globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Thermo bob, neboli bipass termostatu
Zdravím kawáci, mám dotaz a nejspíš i podnět k zamyšlení..
Když jedu vyšší rychlostí bez zátěže, po chvíli masivní chladiče celkem drasticky ochladí zahřátou vodu vracející se k válci. Za mě mi přijde špatně, aby se k válci valila voda co má + - 40 *C, když vezmu v úvahu rozdíl teplot dole u kráterů a u hlavy, odkud vychází kolem + - 100 *C. Narazil jsem pak na produkt jménem Thermo bob, určený pro klr650, kde se hadicí se spojkami vřelá voda částečně přepouští před vodní pumpu, tim se zvyšuje teplota vody hnané k válci, jsou tam popsané i výhody instalace produktu, ovšem na e-bayi je za 140$ a to se mi vážně nechce dávat.
Máte někdo zkušenost, nebo nějaké názory, zkuste si najít na googlu: watt-man.com. díky za názory a reakce
Předchozí
1 2 3
Následující

Thermo bob, neboli bipass termostatu

5.9.2018 v 20:40 | Nahoru | #1
A nemyslis ze vyrobce toho motoru nepremyslel nad tim proc se ma ta voda takto ochlazovat a zkonstruoval onu chladici soustavu tak ze proste funguje? Ja myslim ze slysis travu rust.... Ono zas jak to maji vyresene kdyz se motor prehriva? Bezi sahara? Nevim o tom zarizeni nic jen se ptam

Thermo bob, neboli bipass termostatu

Skvělá odpověď, děkuji! 5.9.2018 v 23:05 | Nahoru | #2
dobrá rada nad zlato- nejeb do chladenia motora, keď to chladí, ako má, inak si na dobrej ceste skurviť motor

2 reakcí na tento příspěvek Thermo bob, neboli bipass termostatu

Skvělá odpověď, děkuji! 6.9.2018 v 08:52 | Nahoru | #3
Starej Bob má pravdu, respektive se snaží prodat motorkářům řešení, které mají auta v základu, kdy voda protíká malým okruhem přes topení a sací potrubí.

Jinak taky existují systémy se dvěma termostaty, které se v různých obměnách používají na velkých motorech. Jde o to, že při hodně dimenzovaném chladiči, nízkém zatížení a nízké teplotě okolí jde voda z chladiče do motoru už příliš studená. Druhý termostat na vstupu do motoru nahrazuje dříve používané žaluzie a roletky na chladiči.
Na nejnovějších motorech u osobáků bývá termostat na vstupu do motoru za chladičem. Tento udržuje motor teplejší, ale reaguje až za delší dobu, takže jeho součástí musí být i elektricky ovládaný ventil spojený přes ECU se snímáním teploty na výstupu z motoru a plynovým pedálem.

1 reakcí na tento příspěvek Thermo bob, neboli bipass termostatu

6.9.2018 v 19:02 | Nahoru | #4
Ono pomáhá i kus kartónu privazanej na chladici.
(u moto, auta maji tuto ficuru uz v zakladu viz diskuse výše).

(reakce na) Thermo bob, neboli bipass termostatu

6.9.2018 v 19:19 | Nahoru | #5
Beranidlo> Díky, takže to určitě má nějakej smysl, že.. Právě se mi nechce kupovat tu sadu za šílenej peníz, tak spekuluju že to spichnu homemade

(reakce na) Thermo bob, neboli bipass termostatu

6.9.2018 v 22:56 | Nahoru | #6
Julip> něco jako karton na chladíči používám teď, díky za radu

(reakce na) Thermo bob, neboli bipass termostatu

7.9.2018 v 00:23 | Nahoru | #7
E

Naposledy editováno 21.09.2018 10:34:32

1 reakcí na tento příspěvek Thermo bob, neboli bipass termostatu

7.9.2018 v 08:44 | Nahoru | #8
nie je problém to zbastliť homo-domo. potrebuješ nájsť oceľové rúrky. hrubú, ktorá pôjde vložiť do hadice (z/do) chladiča, tenká na bipass.

potrebné vyrobiť dva "T" kusy, zvarením, alebo pájkovaním tvrdou pájkou- odporúčam. zmontovať a je to!

Ale... vraciam sa k mojej rade, veľmi opatrne a s rozumom, inak si odmrdáš motor a ten nestojí 5 kaček...

(reakce na) Thermo bob, neboli bipass termostatu

7.9.2018 v 10:52 | Nahoru | #9
jawakain>

nie je problém to zbastliť homo-domo

Kolik má tedy udělat vnitřní průměr toho bypassu? To bude problém, správné řešení ho reguluje (škrtí) termostatem a ani to nemusí fungovat vždy ideálně.

1 reakcí na tento příspěvek Thermo bob, neboli bipass termostatu

8.9.2018 v 22:24 | Nahoru | #10
Pánové děkuji za názory a připomínky, přemýšlel jsem, že bych na propojovací hadici ( bipass ) namontoval otočný ventyl k dolazování průtoku vody během jízdy, hadici bych dal většího průměru, abych měl rozsáhlejší spektrum. Určitě bych musel instalovat teploměr, abych měl přehled o teplotě vody vstupující k válci. Ještě nad tím budu hodně přemýšlet a tápat, ale třeba na podzim, nebo když bude dost chladno, tak to má svůj smysl, to mi nikdo nerozmluví. Nepotřebuju, aby k válci šla příliš studená voda a to je nežádoucí. Jinak se dá ventil zavřít a okruh chladící kapaliny se tím uvede do původního stavu, takže jakoby netknuté. Taky by se hodila informace o teplotě oleje, jelikož motor nemá chladič, myslím že je olej značně teplotně namáhán. Beru v potaz výrobce, který usoudil že olejový chladič není třeba, ale informace o teplotě jsou celkem zásadní. Jak nízká zeplota, kvuli zátěži a otáčkám motoru při zahřívání, tak vysoká teplota, kdy je motor značně zatížen, která může poškozovat mazací schopnosti oleje. Ještě otázka, po kolika km měníte olej Vy? Myslím že by mohlo stačit po 5k, v příručce je u verze C myslím 10k, ale to rozhodně zamítám, šetřit se na takových věcech nevyplácí, navíc když je náplň motoru pouze 2L, tak to ztrácí smysl úplně..
Pište klidně připomínky, objektivní kritiku uvítám, o vývoji bipass projektu a "doku*vení" skvělého takřka nesmrtelného motoru vás budu informovat, pošlu i fotky..díky

(reakce na) Thermo bob, neboli bipass termostatu

9.9.2018 v 21:51 | Nahoru | #11
Dacann> Dej tam kohout z topení pro starší auta(ovládání na lanko),místo levé rukojeti napasuj druhou plynovou na kterou ten kohout napojíš.Samozřejmostí jsou tři teploměry výstup z motoru,výstup z chladiče a vstup do motoru,možná ještě teploměr oleje,no a podle zatížení-ovládá pravá ruka,rychlosti sleduješ na tacho. a aktuálních teplot dle budíků budeš levou rukou ovládat nejvhodnější teplotu na vstupu
P.s. Potom napiš z úrazovky jak to funguje
Sorry dělám si prdel,i když pokud to tu čte se-se tak už mu to určitě v hlavě šrotuje...

1 reakcí na tento příspěvek Thermo bob, neboli bipass termostatu

9.9.2018 v 22:43 | Nahoru | #12
nevim jak tvuj, ale muj termostat vymysleny hondou, ma cca 3mm dirku kterou chladici kapalina proudi stale - naprosto bez ohledu na stav mechanickeho ventilu, a i cidlo teploty je az za touto dirkou, pod(za) termostatem.. coz je defaklto to same, co znazornuje uvedene Beranidleho schema

jinak prubeh/charakteristiku otevirani ci zavirani termostatu lze otestovat i bez motorky, a ver ze to beha (mysleno na mechanicky rizenou vec) docela rychle (v radu desitek sekund.. )

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Thermo bob, neboli bipass termostatu

9.9.2018 v 23:03 | Nahoru | #13
kerut>

coz je defaklto to same, co znazornuje uvedene Beranidleho schema

Přečti si zadání a zjistíš že dírka v termostatu nevyřeší ,,velkou účinnost'' chladiče, to řeší jen řízený bypass...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Thermo bob, neboli bipass termostatu

10.9.2018 v 00:09 | Nahoru | #14
Kratzmar1> jo takhle ! mea culpa.. No i kdyz mi to prijde jako docela blbost (minimalne u vyrobce/konstruktera), tak bud vrazit do potrubi clonku pro snizeni objemovyho toku toku (jenze to bude uplne zbytecne zbytecne zatezovat pumpu...), vrazit tam termostat na vyssi teplotu(a spolehat na to ze vysokou ucinnost chlazeni srovna vetsi teplotni rozdil), nalejt tam kapalinu s nizsi tepelnou kapacitou (ale to je zas jako s tou clonkou.. levou rukou za pravym uchem)
a nebo tam uplne nejlip dat jinej-mensi chladic (min hliniku, min vody = lehci motorka, v cem je problem ?)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Thermo bob, neboli bipass termostatu

10.9.2018 v 20:10 | Nahoru | #15
kerut>Tak předpokládám že výrobce asi ví,proč tak velký chladič(musí pokrýt všechny typy provozu a zatížení), na motorech který pracují běžně v různých režimech je to dávno jednoduše vyřešený

Thermo bob, neboli bipass termostatu

11.9.2018 v 08:49 | Nahoru | #16
môj obtok má vnútorný priemer 4mm a bohate stačí. Tak reči, že tam narveš akýsi ropovod s ventilom je myslím spôsob, ako si ten motor skurviť, viď komentár #2

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Thermo bob, neboli bipass termostatu

11.9.2018 v 09:48 | Nahoru | #17
Kratzmar1> hele podle me je to cely pitomost resit bez overeni charakteristiky termostatu a bez zmereni teplot v ruznych mistech obehu (v ruznych provoznich rezimech.. ) Ten termostat nejen ze se behem cca 10 s otevre ale i on se i zavre,... puvodne jsem chybne predpokladal problem v tom , ze po otevreni se vyhrne do motoru voda stojici v chladici ktera ma tech treba 40°C jenze i tohle je reseny tou puvodne popsanou dirkou v termostatu (tepla voda velmi pomalinku dirkou plni chladic a studena se stejne pomalinku ohriva v motoru aniz by ho vyrazneji chladila vzhledme k pomeru prumeru dirky v termostatu a prumeru potrubi)..

nicmene pokud to fakt (overeno, zmereno) chladi moc, je proste nejlogictejsi tu ucinnost chlazeni snizit, ne ji vselijak obchazet
auto nech autem, tam je topeni, vyhrejvani vzduchu na sklo atd... ale to nejsou veci dulezity pro auto(vykon), nybrz veci dulezity pro ridice..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Thermo bob, neboli bipass termostatu

11.9.2018 v 10:35 | Nahoru | #18
kerut> Dírka v termostatu, aspoň v autě, je tam kvůli odvzdušnění, ne kvůli nějakému obtoku. Aby ti nezarostla vodním kamenem, bývá v dírce ještě nýtek na volno. Bez dírky by se ti v termostatu mohla vytvořit parní nebo vzduchová bublina a termostat by otevřel příliš pozdě. Ještě záleží, jestli ten termostat je hned na motoru, nebo někde na půlmetrové hadici, jako u VFR. Pak samozřejmě musíš zajistit dostatečný průtok kolem termostatu, aby stíhal. Výsledkem může být, že v chladném počasí se motor ohřívá deset kilometrů.
Jinak normální motorky typu Fireblade mají ten bypass z fabriky.


Naposledy editováno 11.09.2018 11:15:17

(reakce na) Thermo bob, neboli bipass termostatu

11.9.2018 v 11:16 | Nahoru | #19
Beranidlo> kdyz jsi u toho FB, co si myslis o tom vymeniku voda/olej u hondy ? je zapojenej jako paralelni (kratkej)obeh kolem pumpy, coz je sice parada pro stabilitu teploty mezi vodou a olejem pri nizsich teplotach, ale podle me se tak trosku zbytcne ubira vykon pumpy/snizuje ucinnost samotnyho chlazeni (mysleno tak ze urcite zpomali obeh skrz chladice, protoze obeh skrz chlaice ma mnohem vyssi hydrodynamickej odpor, coz povede v extremu pri maximalnim tepelnym k mensimu celkovymu odvodu tepla )..
co jsem koukal jiny znacky maji vymenik zapojenej jinak, bud jako ja viz dole, nebo skrz nej dokonce honej teplou vodu jako tebou popisovany bypass..

ja jsem ho dal praveze paralelne s vystupem z chladice (tedy cca 1/10 vody potece misto primo, jeste skrz vymenik, cimz se olej trosicku ochladi a voda naopak lehce ohreje.. coz trochu souvisi s tematem) .. mam v planu to pak na vice mistech merit/snimat a podle toho bud stanovit prutok (clonkou v obehu vymeniku) nebo prip. vymenik vynechat (v serii neni, naopak v serii byva chladic oleje, ALE jen u UK verzi, coz je samotny divny kdyz je v anglii zima jak v prdeli,.. u Jap. chladic oleje ani vymenik neni.. v HRC verzi chladic oleje tez neni ale vymenik je, ovsem zapojenej stejne jako na tom FB ve schematu nahore..)

jinak k tematu, nejsem ani moc v rozporu s teorii, nicmene bez zmereni konkretnich teplot v praxi je to podle me pitomost resit..

1 reakcí na tento příspěvek Thermo bob, neboli bipass termostatu

11.9.2018 v 12:05 | Nahoru | #20
Výměník - když ho dáš na bypass, tak s ním ohříváš olej, dokud se nezahřeje motor. Jak otevře termostat, už není funkční. Výměník na Fireblade je správně, za studena ohřívá olej, za tepla udržuje teplotu. Jestli je výměník paralelně k bloku nebo k chladiči /za chladičem/ je skoro jedno, akorát se čeká na otevření termostatu.
Chladič - pokud není přicpaný, tak průtok vody je vždy dostatečný. Pro chladič je kritický průtok vzduchu, tlustý chladič má velký odpor a je potřeba vrtule s velkým výkonem, aby vzduch protlačila skrz. Proto jsou chladiče tenké a rozměrné.
Čerpadlo - potřebuje průtok, aby voda nabíhala na lopatky ve správném směru. Proto je tam taky ten bypass nebo pořádná díra kolem termostatu, nejen to ovzdušnění v termostatu samotném. Příkon čerpadla jsou desítky wattů, podívej se na čerpadlo ústředního topení, kolik stačí na vytopení baráku pro 30kW kotel.
A teď ještě video po nás blbečky, kteří musí mít ve všem jasno.

(reakce na) Thermo bob, neboli bipass termostatu

11.9.2018 v 12:49 | Nahoru | #21
Beranidlo> cerpadlo je radial, kdyz nema prutok dela podtlak uvnitr a pretlak okolo ale nema-li tlacena kapalina (prakticky nestlacitelna) kam jit nic se nedeje, narozdil axialni turbiny ktera ma velkej uhel nabehu na vstupu takze dela vselijakej kavitacni bordel.. obeh vymeniku u FB (a dalsich Hond) prave pri vyssi potrebe chlazeni stale propousti, tudiz odebira cerpadlu cast jeho vykonu.. klasika - mas dve paralelni vetve potrubi z nichz v jedne je o dost mensi a v druhe vetsi odpor, logicky ta tlacena kapalina projde snaze tim mene odpornym, a prutok bude tudiz neprimo umerny pomeru tech odporu.. no kazdopadne uvidime az to povrci a neco se odmeri, da se to prepojit libovolne a data porovnat...

E: vsak prave na tom bypassu mi prijde nejlogictejsi - ve smyslu ohrevu oleje na provozni teplotu, mnohem logictejsi nez v te smycce kolem pumpy alá Honda.. (ale to od toho nechci, ja od toho chci lehke prichlazovani oleje ve vykonu..)

BTW vrtule netreba, prvni co jsem vyhodil... staci rychlost, kde neni rychlost neni potreba chladit vykon, ..bavime se o moto na hrani ne o autech vecne stojicich po mestech v kolonach (nechapu jak takovy jezdeni muze nekoho bavit )

Naposledy editováno 11.09.2018 13:12:53

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Thermo bob, neboli bipass termostatu

11.9.2018 v 20:34 | Nahoru | #22
kerut>

auto nech autem, tam je topeni, vyhrejvani vzduchu na sklo atd

Tohle je samozřejmě blbost,termostat ovládající bypass chladiče nemá s topením nic společného, jde o regulaci rozdílů teploty vody, což pokud by to nemělo vliv na motor a bylo by lepší mít rozdíl 40°C tak máme dodnes sifonové chlazení.To že ty budeš jezdit jen na okruhu asi zakladateli jeho problém nevyřeší(pokud je založen na reálném měření).

ja jsem ho dal praveze paralelne s vystupem z chladice (tedy cca 1/10 vody potece misto primo, jeste skrz vymenik


Podle mě je to horší řešení 1)za studena budeš déle zahřívat olej(nepoteče přes něj ohřívaná chl. kapalina 2)nižší účinnost,chlad. kapalina poteče hadicí místo výměníkem(nižší odpor, na origo řešení ti dělá odpor motor + chladič proti odporu výměníku)

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Thermo bob, neboli bipass termostatu

11.9.2018 v 21:19 | Nahoru | #23
Kratzmar1>
ad prvni cast - no hele, chapu jak to myslis ale obeh v autech je fakt trosku slozitejsi nez na motorce (at jde o blbnuti nebo jezdeni do prace), budu se opakovat ale termostat se i zavira, a pokud neni konstrukter absolutni debil, je ten obeh navrzenej +- k nejakym provoznim podminkam,.. 40°C voda urcite skrz chladic nepotece..
v tomhle s Tewbou muzu i castecne souhlasit, ale opakuju - pokud nema autor vlakna ty teploty omereny je to vesteni z koule a spis nadela vic skody nez uzitku

ad druha cast - ted si nejsem jistej jestli si rozumime.. v serii ten vymenik neni vubec ! ta voda se vraci z chladice do motoru jen hadici..
ohledne snizeni ucinnosti to nechapes uplne spravne, strucne receno biude o par stupnu teplejsi voda, ale taky o par stupnu studenejsi olej, tj. kdyz zanedbame hydrodynamicky ztraty na vymeniku (protoze ano - ten je tam navic, takze jasne v tom prutoku se ucinnost mechanicky/hydrodynamicky trochu snizi, ALE) odvod tepla bude praveze vicemene obbdobnej(skoro stejnej), jen se proste teplo nebude odvadet pouze kapalinou ale castecne i olejem - rozumime ? slibuju si od toho taky lepsi stabilitu treplot vuci sobe, nebude se prehrivat olej a chladici kapalina pujde do motoru trosku teplejsi, ale min nez v ty smycce, A NAVIC:
u vymeniku zapojenyho jako fireblade a dalsi hondy ve smycce, se NAOPAK kapalina toci pouze skrz vymenik aniz by vubec prosla chladicem - uz chapem ? coz je parada pro rychlej ohrev(jak pises - souhlas), ale v otackach kdy potrebujes taky chladit na to musi bejt dostatecne predimenzovanej chladic protoze se nevyuzije celej prikon pumpy ...proto mi prijde tohle reseni "ne uplůne nejvic sikovny", a proto (a na tohlre presne) jsem se Beranidla ptal co si o tom mysli..

..BTW delsi ohrev motoru v mem reseni je samozrejme jasnej, o tom naprosto zadna, ale to me zas netrapi, nepotrebuju to nastartovat, sednout a hned kourit plny otacky, nejsme hacisi na vyjezdu k pozaru, zejo

E: jeste (omlouvam se za OT) pridam jednu hadanku, TAKHLE to maji(meli) reseny inzenyri v motoGP u 211..

z tech moznosti o kterych se bavime to neni ani jedna, budto je vymenik hozenej "bypasem" z motoru do motoru, ale spis bych sazel (protoze ta horni trubka je viditelne tenci nez spodni, tudiz bernouli-vetsi rychlost, vesti dyn. podtlak, atd..) ze tahaj chladnou kapalinu (ale az za pumpou kde je vyssi stat. tlak) skrz vymenik nahoru a z vymeniku ale misto rovnou do sani pumpy ji posilaji jeste do chladice..

Naposledy editováno 11.09.2018 21:58:06

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Thermo bob, neboli bipass termostatu

11.9.2018 v 22:14 | Nahoru | #24
kerut> Bavil jsem se o zapojení na obrázku od Beranidla versus to cos popsal,tam jsem to pochopil žes napojil vstup vody do výměníku na zpátečku z chladiče a výstup jsi nechal do sání pumpy.To ale zajistí jen nižší průtok vody přes výměník(pokud nebudeš nějak škrtit zpětnou hadici z chladiče)protože kapalina poteče cestou nejmenšího odporu.To řešení z moto GP co jsi dal foto mě přijde o.k. (pro okruh)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Thermo bob, neboli bipass termostatu

12.9.2018 v 00:10 | Nahoru | #25
Kratzmar1> jj, vsak to chapes spravne - v serii jen hadice z chladice do sani pumpy - u keruta paralelne s touto hadici jeste zapojeny vymenik, ktery odvede cast tepla z oleje do vody, ktera po smiseni se zbytkem z hadice proudi do motoru trosku teplejsi.. tj. celkova tepelna bilance motoru se defakto nezmeni (kdybych ve stejnem zajmu pouzil termostat na vyssi teplotu, celej motor by byl o ten kousek teplejsi, coz by mohl byt problem pri nizsich otackach, je to termodynamika, ne termostatika), ale co se zmeni (opet jen malinko ale zmeni) je rozlozeni teploty.. =valce budou o neco malo teplejsi a vana o neco malo studenejsi, nic vic nic min

reseni u FB je jasny, honis vodu kolem oleje dokola - takze se vzajemne vyrovnavaji teploty, ale zaroven snizujes prutok skrz chladic, na coz narazim v #19
uplne idealni to podle me proste neni..

reseni u 211 je praveze ciste k chlazeni oleje, a trosku me tam zarazi ze nemeli misto vymeniku primo chladic oleje, treba 500 2T ho mivaly
nicmene 211 byla jedna z nejuspesnejsich moto v MS takze to asi fungovalo dobre, a (myslim ze yamaha ale nevzpomenu si, proste jina fabrika) to ma zapojeny u nekterych seriovych moto praveze obdobne

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Thermo bob, neboli bipass termostatu

12.9.2018 v 00:57 | Nahoru | #26
kerut> kerut nedělá dobře, když dává výměník paralelně k hadici. Na rozdíl od motogp nemá skoro žádný tlakový spád. Kerut neohřívá olej po startu, ani nechladí po ohřátí. Mimo to, pochybuju, že v motogp si komplikují život nějakým termostatem, a hadice k výměníku nepochybně napíchli do míst, kde je tlakový spád dostatečný.

Beranidlo nemusí chápat Kerutovy myšlenkové pochody stejně jako Kerut. Beranidla nebaví číst Kerutova záhadná souvětí bez interpunkce a proto je ani nečte. Ale těší se, až to bude jednou napsané česky, nebo i v jiném jazyce, hlavně když to bude gramaticky správně.

(reakce na) Thermo bob, neboli bipass termostatu

12.9.2018 v 01:41 | Nahoru | #27
Beranidlo> vidis, poezie Ti jde lip nez termodynamika

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Thermo bob, neboli bipass termostatu

12.9.2018 v 17:34 | Nahoru | #28
kerut>

reseni u FB je jasny, honis vodu kolem oleje dokola - takze se vzajemne vyrovnavaji teploty, ale zaroven snizujes prutok skrz chladic

Na jejich řešení se z výměníku ohřátá/ochlazená voda ochlazuje/ohřívá promícháním ve vodní pumpě a společném kanálu po odbočku na výměník což je zajištěno napojením na tlakovou větev a sací.Na tvém máš zajištěn sice veškerý průtok přes motor a nejstudenější kapalinu ale problém bude s průtokem přes výměník,ten se bude rapidně měnit dle otáček a otevření termostatu,čímž si zrušíš jednu z výhod výměníku proti chladiči-tepelnou setrvačnost(proto podle mě používají i ten výměník v gp-stabilnější teplota oleje

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Thermo bob, neboli bipass termostatu

12.9.2018 v 21:26 | Nahoru | #29
Kratzmar1> no hele i kdyz si taky kolega z "vé-ú-té" mysli ze kdyz bude pit dvema brcky tak tim tencim nic nepotece, tak bych se zas tak nebal a ten prutok skrz vymenik musi bejt malej - nechci ten motor uvarit + zadrit studenym olejem.. chci jen zvednout teplotu z 85-90 nekam na 95.. (jinak teda spravny provozni teloty NC30 mam vycteny z ruznych prispevku z greybike400.. tech 90-95 je prej iealni, aby to slo dobre do otacek) tj treba 5°max treba 10°.. nezapomen ze olej ma polovicni teplotni kapacitu, a ze cim pomaleji bude voda ve vetvi vymeniku proudit tim vic se ohreje... tedy po smiseni nesmi uvarit motor, spis si myslim ze budu skrtit ten vymenik aby v otackach nefungoval "az moc"

E: a pokud bude zavrenej termostat prutok samozejme nebude ani jednou cestou, ale to je spravne..

jinak vypada to takhle - pro ilustraci


Naposledy editováno 12.09.2018 21:32:14

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Thermo bob, neboli bipass termostatu

12.9.2018 v 22:52 | Nahoru | #30
kerut> Proč nemáš nasazenou stahovací pásku na té spodní hadici?

nechci ten motor uvarit + zadrit studenym olejem

I když to zapojíš jakkoliv, tak ani jedno z toho nehrozí.
Předchozí
1 2 3
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Zpřevodování KLR 650c Kawasaki KLR 650 KubAiS 6 19.2.2024 v 21:27 KubAiS
Montáž blastrů - plná, zaslepená ří... Kawasaki KLR 650 KubAiS 8 19.2.2024 v 20:44 Slávek-TDM
zkušenosti S KLX 650R Kawasaki KLX 650 Husa123 24 8.2.2024 v 22:16 Kohlstein
Moto servisy Jihočeský kraj Kawasaki KLX 650 LegitPasha 4 3.12.2023 v 19:58 slabak2
Díra v plechové nádrži skrz Kawasaki KLR 650 KubAiS 11 16.5.2023 v 20:13 Julip2


TOPlist