globalmoto_duben_nolan





Téma: Statistika nově vydaných řidičských oprávnění sk A, A2 a A1
 
8.8.2018 v 12:11
Ahoj, trošku jsem pátral a dostala se ke mně tato statistika:



Z této statistiky je patrné snížení počtu nově udělených ŘO, cca o 20%, v letech 2016 a 2017, od kdy se praktikují nové zkoušky. Zajímavé jsou také roky 2006 až 2012, kde je naopak zřetelný nárůst, dalo by se říci, že tehdy došlo skoro ke zdvojnásobení počtu vydaných ŘO.

V této odpovědi MD tazateli na jeho žádost poskytlo informace, kde je zajímavé porovnání počtu vydaných všech ŘO se skupinami A. Při troše nadhledu by se dalo velmi zhruba říci, že poměr řidičů aut k řidičům motorek je 100:1, neboli každý stý řidič je motorkář.

Proč to sem dávám. Zajímalo mne, jaký vliv mělo zavedení nových zkoušek pro motorkáře na počet udělených
oprávnění. Pokles jsem předpokládal, čekal jsem ho i trošku větší.

Samozřejmě budu rád za názory, ale prosím netrolit.

Předchozí
1 2
Následující

Statistika nově vydaných řidičských oprávnění sk A, A2 a A1...

9.8.2018 v 22:46 | Nahoru | #31
má někdo statistiku mladých řidiček? zajímá mě, jestli budu na benzínkách potkávat jen dědky mého ročníku

Statistika nově vydaných řidičských oprávnění sk A, A2 a A1...

10.8.2018 v 07:14 | Nahoru | #32
Na benzínkách jo, protože budou tankovat auta mladým řidičkám.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Statistika nově vydaných řidičských oprávnění sk A, A2 a A1...

10.8.2018 v 08:25 | Nahoru | #33

Mr.Dreamer píše: Je dobře, že se to alespoň trochu ztížilo, ale náročnost zisku řidičského oprávnění je stále velmi nízká.



To si nemyslím . Zkoušky (náročnost získání) jsou už dost přísné, některé požadované cviky (min. jeden) by se mohly přehodnotit. Problém je, že za dvanáct hodin výuky, (ani za 24 h) se člověk nevyjezdí. To se učíme školou života, tak jako ve všem ostatním.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Statistika nově vydaných řidičských oprávnění sk A, A2 a A1...

10.8.2018 v 11:53 | Nahoru | #34

Yngwie píše: To si nemyslím . Zkoušky (náročnost získání) jsou už dost přísné, některé požadované cviky (min. jeden) by se mohly přehodnotit. Problém je, že za dvanáct hodin výuky, (ani za 24 h) se člověk nevyjezdí. To se učíme školou života, tak jako ve všem ostatním.



Za několik málo jízd se naučit samozřejmě nedá a také to podle toho vypadá. Bohužel stále ubývá asfaltových placů, kde si lidé mohou řízení trénovat, což je velká chyba. Čekat, že žadatelé, kteří jedinou zkušenost s řízením měli při několika jízdách s instruktorem, budou jakkoli schopní řidiči je nesmyslná. Proto by se mělo přihlížet k možnosti, že tito lidé budou pravidelně během kurzu cvičit pod dohledem jiného řidiče na místech k tomu určených, což znamená zavést to jasně to litery zákona, zpřístupnit taková místa a autoškoly by měly být schopny dát žadatelům i jejich doprovodu rady, jak by mělo cvičení probíhat, ideálně i zapůjčit kužely.
Stejně tak se mi velmi líbí možnost zkušební doby po získání ŘP, kdy řidič nesmí nejprve jezdit bez doprovodu zkušeného řidiče, ale přiznám se, že jsem podrobně nestudoval výsledky takové varianty, tak to jen zmiňuji.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Statistika nově vydaných řidičských oprávnění sk A, A2 a A1...

10.8.2018 v 13:01 | Nahoru | #35
Mr.Dreamer> Souhlasím. Ale ono to není tak prosté.
1) Každý pozemek někomu patří. Pravděpodobně by se na vyasfaltovaném plácku musel vybírat poplatek. Docela chápu, že je stokrát výhodnější každou takovou plochu pronajímat jako parkoviště.
2) Také by se musela ošetřit zodpovědnost. Majitel plácku by nechtěl řešit případné škody a úrazy.
3) Dále, kde k tomu tréninku během autoškoly sehnat motorku. Když zavrhneme půjčení motorky autoškolní, pak by to musela být motorka vlastní. Řada lidí si motorku za desetitisíce nebo statisíce nekoupí, dokud nemá papíry. Zároveň si jí nebudou chtít moc otřískat. Alespoň to je můj názor.

