globalmoto_duben_nolan





Téma: mráz a pneu
 
30.8.2018 v 12:50
Zdarec, mám dotaz. Je nutné/dobré, pokud zazimuji motorku v garáži, kde je stejná teplota jako venku nějak řešit ochrannu pneumatik před mrazem?? Někde na netu jsem četl, že by se moto pneu měly ochránit před mrazem. Jaké mínusové teploty musejí být, aby pryž pneumatik vlivem mrazů ztvrdla, mě není jasné. Uskladnění letních pneumatik z auta, které jsou vystavené mrazům neřeším, ale u motorky je to něco jiného. Otázka zní, řešit či neřešit ochranu pneu mašiny před mrazy??

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) mráz a pneu

31.8.2018 v 10:08 | Nahoru | #31

FiZzeR píše: dafikk> že ti to stojí za tu námahu


Mě jen rozesmálo to o té vojně. Mě je 49 a byl jsem poslední ročník,který byl na vojně 2 roky. Těm ostatním ročníkům po nás se už vojna zkracovala. A Zdenál se po mých 29 letech po vojně a jeho 24 letech po vojně cachtá jak byl na vojně a jak už není vyplašený. Pak je vyděšený z mrazu....No nic....toto byl opravdu poslední můj příspěvek do tohoto tématu. Asi fakt nemá cena reagovat na založené témata tohoto a podobného typu jako kterou rukou si mám utřít zadek....

Naposledy editováno 31.08.2018 10:16:39

(reakce na) mráz a pneu

31.8.2018 v 10:33 | Nahoru | #32

dafikk píše: ....byl jsem poslední ročník,který byl na vojně 2 roky....


to je hovno, já byl dva roky a 14dní

(reakce na) mráz a pneu

31.8.2018 v 10:37 | Nahoru | #33
[quote=Zdenál1974]..........Mašinu dám na servisák, předni kolo podložím gumou, naleju plnou nádrž až po okraj Vervou 100, vyndám baterku, hodím plachtu a tím pro mne veškeré zazimování končí. .........
dělám to stejně, jen tu baterku nevyndávám, udržuju nabíječkou přímo na motorce

(reakce na) mráz a pneu

31.8.2018 v 10:39 | Nahoru | #34

dafikk píše: Nejhorší smrt je z vyplašení... Nech si poradit. Dej motorku na servisní (nebo hlavní) stojany,ať se ti neotlačí plošky na gumách. A jestli teda pořád váháš,tak je obal vatelínem,aby ti teda ten přímý mráz nešel na gumy. Ale to už je asi sci-fi. A nebo pak kola odšroubovat a dát si je domů.
Ale pozor....i motorový olej mrazem ztrácí kvalitu. Zvláště ten motorkový!!!



Snad každá motorka, kterou jsem viděl, má předepsanou výměnu oleje jednou ročně. Vzhledem k ceně oleje a filtrů to není žádná pálka tak myslím, že v tomhle není problém...

(reakce na) mráz a pneu

31.8.2018 v 13:45 | Nahoru | #35
dafikk> sorry ale psal jsi neco o smrti z vyplaseni a ja ti odpovedel, kdy jsem byl naposledy vyplaseny. Nic vic nic min. Z mrazu vyplaseny fakt nejsem. Tusil jsem ze kdyz dotaz napisu tak tretina diskuteru napise neco k veci pak budou prispevky o h...e., ale s nejakym vtipem a zbytek o h...e a bez vtipu. Pro mne a mozna i jine pneu/mraz ptakoviba neni a pro nekoho ano. Kazdy ma jine priority. Pokud nevim na dane tema nebo nechci prispivat tak nereaguji a vyreseno Je to jednoduche.

