globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Africa nebo KTM
Přátelé jedné stopy! Můj kámoš se konečně rozhodl prodat XJR a koupit cenduro. Rozhoduje se mezi Ktm 1290 a Afrikou adv.sports. Nešlo by lehce zrecenzovat jmenované stroje? Díky!
Nemyslím, že by měl hodně zkušeností s cendurama ale vyježděnej je, to jo..


Naposledy editováno 24.09.2018 18:10:02

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Africa nebo KTM

17.9.2018 v 06:26 | Nahoru | #91
foxdive> jel si na tom ? Hádám že ne, tak aby ses nespletl.

(reakce na) Africa nebo KTM

17.9.2018 v 06:55 | Nahoru | #92

TomElefant750 píše: Wenca24> No na jaře jsem si ji na víkend půjčil a zjistil jsem že ji nutně potřebuju, koncem měsíce budou konečně peníze tak si udělám radost, pak dám někam pár fotek.
Čau, Tom


Pak dej vědět první dojmy

4 reakcí na tento příspěvek Africa nebo KTM

17.9.2018 v 07:19 | Nahoru | #93
To je fakt legrace tyhle diskuze Já ani na jedný nejel, tak taky něco přihodím
Přijde mi, že CRF1000 i 1090R jsou hodně podobný motorky. Jako třeba F800GS a Tiger 800XC. Nebo R1200GSA a 1290R. Upřímně u afriky mi přijde škoda hlavně v kontextu snad příchozí 790adv a yamahy T7, že jí nenechali jako 750ccm a nezaměřili jí ještě trochu víc do terénu. Další stupeň na cestování se zaměřením na silnice mohlo být varadero litr nebo třeba 1100 klidně taky řaďák se zdvihama kolem 200mm.

(reakce na) Africa nebo KTM

17.9.2018 v 08:07 | Nahoru | #94

Tech píše: foxdive> jel si na tom ? Hádám že ne, tak aby ses nespletl.

ale jo měl jsem tu čest, pro mě to není, mám dsg v autě a to mě stačí

(reakce na) Africa nebo KTM

17.9.2018 v 08:21 | Nahoru | #95

karf píše: To je fakt legrace tyhle diskuze Já ani na jedný nejel, tak taky něco přihodím
Přijde mi, že CRF1000 i 1090R jsou hodně podobný motorky. Jako třeba F800GS a Tiger 800XC. Nebo R1200GSA a 1290R. Upřímně u afriky mi přijde škoda hlavně v kontextu snad příchozí 790adv a yamahy T7, že jí nenechali jako 750ccm a nezaměřili jí ještě trochu víc do terénu. Další stupeň na cestování se zaměřením na silnice mohlo být varadero litr nebo třeba 1100 klidně taky řaďák se zdvihama kolem 200mm.

dobře to napsals

(reakce na) Africa nebo KTM

17.9.2018 v 08:26 | Nahoru | #96

karf píše: Upřímně u afriky mi přijde škoda hlavně v kontextu snad příchozí 790adv a yamahy T7, že jí nenechali jako 750ccm a nezaměřili jí ještě trochu víc do terénu...

Co blbneš, vždyť i v litru tady padají stížnosti, jak je slabá V sedmpade by se na tom mohlo jezdit snad i s malým A-čkem.
Na pohodlné a svižné silniční cestování na vlně cendur maji Crosstourer. Bohužel je vzhledově moc uhlazený, takže nesplňuje požadavek na drsný adventůre lůk.

Naposledy editováno 17.09.2018 08:26:45

Africa nebo KTM

17.9.2018 v 08:35 | Nahoru | #97
Hlavně je těžký

2 reakcí na tento příspěvek Africa nebo KTM

17.9.2018 v 09:32 | Nahoru | #98
Nechápu proč tady pomlouváte dobré motorky. Jsou jen jiné charakterově a obě dobré, tohle moc nechápu....

(reakce na) Africa nebo KTM

17.9.2018 v 10:21 | Nahoru | #99

T.E.CH píše: Nechápu proč tady pomlouváte dobré motorky. Jsou jen jiné charakterově a obě dobré, tohle moc nechápu....



Dobře Ty!!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Africa nebo KTM

17.9.2018 v 10:24 | Nahoru | #100

karf píše: To je fakt legrace tyhle diskuze Já ani na jedný nejel, tak taky něco přihodím
Přijde mi, že CRF1000 i 1090R jsou hodně podobný motorky. Jako třeba F800GS a Tiger 800XC. Nebo R1200GSA a 1290R. Upřímně u afriky mi přijde škoda hlavně v kontextu snad příchozí 790adv a yamahy T7, že jí nenechali jako 750ccm a nezaměřili jí ještě trochu víc do terénu. Další stupeň na cestování se zaměřením na silnice mohlo být varadero litr nebo třeba 1100 klidně taky řaďák se zdvihama kolem 200mm.



Souhlas.. jen to Varadero by muselo bejt celý překopaný, teď jsem ho měnil za AT a nevěřil jsem, jakej je to rozdíl v řízení a hlavně v těžišti,..AT se vede jak malá motorka

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Africa nebo KTM

17.9.2018 v 10:51 | Nahoru | #101

karf píše: To je fakt legrace tyhle diskuze Já ani na jedný nejel, tak taky něco přihodím
Přijde mi, že CRF1000 i 1090R jsou hodně podobný motorky. Jako třeba F800GS a Tiger 800XC. Nebo R1200GSA a 1290R. Upřímně u afriky mi přijde škoda hlavně v kontextu snad příchozí 790adv a yamahy T7, že jí nenechali jako 750ccm a nezaměřili jí ještě trochu víc do terénu. Další stupeň na cestování se zaměřením na silnice mohlo být varadero litr nebo třeba 1100 klidně taky řaďák se zdvihama kolem 200mm.

Neblázni, mít v nabídce podobný motorky odstupňovaný po 200ccm, to si může dovolit jen KTM.

(reakce na) Africa nebo KTM

17.9.2018 v 10:58 | Nahoru | #102

Tech píše: Neblázni, mít v nabídce podobný motorky odstupňovaný po 200ccm, to si může dovolit jen KTM.


Proč? Nějaká 750 primárně určená pro sólo cestování spíš nalehko do Kotárů, takže by nemusela být tak složitá a robustní. Potom litr pro dva klidně v plné polní po poli (současná AT) a potom výkonný 1200-1400 ccm (třeba něco jako CT či bývalý Varan) pro asfaltové spěchaly.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Africa nebo KTM

17.9.2018 v 11:18 | Nahoru | #103

69šakal píše: Souhlas.. jen to Varadero by muselo bejt celý překopaný, teď jsem ho měnil za AT a nevěřil jsem, jakej je to rozdíl v řízení a hlavně v těžišti,..AT se vede jak malá motorka

to ti věřím, pocitově jiná dimenze, varan je autobus

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Africa nebo KTM

17.9.2018 v 11:21 | Nahoru | #104

T.E.CH píše: Nechápu proč tady pomlouváte dobré motorky. Jsou jen jiné charakterově a obě dobré, tohle moc nechápu....

nikdo tu nepomlouva motorky asi špatně čteš nebo si zaujatý

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Africa nebo KTM

17.9.2018 v 12:15 | Nahoru | #105

foxdive píše: nikdo tu nepomlouva motorky asi špatně čteš nebo si zaujatý



Ale no tak, koukám že zrovna ty tady porovnáváš DCT vs DSG a to je fakt úsměvné. Společné to má akorát to, že to dokaže samo řadit a to je celé.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Africa nebo KTM

17.9.2018 v 12:35 | Nahoru | #106

T.E.CH píše: Ale no tak, koukám že zrovna ty tady porovnáváš DCT vs DSG a to je fakt úsměvné. Společné to má akorát to, že to dokaže samo řadit a to je celé.


??? Aha, tak já do teď žil v domění, že DCT je plus mínus to samé jako DSG, jen první vyrábí Honda pro motorky a druhé VW pro auta... V čem je tedy ten zásadní rozdíl?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Africa nebo KTM

17.9.2018 v 12:40 | Nahoru | #107

vilemx píše: ??? Aha, tak já do teď žil v domění, že DCT je plus mínus to samé jako DSG, jen první vyrábí Honda pro motorky a druhé VW pro auta... V čem je tedy ten zásadní rozdíl?

on si to asi plete s hydromenicem no su zvědavý co k tomu napíše

(reakce na) Africa nebo KTM

17.9.2018 v 12:41 | Nahoru | #108

T.E.CH píše: Ale no tak, koukám že zrovna ty tady porovnáváš DCT vs DSG a to je fakt úsměvné. Společné to má akorát to, že to dokaže samo řadit a to je celé.

no nic nepovnavam, jen sem konstatoval, spíš sem reagoval na pomluvy, nikde sem tu nepsal že je Afrika špatná motorka

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Africa nebo KTM

17.9.2018 v 14:31 | Nahoru | #109

foxdive píše: on si to asi plete s hydromenicem no su zvědavý co k tomu napíše



To že to je funkčně podobný, to je snad jasný. Proč bych si to měl plést s hydroměničem ???

Mám doma oboje a řadit ručně je u DSG pakárna,v zásadě to nechceš používat. Je to uživatelsky nepříjemné, pravda mám kombinaci DSG s dieselem. Ale jezdil jsem i benzín, tam je to lehce lepší, ale stejně to "nechceš" používat, nefunguje to tak uživatelsky dobře jako u motorky, taky tam není tolik módů.... Těžko se to vysvětluje, chce se to svézt, s tím že to umíš a máš to najeté, víš jak se to chová. DCT u motorky dokaže být hodně zábavné, tvrdím že zábavnější než řadit nohou. Jen cvakáš čudlikem buď nahoru a nebo dolů a můžeš přeředit jak nahoru tak dolů i v naklonu v zatáčce, není s tím problém.To řazení je opravdu strašně rychlé a za mne i zabavné.Výhodou je, aspoň já to tak používám, že nemusím hlídat řazení "nahoru", tam ji nechám ve sportovním módu (t.j až skoro do omezovače) přeřadit nahoru na automat.

Je jasné, že princip řazení je stejný.... jen uživatelský je to imho uplně jiné. To že vy by jste uznali, že to může dobře fungovat a být zábavné nepředpokládám.......

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Africa nebo KTM

17.9.2018 v 15:24 | Nahoru | #110
T.E.CH> měl jsem možnost se svézt na crosstourerovi i africe s DCT, jako zkušenost to nebylo špatný a mile mě překvapilo jak to funguje. Jen u afriky - režim sport 1 až sport 3 + další dva tuším a nedokázal jsem si najít ten pravý, nakonec jsem to vracel lehce rozlazen, protože za dobu co jsem ji měl půjčenou jsem nenašel režim, který bych si uložil a tu motorku tak chtěl mít. A pokaždý když jsem to vypnul a opětovně nastartoval, tak ta poslední navolená verze byla v hajzlu. (ale to zřejmě byla moje chyba).
Za mě, chápu, že k tomu přejde plno lidí, ale já si takhle motorku nepředstavuju. Chápu, že ten kdo to má si to hájí a šíří názor, že to je SUPER, ale nepřesvědčí mě - jo je to zajímavá alternativa, tečka. ... spousta lidí si prostě stále ráda vrkne ten meziplyn, prostě proto, že to je na motorce to, proč na ní jezdí.
A mimoto jsem pár dní na to měl půjčené 1050 Adv se 70kw - velmi příjemný (a zábavný) motocykl

a k volbě mezi CRF 1000 a 1290 ADV, dodávám že víťězem je 1090 s kolama 19/17 tedy ne R verze, pokud by někdo namítal, tak ať bere to R

1 reakcí na tento příspěvek Africa nebo KTM

17.9.2018 v 15:27 | Nahoru | #111
Ano dsg DCT je prostě dvouspojka,robotizovany manuál
U auta je to řazení úplně v pohodě a že bych ho nechtěl používat tak to zas ne, vůbec v tom nevidím problém, nevím jaký s tím máš problém ale já si nestezuju, šup šup a je to, navíc padla pod volantem takže není co řešit, ale nepoužívám to moc často jenom při rizikovem predjizdeni pokud to chci mít pod kontrolou, proto mám automat abych nemusel radit v autě
Určitě to dobře funguje, i je to zábavné ale pro mě na motorce to nemá smysl
A ty radis v náklonu v zatáčce jo?

2 reakcí na tento příspěvek Africa nebo KTM

17.9.2018 v 15:31 | Nahoru | #112
nekdy se clovek nestaci divit nekterym jedincum... je usmevne cist, jak je KTM prekonovana, ze staci bohate 100k Afriky a pod. ani jedna z nich neni spatna masina, nekteri tady by si meli uvedomit, ze lidi maji ruzne priority a pod. proc by nemel vykon AT stacit? jasne, ze staci. ale nekdo proste preferuje vic koni pod prdeli. a jen proto je KTM zbytecna? a jen proto, ze ma AT daleko mensi vykon, tak je to lina hujda? blbost... trosku repsektu k nazorum druhych a nemit porad presvedcovaci manyry by neuskodilo.

Africa nebo KTM

17.9.2018 v 16:11 | Nahoru | #113
Ze ty nás tady chceš o něčem přesvědčit?
Jinak to napsals velice pěkně

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Africa nebo KTM

17.9.2018 v 17:24 | Nahoru | #114

foxdive píše: Ano dsg DCT je prostě dvouspojka,robotizovany manuál
U auta je to řazení úplně v pohodě a že bych ho nechtěl používat tak to zas ne, vůbec v tom nevidím problém, nevím jaký s tím máš problém ale já si nestezuju, šup šup a je to, navíc padla pod volantem takže není co řešit, ale nepoužívám to moc často jenom při rizikovem predjizdeni pokud to chci mít pod kontrolou, proto mám automat abych nemusel radit v autě
Určitě to dobře funguje, i je to zábavné ale pro mě na motorce to nemá smysl
A ty radis v náklonu v zatáčce jo?



Tak problém v tom není, řadit s tím jde, to netvrdím že ne. Pádla mám taky, jen sem tomu prostě nepřišel na chuť, když stačí sešlapnout více plyn a podřadí to rychle taky. Co takhle vím ze svého okolí, tak to nepoužívá skoro nikdo, ač to tam mají.Ale možná je to tím, že máme všichni diesel.

Jo klidně si podřadím, když netrefím správnou rychlost....fakt je to tak jemný, že to jde.

Naposledy editováno 17.09.2018 17:28:48

(reakce na) Africa nebo KTM

17.9.2018 v 17:27 | Nahoru | #115

Eso_Rimmer píše: nekdy se clovek nestaci divit nekterym jedincum... je usmevne cist, jak je KTM prekonovana, ze staci bohate 100k Afriky a pod. ani jedna z nich neni spatna masina, nekteri tady by si meli uvedomit, ze lidi maji ruzne priority a pod. proc by nemel vykon AT stacit? jasne, ze staci. ale nekdo proste preferuje vic koni pod prdeli. a jen proto je KTM zbytecna? a jen proto, ze ma AT daleko mensi vykon, tak je to lina hujda? blbost... trosku repsektu k nazorum druhych a nemit porad presvedcovaci manyry by neuskodilo.



Však jsem psal, že oboje to jsou super motorky. Jen je každá jiná.....někdo se rád s motorkou "pere", má tam přehršle výkonu, nevadí mu že to vybruje a někdo radši Hondí uhlazenost. Vše má své výhody a i zápory. Nejlepší je mít oboje....

Africa nebo KTM

17.9.2018 v 17:40 | Nahoru | #116
add T.E.CH- tohle nebylo na tebe

Africa nebo KTM

17.9.2018 v 17:41 | Nahoru | #117
add foxdive -

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Africa nebo KTM

17.9.2018 v 17:54 | Nahoru | #118
T.E.CH> já teda asi 4měsíce jezdím s dvoulitrem s dsg v alhambře a až na podřazení nebo odřazení v zatáčkách, které by si mohl odpustit snad jen automat s predikcí podle map a GPS se to chová dobře. Hlavně to na rozdíl od měniče nenechává "prokluzovat" takže i pocitově jede líp. Nemluvě o rychlosti přeřazení. Na dlouhý cesty je to docela příjemný a návykový.
Ale nejsem si teda jistej, jestli bych to bral na motorce.

(reakce na) Africa nebo KTM

17.9.2018 v 18:02 | Nahoru | #119

Vlnič píše: T.E.CH> měl jsem možnost se svézt na crosstourerovi i africe s DCT, jako zkušenost to nebylo špatný a mile mě překvapilo jak to funguje. Jen u afriky - režim sport 1 až sport 3 + další dva tuším a nedokázal jsem si najít ten pravý, nakonec jsem to vracel lehce rozlazen, protože za dobu co jsem ji měl půjčenou jsem nenašel režim, který bych si uložil a tu motorku tak chtěl mít. A pokaždý když jsem to vypnul a opětovně nastartoval, tak ta poslední navolená verze byla v hajzlu. (ale to zřejmě byla moje chyba).
Za mě, chápu, že k tomu přejde plno lidí, ale já si takhle motorku nepředstavuju. Chápu, že ten kdo to má si to hájí a šíří názor, že to je SUPER, ale nepřesvědčí mě - jo je to zajímavá alternativa, tečka. ... spousta lidí si prostě stále ráda vrkne ten meziplyn, prostě proto, že to je na motorce to, proč na ní jezdí.
A mimoto jsem pár dní na to měl půjčené 1050 Adv se 70kw - velmi příjemný (a zábavný) motocykl

a k volbě mezi CRF 1000 a 1290 ADV, dodávám že víťězem je 1090 s kolama 19/17 tedy ne R verze, pokud by někdo namítal, tak ať bere to R



Tak klasika a neber to špatně, neumíš s tím. Já na tom byl stejně. Režim tam jsou D a S a u S jsou tři možnosti. D používám jen na dálnici, nebo když se jede po hlavní plynule na 6. Což mám minimalně, spiše ta dalnice, když se přesouváme....ale i tak minimum.

Bavím se o DCT, verze 2017 bez el, plynu....Když nastartuješ, vždy tam skočí režim D. Když překlapneš na S, vždy tam skočí režim který jsi měl v módu S naposledy. Pokud bez plynu, za jízdy podržíš režim S (tlačítko) , tak se posune o jednu čárku výše (jsou tam pouze 3 možnosti) a nebo skočí na jednu čárku.

Jedna čárka (vodorovná) u režimu sport znamená nejméně sportu, dvě více "sportu" a tři čarky nejvíce sportu, laitsky řečeno. To jest dle toho motor ví jak a kdy řadit.
Takže pokud taháš hodně dejme tomu třeba na trojku, s tím že "krátce" akceleruješ a zaroveň ale i prudce ubíraš a pak prudce přidávaš, tak když už víš jak na to, tak ani čtyřku nezařadí. Ale blbě se to vysvětluje, naladěné to je opravdu velice slušně, jen se s tím člověk musí naučit. A to není opravdu hned....fakt to trvá.

Jinak já nikoho nepřesvědčuji, pro mne je to super mít možnost neřadit a zaroveň řadit, (kecat automatu do toho) když chci a nebo řadit, bó je tam i tvrdý manualní režim, kdy ty vše máš pod kontrolou.
Jen vím, že pokud se na tom někdo sveze 30 minut nebo hodinu, moc toho nezjistí.....spiše že to vlastně nechce, že nevyhovuje, protože to nemá pod kontrolou, jinými slovy neumí to. Tak to prostě je. Na druhou stranu to respektuji, že to nechce. Ale co nerespektuji je , když někdo říká že to je špatné a o ničem, když to tak není a je to jen o tom, že dotyčný s tím neumí jezdit.

Samozřejmě mám i řadicí motorku. AT se koupila na cestovaní, je pohodlná a opravdu skvěle ovladatelná, to je velký bonus této motorky!!!! Opravdu se vodí skvěle....ani začátečník nebude mít problém.

V zásadě nutno uznat, že samotné DCT mne hodně překvapilo, já taky netušil, jak to bude zábavné, ani jsem kvůli tomu AT nekupoval. Tohle byl přijemný bonus dlouho po koupi, když jsem s tím opravdu sžil, tohle bylo i pro mne překvapení. Je to jak se říká "návykové". S tím jsem taky nepočítal.
V žadném případě to není o tom že bych to chválil kvůli tomu že jsem to koupil. Mám i další motorku. Tohle v plánu nebylo....a já to kupoval hlavně kvůli cestování a nemuset řadit a i jsem to jeden celej den testoval, abych to(zda to sedne) sedlo. Ale tohle jsem neměl šanci zjistit..... tehdá. To jsem zjistil opravdu až ježděním a hodně dlouho se to učil a zkoušel co lze a nelze a kudy vede cesta.

Pravda, návyk spojky chybí, při otáčení....ale i to se dá naučit. Holt je to "velká" mašina. Nějaky větší terén neřeším, na to už jsem starej.... a tam jak funguje DCT řešit nebudu, tomu nerozumím. Na silnici , či na nezpevněném povrchu je to ale fakt v pohodě.

(reakce na) Africa nebo KTM

17.9.2018 v 18:11 | Nahoru | #120

karf píše: T.E.CH> já teda asi 4měsíce jezdím s dvoulitrem s dsg v alhambře a až na podřazení nebo odřazení v zatáčkách, které by si mohl odpustit snad jen automat s predikcí podle map a GPS se to chová dobře. Hlavně to na rozdíl od měniče nenechává "prokluzovat" takže i pocitově jede líp. Nemluvě o rychlosti přeřazení. Na dlouhý cesty je to docela příjemný a návykový.
Ale nejsem si teda jistej, jestli bych to bral na motorce.



Kluci, fakt to není stejný. V zásadě to nejde vysvětlit, to si musíte zkusit a ještě Vám někdo musí poradit jak na to. Nehledě na to, že jedna věc je jet jen na automat a nebo mu do toho kecat. Řadí to fakt rychle, s DCT řadím mnohem více než bez....je to cvak, cvak.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Přeměřování tachometrů [1, 2, 3] KTM 1190 Adventure R, KTM 1190 Adventure, KTM 1290 S... KubaLC8 66 Včera v 18:59 JMan
Výška jezdce pro KTM 1290 SAR KTM 1290 Super Adventure R Drak-09 3 5.4.2024 v 08:11 slabak2
CRF1000 kódy poruchy - diagnostika Honda CRF1000L Africa Twin Adventure Sports Mayk 4 1.4.2024 v 10:30 Mayk
Maroko - květen 2024 Honda CRF1000L Africa Twin Adventure Sports tomas_brno 20 30.1.2024 v 19:36 tomas_brno
Nejnižší cesťák Poraďte Honda XRV 750 Africa Twin, BMW F 650 GS, Honda XRV 6... RockStar1666 20 12.1.2024 v 11:08 docent


TOPlist