtany"... v mem profilu mam neco malo popsano o teto moto... ve zkratce: myslim, ze to neni moto pro zacatecnika, pro nekoho kdo hleda dalsi moto po predchozi Jawicce... takze brat na zretel "rady" "bikeru" co tuhle moto nikdy nejezdili, videli ji na obrazku...atp. je hloupost. Neni nad to si sam vyzkouset projet, osahat, pomazlit sve vytipovane sny a rozhodnout se podle vlastniho pocitu.

Kolama dolu zdravi Franz

(reakce na) Africa nebo KTM

22.9.2018 v 09:02 | Nahoru | #202

Franz78 píše: Zdarec, nedalo mi to a musim reagovat. Cist treba BLBOSTI o nevyuzitelnym vykonu u KTM... je zajimave, ze tohle jsem nikdy necetl nebo neslysel od jedineho majitele teto motorky! Pokud je 160 PS "nevyuzitelnych" proc se vyrabi a velmi dobre prodavaji daleko silnejsi stroje???
Ted trosku k "tematu".... kazda moto ma "sve"... a hlavne kazda moto je urcena pro nekoho jineho... to, ze si "lachtani" porizuji super sporty z nich rozhodne lepsi jezdce neudela, spise je o nich relace ve vecernich zpravach.
Projel jsem "pul sveta" na Jawe 250 a bylo to take fajn.
Po Varaderu XL 1000 jsem byl tez zamilovany do Afriky Ale... Afrika je nadherny stroj, skvela na expedice, spolehliva...atp. tech superlativu je mnoho... KTM mam neco prez rok, najeto cca 22 tis. km, bez poruchy ci zavady. Jezdil jsem jak tury s kuframa po Rakousku, Nemecku, Slovinsku, Chorvatsku, Madarsku..... tak s ni brousim stupacky a "lovim lachtany"... v mem profilu mam neco malo popsano o teto moto... ve zkratce: myslim, ze to neni moto pro zacatecnika, pro nekoho kdo hleda dalsi moto po predchozi Jawicce... takze brat na zretel "rady" "bikeru" co tuhle moto nikdy nejezdili, videli ji na obrazku...atp. je hloupost. Neni nad to si sam vyzkouset projet, osahat, pomazlit sve vytipovane sny a rozhodnout se podle vlastniho pocitu.

Hezky napsaný...jak správně říkáš, moto je o pocitu a každej jsme jinej

Kolama dolu zdravi Franz

2 reakcí na tento příspěvek Africa nebo KTM

22.9.2018 v 22:58 | Nahoru | #203
Nebudu hodnotit motorky, každá je úplně o něčem jiném a srovnávat moc ani nejdou.
Jen se musím pozastavit nad tím, jaká spousta lidí se ohání o přebytečném výkonu a jeho zbytečnosti, moralizováním o tom, že to je nevyužitelné apod. Mnoo, každý to má jinak a má jiné nároky. Ale to, že tito lidé ten výkon nevyužijí neznamená, že ho nevyužije nikdo. A přijde mi, že takových moralistů tady jen a jen přibývá

(reakce na) Africa nebo KTM

23.9.2018 v 01:32 | Nahoru | #204

Pete-Biggy píše: Nebudu hodnotit motorky, každá je úplně o něčem jiném a srovnávat moc ani nejdou.
Jen se musím pozastavit nad tím, jaká spousta lidí se ohání o přebytečném výkonu a jeho zbytečnosti, moralizováním o tom, že to je nevyužitelné apod. Mnoo, každý to má jinak a má jiné nároky. Ale to, že tito lidé ten výkon nevyužijí neznamená, že ho nevyužije nikdo. A přijde mi, že takových moralistů tady jen a jen přibývá



Svata pravda... "lachtanu" pribiva... a co "lachtan" to rada k nezaplaceni...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Africa nebo KTM

23.9.2018 v 06:31 | Nahoru | #205
Pete-Biggy> Tak já doufám,že jsi přezbrojil,protože motorka kterou máš v profilu má podle katalogu jen usmolených 116 kobyl...
A franzi,ty chystáš co,když jsi měl mašinu v bazaru?

Naposledy editováno 23.09.2018 06:33:34

2 reakcí na tento příspěvek Africa nebo KTM

23.9.2018 v 09:26 | Nahoru | #206
Tak tam jasně píše že pořídil superduka takže ještě posílil o pár koní nahoru
Akorát nevím jestli komfortem no

(reakce na) Africa nebo KTM

23.9.2018 v 09:55 | Nahoru | #207
Anti> Však mi taky u té mašiny od začátku chybí výkon a říkám to celou dobu,že jak to je geniální moto,tak to je prostě slabší.I když ten motor je vpravdě zábavný a mám to poladeno na 125 kobyl. Jenomže po TNT by mi ale chyběl výkon asi skoro u každé motorky.Ta totiž schovala do kapsy papírově daleko silnější mašiny....

Africa nebo KTM

23.9.2018 v 11:10 | Nahoru | #208
Ale jo,věřím.Měl jsem známého který měl litrové GSXR a Diavela.Když jsem ptal jak mu sedí ta Dukna,tak říkal že mu těch cca 20 kobyl oproti Suzuki chybí.Já to nepochopil,protože zatímco Gixero se sbíralo až někde kolem sedmi,Diavel jel jak z praku už někde u čtyřech.Pro mě jasný vítěz.Nicméně já radši Nm než koně.Každému podle chuti....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Africa nebo KTM

23.9.2018 v 11:27 | Nahoru | #209

foxdive píše: Tak tam jasně píše že pořídil superduka takže ještě posílil o pár koní nahoru
Akorát nevím jestli komfortem no



Superduke má neskutečnej motor, měl jsem tu čest,ale cestovat bych na tom nechtěl..

Africa nebo KTM

23.9.2018 v 11:28 | Nahoru | #210
Tak ono těch 125k a cca 100 Nm v podání toho litroveho 2V do V není vyloženě málo,ale žije to holt většinu života v poměrně plném zatížení.Proste tam není ta rezerva.Jinak z kapot jsem už dávno vyrostl.Ten 3V s presazenou klikou o 120stupňů,to bylo ale prostě porno.To schovalo do kapsy i papírové 150k dvouvaly od Ducati nebo 170k japonské 4hrnky.Byt to mělo v uvozovkách jen 139k,ovšem brutálně plochou křivku kroutaku.To bylo jak by tě natahli na BJ gumu a vystřelili tě ze zatáčky vstříc další...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Přeměřování tachometrů [1, 2, 3] KTM 1190 Adventure R, KTM 1190 Adventure, KTM 1290 S... KubaLC8 63 6.4.2024 v 16:37 pepe100
Výška jezdce pro KTM 1290 SAR KTM 1290 Super Adventure R Drak-09 3 5.4.2024 v 08:11 slabak2
CRF1000 kódy poruchy - diagnostika Honda CRF1000L Africa Twin Adventure Sports Mayk 4 1.4.2024 v 10:30 Mayk
Maroko - květen 2024 Honda CRF1000L Africa Twin Adventure Sports tomas_brno 20 30.1.2024 v 19:36 tomas_brno
Nejnižší cesťák Poraďte Honda XRV 750 Africa Twin, BMW F 650 GS, Honda XRV 6... RockStar1666 20 12.1.2024 v 11:08 docent


TOPlist