bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Natlakované přední tlumiče
Aktuálně měnim plej v předních tlumičích na svojí XJ 600. Olej sem naposledy měnil asi rok a půl/23tis. km zpět. A během posledního půl roku sem si začal všímat toho, že mi na motorce trvdne předek ("na motorce" jakože té motorce). Dostalo se to až do takovýho stádia, že to skoro přestalo tlumit a jízda byla dost nepohodlná. To mě dohnalo k tomu koupit olej a vyměnit ho. Jenže je to divný. Většinou mi to přišlo naopak a sice, že to se starým olejem bylo měkký jak žvýkačka. Teď jsem to rozdělal a asi vím, proč to tak bylo. Po povolení zátky tlumiče začaly syčet a né zrovna málo. Byly dost natlakovaný. Něco tlumičů na XJ sem už rozdělal a nikdy sem nějaký syčení nezaregistroval. Docela bych řekl, že toto natlakování byla příčina toho ztvrdnutí. Nechápu, kde se tam ten tlak vzal. Kdyby to jen lehce pšouklo, ale to fakt syčelo asi 3 sekundy. Přirovnal bych to asi k tomu, když se pomalu otvírá natlakovaná PETka. Kde se tam ten tlak vzal?

Natlakované byly oba tlumiče. Jeden víc a jeden míň, ale u obou mě to přišlo dost. Nikdy dřív sem si něčeho takovýho nevšiml.

Olej byla směs pul na pul Motulu 10W a Motulu 15W. Což se jevilo pro jízdu jako ideální. Dokud nedošlo k tomu natlakování.

Děkuji předem za věcné reakce.

Naposledy editováno 06.09.2018 21:13:23

Natlakované přední tlumiče

Skvělá odpověď, děkuji! 6.9.2018 v 21:52 | Nahoru | #1
u cross motorek je tlakovani tlumicu bezna vec, jsou tam i odvzdusnovaci sroubky.

u tebe by se takove tlakovani dit nemelo. Pravdepodobne mas vadna gufera ktera funguji jako jednocestny ventil. Pri stlaceni tlumice gufero vzduch ven nepusti, ale kdyz se tlumic vysouva , tak si prisaje.

Nevim jestli je nahore vicko s gumovym O krouzkem. ten doporucuju taky dat novej. Muze bejt problem i tady, ale spis to tipuju na gufero.

1 reakcí na tento příspěvek Natlakované přední tlumiče

Skvělá odpověď, děkuji! 6.9.2018 v 23:39 | Nahoru | #2
Může to být jen starým/špatným olejem. Hezky je to vidět na ostrém enduru, kde se dá odvzdušňovat a kde tlumiče dostávají zabrat. Když dám nový olej, tlumiče prakticky netlakují a jak olej stárne, začínám více a více odfukovat.

Každopádně když dáš nová gufera a okroužky na horní i spodní zátku, nic nezkazíš .

(reakce na) Natlakované přední tlumiče

Skvělá odpověď, děkuji! 7.9.2018 v 07:25 | Nahoru | #3
Koudy01> jo!!! Dit gufera bez prachovek stoji 200kc! A pak mozna nebudes resit to tlakovani! Souhlasim s Cuircem podle me ti gufero zacalo fungovat jako pumpa!
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
zatuhlý plyn Yamaha XJ 600 Paja.ml 1 26.3.2024 v 17:13 Destroyer
Serizeni retezu XJ 600 Yamaha XJ 600 Rollinman 24 24.3.2024 v 01:57 tompok76
Můžu odjet po snížení motorky na ni... [1, 2] Yamaha XJ 600 H1d30k 42 21.3.2024 v 15:02 H-D82
XJ600 - jede na 2 válce [1, 2] Yamaha XJ 600 Animals21 52 22.2.2024 v 07:40 Koudy01
Dá se někde ověřit reálný výkon mot... Yamaha XJ 600 H1d30k 13 5.9.2023 v 13:20 panTerek


TOPlist