globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Zadřený motor po výbrusu
23.8.2018 v 18:00
Dobrý den, chtěl bych se zeptat, jak je možné, že jsem zadřel píst ve válci, který je po výbrusu? Válec jsem kupoval uloženku, píst BX, nyní jsem motor zkompletoval a projel jsem se po ulici, nejel jsem víc, jak 40 km/h. Poté jsem motor nechal asi 3 minuty běžet na volnoběh a pak v něm cinklo a s pístem nejde absolutně hnout. Je mi divné, jak se to může takhle najednou zadřít? Budu muset dávat na výbrus? Děkuji

1 reakcí na tento příspěvek Zadřený motor po výbrusu

23.8.2018 v 18:44 | Nahoru | #1
Zdar, možností milión. bez demontáže válce nic nezjistíš a je to jak věštit z koule. špatný kroužky, špatně složeno, mohla vyskočit segerovka, vyjet čep, ustipnout se kousek pístu, zažil jsem zadrenej motor kdy byl špatně výbrus, byl tak natěsno, že se prostě zadíral a nepomohlo než ho udělat znovu, zažil jsem i ulomenou elektrodu svíčky která zadrela motor.... rozeber a uvidíš.pokud bude poškozenej válec, rýhy a tak, výbrus tě nemine.

(reakce na) Zadřený motor po výbrusu

23.8.2018 v 19:42 | Nahoru | #2
rg250> Tak jsem shodil válec a píst se nezadřel, ale ložisko na klice. Klikovou hřídelí nejde pootočit ani o milimetr. Takže půlení mě nemine...

1 reakcí na tento příspěvek Zadřený motor po výbrusu

24.8.2018 v 10:40 | Nahoru | #3
Tipnu si takhle od boku že jsi ložiska na klice nelisoval ale namlátil je kladivem jako správnej "mehányk" ...Ložiska která jsou takto špatně/hulvátsky usazená se dokáží rozpálit až se vyžíhají a zadřou takže budou na výměnu..

E: při skládání se musí každé uložení otáčet s minimálním třením, pokud tedy sešroubuješ převodovku nebo klikovku tak že něco drhne tak to jednak nepojede a druhak se něco zadře nebo spálí..

Naposledy editováno 24.08.2018 11:08:11

(reakce na) Zadřený motor po výbrusu

24.8.2018 v 14:34 | Nahoru | #4

grooll píše: Tipnu si takhle od boku že jsi ložiska na klice nelisoval ale namlátil je kladivem jako správnej "mehányk" ...Ložiska která jsou takto špatně/hulvátsky usazená se dokáží rozpálit až se vyžíhají a zadřou takže budou na výměnu..


Nemusí být vinou špatné montáže. Stačí dát ložiska s normální vůlí, namísto předepsaných C36, a může být vymalováno.
A při montáži promazat, ať není první start na sucho.

Naposledy editováno 24.08.2018 14:37:00

Zadřený motor po výbrusu

24.8.2018 v 16:56 | Nahoru | #5
vím spoustu lidí je šikovnejch, dříve každý půlil na mlatě ve stodole a je odbornìk na motorky všeho druhu dodnes. Já sice nemám pracky obě levý, ale kurvit kartery šroubováky doma se mi nechce a proto najít nedomrdaný motor je dnes zázrak. Mám několik jaw a čezet a nechávám si dělat opravdový GO motorů u jednoho hodnýho pána za lidový ceny, který ví vše, dělá kliky, vymezí převodovku atd., atd. a ani na jednom motoru ze šesti mě proto žádný takový překvapení nepotkalo.

Zadřený motor po výbrusu

24.8.2018 v 17:02 | Nahoru | #6
Tak jsem motor rozpůlil(stahovák karterů jsem si vyrobil, nepůlil jsem šroubovákem) a zjistil jsem, že ložiska která byla zadřená, byla vyrobena v Jugoslávii a ložiska z čssr byla v pohodě. všechna ložiska byla ZKL. Motor nikdy před tím nebyl půlen. Tak jsem koupil SKF a zítra budu skládat.

2 reakcí na tento příspěvek Zadřený motor po výbrusu

24.8.2018 v 17:52 | Nahoru | #7
Další možnost málo oleje.ono prostě 1:40 nějakého syntetického zazraku je na takovy starý motor málo. A další věc 2takt nemá rád volnoběh.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zadřený motor po výbrusu

24.8.2018 v 19:00 | Nahoru | #8
a už vubec ne na mistě
zvlašt je li to čerstvě po výbrusu , mě se kdysi podařilo lehce líznout jawu po 600 km a pri cca 80 km/h , nasledovalo okamžitě spojka ,chcípnout,nechat vychladnout a opatrně domu a shodit valce , naštestí byl jenom jeden píst lehce mazlej takže se to ošmirglovalo a navrtaly se dulky pro olej , už ani nevim kolik km sem na tom ještě nalítal .....

Naposledy editováno 24.08.2018 19:06:57

Zadřený motor po výbrusu

24.8.2018 v 20:57 | Nahoru | #9
Hlavně použij ložiska C3 což jsou ložiska se zvětšenou radialni vulí..Standartni dopadnou na klice takhle.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zadřený motor po výbrusu

24.8.2018 v 21:40 | Nahoru | #10

zdenysrx6 píše: a už vubec ne na mistě
zvlašt je li to čerstvě po výbrusu , mě se kdysi podařilo lehce líznout jawu po 600 km a pri cca 80 km/h , nasledovalo okamžitě spojka ,chcípnout,nechat vychladnout a opatrně domu a shodit valce , naštestí byl jenom jeden píst lehce mazlej takže se to ošmirglovalo a navrtaly se dulky pro olej , už ani nevim kolik km sem na tom ještě nalítal .....


Na válci ano,ale na klice/ojnici by se toto stát dozajista nemělo. Při montáži ložiska MUSI jít hned napoprvé lehce.

(reakce na) Zadřený motor po výbrusu

24.8.2018 v 22:52 | Nahoru | #11
Julip> ja reagoval na ty volnoběžné otačky , složiskama maš pravdu

(reakce na) Zadřený motor po výbrusu

25.8.2018 v 16:43 | Nahoru | #12

Dolph-cz píše: Další možnost málo oleje.ono prostě 1:40 nějakého syntetického zazraku je na takovy starý motor málo. A další věc 2takt nemá rád volnoběh.



to byl můj problém, všechny motory jsem zajel na červenou vodičku až na poslední šestý který se teď lehce líznul je fakt že jsem se nechal unést a trochu ho prohnal. Po přechodu na m2t už nebyl problém v horku vyšívat o106.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
ČZ 175/487 kvalty jako neutrál ČZ 175/487 Rider372 15 16.3.2024 v 10:48 Kalasnikov
Jsou rozdíly mezi starpákami ČZ 175/487 milous_xx 10 24.2.2024 v 16:44 Destroyer
Vape 6v na 12v ČZ 175/487 milous_xx 5 31.12.2023 v 15:37 Kohlstein
Baterie ČZ 175/477, ČZ 125/476, ČZ 175/487, ČZ 125/516, ČZ 1... _Macca_ 25 5.9.2023 v 08:47 Medved
ojnice originál nebo CKR ČZ 175/487 milous_xx 4 16.8.2023 v 18:26 kuba350


TOPlist