2 reakcí na tento příspěvek mráz a pneu

31.8.2018 v 13:59 | Nahoru | #36
Zdenál1974> No ale nezlob se....máš dotaz jako kdyby ti bylo 5 roků Co uděláš když ti teda napíšou,že to těm gumám škodí?? Odšroubuješ kola,dáš si je doma na skříň a motorka bude stát bez kol v garáži?? Co když ti někdo napíše,že letnímu palivu škodí mráz?? Namontuješ kola,pojedeš vyjet letní palivo,natankuješ zimní a zase kola odšroubuješ a dáš na skříň??
Nech je na motorce a tu dej na hlavní stojan,aby se ti neudělali přes zimu na gumách plošky. To je asi nejlepší co můžeš pro ně udělat,když nemáš vyhřívanou garáž

Nejhorší smrt je z vyplašení... Nech si poradit. Dej motorku na servisní (nebo hlavní) stojany,ať se ti neotlačí plošky na gumách. A jestli teda pořád váháš,tak je obal vatelínem,aby ti teda ten přímý mráz nešel na gumy. Ale to už je asi sci-fi. A nebo pak kola odšroubovat a dát si je domů.
Ale pozor....i motorový olej mrazem ztrácí kvalitu. Zvláště ten motorkový!!!

Zdenál1974> Milý Zdenále,ptáš se na hlouposti a já jsem ti úplně normálně poradil (viz příspěvek č.5) Nechápu proč sem taháš vojnu. Jestli tě to zjímá a chceš se bavit jako rovný s rovným,tak jsem byl rok v Seredi a rok v Litoměřicích. Ani jsi nenapsal co máš za motorku. Mráz,potažmo střídání teplot škodí všemu co je na motorce. Chtěl jsem ti poradit i ten benzín,abys měl plnou nádrž a nesrážela se ti tam voda . Ale jak čtu,tak to víš a víš i více věcí. Pro mě za mě si tu motorku rozmontuj třeba do šroubku a dej ke kamnům. Neřekl jsem ti nic špatného.Nemůžu za to,že Fizzera hned v prvním příspěvku napadlo úplně to stejné co mě a jistě to napadlo i ostatní. A že ty se uprdneš hned po nevinném vtípku svědčí o tom,že ta vojna ti musela dát zabrat.
Já bych z toho zazimování nedělal takovou vědu. Ale je vidět,že někdo to bere smrtelně vážně a to sci-fi z toho udělá i na fóru.
Ať se ti daří

Nauč se číst a pak někoho kritizuj. Zbytek ostatních příspěvků jsou ve stejném duchu.
Parkuju v zimě tak 2 motorky a žádný problém jsem nikdy neměli. Vytahujeme pouze baterky a dáme je do tepla a sem tam nabijem.

Naposledy editováno 31.08.2018 14:01:36

2 reakcí na tento příspěvek mráz a pneu

31.8.2018 v 15:29 | Nahoru | #37
Pořád tady řešíte gumy, ALE CO HLAVNÍ STOJAN..... ha, že on se zespoda omačká to nikoho nenapadlo.......

(reakce na) mráz a pneu

31.8.2018 v 15:31 | Nahoru | #38
Motogpmania> ... přesně... a taky mrazem zkrehne!

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) mráz a pneu

31.8.2018 v 15:47 | Nahoru | #39
dafikk> Vojna 19 měsíců tankový prapor Podbořany. Kawa Versys 650 Grand Tourer 2017, najeto 5.500 km. Rozhodně nemám v úmyslu kvůli mrazům odmontovávat kola a ani nic jiného. Jsem rád, že se přinutím vyprat a namazat řezěz. Milý Zdenále,ptáš se na hlouposti a já jsem ti úplně normálně poradil , Nauč se číst a pak někoho kritizuj. = co tady potom tedy plácáš o tom, že někoho kritizuji?? Nejhodnotnější co jsi na dané téma napsal je:Parkuju v zimě tak 2 motorky a žádný problém jsem nikdy neměli. Vytahujeme pouze baterky a dáme je do tepla a sem tam nabijem. Zbytek nejsou rady, ale ironické plky typu Dej motorku na servisní (nebo hlavní) stojany,ať se ti neotlačí plošky na gumách. A jestli teda pořád váháš,tak je obal vatelínem,aby ti teda ten přímý mráz nešel na gumy. Ale to už je asi sci-fi. A nebo pak kola odšroubovat a dát si je domů. Ale pozor....i motorový olej mrazem ztrácí kvalitu.[/b]. Ještě, že nemám čas kouknout na ostatní tvé příspěvky, jak moc jsou hodnotné a v jakém duchu jsou. Končím, nic ve zlém, měj se.

Více na: https://www.motorka...p;rpl=9706773#insert
Copyright © Motorkari.cz

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) mráz a pneu

31.8.2018 v 15:50 | Nahoru | #40
Zdenál1974> Viš co Sašo.....jdi do prdele....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) mráz a pneu

31.8.2018 v 16:47 | Nahoru | #41

Zdenál1974 píše: dafikk> Vojna 19 měsíců tankový prapor Podbořany. Kawa Versys 650 Grand Tourer 2017, najeto 5.500 km. Rozhodně nemám v úmyslu kvůli mrazům odmontovávat kola a ani nic jiného. Jsem rád, že se přinutím vyprat a namazat řezěz. Milý Zdenále,ptáš se na hlouposti a já jsem ti úplně normálně poradil , Nauč se číst a pak někoho kritizuj. = co tady potom tedy plácáš o tom, že někoho kritizuji?? Nejhodnotnější co jsi na dané téma napsal je:Parkuju v zimě tak 2 motorky a žádný problém jsem nikdy neměli. Vytahujeme pouze baterky a dáme je do tepla a sem tam nabijem. Zbytek nejsou rady, ale ironické plky typu Dej motorku na servisní (nebo hlavní) stojany,ať se ti neotlačí plošky na gumách. A jestli teda pořád váháš,tak je obal vatelínem,aby ti teda ten přímý mráz nešel na gumy. Ale to už je asi sci-fi. A nebo pak kola odšroubovat a dát si je domů. Ale pozor....i motorový olej mrazem ztrácí kvalitu.[/b]. Ještě, že nemám čas kouknout na ostatní tvé příspěvky, jak moc jsou hodnotné a v jakém duchu jsou. Končím, nic ve zlém, měj se.

Více na: https://www.motorka...p;rpl=9706773#insert
Copyright © Motorkari.cz



Ještě jedna možnost je, koupit nahříváky s tepelnou regulací a nechat je vždy přes noc na 40. Samozřejmě je potřeba se před koupí zeptat výrobce, jestli je takto lze použít, ale pokud nechceš dávat kola dolů, tak toto je asi jediné řešení, které ti zajistí klid duše :) .

mráz a pneu

31.8.2018 v 17:09 | Nahoru | #42
Zdenal1974 by si mel dat nahrivaky na 40°C spis do rozkroku, aby se uklidnil (a taky nemnozil.. ).

A at mu to tady nezasiram, tak jeste tu zkusenost. Parkuju roky motorky v kulne, kde je mraz. Dotankuju, maznu retez a soupnu do kulny. Jednou za mesic dobiju baterky. Na jare vytahnu a klidne frcim na okruh. Zadny plosky, zadny droleni, zadnej stres..

(reakce na) mráz a pneu

31.8.2018 v 17:50 | Nahoru | #43

Mr.Dreamer píše: Ještě jedna možnost je, koupit nahříváky s tepelnou regulací a nechat je vždy přes noc na 40. Samozřejmě je potřeba se před koupí zeptat výrobce, jestli je takto lze použít, ale pokud nechceš dávat kola dolů, tak toto je asi jediné řešení, které ti zajistí klid duše :) .



Když bude v zimě v noci -20, tak přes den bude kolik? Třeba -5? Takže rozdíl den/noc 45°C. To bude pro ty gumy vyloženě labůžo

Zdenále nebuď urážlivá ženská a když se ti rady místních nelíbí (zrovna Dafikkovy jsou naprosto v pohodě a relevantní), tak si to prostě udělej podle sebe. Stejně to tak dopadne.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) mráz a pneu

31.8.2018 v 18:57 | Nahoru | #44

dafikk píše: ....... Vytahujeme pouze baterky a dáme je do tepla a sem tam nabijem.



ve vší vážnosti, respektu a jako seriózní příspěvek/dotaz : baterka by se prý neměla dávat do "tepla", ( snad že se nadměrně vybíjí ) ale nechat v "chladu", neměla by být na "mrazu".Teplem se zřejmě myslí cca pokojovka 22 - 24stC, chlad je podle mě cca 15 -18 stC (přes zimu nějaká chodba/komora ), mráz je jasný.
S tím teplem je to takový pofidérní, přes léto je baterka přeci v teple, jenže je zároveň taky v provozu=pracuje., takže ok.
Jasně,nic se nemá přehnět, na druhou stranu správnou / rozumnou / péčí se dá lecos zachránit.. Když jsem kupoval před 5ti lety VFRr96 ( zcel jistě neorigo baterka), tak solidní prodávající povídá, připrav se na baterku, už je tam 5 let ( což je asi tak životnost náhražek ), no už je tam další 4 roky, a stále ok. Doufám že jsem to nezakřikl a zítra natočím

(reakce na) mráz a pneu

31.8.2018 v 19:00 | Nahoru | #45

Motogpmania píše: Pořád tady řešíte gumy, ALE CO HLAVNÍ STOJAN..... ha, že on se zespoda omačká to nikoho nenapadlo.......



a já proč mám každý rok zadní kolo níž a níž

(reakce na) mráz a pneu

31.8.2018 v 21:07 | Nahoru | #46
dafikk> tak já napíšu Končím, nic ve zlém, měj se. Což jsi měl vzít jako (kašlem na to, nebudeme se dohadovat) a ty mě budeš posílat do prdele a nazývat šášou.....Ty jsi čoveče tak trochu mimo ne?? Jezdím nedaleko od Brna k máti, tak až k ní pojedu, tak mě můžeš poslat do prdele osobně co ty na to ??

mráz a pneu

31.8.2018 v 22:53 | Nahoru | #47
Loni jsem byl línej uklidit moto do dílny, tak stála venku pod plachtou na policajtovi i v -20°C a gumám bylo prd, vpředu SportAttack3, vzadu Pirelli Phantom SportComp. a přezouval jsem je před 2.týdny na jiný lepivky. Lítal jsem na nich a nic, chovaly se normálně... Ploška se ti udělá nejdřív za rok stání na podhuštěných pneu, stačí na zimu přifouknout, nic víc...

Naposledy editováno 31.08.2018 22:54:14

1 reakcí na tento příspěvek mráz a pneu

31.8.2018 v 23:51 | Nahoru | #48
Gumy se na zimu obalují vazelínou a omotávají lněným plátnem aby nevysychaly. Motocykl se zavěsí cca 10 cm nad zem aby se v gumách nevytlačily plošky.
Z nádrže se vyženou zapalovačem výpary aby to nekorodovalo a motor se omotá toaletním papírem aby vytahoval vlhkost.
Do výfuků se zásadně cpou oloupané banány (cca 3 kg/lauf) aby tam pavouci nenanesli zaprášenýma nohama bordel.
Do olejové nádrže nasypeme piliny aby vytáhly z oleje vodu.
Baterie se dá na stůl a o víkendech se dobíjí kladivem dokud není úplně dobitá. Postup opakujeme každou sobotu.
Lak motocyklu mažeme vepřovým sádlem. V létě se to pak bude hezky lesknout a mašinu najdeš po čichu.

Poznámka: No, raději to sem pro jistotu napíšu, lidi jsou různí. Dělám si srandu!

(reakce na) mráz a pneu

1.9.2018 v 10:21 | Nahoru | #49
[quote=GL1]ve vší vážnosti, respektu a jako seriózní příspěvek/dotaz : baterka by se prý neměla dávat do "tepla", ( snad že se nadměrně vybíjí ) ale nechat v "chladu", neměla by být na "mrazu".Teplem se zřejmě myslí cca pokojovka 22 - 24stC, chlad je podle mě cca 15 -18 stC (přes zimu nějaká chodba/komora ), mráz je jasný.

Já mám motorky na zimu jinde a musel bych tam dojíždět kvůli nabíjení. Nechci aby byly v nečinnosti v mrazu,tak je vytáhnu a doma dám do chodby,kde je 18-20°C.

dafikk> tak já napíšu Končím, nic ve zlém, měj se. Což jsi měl vzít jako (kašlem na to, nebudeme se dohadovat) a ty mě budeš posílat do prdele a nazývat šášou.....Ty jsi čoveče tak trochu mimo ne?? Jezdím nedaleko od Brna k máti, tak až k ní pojedu, tak mě můžeš poslat do prdele osobně co ty na to ??

Nemám problém ti zopakovat repliku z Pelíšků. Až pojedeš do Brna,tak napiš zprávu a já ti to řeknu i do očí. Nemám se za co stydět. Rady jsem ti dal,přidal trochu neurážející ironie,tvoje téma to drželo na prvních příčkách fóra a vo...vo....vo...vo...vo tom to je

(reakce na) mráz a pneu

1.9.2018 v 12:43 | Nahoru | #50
[quote=b0b4n]
Do výfuků se zásadně cpou oloupané banány (cca 3 kg/lauf) aby tam pavouci nenanesli zaprášenýma nohama bordel........

Místo banánů používám prezervativ (pokud možno použitý - lépe klouže)..... jinak vše ostatní dělám stejně

mráz a pneu

1.9.2018 v 12:49 | Nahoru | #51
Nahrivaky a nechat celou zimu zapnuty...
A to se vyplati!

1 reakcí na tento příspěvek mráz a pneu

4.9.2018 v 18:42 | Nahoru | #52
Zdenál1974->hlavně co to máš za pitomou garáž, že tam máš stejnou teplotu jako je ta venkovní? To nemá střechu nebo má vybouranou díru ve zdi?

mráz a pneu

4.9.2018 v 20:10 | Nahoru | #53
No typyčo, to je materiál

(reakce na) mráz a pneu

5.9.2018 v 08:17 | Nahoru | #54
fockewulf> garaz jsem jeste nepostavil. Auto stoji v garazovem stani a masina bohuzel v kulne z 19 mm palubek a se strchou z beton.tasek tak proto je tam v zime stejna kosa jak venku

mráz a pneu

6.1.2019 v 00:26 | Nahoru | #55
jo

1 reakcí na tento příspěvek mráz a pneu

11.1.2019 v 12:59 | Nahoru | #56
..když je ta zima - jak chráníte pneumatiky před extrémními teplotami v létě? Parkujete zásadně ve stínu?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) mráz a pneu

11.1.2019 v 16:40 | Nahoru | #57

Kohlstein píše: Opravdové závodní gumy nesmí zmrznout a bez nahřátí by se po zatížení rozpadly.


To asi ne, hele.

(reakce na) mráz a pneu

12.1.2019 v 00:19 | Nahoru | #58

fockewulf píše: ..když je ta zima - jak chráníte pneumatiky před extrémními teplotami v létě? Parkujete zásadně ve stínu?



Extrémní teploty to zažije během ostřejší jízdy. S každým tepelným cyklem guma tvrdne a ztrácí původní vlastnosti, pokud to po dojetí hodíš na nahříváky a necháš chladnout postupně, dost to zmírníš.
Zahřívání sluncem vadí hlavně v tom, že pak měříš nekonzistentní tlaky, řešením jsou opět nahříváky a pamatovat si tlaky pro 80°C.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) mráz a pneu

12.1.2019 v 00:38 | Nahoru | #59

PetrS píše: To asi ne, hele.



me uz se jedny rozpadly, nez prisly postou

(reakce na) mráz a pneu

12.1.2019 v 07:56 | Nahoru | #60

assassin píše: me uz se jedny rozpadly, nez prisly postou


Ty máš vždycky nějaký extra buřty
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist