Ten telefon by měl samozřejmě vydržet fungovat v dešti bez nějakých dalších obalů, sáčků a podobných blbostí.
Můj dotaz tedy zní - existuje vůbec nějaký takový telefon s Androidem, který by takhle bylo možné použít?
Díky za nápady a zkušenosti.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Mobil místo navigace
Naposledy editováno 29.08.2018 09:24:27
1 reakcí na tento příspěvek Mobil místo navigace
1 reakcí na tento příspěvek Mobil místo navigace
Proč se posraly microUSB konektory asi není třeba vysvětlovat... Ale přece: motorka = vibrace; microUSB má v názvu micro z důvodu jeho malý velikosti; kombinace něčeho miniaturního a přílišných vibrací prostě uklepe konektor v těle mobilu = dojde ke ztrátě kontaktu a telefon přestane nabíjet zcela nebo nabíjí jen v nějaký krkolomný poloze (a to navíc stejně jen dočasně, než to odejde komplet). Telefon se souosým konektorem (tj. váleček s dírou/trn uprostřed) by byl odolnější, ale kupte dneska něco takovýho. I miniUSB by bylo odolnější, ale zase... sežeňte to.
Proč teda nejezdit a nabíjet až po zastavení? Protože když se vydáte na delší cestu, tak ten mobil to prostě z baterky nedá. Pro nechápavce ještě dodám odpověď na otázku "Proč za jízdy nepoužít powerbanku?" - a čemu by to pomohlo? Kabel se bude pořád klepat, konektor se vždycky posere...
Takže myšlenka mobilu místo navigace je naprosto skvělá, osobně ji sám vidím jako nejlepší řešení. Ale do auta. Na motorce to prostě jednoduše nefunguje - mobil z baterky nevydrží jet dlouho, nabíjet ho sice je možné, ale vždycky se posere konektor. Pokud se nenajde kutil, který by si doma udělal konektor zajištěný šroubky
A ještě dodatek - ne, nepomůže přilepit kabel k mobilu epoxidem. Uklepe se to taky. Jediné opravdové řešení by bylo rozebrat mobil, naletovat dovnitř na správný místo dráty, vyvést je někudy ven a nabíjet to přes dráty (dát si tam nějaký normální na tenhle účel vhodný konektor). Nepomůže ani vyndat baterii a na její kontakty v mobilu dát zdroj (řekněme) 4.2V. Baterie totiž často mobilu dává informace, bez kterých ani nenastartuje = stejně tam musí baterie být. Osobně vyzkoušeno.
A ještě jeden dodatek - bezdrátový nabíjení je k hovnu. Mobil o slušnym výkonu (což na anvigaci chceme) si v režimu s GPS a plně podsvícenym diplejem může vzít víc, než bezdrátový nabíjení dává. V nejlepším případě se tedy bude vybíjet pomaleji.
A úplně nakonec - Mobil se při používání GPS a velkym podsvícení docela zahřívá. Baterka se při nabíjení docela zahřívá. Mobil se na sluníčku docela zahřívá. Se zahříváním vznikají nebezpečný situace (li-ion baterie nemají teplo rády...), takže mobil pak přistupuje k omezování výkonu, k omezování nabíjení apod. Takže tak jako tak to je prostě nahovno.
Mobil jako GPS? Ano - do auta.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Mobil místo navigace
Pavouk106 píše:
Mobil jako GPS? Ano - do auta.
No... pomalu k tomuto názoru docházím asi taky. Je pravda, že se možná navigace dá nahradit telefonem na nějakou kratší dobu, na malý výlet za pěkného, ne moc horkého počasí. Ale na použití pro mě, tak jak jezdím (např. tři týdny v kuse, několik dní v dešti, rozbité cesty, šotoliny) to asi nebude. Je pravda, že ta navigace vydrží neskutečné věci, nevýhodou je pak zase menší komfort při používání.
Asi se spíš zamyslím nad mobilním telefonem jako druhou možností, třeba jen krátkodobou, výjezd z velkého města nebo tak, co dovolí baterka a počasí.
Chtěl jsem zjistit, jak a co se používá mezi lidmi, protože vím, že hodně lidí s mobilem jezdí. Ale zřejmě to opravdu nebude pro moje účely, rozhodně ne jako náhrada navigace určené přímo pro motorku.
Děkuji všem za rady a názory, dost mi to pomohlo, abych neudělal něco ukvapeného, třeba prodej Zuma.
Naposledy editováno 29.08.2018 12:27:22
1 reakcí na tento příspěvek Mobil místo navigace
Ale jasně, pokud někdo najezdí za sezónu 10 000 km s neustále zapnutou navigací a nabíjením, třeba konektor dostává větší záhul, nevím. Ale tam už by fakt bylo na zvážení, jestli je pro tohle použití navigace v telefonu dostatečně vhodné řešení
Michael24 píše:
Ale jasně, pokud někdo najezdí za sezónu 10 000 km s neustále zapnutou navigací a nabíjením, třeba konektor dostává větší záhul, nevím. Ale tam už by fakt bylo na zvážení, jestli je pro tohle použití navigace v telefonu dostatečně vhodné řešení
Jo, i víc, kolem 15000. A pořád s navigací, i proto, že si pamatuje trasu, která jde pak exportovat. Mám tu televizi prostě rád
Robert_ZL píše: No... pomalu k tomuto názoru docházím asi taky. Je pravda, že se možná navigace dá nahradit telefonem na nějakou kratší dobu, na malý výlet za pěkného, ne moc horkého počasí. Ale na použití pro mě, tak jak jezdím (např. tři týdny v kuse, několik dní v dešti, rozbité cesty, šotoliny) to asi nebude.
Já popisoval zkušenosti s mobily Pavla (tady Pajitu66), který jel (mimo jiné) s mobilem jako navigací do Magadanu - měl tu z toho videa. To samozřejmě nebylo po asfaltu a cesta tam a zpět něco přes 40 tisíc km. Mobil běhal, ale byl prostě pochroumanej. Nakonec mu teda blbě upadl tady v ČR a křápnul displej Chápeš? Magadan dal, pak se rozbil o podlahu někde "doma".
Koupil ale stejnej novej a použitím reverzního inženýrství (a starýho mobilu) jsem mu k tomu dodělal nabíječky na li-ion baterky z Číny - to aby se předešlo zkurvení konektoru v novym mobilu. Kdyby náhodou se podělal konektor, bude to na součástce za 30 Kč, ta se jen odloupne z krytu, přiletuje se nová za 30 Kč a jede se dál. Ale ani nabíjecí proud 1A, kterej ta nabíječka dávala, nestačil k tomu, aby mobil udržel nabitej - pomalu se to vybíjelo. Ale dalo by to řádově třeba 20 hodin času, než by to kleklo úplně, což bylo lepší, než jeho testy přímo jen s mobilem. Ten se sám o sobě totiž náhodně nabíjel a vybíjel, tu rychle, tu pomalu... Asi podle momentálních vlastností (hlavně teploty).
Tu li-ion nabíječku se podařilo "zabudovat" pomocí zadního krytu ze starýho mobilu (ten s rozbitým displejem) a jeho starý baterie - baterku jsem nalepil na kryt, provrtal díry pro dráty, naletoval dráty na baterku (tak aby zůstala styčná plocha pro kontakty v mobilu), protáhl dráty ven a na kryt zezadu přidělal nabíječku. Mobil tedy byl dál v pohodě v záruce se svou novou baterkou a novým krytem (který jsme nijak nepoužili ani neznehodnotili).
Teď je zase na výletě a dával mi vědět, že nabíječka fungovala do poslední chvíle - než mu mobil vypadnul z RAM držáku. Ale neměl ten "nůžkovej" RAM s gumovýma packama, byl to jinej typ. Mobil dopadnul na zem a už je po něm... Byl to BlackView 5000. Používal aplikaci Mapfactor Navigator (nebo tak něco, vyrábí to Mapfactor, což jsou tuším dokonce Češi?) a v ní měl mapy OpenStreetMap - ty mají aktualizace cca 1x měsíčně (přes wifi přímo v aplikaci, samozřejmě) a výhoda je jasná - zadarmo víceméně celej svět včetně všech možných prdelí (čti: osad a vesniček).
Pokud bych já osobně chtěl mobil jako navigaci, šel bych cestou, kterou jsme se vydali s Pavlem - koupit mobil, rozkuchat, přidělat vlastní nabíjení, čistě teoreticky i znásobit kapacitu baterie (více viz níže) a provozovat takovouhle samo-domo věc. S komerčním mobilem to samo o sobě prostě nepůjde. Pozor akorát na to, že je to samo-domo upravená elektronika a třeba policajtům nebo celníkům by se nemusela líbit... Furt jsou to "nějaký obvody a nějaký dráty", který vedou k baterii, o kterých celej svět ví, že hoří/bouchají...
Za následující text nijak neručím, stejně jako neručím za případné škody nebo zranění, které si můžete se zacházením s bateriemi přivodit!
Znásobení kapacity (teoreticky, sám jsem nepraktikoval): Nabiješ baterku z mobilu na konkrétní úroveň (řekněme 4.2V; nejlépe jinak, než přímo v mobilu), na stejnou úroveň nabiješ další baterku o (minimálně) podobně vysoké kapacitě, sletuješ kladný póly obou NABITÝCH baterií dohromady a poté sletuješ záporný póly dohromady. Ta přidaná baterie může být jakákoliv li-ion, rozhodně ne ten typ z toho mobilu. Může být i z jinýho mobilu. Neproletovával bych ale jiný kontakty, než + a - (aby pak nastartoval mobil). DŮLEŽITÉ: Takhle upravenou baterii už bych NIKDY nenabíjel přes ten mobil, ale jen nějakou jinou (čínskou z Ebay) nabíječkou. Mobily dnes vypnou nabíjení při 4.35V (možná už 4.4V), na což jsou jejich baterie stavěný, ale ostatní baterky jsou dělaný většinou na maximálně 4.2V!!!
Otázky a odpovědi ke zvýšení kapacity: 1. Proč je nejdřív nabít na stejnou úroveň? Aby nedošlo k velkýmu proudovýmu zatížení při vyrovnávání napětí při spojení baterií. 2. Proč minimálně podobnou kapacitu? Protože takovej balík baterií (paralelně spojených) lze nabíjet jen takovým proudem, jakým dovoluje neslabší baterie. Obecně lze říct, že nabíjení do 1C (např. nabíjet 2000mAh baterii proudem 2000mA, tedy 2A) baterky dávají, ale 0.5C se jim líbí více. Takže příklad - 2000mAh a 4000mAh dohromady bych já nenabíjel proudem vyšším než 1A (což je 0.5C u tý slabší). Kdyby to bylo 4000mAh a 4000mAh, asi bych jim dopřál 1.5A (0.375C), možná i ty 2A (0.5C).
Pokud by to tu četl někdo, kdo má více zkušeností s tím, co popisuju, budu jedině rád za případné opravy nebo upřesnění! Nerad bych tu ale tímto příspěvkem rozjel nějaký elektro flame-war o napětích nabíjecích proudech a tak.
Naposledy editováno 29.08.2018 13:11:11
1 reakcí na tento příspěvek Mobil místo navigace
Pavouk106: Složité, moc složité
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Mobil místo navigace
Robert_ZL píše: Složité, moc složité
To mi lidi říkali také, když jsme jezdili toulat se do hor k Čmoudům. Byl jsem za socku a nezodpověného hazardéra, co namísto Garmina za dvacku koupí obyčejné PDA/mobil, nahraje a postahuje tam různé mapy (i bitmapy). Když potom zjistili, že v těch končinách má Garmin nepopsaný list, přestože tam jsou vesničky i prašné cesty, po zbytek výletu po horách ty své sice špičkové, ale vlastně úplně zbaytečné GPS už ani nezapínali.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Mobil místo navigace
Robert_ZL píše: .............Jenže úplně s tím nahradit navigaci asi nejde, jak se i tady píše. Tak to bude chtít kompromis a mít ty zařízení obě
Tak záleží na tom, k čemu navi potřebuješ. Pokud jen na orientaci, kde jsi (v pustinách) nebo kudy z města ven (škoda času hledáním cedulí) či při hledání chajdy na horách (najít správný hotel s kvičícími dětmi je lepší urychlit), tak mi tel. bohatě stačí. Jak na moto, tak i v autě. Za nějakých 10 let po různých Tramtáriích bez asfaltu jsem "spotřeboval" dvě PDA a jeden externí GPS modul. Takže poměr cena/životnost/podrobnost je oproti klasické GPS naprosto bezkonkurenční. Samozřejmě, že to asi není nejšťastnější řešení, pokud GPS používáš neustále a běží ti stále, tak robustnější HW je lepší.
Naposledy editováno 29.08.2018 14:39:35
3 reakcí na tento příspěvek Mobil místo navigace
mobily jsme taky zkoušel a pořád s etoho nevzdávám - přeci jenom je tam vývoj SW i HW podstatně rychlejší - ale přehřívání čitelnost a déšť tomu nedělá úplně dobře, jinak usb konektor na mtoroce fakt není ideální - pokusy s turistickými garminy s usbčkem končily taky problém s nabáíjením neb konetkor odešel
docela se mi líbí malé odolné tablety - velká obrozovka, zvýšená svítivost, dobrá výdrž a vodotěsnost - zatím ale většina nemá dořešneé napájení i když už jsme viděl i obrázky s piny a to by bylo super - tablet aaktivní držák by to řešil
taky jsme diskutovali s kamarády nad tím použít magentický usb kabel - ten by se dal i utěsnit a držel byjen magnety - otázka je zda by řešil i vibrac e ajký be měl kontakt
Mě třeba vůbec nebaví stáhnout nebo naklikat trasy a pak jet jako opička podle šipky. Ale zase nejsem hrdina, takže ty WP a TRK uložené mám, ale vetšinou je ani nenačítám. Na cestování mě baví právě to objevování.
Honza-TA950 píše: ......................taky jsme diskutovali s kamarády nad tím použít magentický usb kabel - ten by se dal i utěsnit a držel byjen magnety - otázka je zda by řešil i vibrac e ajký be měl kontakt
...jen poznatek, "magnetický kabel" některý zařízení nepřijmou a nenabíjej se, na druhou stranu, za zkoušku ke konkrétnímu zařízení moc nedáš, i kdybys kvůli tomu ten kabel koupil; myslím, že už to nestojí "svět"