Co se týče dostupnosti vhodných ploch - nechápu, proč je v Praze na Letné velký ideální plac, který se využívá ke zkouškám, ale autoškoly na něm trénovat nemohou, nebo nechtějí (?).

Statistika nově vydaných řidičských oprávnění sk A, A2 a A1...

10.8.2018 v 15:39 | Nahoru | #36
.

Naposledy editováno 10.08.2018 15:41:32

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Statistika nově vydaných řidičských oprávnění sk A, A2 a A1...

11.8.2018 v 16:52 | Nahoru | #37

Andyba4a píše: Mr.Dreamer> Souhlasím. Ale ono to není tak prosté.
1) Každý pozemek někomu patří. Pravděpodobně by se na vyasfaltovaném plácku musel vybírat poplatek. Docela chápu, že je stokrát výhodnější každou takovou plochu pronajímat jako parkoviště.
2) Také by se musela ošetřit zodpovědnost. Majitel plácku by nechtěl řešit případné škody a úrazy.
3) Dále, kde k tomu tréninku během autoškoly sehnat motorku. Když zavrhneme půjčení motorky autoškolní, pak by to musela být motorka vlastní. Řada lidí si motorku za desetitisíce nebo statisíce nekoupí, dokud nemá papíry. Zároveň si jí nebudou chtít moc otřískat. Alespoň to je můj názor.

Co se týče dostupnosti vhodných ploch - nechápu, proč je v Praze na Letné velký ideální plac, který se využívá ke zkouškám, ale autoškoly na něm trénovat nemohou, nebo nechtějí (?).



Děláme tu asfaltky, které se z obou konců napojují na polňačky, místo toho se klidně mohly vyrobit stovky cvičebních ploch po celé ČR. Město má pozemků spousty, stačí se podívat do katastru, pokud mi nevěříš, stát ještě více.
Ta zodpovědnost je teď hrozně moderní, stále více kontroly a stále méně zodpovědnosti a tím také svobody. Nevidím důvod, proč nemít vstup na vlastní nebezpečí. Zákaz ohrožování druhých už v liteře zákona máme. To je jako kdyby se řešila zodpovědnost u mě na dvorku, když tam s kamarády jezdíme na endurech, jediný rozdíl je, že kdyby u mě na dvorku někdo dělal nepořádek, vykážu ho, pokud někdo dělá nepořádek na cvičební ploše, tak odjedu já (případně zavolám policii, pokud je to extrém).
Pokud má někdo cvičit pod dohledem, tak předpokládám, že ten dohled stroj bude mít. Pokud je žadatel tak nezodpovědný, že se bude ten kdo tam s ním bude o své vozidlo bát, tak by ten člověk asi řidičák neměl dostat už v první řadě. Velká chyba je, že se dnes řidičské oprávnění bere jako právo, ne privilegium.

Statistika nově vydaných řidičských oprávnění sk A, A2 a A1...

16.8.2018 v 17:44 | Nahoru | #38
to jsem zvědavý co vymyslí vládci eu příště. Sice se jim zdražením a náročností autoškol daří snížovat celkový počet motorkářů, ale nehod nějak neubývá.
https://radiozurnal....kurzu-stoupa-7183472

(reakce na) Statistika nově vydaných řidičských oprávnění sk A, A2 a A1...

16.8.2018 v 19:00 | Nahoru | #39
[quote=Mr.Dreamer]Děláme tu asfaltky, které se z obou konců napojují na polňačky, místo toho se klidně mohly vyrobit stovky cvičebních ploch po celé ČR. Město má pozemků spousty, stačí se podívat do katastru, pokud mi nevěříš, stát ještě více.
Ta zodpovědnost je teď hrozně moderní, stále více kontroly a stále méně zodpovědnosti a tím také svobody. Nevidím důvod, proč nemít vstup na vlastní nebezpečí. Zákaz ohrožování druhých už v liteře zákona máme.

Za dotace EU s v každý díře stavěj rozhledny starostové se předháněj kdo postaví vyšší, stezky pro cyklobuzny za neskutečný peníze.
Dopravní hřiště v každým větším městě někde za městem aby si lidi nemohly stěžovat na randál, pronajímat ho autoškolám a soukromníkům by bylo daleko užitečnější.
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist