Téma: Natlakované přední tlumiče
Aktuálně měnim plej v předních tlumičích na svojí XJ 600. Olej sem naposledy měnil asi rok a půl/23tis. km zpět. A během posledního půl roku sem si začal všímat toho, že mi na motorce trvdne předek ("na motorce" jakože té motorce). Dostalo se to až do takovýho stádia, že to skoro přestalo tlumit a jízda byla dost nepohodlná. To mě dohnalo k tomu koupit olej a vyměnit ho. Jenže je to divný. Většinou mi to přišlo naopak a sice, že to se starým olejem bylo měkký jak žvýkačka. Teď jsem to rozdělal a asi vím, proč to tak bylo. Po povolení zátky tlumiče začaly syčet a né zrovna málo. Byly dost natlakovaný. Něco tlumičů na XJ sem už rozdělal a nikdy sem nějaký syčení nezaregistroval. Docela bych řekl, že toto natlakování byla příčina toho ztvrdnutí. Nechápu, kde se tam ten tlak vzal. Kdyby to jen lehce pšouklo, ale to fakt syčelo asi 3 sekundy. Přirovnal bych to asi k tomu, když se pomalu otvírá natlakovaná PETka. Kde se tam ten tlak vzal?

Natlakované byly oba tlumiče. Jeden víc a jeden míň, ale u obou mě to přišlo dost. Nikdy dřív sem si něčeho takovýho nevšiml.

Olej byla směs pul na pul Motulu 10W a Motulu 15W. Což se jevilo pro jízdu jako ideální. Dokud nedošlo k tomu natlakování.

Děkuji předem za věcné reakce.

Naposledy editováno 06.09.2018 21:13:23

Natlakované přední tlumiče

Skvělá odpověď, děkuji! 6.9.2018 v 21:52 | Nahoru | #1
u cross motorek je tlakovani tlumicu bezna vec, jsou tam i odvzdusnovaci sroubky.

u tebe by se takove tlakovani dit nemelo. Pravdepodobne mas vadna gufera ktera funguji jako jednocestny ventil. Pri stlaceni tlumice gufero vzduch ven nepusti, ale kdyz se tlumic vysouva , tak si prisaje.

Nevim jestli je nahore vicko s gumovym O krouzkem. ten doporucuju taky dat novej. Muze bejt problem i tady, ale spis to tipuju na gufero.

1 reakcí na tento příspěvek Natlakované přední tlumiče

6.9.2018 v 22:42 | Nahoru | #2
Tlumit nebo pružit?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Natlakované přední tlumiče

6.9.2018 v 22:49 | Nahoru | #3

foxdive píše: Tlumit nebo pružit?


Tlumice prestaly tlumit nerovnosti. Sou moc tvrdy. Prestaly pruzit.

cuir> Diky! Gufera mam nahradni, tak je vymenim. Snad to pomuze.

Naposledy editováno 06.09.2018 22:58:54

1 reakcí na tento příspěvek Natlakované přední tlumiče

Skvělá odpověď, děkuji! 6.9.2018 v 23:39 | Nahoru | #4
Může to být jen starým/špatným olejem. Hezky je to vidět na ostrém enduru, kde se dá odvzdušňovat a kde tlumiče dostávají zabrat. Když dám nový olej, tlumiče prakticky netlakují a jak olej stárne, začínám více a více odfukovat.

Každopádně když dáš nová gufera a okroužky na horní i spodní zátku, nic nezkazíš .

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Natlakované přední tlumiče

7.9.2018 v 06:55 | Nahoru | #5
radektt> Je pravda, ze na to, ze tam ten olej byl "jen" rok a pul, z toho vytekl dobrej kekel. Kdyz si tak zpetne promitam, co vse sme s tim nalozeni ve dvou projeli (nejaky norsky a svedsky sotoliny, neco sotolin v Alpach a Chorvatsku a i u nas jezdim spis po rvedlejsich ozbitejsich silnicich jak po hlavnich..), rekl bych, ze tlumice za tu dobu byly vic namahany, nez jak je u takove motorky bezny.

Pokud by to mohlo byt jen tim olejem, nerad bych sahal do gufer, kdyz netecou.

Naposledy editováno 07.09.2018 06:58:50

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Natlakované přední tlumiče

7.9.2018 v 06:58 | Nahoru | #6
Koudy01> vzdycky olej a gufera!!! Gufera mas korunovou polozku!!!

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Natlakované přední tlumiče

7.9.2018 v 07:04 | Nahoru | #7
HornisGSX> U nekoho, kdo meni ten olej jednou za cas ( treba 5 let ) to chapu. Ale ja ten olej menim kazdy dva roky (ted driv skrz to natlakovani), to bych mel pokazdy menit gufera?

(reakce na) Natlakované přední tlumiče

7.9.2018 v 07:25 | Nahoru | #8

Koudy01 píše: HornisGSX> U nekoho, kdo meni ten olej jednou za cas ( treba 5 let ) to chapu. Ale ja ten olej menim kazdy dva roky (ted driv skrz to natlakovani), to bych mel pokazdy menit gufera?


tak vyměn jen olej.... ušetříš 300 kč
tvl

(reakce na) Natlakované přední tlumiče

Skvělá odpověď, děkuji! 7.9.2018 v 07:25 | Nahoru | #9
Koudy01> jo!!! Dit gufera bez prachovek stoji 200kc! A pak mozna nebudes resit to tlakovani! Souhlasim s Cuircem podle me ti gufero zacalo fungovat jako pumpa!

1 reakcí na tento příspěvek Natlakované přední tlumiče

7.9.2018 v 07:32 | Nahoru | #10
Penize neresim. Gufera mam dokonce nakoupeny do foroty. Jak uz sem nekde vys psal. Jen nerad saham do neceho, co funguje. Ale ono to prave mozna nefunguje. Kdybych se dozvedel, ze to je jistojiste olejem, tak je nemenim. To mi ale asi nikdo na jistotu rict nedokaze.

e: Zas ze by se ty gufera takhle stejne opotrebovaly na obou tlumicich?

Naposledy editováno 07.09.2018 07:41:17

(reakce na) Natlakované přední tlumiče

7.9.2018 v 08:25 | Nahoru | #11
foxdive> Neslozil. Normalne to rok fungovalo v pohode.

Natlakované přední tlumiče

7.9.2018 v 09:41 | Nahoru | #12
pozri- nalej olej, odskúšaj. Až nebude tlakovať, je to OK,
až bude, rozober, vylej olej, ak si neprepláchol, aj tak bude špinavý, vymeň olej aj gufera a tak budeš vedieť či to bolo olejom, či guferama

(reakce na) Natlakované přední tlumiče

7.9.2018 v 12:35 | Nahoru | #13

Koudy01 píše: Penize neresim. Gufera mam dokonce nakoupeny do foroty. Jak uz sem nekde vys psal. Jen nerad saham do neceho, co funguje. Ale ono to prave mozna nefunguje. Kdybych se dozvedel, ze to je jistojiste olejem, tak je nemenim. To mi ale asi nikdo na jistotu rict nedokaze.

e: Zas ze by se ty gufera takhle stejne opotrebovaly na obou tlumicich?



Pokud měníš olej ve vidlicích jen tak, že ho vyleješ a zase naleješ, tak to ani dělat nemusíš, protože ten bordel co bývá uvnitř usazenej ti zase zasere ten novej olej. Pokud děláš výměnu oleje pořádně, tak tu vidlici rozebereš komplet, vyčistíš každej díl a zase ji složíš - při téhle operaci jde ale gufero každopádně ven (bez toho to ani nerozebereš) a dávám nový, protože když by byl náhodou poškozenej břit na guferu a začalo by mi to chcát kvůli tomu, že jsem ho nevyměnil, tak by mě to pěkně nasralo

Natlakované přední tlumiče

9.9.2018 v 20:19 | Nahoru | #14
No vidíš, já to dělám tak že vyměním jen olej. Xj má najeto 60tis. FZS 1000 má 96 tis. gufera netečou ani na jednom. Vše originál. Olej vyměním tak že ho vypustím, propláchnu 3x - 4x techničákem - dokud neteče čistý olej. Olej měním co 2 roky.

Natlakované přední tlumiče

10.9.2018 v 11:52 | Nahoru | #15
Asi záleží na konstrukci vidlice, každopádně vidle rozeberu na prvočinitele aniž bych musel sahat na gufero. A slušnější gufera a prachovky jsou v cenách 1000-1500Kč za sadu a ty jsem měnil až teď s 5. nebo 6. výměnou oleje, protože už trochu rosila. Tedy ušetřeno 7500Kč jen na guferách

Neřeknu u někoho, kdo dává měnit olej po 60tis někam do servisu, ale když si to člověk mění pravidelně svépomocí, tak je zbytečný měnit vždy i gufera.

1 reakcí na tento příspěvek Natlakované přední tlumiče

10.9.2018 v 16:48 | Nahoru | #16
Proplachl sem to, nalil nove olej a uz to zase funguje. Ted se uvidi, jestli to bude dal tlakovat nebo ne.
Diky vsem za rady.

(reakce na) Natlakované přední tlumiče

10.9.2018 v 20:45 | Nahoru | #17
Koudy01> Vyměň i ty o kroužky co jsou nahoře na uzavírací matici. Klidně se ti mohlo stát že se ti do toho oleje časem dostala vlhkost a chytlo to kvas. :o) Na druhou stranu kvas je supr - ale v demijónu.:o)
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Homologace vyfuku Yamaha XJ 600 VokyCz 29 19.10.2018 v 16:26 gooffyy
Moto do 35kw Suzuki GSF 600 Bandit, Suzuki SV 650, Yamaha XJ 600,... oskaradam 10 17.10.2018 v 18:58 nevo7
No nestartuje, co asi.. .-) Yamaha XJ 600 Darečák 28 17.9.2018 v 12:34 zdenysrx6
záhada - xj600 jede jen na 2 válce Yamaha XJ 600 Marty615 12 23.7.2018 v 20:42 kilix
yamaha xj 600 Yamaha XJ 600 INGFranc 16 18.6.2018 v 20:27 OndraCB

TOPlist